Mijn kleine frustratie van de dag ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 43 keer
Zou dat niet te maken hebben met het tekort aan bepaalde fietsonderdelen? Misschien is hij zo zeker dat hij iets kan herstellen als hij bij een bepaald merk blijft. Het is maar een gedacht hoor.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 120 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Het is tegenwoordig al moeilijk genoeg om de merken (en hun onderdelen) die een fietsenmaker/fietsenhandelaar volgt, bij te benen.
Beetje dezelfde evolutie als bij auto's waar de "merkloze garages" ook niet alle merken tot in detail kunnen volgen.
Indien de fietsenmaker ook een band niet meer wil vervangen, zou ik toch eerst eens in eigen borst kijken...
Tegen klanten, waarmee hij een goede verstandhouding heeft, gaat hij niet zomaar roepen: "Rot op."
Indien ik bekijk hoe je hier op het forum "debatteert", kan ik me voorstellen dat dit IRL al eens een "Rot op." oplevert...
Beetje dezelfde evolutie als bij auto's waar de "merkloze garages" ook niet alle merken tot in detail kunnen volgen.
Indien de fietsenmaker ook een band niet meer wil vervangen, zou ik toch eerst eens in eigen borst kijken...
Tegen klanten, waarmee hij een goede verstandhouding heeft, gaat hij niet zomaar roepen: "Rot op."
Indien ik bekijk hoe je hier op het forum "debatteert", kan ik me voorstellen dat dit IRL al eens een "Rot op." oplevert...
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Dat is het zeker niet, omdat het merk fiets ook bij hen verkocht & onderhouden wordt.Pengu schreef:Zou dat niet te maken hebben met het tekort aan bepaalde fietsonderdelen? Misschien is hij zo zeker dat hij iets kan herstellen als hij bij een bepaald merk blijft. Het is maar een gedacht hoor.
De vraag was niet "welk merk", wel: is de fiets bij ons gekocht.
Het is een simpele (als in: niet bepaald slim) toepassing van economische wetmatigheid.
Er zijn de laatste jaren zoveel fietsen verkocht dat fietsenmakers op een zeker moment geconfronteerd worden met een toegenomen volume aan onderhoud. Dat onderhoud gebeurt voornamelijk in de zomermaanden, als er gefietst wordt.
Ofwel loopt de wachttijd dan op, ofwel snij je gewoon een deel van uw klantenbestand weg.
Wat die fietsenmaker nog niet doorheeft, tot enkele maanden geleden was er nog geen "probleem", is dat het weggesneden klantenbestand ook in de minder drukke periodes niet meer zal terugkomen. Aangezien klanten gedwongen worden te vertrekken en een andere oplossing te zoeken, is er weinig kans dat ze rekening houden met een wijziging in klantenacceptatie doorheen het jaar.
Dus veel kans loopt het volume aan herstellingen in de winter evenredig terug in de winter als dat ze in de zomer in het klantenbestand gesnoeid hebben.
Dat maakt mijn rekening niet natuurlijk.
@rot-op
Hij heeft niet eens gevraagd wie ik was, wel of de fiets bij hem gekocht was.
Een vraag naar "ben je klant", of "wat is uw klantennummer" had veel logischer geweest. Want dan had hij gezien hoeveel duizenden euro's wij er als gezin al hebben uitgegeven (aankoop & herstelling), de voorbije jaren.
De vraag was evenmin naar merk, type herstelling of onderhoud.
Maar goeie poging om uw eigen afkeer te projecteren

-
- Elite Poster
Ik had niet anders van jou verwacht dat er "plots" andere omstandigheden of een andere uitleg opduiken.
Het voordeel van de twijfel heb je helaas al lang verloren...
"Rot op" neemt niemand lichtzinnig in de mond.
Dat is voor eenieder duidelijk.
Het voordeel van de twijfel heb je helaas al lang verloren...

"Rot op" neemt niemand lichtzinnig in de mond.
Dat is voor eenieder duidelijk.
- heist_175
- Moderator
Ow, jij dacht dat de fietsenmaker dat écht gezegd had?Ordon schreef:"Rot op" neemt niemand lichtzinnig in de mond.
Wel nee

Hij zei enkel dat ze nu - tot het najaar - alleen maar eigen verkochte fietsen onderhouden, maar vanaf het najaar terug "alles".
Ik interpreteer het als "rot op", want ik moet nu een oplossing zoeken "tot het najaar", waarna de kans reëel is dat ik die "oplossing" ook in het najaar ga gebruiken.
Begrijpend lezen is toch echt een uitdaging voor sommigen

-
- Elite Poster
Jij hebt in je eerste bericht klaar en duidelijk "Rot op" geschreven.heist_175 schreef:Dus toen het nog een kleine(re) garnaal was, wilde hij ons geld wél.
Maar nu zegt ie gewoon: rot op.
Je hebt die exacte woorden hier neergeschreven.
Nu zou het "plotseling" iets anders zijn...
Dat maakt het zeker niet minder erg welke beeldvorming jij over je fietsenmaker hier neerploft in je eerste bericht.
Het tekent wel hoe jij je gedraagt: hier en allicht ook IRL.
Laatst gewijzigd door Ordon 24 jun 2022, 16:49, in totaal 1 gewijzigd.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Als neutrale medebaser zou ik willen opmerken dat er altijd iets kan misgelezen en misgereageerd worden, en ik zou zeggen: vooral als daar emotie in verwoord zit.
Dat kan zowel schrijver als lezer al eens gebeuren, hé.
Dat kan zowel schrijver als lezer al eens gebeuren, hé.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 56 keer
Volledig mee akkoord. Haal hier een 5-tal mensen weg en we krijgen het "oude" forum terug.MrBlueSky schreef:Mijn frustratie: hoe dit forum beetje bij beetje verziekt door zo'n discussies als hierboven en in de (belachelijk vele) energietopics...
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Roe vs Wade teruggedraaid in de USA. Zal zeker niet het laatste zijn in hun terugkeer naar tijden waar vrouwen bezit waren...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 63 keer
Is werkelijk om van te kotsen. Weer een stap dichter richting de afgrond voor dat land. Gay rights gaan er binnenkort aan.devilkin schreef:Roe vs Wade teruggedraaid in de USA. Zal zeker niet het laatste zijn in hun terugkeer naar tijden waar vrouwen bezit waren...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
- Bedankt: 178 keer
Mijn vriend is gisteravond overleden.
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 135 keer
Dat lijkt vooral te gebeuren omdat we blijkbaar té vaak dezelfde personen aan het woord zien, omdat de actieve groep eigenlijk gewoon te klein is. Het is een beetje zoals op een lange vakantie gaan, samen in een groot huis, met mensen die je eigenlijk niet goed kent, en dan tot de vaststelling komen dat je die persoon eigenlijk niet kan uitstaan.MrBlueSky schreef:Mijn frustratie: hoe dit forum beetje bij beetje verziekt door zo'n discussies als hierboven en in de (belachelijk vele) energietopics...
@Johan.devos: sterkte, het voelt aan als een leegte, maar hopelijk geraakt die mettertijd wat ingevuld met troost.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
Condoléances voor je verlies, johan.
Geef jezelf de tijd om samen te rouwen en ook om de goeie tijden in gedachten te laten herleven.
Geef jezelf de tijd om samen te rouwen en ook om de goeie tijden in gedachten te laten herleven.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
MIjn deelneming Johan. Veel sterkte gewenst.
@de kattenhistorie hierboven. Ik heb zelf een kat. Beestje is nu een goeie 7 jaar oud. Gevonden op straat toen het een kitten was van een paar weken oud (dacht 4 of 5 weken) en sindsdien een huiskat. Enorm aanhankelijk beestje, en zou er kapot van zijn mocht ze iets tegen komen. Maar toch snap ik enkele dingen niet echt...
@de kattenhistorie hierboven. Ik heb zelf een kat. Beestje is nu een goeie 7 jaar oud. Gevonden op straat toen het een kitten was van een paar weken oud (dacht 4 of 5 weken) en sindsdien een huiskat. Enorm aanhankelijk beestje, en zou er kapot van zijn mocht ze iets tegen komen. Maar toch snap ik enkele dingen niet echt...
Helpen? Hoe kan je helpen? Je weet ook wel dat als je je goed hart zou laten zien en er persoonlijk mee naar de dierenarts trekt (je kent immers de eigenaar niet) dat jij de factuur gaat krijgen. Dus ik snap wel dat velen niet stoppen om te helpen. Het is immers aan de eigenaar van het dier om het "onder controle" te hebben, en wat de kat ook doet, het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Eerlijk gezegd : mocht ik een kat overrijden op een nacht dan zou ik ook niet weten wat ik er mee zou moeten aanvangen. Het is niet van niet willen helpen, maar van niet kunnen helpen (kan toch 's nachts maar moeilijk alle bewoners uit hun bed bellen in een straal van pakweg 150m om te vragen of het hun kat is).MClaeys schreef: Daarom, als je een diertje aanrijd, altijd stoppen en helpen, je kan er iemand zijn huisdier mee redden wat vaak (bij ons toch alleszins) een deel is van het gezin.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
Naar't schijnt hebben katten nog een grote overlevingskans als ze snel bij een dierenarts geraken.krisken schreef: Helpen? Hoe kan je helpen? Je weet ook wel dat als je je goed hart zou laten zien en er persoonlijk mee naar de dierenarts trekt (je kent immers de eigenaar niet) dat jij de factuur gaat krijgen. Dus ik snap wel dat velen niet stoppen om te helpen. Het is immers aan de eigenaar van het dier om het "onder controle" te hebben, en wat de kat ook doet, het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Eerlijk gezegd : mocht ik een kat overrijden op een nacht dan zou ik ook niet weten wat ik er mee zou moeten aanvangen. Het is niet van niet willen helpen, maar van niet kunnen helpen (kan toch 's nachts maar moeilijk alle bewoners uit hun bed bellen in een straal van pakweg 150m om te vragen of het hun kat is).
In de ideale wereld breng je het dier naar de dierenarts (van wacht/in de buurt)
Dan aan de dierenarts om eigenaar te zoeken (chip tegenwoordig) en kosten op eigenaar verhalen.
Politie kan ook ingeschakeld worden voor vaststellingen en te helpen bij het vinden van dierenarts of algemene hulpverlening.
Geen idee of je dit eigenlijk verplicht bent om te melden
Groot wild moet je normaal wel melden, of het is vluchtmisdrijf. Zelfde als je een boom, paaltje of iets pietluttigs aanrijdt trouwens
Maar voor katten is er sowieso niet veel aansprakelijkheid voor autoschade. Aangezien een kat als wild beschouwd wordt dat je niet voldoende af kan richten. Ook de reden dat een duivenmelker schade niet kan verhalen op de eigenaar van een kat.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Je weet ook wel dat vele katten niet gechipt zijn. Zeker de straatkatten niet. Raskatten zijn wel vaak gechipt, maar lopen amper tot niet buiten. Het is dus wat een omgekeerde wereld. En een dierenarts van wacht vinden blijkt een dure aangelegenheid te zijn aangezien je eerst naar een 0904 nummer mag bellen.
Dat je als eigenaar van een kat niet aansprakelijk bent voor autoschade is nieuw voor mij. Maar is opnieuw een reden waarom je dus niet zou uitwijken/stoppen gezien de kans dat je dan schade maakt groter is.
Dat je als eigenaar van een kat niet aansprakelijk bent voor autoschade is nieuw voor mij. Maar is opnieuw een reden waarom je dus niet zou uitwijken/stoppen gezien de kans dat je dan schade maakt groter is.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Bedankt: 598 keer
Niet vergeten dat dit eigenlijk terug te brengen is naar de nominatie van H. Clinton, een figuur die zo zwak/flawed was dat Trump ervan kon winnen, en dit terwijl men nochtans keus had uit kandidaten die veel sterker waren dan haar. De rest, inclusief 3 benoemingen in het Hooggerechtshof, zijn geschiedenis. De enige reden dat Roe v Wade teruggedraaid wordt is omdat men nu de meerderheid heeft in het Hooggerechtshof om dat te doen (na 50 jaar wachten).devilkin schreef:Roe vs Wade teruggedraaid in de USA. Zal zeker niet het laatste zijn in hun terugkeer naar tijden waar vrouwen bezit waren...
Dat ze niet veel geleerd hebben uit hun mislukking met Clinton, blijkt uit wie nu in het Witte Huis zit. Een pandoering voor de Democraten zal volgen tijdens de midterms van november.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Het eerste is dan ook volledig in tegenspraak met Artikel 1385 van het burgerlijk wetboek.krisken schreef: Dat je als eigenaar van een kat niet aansprakelijk bent voor autoschade is nieuw voor mij. Maar is opnieuw een reden waarom je dus niet zou uitwijken/stoppen gezien de kans dat je dan schade maakt groter is.
Art. 1385 BW slaat op alle dieren en huisdieren zoals bv.-, paarden, honden, katten, …
De schade heeft zich wel moeten voordoen in een buitencontractuele situatie, wat in een ongeval op de openbare weg het geval is.
Er zijn wel vier vereisten die cumulatief zijn: het gaat over een dier (geen specifieke limitering), er werd schade aan derden toegebracht, er dient een oorzakelijk verband te zijn tussen het gedrag van het dier en het ongeval en er moet uiteraard een eigenaar of bewaarder van het dier kunnen aangesproken worden.
Je laatste opmerking gaat evenwel niet zo maar op. De wegcode bepaalt immers dat iedere bestuurder in alle omstandigheden tijdig moet kunnen stoppen voor een voorziene hindernis. Of het dier een voorziene of onvoorziene hindernis was zal meestal een feitenkwestie zijn en door een rechter (als de partijen het niet eens geraken of er vallen gewonden) in concrete worden beoordeeld.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 244 keer
Mijn deelneming. Luister vooral goed naar jezelf in de volgende maanden.johan.devos schreef:Mijn vriend is gisteravond overleden.
Ik heb zelf vorig jaar in April totaal onverwacht mijn vriend/partner verloren. Ondertussen iets meer dan 14 maanden geleden maar het lijkt nog altijd niet gisteren. Het is een lang proces met kleine stapjes, gelukkig is de psycholoog er ook nog.
Idd heb al heel wat bezorgde vrienden gehoord, terug naar de middeleeuwen daar ... pro life, denk dat de vrije wapendracht veel meer levens kost maar soit. Het is een bizar land van buitenaf gezien. Ik ben benieuwd wat het gaat zijn, ga er voor de 1e keer paar weken naartoe.powaq schreef:Is werkelijk om van te kotsen. Weer een stap dichter richting de afgrond voor dat land. Gay rights gaan er binnenkort aan.devilkin schreef:Roe vs Wade teruggedraaid in de USA. Zal zeker niet het laatste zijn in hun terugkeer naar tijden waar vrouwen bezit waren...
-
- Elite Poster
Lijkt me toch wat overdreven, wellicht is dit papegaaien van wat men op de VRT weer allemaal zit te vertellen? Abortus werd niet verboden, het enige dat beslist is dat de staten (terug) over abortus kunnen beslissen*. In de praktijk blijft het dus mogelijk en verandert er niets in meer dan de helft van de staten.Tomsworld schreef:Idd heb al heel wat bezorgde vrienden gehoord, terug naar de middeleeuwen daar
Wie in een staat woont waar de wetgeving wel abortus verbiedt, die kan naar een andere staat gaan - en gezien dus meer dan de helft het wel toelaten is er overal zo'n staat binnen rijafstand. In heel wat staten waar het wel toegelaten is, is de regelgeving trouwens soms lakser dan bij ons het geval is (geen verplichte wachtperiode bv).
* Alhoewel het Hooggerechtshof dat eigenlijk ook helemaal niet beslist heeft, de beslissing ging over een aangelegenheid inzake het negende amendement dat op zich niets met abortus te maken heeft, maar dat gaat te veel off-topic.
In ieder geval niet de middeleeuwen. Prachtig land, en een garantie op zomerweer (ten westen van de Rockies toch).Tomsworld schreef:Ik ben benieuwd wat het gaat zijn
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 244 keer
Lijkt me toch wat overdreven, wellicht is dit papegaaien van wat men op de VRT weer allemaal zit te vertellen? Abortus werd niet verboden, het enige dat beslist is dat de staten (terug) over abortus kunnen beslissen*. In de praktijk blijft het dus mogelijk en verandert er niets in meer dan de helft van de staten.CCatalyst schreef:Tomsworld schreef:Idd heb al heel wat bezorgde vrienden gehoord, terug naar de middeleeuwen daar
Wie in een staat woont waar de wetgeving wel abortus verbiedt, die kan naar een andere staat gaan - en gezien dus meer dan de helft het wel toelaten is er overal zo'n staat binnen rijafstand. In heel wat staten waar het wel toegelaten is, is de regelgeving trouwens soms lakser dan bij ons het geval is (geen verplichte wachtperiode bv).
* Alhoewel het Hooggerechtshof dat eigenlijk ook helemaal niet beslist heeft, de beslissing ging over een aangelegenheid inzake het negende amendement dat op zich niets met abortus te maken heeft, maar dat gaat te veel off-topic.
https://www.insider.com/map-where-is-ab ... ned-2022-6
-> woon maar in Texas in de naastliggende staten niet echt welkom, vliegtuig nemen is geen optie voor iedereen, zelfs autoreizen niet. Wat stel je voor 3 dagen met de bus ?
Maar ik denk dat we zullen zien wat de toekomst brengt. Ik las al in us media dat er staten zijn die dat reizen naar andere staten ook illegaal willen maken. Maar soit we zullen wel zien wat het zal worden.
-
- Elite Poster
Noord-Oost => Kansas. Noord-West => New Mexico. Het zuiden van Texas kan de grens oversteken naar Mexico. Coahuila, dat grenst aan Texas, laat abortus toe. Natuurlijk, als men ook geen geldige papieren heeft - wat al eens voorvalt bij mensen die in het zuiden van Texas wonen - dan zal dat geen optie zijn en wordt het ook New Mexico wat dan lang rijden is.Tomsworld schreef: -> woon maar in Texas in de naastliggende staten niet echt welkom, vliegtuig nemen is geen optie voor iedereen, zelfs autoreizen niet. Wat stel je voor 3 dagen met de bus ?
Dat zullen we idd nog wel zien. Ook voor andere zaken waar zogezegd aan geraakt zou worden is er (vooralsnog) weinig animo. Roe v Wade is iets dat bepaalde groepen al 50 jaar willen terugdraaien. Ik denk dat er geen enkele andere landmark case is waar zoveel georganiseerde tegenstand voor was.Tomsworld schreef:Ik las al in us media dat er staten zijn die dat reizen naar andere staten ook illegaal willen maken. Maar soit we zullen wel zien wat het zal worden.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Waar het om draait is niet dat SCOTUS dit doet uit legale redenen maar om politieke. Misschien dat SCOTUS nu ook eens met dezelfde ijver de gun laws moet bekijken. Eén ding staat vast, het zal weer de armere (en vooral zwarte) mensen treffen wegens geen geld om naar een andere staat te reizen. In elk geval zullen er meer illegale abortussen uitgevoerd worden met alle gevolgen van dien en, indien betrapt (er zijn nogal wat religieuze fanatici), krijgen ze er nog een (gevangenis) straf bij.
De US glijden idd verder af naar de middeleeuwen.
De US glijden idd verder af naar de middeleeuwen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- devilkin
- Administrator
Niet alleen reizen naar een staat wil men illegaal maken, maar ook enige hulp of informatie geven. Sterker nog, het feit dat je op reis zou gaan op vakantie, daar iets voor hebt, een nood abortus moet hebben (wat nog vaker gebeurd dan dat men zou denken), en dan terug naar je thuis staat keert kan reden zijn voor vervolging.
Ook hoort iets zoals het recht op abortus in de grond wet, niet in een wet van de staten... Ieder kan kiezen.
Nu, Rode vs Wade gaat verder dan de pure abortus kwestie: het gaat ook over privacy. Daar hebben we zeker het einde nog niet van gezien.
Wat al even zoegwekkend is, is dat de rechter ook al opriep om andere zaken te her bekijken en schrappen - zaken rond lgtbq, same sex marriages, rechten, enz. En gezien scotus nu een pure republikeinse aangelegenheid is zie ik dat wel nog gebeuren.
Ook hoort iets zoals het recht op abortus in de grond wet, niet in een wet van de staten... Ieder kan kiezen.
Nu, Rode vs Wade gaat verder dan de pure abortus kwestie: het gaat ook over privacy. Daar hebben we zeker het einde nog niet van gezien.
Wat al even zoegwekkend is, is dat de rechter ook al opriep om andere zaken te her bekijken en schrappen - zaken rond lgtbq, same sex marriages, rechten, enz. En gezien scotus nu een pure republikeinse aangelegenheid is zie ik dat wel nog gebeuren.
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Innige deelneming en heel veel sterkte!johan.devos schreef:Mijn vriend is gisteravond overleden.
Door naar de dierenarts te trekken, zelfs als het beestje het niet overleeft voorkom je dat het een gruwelijk pijnlijke dood sterft, en dat de eigenaar zijn beestje stijf ergens weggekropen vind.krisken schreef:Helpen? Hoe kan je helpen?
Gisteren is hier om de hoek weer een aangereden. Tbeestje heeft het overleefd maar achterkant verlamd. Gelukkig een voorbijganger ermee naar dierenarts gegaan, het beeste is helaas moeten ingeslapen worden, maar ze hebben het wel aan de eigenaar kunnen laten weten dus die heeft niet moeten zoeken naar zijn beestje en nog afscheid kunnen nemen.
Zever, want binnenbrengen wil ten eerste al niet zeggen dat jij het beestje hebt aangereden, de kosten zijn dus niet op u te verhalen tenzij je dat zelf voorstelt. Trouwens als die paljas schade heeft aan zijn wagen moeten wij dat vergoeden want wij zijn verantwoordelijk voor ons dier (in paniel of niet). De kosten zijn dus 0 reden om een dier te laten creperen, gaat ge bij een kind of mens dan ook door rijden? Want dat zijn zwaardere kosten dan...krisken schreef:Je weet ook wel dat als je je goed hart zou laten zien en er persoonlijk mee naar de dierenarts trekt (je kent immers de eigenaar niet) dat jij de factuur gaat krijgen.
Mensen betalen zich blauw aan verzekeringen maar als het eens van doen is doen ze er alles aan om ze niet te gebruiken...
Gaat het om huisdieren?
Als er een huisdier bij de aanrijding betrokken is en je hebt schade opgelopen, is de situatie anders. Gezien het dier is grootgebracht door zijn baas wordt deze er ook verantwoordelijk voor gesteld. In dat geval moet u de eigenaar vinden zodat hij zijn familiale verzekering kan aanspreken voor de schade die door zijn dier aan uw wagen werd aangericht.
- heist_175
- Moderator
devilkin schreef:Roe vs Wade teruggedraaid in de USA. Zal zeker niet het laatste zijn in hun terugkeer naar tijden waar vrouwen bezit waren...

of ook:

@ten gronde
Het resultaat is niet dat er minder abortussen zouden zijn, wel dat ze in onveilige en onwenselijke omstandigheden zullen plaatsvinden.
- devilkin
- Administrator
America, the land of gun care and health control.
- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
- Bedankt: 140 keer
De WiFi op de orange kabelmodem werkte zeer slecht.
Vrijstaand huis, op een paar meter van de modem zonder obstakels of stoorzenders, niet te doen.
Ondertussen €30 aan extra kosten buiten de bundel (4G data want de gsm valt steeds terug op 4G natuurlijk).
Orange om hulp gevraagd. Eerst deden ze niet veel.
Na een tweede keer aandringen werd er een technieker gestuurd die een defect vaststelde en de modem heeft vervagen voor een nieuwer model.
Activatie ging niet eens dus nog even contact met de klantendienst.
“Kan ik u nog ergens meer helpen?”
Jazeker: ik zou graag in alle redelijkheid de meerkosten aan data vergoed zien aangezien ze zijn veroorzaakt door een slecht werkende modem.
Antwoord: ik kan je €9 euro geven.
Toen ik het ze niet mee eens was sloeg de toon om en kreeg ik een post adres in evere waar ik een brief naartoe mocht sturen.
Frustratie: ik ben nog de vriendelijke brave klant die niets extra’s vraagt maar gewoon een rechtzetting.
Blijkbaar moet je gewoon naar een andere operator overstappen of dreigen daarmee om iets van ze te krijgen.. dan snap je dus niet hoe je met je klanten om moet gaan
Klacht ingediend bij de ombudsman telecom.
Ze moeten zich schamen echt.
Positief: het WiFi probleem is opgelost.
Internet sneller, latency gehalveerd en geen packetloss meer.
Mag een mens toch verwachten anno 2022 in een land met de hoogste telecomprijzen toch?
Update: ombudsman heeft klacht ontvankelijk verklaard en voorgelegd bij Orange.
Grote kans dat het nu bij iemand terechtkomt met iets meer fatsoen & commercieel inzicht.
Vrijstaand huis, op een paar meter van de modem zonder obstakels of stoorzenders, niet te doen.
Ondertussen €30 aan extra kosten buiten de bundel (4G data want de gsm valt steeds terug op 4G natuurlijk).
Orange om hulp gevraagd. Eerst deden ze niet veel.
Na een tweede keer aandringen werd er een technieker gestuurd die een defect vaststelde en de modem heeft vervagen voor een nieuwer model.
Activatie ging niet eens dus nog even contact met de klantendienst.
“Kan ik u nog ergens meer helpen?”
Jazeker: ik zou graag in alle redelijkheid de meerkosten aan data vergoed zien aangezien ze zijn veroorzaakt door een slecht werkende modem.
Antwoord: ik kan je €9 euro geven.
Toen ik het ze niet mee eens was sloeg de toon om en kreeg ik een post adres in evere waar ik een brief naartoe mocht sturen.
Frustratie: ik ben nog de vriendelijke brave klant die niets extra’s vraagt maar gewoon een rechtzetting.
Blijkbaar moet je gewoon naar een andere operator overstappen of dreigen daarmee om iets van ze te krijgen.. dan snap je dus niet hoe je met je klanten om moet gaan

Klacht ingediend bij de ombudsman telecom.
Ze moeten zich schamen echt.
Positief: het WiFi probleem is opgelost.
Internet sneller, latency gehalveerd en geen packetloss meer.
Mag een mens toch verwachten anno 2022 in een land met de hoogste telecomprijzen toch?
Update: ombudsman heeft klacht ontvankelijk verklaard en voorgelegd bij Orange.
Grote kans dat het nu bij iemand terechtkomt met iets meer fatsoen & commercieel inzicht.
Laatst gewijzigd door Ptoeneigh 28 jun 2022, 12:08, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Hoe meer ik mij verdiep in zijn symptomen, hoe meer ik de indruk krijg dat hij niks mankeert maar dat het gewoon van de stress is. Alles is begonnen een week of 2 nadat ik een andere perzische kat in huis had gehaald. En ik denk dat die andere pers ook stress heeft omdat ze zich constant wast. Er zijn nog andere symptomen die mijn katten vertonen. Waarschijnlijk te veel katten (vijf stuks) op een te kleine oppervlakte. Desnoods de meest recent aangekochte pers weer verkopen. Maar morgen toch eerst een echo laten nemen om echte darmproblemen uit te sluiten. Vriendin was al aan het bleiten toen ze hoorde dat ik die ene pers weer weg zou doen.Jack Daniels schreef:Eerder frustratie van paar weken. Mijn perzische kat moet speciale voeding krijgen of hij krijgt diarree of wordt doodziek. Nu verdraagt hij zelfs zijn speciale voeding niet meer. Diarree met bloed en slijm bij. Nu hypo allergene voeding van de DA...
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
- Bedankt: 317 keer
Youtube shorts!
Korte video's die 99% mij niet interreseren en/of niet de content/info bevatten die ik wil zien. Dat alles in een lekker VVS sausje waar mijn haar al van rechtkomt.
Leve contentblockers!
Zelf dan maar een regeltje gemaakt voor ublock origin in mijn geval:
Korte video's die 99% mij niet interreseren en/of niet de content/info bevatten die ik wil zien. Dat alles in een lekker VVS sausje waar mijn haar al van rechtkomt.
Leve contentblockers!
Zelf dan maar een regeltje gemaakt voor ublock origin in mijn geval:
Code: Selecteer alles
!! Anti youtube shorts
! Verwijder shorts uit de lijst met video's.
youtube.com##ytd-video-renderer:-abp-has(> div > ytd-thumbnail > a > div > ytd-thumbnail-overlay-time-status-renderer > span:-abp-contains(SHORTS))
! Verwijder shorts-item uit het menu links.
youtube.com##ytd-guide-entry-renderer:-abp-has(> a > tp-yt-paper-item > yt-formatted-string:-abp-contains(Shorts))
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 52 keer
Daarstraks binnen bebouwde kom zone 50 achter iemand achter gereden die tegen 45 ah tjaffelen was, zodra die aan zone 30 kwam gingen ze wel tegen +35 verder.. Grrrr
Waarom is gewoon de snelheid aanhouden zo moeilijk
Tom
Waarom is gewoon de snelheid aanhouden zo moeilijk
Tom
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Die 50 is een maximumsnelheid, geen verplichte snelheid...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 39 keer
Nodeloos traag rijden is ook niet toegestaan. Wat onder de noemer “nodeloos traag” valt is afhankelijk van de situatie, weer, wagen etc. Als de auto’s voor en achter je 50 rijden, en er beslist ineens iemand om 45 te gaan rijden, dan creëer je opportuniteit voor conflict.Joe de Mannen schreef:Die 50 is een maximumsnelheid, geen verplichte snelheid...
J.
Het kan ook zijn dat je bijvoorbeeld een zware vracht vervoert, of een aanhanger hebt. Dan is vaak de aangepaste snelheid lager dan de wettelijke maximum. En zolang je niemand hiermee ophoudt: prima! Echter, als je mensen achter je begint op te houden, doe een rondje extra op de rotonde, of stop even op de verharde berm en laat de rest voorbij.