Versatel/TELE2 factureert een dienst die ze niet leveren

Plaats reactie
hendrikd
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2005, 02:40

Hallo,
Ik had Versatel Always More.
Mijn abonnement liep telkens tot de 17e van elke maand.
In de maand november zat ik op de 19e reeds aan mijn limiet en werd er mijn 5 euro extra aangerekend (dit zou moeten volstaan voor mijn extra gebruik tot en met 16 december).

Half november heb ik echter ALLIN aangevraagd. Ik kreeg begin december een bericht dat ik een 4Mbit/s lijn had en kon op hun site zien dat allin geactiveerd was. De technieker zou echter pas de week van 18 december langskomen om alles te installeren.
Ik heb op verschillende tijdstippen 2 verschillende speedtests gedaan (die van adslbox en die van zdnet). Ze gaven me beiden hetzelfde resultaat : de snelheid was maximum 1,4Mbit/s, dus nauwelijks meer dan mijn always more lijn. Aan de afstand tot de centrale kan het niet liggen want mijn buur haalt 3404kbit/s (426kbyte) met zijn skynetlijn.

Toen ik vandaag mijn verbruik nakeek zag ik tot mijn verbazing dat tele2 de meter op 4 december terug op nul had gezet (zonder te verwittigen) en dat ik nu reeds 2 euro extra verbruik moet betalen.
Ik vind dit onaanvaardbaar ! Ik heb nog geen hogere snelheid, en mijn VOIP installatie staat er nog niet. Waarom factureren ze mij dan al ?
Zal mijn abonnement ook al beginnen te lopen van 4 december ?

Heb een mail gestuurd naar Versatel klantendienst, maar ervaring uit het verleden leren me dat ze zelden antwoorden.

Alles leek zo goed bij tele2, maar als ze zo beginnen.

Heeft er nog iemand anders deze ervaring ?
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb het eens nagekeken en heb hier net hetzelfde.
Heb 5 euro extra betaald voor gebruik tot de 15e, en ze beginnen me nu ook al te factureren.
Klantendienst gebeld, verschillende keren doorverbonden om tenslotte te vernemen dat ik naar een 070-nummer moet bellen.
Heb hen gezegd dat ik niet akkoord ben dat ik naar een duur nummer moet bellen omdat hun werkwijze niet transparant is.
Heb dan maar een mail naar klantendienst gestuurd, maar de laatste tijd reageren ze praktisch nooit ....
En bij mij net hetzelfde : snelheid is niet veel hoger dan always more.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Dat is wel iets dat me stoort aan Versatel/Tele2. Op Versatel kan je terecht met een gewoon telefoonnr en op de tele2 site zie ik enkel een 070 nr staan en totaal niks te vinden van online help. Maar tot hiertoe ben ik met mijn probs toch nog terecht gekunnen bij versatel.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ach is gewoon een nieuwe trend, die betaalnummers. Ik wil men elektriciteit laten aansluiten in men nieuwe appartement. Daarvoor moet ik blijkbaar bellen naar PBE, een duur betalend nummer, en dat is geen telefoontje dat op 5 minuten gedaan is. Ik heb het uitgerekend, in totaal voor 33€ gebeld om een "mondeling contract" en afspraak te maken om klant te mogen worden bij hun!

Klachtenbrief geschreven met bewijs van die telefoonkosten, maar nooit meer iets van gehoord...
Generic Human
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 jun 2005, 20:15

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9042

Zelfde bij mij met overschakeling van Always naar Always More, had al betaald voor teveel met Always, maar die dienst werd opgezegd, dus beeindigd vroeger , bij ingaan nieuw abbo, stond natuurlijk ineens nog teveel op teller, opnieuw extra vergoeding.

Ondertussen 3e klacht ivm snelheid, tot op heden geen respons meer vanuit versatel na 3e klacht, geen dossiernr of niets, enkel mailtje dat ze mijn klacht via webpage hebben ontvangen.Normaliter krijg je iets daarna een nr van het dossier, dus nu nada, ben is benieuwd.

:evil:
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Zoals reeds elders beschreven : diene kerel die hier komt de telebox komt installeren gaat hier niet buiten alvorens ik een fantsoenlijke snelheid heb.
Ik heb ook mijn buren gevraagd een snelheildstest te doen opdat de afstand tot de centrale niet als excuus kan gebruikt worden.

Dus : bookmark die speedtest !
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Klop er gewoon op als die wil vertrekken en het is niet in orde :-D
Krusty
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 dec 2005, 00:24
Locatie: Genk

svermassen schreef:Klop er gewoon op als die wil vertrekken en het is niet in orde :-D


Lol :p
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

Euh, denk da'k een ander beroep moet zoeken :? :P

Aan die snelheid kunnen wij ook niets veranderen hé :cry:
Hoop dat alles in orde komt :oops:


Mvg
Tele2Tech
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

@tele2tech
Zou het kunnen dat de snelheid niet hoger geraakt doordat ik hier met die gratis usb-modem van Versatel zit ?
Zal de TELE2 box misschien hier kunnen aan veranderen ?
En ... ik zal wel aandringen dat alles in orde is en krijg waar ik voor betaal, maar buiten mijn "gezaag" moet je bij mij niets vrezen, integendeel : de koffie staat altijd klaar :-D
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

svermassen schreef:Klop er gewoon op als die wil vertrekken en het is niet in orde :-D


Blijkbaar ni overal even vriendelijk hé :cry: :P

Euh, of het aan die modem kan liggen... Probeer eens diezelfde modem bij iemand die wel een snellere verbinding heeft, het kan altijd natuurlijk, maar heb hier absoluut geen ervaring mee.

Mvg
Tele2Tech
gekke
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2006, 17:06

BungaMan schreef:Dat is wel iets dat me stoort aan Versatel/Tele2. Op Versatel kan je terecht met een gewoon telefoonnr en op de tele2 site zie ik enkel een 070 nr staan en totaal niks te vinden van online help. Maar tot hiertoe ben ik met mijn probs toch nog terecht gekunnen bij versatel.


Lees de algemene voorwaarden, meerbepaald artikel 3.5.

Technische dienst tot uw dienst op het nummer.... 078/....
Ef You Sie Kay
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bel dan naar 078/154464
BungaMan schreef:Dat is wel iets dat me stoort aan Versatel/Tele2. Op Versatel kan je terecht met een gewoon telefoonnr en op de tele2 site zie ik enkel een 070 nr staan en totaal niks te vinden van online help. Maar tot hiertoe ben ik met mijn probs toch nog terecht gekunnen bij versatel.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”