.bin bestandjes

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

MP3 bestanden via nieuwsgroepen die de extensie .mp3.bin bevatten krijg ik niet open, zijn er daar progjes voor of is er een andere manier om die aan de praat te krijgen. Ik heb al geprobeerd om die .bin weg te doen maar dit helpt niet.

Ik ben een noob in deze materie.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Mounten met bv daemon tools al geprobeerd?
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik zie dat die daemon tools een cd/dvd emulator is, kan je daar die files mee converteren naar een "echte" MP3, naar ik versta zou "mounten" converteren zijn??

Greetz
"Carpe Diem"
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Weetgraag schreef:Ik zie dat die daemon tools een cd/dvd emulator is, kan je daar die files mee converteren naar een "echte" MP3, naar ik versta zou "mounten" converteren zijn??

Greetz
letterlijke vertaling van mouten is bevesitgen

een bin file is zoals een iso (da ken je wel denk ik)

en een iso kan openen met deamon tools die plakt dus de iso in een geemuleerde cd

dit kan evengoed met een bin file.

probeer maar eens
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Volgens mij moet je gewoon renamen naar .mp3 (dus de .bin weghalen). Ik denk dat dat gewoon van "binary" komt.
Binaries worden meestal UUencoded, of de b-news-codering of yEnc . Als dat gewoon weglaten niet helpt moet je eens kijken of je geen manuele decoding-tools vindt hiervoor. Een programma als GrabIt doet zelf aan UUdecode of yEnc. Voor B-news heb je B-news nodig, of de losse decoder.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Een .bin bestand is dikwijls een image van een CD/CD-ROM/DVD.
Je kan dit bestand gewoon openen met Nero, WinISO, Alcohol.

Door te mounten ga je dit bestand laden in een virtuele CD/DVD drive en kan je eigenlijk gewoon de bestanden zien (en rippen).

Het zal een beetje van de filesize afhangen. Is die enkele megabytes, dan zou ik gewoon proberen hernoemen zoals Meon voorstelt, is die enkele honderden MB's, dan is het een echte image...

Mocht het nodig zijn, de yEnc decoder vind je op http://www.yenc32.com/index.php
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Het hangt der wat vanaf welke filesize dat bestand heeft, Want wat voor nut zou het hebben voor van elk nummertje een bin te maken.
grox
Plus Member
Plus Member

Weetgraag schreef:MP3 bestanden via nieuwsgroepen die de extensie .mp3.bin bevatten krijg ik niet open, zijn er daar progjes voor of is er een andere manier om die aan de praat te krijgen. Ik heb al geprobeerd om die .bin weg te doen maar dit helpt niet.

Ik ben een noob in deze materie.

Greetz

gebruik je geen payserver? in combo met bommanews?

had dat ook, get a payserver & newsleecher ;)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Bij een .bin file hoord meestal ook een .cue bestand als het gaat om een image. Dus ge moet die .cue mounten met daemon tools of Alcohol 120%

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

ma stop toch es met te zeggen dat dit een image is? De dubbele extensie niet gezien misschien ? .mp3.bin . Hoe groot is de kans dat dit een image is? Héél erg klein, aangezien een image in de regel groter is dan de effectieve data dat het voorstelt. Laat dit net tegen het idee van dingen als yEnc enz ingaan voor binaire nieuwsgroepen: net MINDER overhead veroorzaken :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”