TELE2/VERSATEL Box

dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Misschien een nieuw draadje omdat er al zoveel over het nieuwe abo geschreven is.

Wat doet die box eigenlijk. Is dat een draadloze router/modem ?
Volgens de inschrijflijn was het geen probleem als ik mijn PC op minder dan 30 meter had van die box en nmoest in geen extra adapter kopen.
Op mijn vraag hoe mijn PC dan de sginalen ging ontvangen zei men me dat dit te echtnisch was.

Nu wil ik graag het totale kostenplaatje kennen voor ik iets bestel. Dat ik een extra kaart voor mijn laptop moet kopen had ik al door. 20 euro om dat te configureren vind ik overdreven. Een cd-rom met alle drivers erbij en dat is op 10 minuten gebakken.

Dus 80 euro voor de box, 35 voor kaart laptop en is het inderdaad zo dat er in je desktop geen extra adapter moet ?

Ik weet eerlijk gezegd weinig of niet af van draadloos werken.
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Lol,

Een draadloos signaal opvangen zonder een adapter (wanneer je PC nog niet over een draadloze netwerkkaart bezit) zal straf zijn.

Je kan je PC tot zelfs 100m van je router zetten zonder een extra adapter ... maar dan zal er toch een kabeltje van 100m nodig zijn :p

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Die router/modem is een speedtouch 716. Deze heeft 4 ethernetpoorten waar je pc's via een ethernetkabel kan aansluiten. Via het draadloze gedeelte kan je makkelijk meer dan 50 pc's connecten, en dat meestal over een theoretische afstand van zo'n 100 meter. Maar elke pc die draadloos verbonden wordt, heeft wel een adaptor nodig (of ingebouwde wifi chip, zoals centrino). Dus je MOET die wel kopen wil je internetten zonder draad.
Verder is er nog iets speciaals aan dat bakje wat het onderscheid van de andere draadloze adsl routers: 2 VoIP poorten, waar je je telefoontoestellen op aansluit, want het telefoneren gebeurt via internet (zoals Skype).

EDIT: hier is de site van de router/adsl modem/access point: http://www.speedtouch.com/prod716.htm
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Dacht al dat het VoIP was omdat alles via die box moet gaan.

Ik vind het wel straf dat ze er van uitgaan dat iedereen nog een extra kabel door zijn huis wilt laten lopen voor de pc aansluiting. Ik hoop dat het signaal van de wireless straf genoeg is om mijn pc boven te bereiken.. betonnen vloeren etc.. laptop is ok.
svenska
Elite Poster
Elite Poster

BungaMan schreef:Ik vind het wel straf dat ze er van uitgaan dat iedereen nog een extra kabel door zijn huis wilt laten lopen voor de pc aansluiting. Ik hoop dat het signaal van de wireless straf genoeg is om mijn pc boven te bereiken.. betonnen vloeren etc.. laptop is ok.

Net niet! Ze gaan ervan uit dat iedereen die de box neemt, ook voor al zijn pc's een draadloze adaptor koopt, zodat alles draadloos verloopt. De klantendienst was niet eens zeker of er wel een ethernetpoort opzat (maar wij weten natuurlijk beter :wink: )
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Weet er trouwens iemand of het mogelijk is om 2 verschillende access points met elkaar te verbinden? Ik heb reeds een USR AP router met adsl dial-in. Dial-in heb ik er dus niet meer van nodig maar zou de tele2box als dhcp kunnen spelen voor mijn USR die dan weer via kabel verbonden is met mijn pc en de USR dan opnieuw als dhcp server speelt voor mijn pc?

Die USR krijgt normaal zijn ip via adsl dial-in dus dat lijkt me al een eerste probleem.
Een 2e probleem is misschien dat als ik geen wireless netwerk instel op de USR dat die dan ook geen wireless actief heeft.
Zal wat experimenteren worden als de box toekomt :) In ieder geval die installateur het niet laten doen want dat zijn duur betaalde uurtjes!
svenska
Elite Poster
Elite Poster

BungaMan schreef:In ieder geval die installateur het niet laten doen want dat zijn duur betaalde uurtjes!

Versatel laat weten dat die installateur de deur niet uitgaat voor dat alles PERFECT werkt... Dat heeft men mij met klem bevestigd :-)
Nuja, die 2 routers aan mekaar koppelen is inderdaad geen werkje voor hen, dat moet je zelf maar eens proberen.
Het antwoord op je vraag weet ik trouwens ook niet, maar ben wel geinteresseerd, zit namelijk in hetzelfde schuitje (maar dan met Philips router)
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 7 keer

Svekke schreef:
Versatel laat weten dat die installateur de deur niet uitgaat voor dat alles PERFECT werkt... Dat heeft men mij met klem bevestigd :-)

Zullen 'savonds dan maar een extra bord bijzetten :-D
FST
Pro Member
Pro Member

Zullen 'savonds dan maar een extra bord bijzetten

lol :D

hm wil ik ook wel weten, of ik me dien thomson van tele2 nor nen andere wifi router kan connecte, bv voor data transfer naar een ander network, ik hoop dat da antenneke als gewone networkcard dient ?
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Svekke schreef:Het antwoord op je vraag weet ik trouwens ook niet, maar ben wel geinteresseerd, zit namelijk in hetzelfde schuitje (maar dan met Philips router)

Heb er hier een topic mee gestart.

Denk eigenlijk dat het vrij simpel is. ipv wireless beeld je een kabel in tussen de 2 routers... wat doen routers? het verkeer simpelweg doorsturen. Schakel dus op je oude router alles uit van dhcp server/client etc... en stel op tele2 en router alle2 hetzelfde wifi in. Ik ga het zelf in ieder geval zo eens uitproberen en laat je weten of het werkt. Maar ik heb gisteren pas mijn aanvraag gedaan dus dat wordt nog even wachten.
filipi
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer

Svekke schreef:Die router/modem is een speedtouch 716. Deze heeft 4 ethernetpoorten waar je pc's via een ethernetkabel kan aansluiten. Via het draadloze gedeelte kan je makkelijk meer dan 50 pc's connecten, en dat meestal over een theoretische afstand van zo'n 100 meter. Maar elke pc die draadloos verbonden wordt, heeft wel een adaptor nodig (of ingebouwde wifi chip, zoals centrino). Dus je MOET die wel kopen wil je internetten zonder draad.

Toen ik vandeweek die link vd speedtouch bekeek dacht ik al te lezen dat je ook je PC met ethernetkabels kan aansluiten.
Dus m'n 2 PC 's hier in huis die nu aan een D-link DI-604 via RJ-45 hangen kan ik zonder probs in de Versatel-Tele2 box duwen ?
Krijg je bij die box standaard één usb adaptor bij? Of moet iedereen die eigenlijk draadloos wil die 79.9 euro + 35 euro betalen? (tenzij hij natuurlijk al zo'n stickie heeft)
svenska
Elite Poster
Elite Poster

filipi schreef:Dus m'n 2 PC 's hier in huis die nu aan een D-link DI-604 via RJ-45 hangen kan ik zonder probs in de Versatel-Tele2 box duwen ?

Jazeker, de benaming Tele2 box wordt gegeven aan dat ding, maar die speedtouch 716 is een doodgewone ADSL modem/wireless router met VoIP functie...
filipi schreef:Krijg je bij die box standaard één usb adaptor bij? Of moet iedereen die eigenlijk draadloos wil die 79.9 euro + 35 euro betalen? (tenzij hij natuurlijk al zo'n stickie heeft)

Neen, in die 79,9€ zit enkel de speedtouch, voor elke draadloze adaptor betaal je bij. Maar als je eens goed kijkt bij Belgacom, zie je dat zij een Wifi stick van Asus verkopen voor 29,9€. :wink:
filipi
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer

Svekke schreef:
filipi schreef:Dus m'n 2 PC 's hier in huis die nu aan een D-link DI-604 via RJ-45 hangen kan ik zonder probs in de Versatel-Tele2 box duwen ?

Jazeker, de benaming Tele2 box wordt gegeven aan dat ding, maar die speedtouch 716 is een doodgewone ADSL modem/wireless router met VoIP functie...
filipi schreef:Krijg je bij die box standaard één usb adaptor bij? Of moet iedereen die eigenlijk draadloos wil die 79.9 euro + 35 euro betalen? (tenzij hij natuurlijk al zo'n stickie heeft)

Neen, in die 79,9€ zit enkel de speedtouch, voor elke draadloze adaptor betaal je bij. Maar als je eens goed kijkt bij Belgacom, zie je dat zij een Wifi stick van Asus verkopen voor 29,9€. :wink:

OK
Dan blijven mijn peeceetjes nog een tijdje met dat kabeltje verbonden aan de box en zal ik dus geen reserve stickie krijgen :wink:

PS mooie benen heb je :!: m'n ogen wijken regelmatig af :lol:
svenska
Elite Poster
Elite Poster

filipi schreef:PS mooie benen heb je :!: m'n ogen wijken regelmatig af :lol:

Dankjewel, maar in de werkelijkheid staat er toch wat meer haar op :wink:
Ik zou ook nooit in zo'n klein kaderke passen :lol:
LeeW
Starter
Starter

Heeft iemand al achter het volgende geinformeerd : die 30 meter kabel die geleverd wordt bij installatie, is dat een telefoonkabel of UTP-kabel :???:
Ik zit met het volgende :
- BGC komt binnen op gelijkvloers in living, hier staat ook mijn telefoontoestel.
- PC staat boven, PC gaat met USB modem op ADSL via doorgetrokken telefoonkabel. Ook hier staat een telefoontoestel en fax.
Wordt er nu een UTP-kabel naar boven getrokken of moet ik draadloos naar die Tele2 box gaan ? Of wordt die Tele2 box boven geinstalleerd en wordt er nog een telefoondraad bijgetrokken terug naar de living ( 1e telefoontoestel ?) :eek:
Stilte is het enige dat niet verkeerd kan worden geciteerd ...
uf
Member
Member

LeeW schreef:Heeft iemand al achter het volgende geinformeerd : die 30 meter kabel die geleverd wordt bij installatie, is dat een telefoonkabel of UTP-kabel :???:
- BGC komt binnen op gelijkvloers in living, hier staat ook mijn telefoontoestel.
- PC staat boven, PC gaat met USB modem op ADSL via doorgetrokken telefoonkabel. Ook hier staat een telefoontoestel en fax.
Wordt er nu een UTP-kabel naar boven getrokken of moet ik draadloos naar die Tele2 box gaan ? Of wordt die Tele2 box boven geinstalleerd en wordt er nog een telefoondraad bijgetrokken terug naar de living ( 1e telefoontoestel ?) :eek:

Ik veronderstel dat je zelf mag kiezen of je de modem boven of in de living wilt. De technieker zal toch wel telefoonkabel en ethernetkabel bij zich hebben en bovendien kan ethernetkabel ook als telefoonkabel dienen maar is wel iets duurder.
Heb je niet graag nieuwe kabels op de muur, dan is er nog een mogelijkheid, ten minste als de kabel die nu van de living naar boven loopt echte telefoonkabel is.
Telefoonkabel heeft immers vier geleiders waarvan er normaal slechts twee gebruikt worden. Je kan dus de modem boven plaatsen en met de twee draden die nu niet in gebruik zijn terug naar de living lopen voor de aansluiting van het telefoontoestel.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

Svekke schreef:Die router/modem is een speedtouch 716. Deze heeft 4 ethernetpoorten waar je pc's via een ethernetkabel kan aansluiten. Via het draadloze gedeelte kan je makkelijk meer dan 50 pc's connecten, en dat meestal over een theoretische afstand van zo'n 100 meter. Maar elke pc die draadloos verbonden wordt, heeft wel een adaptor nodig (of ingebouwde wifi chip, zoals centrino). Dus je MOET die wel kopen wil je internetten zonder draad.
Verder is er nog iets speciaals aan dat bakje wat het onderscheid van de andere draadloze adsl routers: 2 VoIP poorten, waar je je telefoontoestellen op aansluit, want het telefoneren gebeurt via internet (zoals Skype).

EDIT: hier is de site van de router/adsl modem/access point: http://www.speedtouch.com/prod716.htm

Hi, ik heb al ingeschreven op Tele2 allin, zit met vraagje over de Tele2 box.

Volgens de geruchten hier is de box dus een Alcatel Thomson 716g
(http://www.broadbandbuyer.co.uk/Shop/Specifications.asp?ProductID=2406 ; http://www.speedtouch.com/prod716.htm).

Ik vraag me af of en hoe die door Tele2 nog verder geconfigureerd / gelimiteerd zal zijn. Zal de LAN / WLAN beperkt zijn tot beperkt aantal pc's?

In het Tele2 allin contract staat : De toegang tot de Dienst is beperkt tot één computer en één telefoonnummer per TELE2 Box..

Worden zulke bepalingen momenteel afgedwongen bij (deze en andere contracten van) tele2 / versatel ?

Komaan, serieus... ze verkopen een (W)LAN router die via NAT het aantal echte pc's op de ADSL kan verbergen. Alleen als die Box ge-cripple-d is, kunnen ze dat opleggen?

Ik hoorde net van collega's dat Belgacom modems-routers op dergelijke wijze ge-crippled zijn.

Wat met de Tele2 box?

greets, Fred.
svenska
Elite Poster
Elite Poster

fred_be9300 schreef:Ik hoorde net van collega's dat Belgacom modems-routers op dergelijke wijze ge-crippled zijn.
Wat met de Tele2 box?

Inderdaad, bij Belgacom doet men dit ook, MAAR: niets houdt je tegen van de originele firmware te gebruiken. Want dat cripplen is toch softwarematig, en wanneer je de originele firmware van de Alcatel site haalt, zijn er geen beperkingen meer.

Voorbeeld: Ik heb de Philips router van Belgacom, en die is zo ingesteld dat je de 4de ethernetpoort NIET kan gebruiken, omdat zij daar Belgacom TV op aansluiten moest je dit willen nemen.
Er zit zelfs een kapje over de poort.
Via de Philips site neem je de originele firmware, en de poort is helemaal vrij :-)
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

Svekke schreef:MAAR: niets houdt je tegen van de originele firmware te gebruiken. Want dat cripplen is toch softwarematig, en wanneer je de originele firmware van de Alcatel site haalt, zijn er geen beperkingen meer.

tja, je moet 'm dan wel vinden, die orig firmware. Heb 's rondgekeken. speedtouch.com heeft geen firmware download. speedtouch.co.uk heeft er wel een, maar is gemarkeerd "UK only". Ook op speedtouch.nl is er een firmware. Zelfde versie nummer (5.3.2.6 of zo) maar toch licht verschillende grootte, dus alvast verschillend van de UK versie...

Weet iemand concreet of Tele2 / Versatel met zijn modems (deze of andere) prutst om limiteringen in te bouwen?

--greets, Fred
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Mijn vader had dat ook gelezen (dat van die *1* computer). Maar op de versatel site vind je dan onder "meer info" bij "Tele2 verzorgt de installatie" ...

"De levering en plaatsing van 30 meter bekabeling
De installatie van de TELE2-Box
De installatie van 1 pc: configuratie van je pc en installatie van de netwerkkaart of draadloze USB of PCMCIA adapter
De aansluiting van maximum 3 telefoontoestellen
Het testen van de volledige installatie
De installatie van maximum 4 draadloze adapters (USB en/of PCMCIA)
"

Aha. Maximum 4 draadloze adapters. En dan maar 1 pc die werkt ? Lijkt me stug. Ik denk gewoon dat Tele2 zich gewoon beschermt zodat hun "gratis installatie" niet uitmonden zou in een "installeer effe mijn hele netwerk voor mij, mijnheer, en da's dan ook nog gratis". Die jongens krijgen de tijd voor *1* PC en de installatie daarrond, kwestie van hun broek niet te scheuren aan te betalen manuren bij wat feitelijk een vrij simpele installatie zou moeten zijn.

Dat van die gecrippelde Belgacommodem viel in praktijk wel mee. De Philips heeft een cap op zijn hoeveelheid lan plug, en de oude Siemens Santis had standaard een beperking op 4 users tegelijk (makkelijk te omzeilen door de officiele Siemens flash)

Beperken via beperkte firmwares is bij een algemeen verkrijgbaar toestel als de 716 op voorhand een verloren zaak : die firmwares zijn heel makkelijk en overal vrij verkrijgbaar. Het zou me echt wel verwonderen als Versatel hier energie en geld in zou steken. Hoe dan ook, we zullen het snel genoeg weten .....
kaween
Elite Poster
Elite Poster

... en op diezelfde plaats die ik boven vermelde, kan je inderdaad zien dat de Tele2 tech 21Euro zal vragen voor iedere bijkomende te installeren pc.

Beperking op 1 pc ? Very doubtful.
Krusty
Member
Member

kaween schreef:... en op diezelfde plaats die ik boven vermelde, kan je inderdaad zien dat de Tele2 tech 21Euro zal vragen voor iedere bijkomende te installeren pc.

Als je effe goed kijkt hoe die tech. installeert bij de eerste pc kan je dat toch zelf instellen bij de tweede? en mja anders ist idd wel klote dat je dan moet bijbetalen! Maja... :-)
Tele2Tech
Member
Member

dietervanb schreef:
Svekke schreef:

Zullen 'savonds dan maar een extra bord bijzetten :-D

Wil dan wel bij jullie komen installeren :lol: Wat eten we? :twisted: :wink:

LeeW schreef:
Heeft iemand al achter het volgende geinformeerd : die 30 meter kabel die geleverd wordt bij installatie, is dat een telefoonkabel of UTP-kabel
Wordt er nu een UTP-kabel naar boven getrokken of moet ik draadloos naar die Tele2 box gaan ? Of wordt die Tele2 box boven geinstalleerd en wordt er nog een telefoondraad bijgetrokken terug naar de living ( 1e telefoontoestel ?)

Eenvoudigste oplossing lijkt me om beneden aan te sluiten en draadloos naar de pc te gaan, aangezien de telefoon rechtstreeks op de box moet aangesloten worden. Maar in principe ligt de keuze volledig aan u. Die 30 meter is utp bekabeling richting pc, over telefoonkabel zijn wij zelf nog niet gebriefd, zal daar eens achter horen in hoeverre daar een beperking voor is opgelegd. Een andere mogelijkheid (indien die telefoonkabel die naar de ADSL modem boven loopt 8 draadjes heeft zoals utp) gewoon die bestaande kabel naar boven aansluiten als utp op de box en ipv in de modem boven, rechtstreeks in de pc.

kaween schreef:Aha. Maximum 4 draadloze adapters. En dan maar 1 pc die werkt ? Lijkt me stug. Ik denk gewoon dat Tele2 zich gewoon beschermt zodat hun "gratis installatie" niet uitmonden zou in een "installeer effe mijn hele netwerk voor mij, mijnheer, en da's dan ook nog gratis". Die jongens krijgen de tijd voor *1* PC en de installatie daarrond, kwestie van hun broek niet te scheuren aan te betalen manuren bij wat feitelijk een vrij simpele installatie zou moeten zijn.

Dat van die gecrippelde Belgacommodem viel in praktijk wel mee. De Philips heeft een cap op zijn hoeveelheid lan plug, en de oude Siemens Santis had standaard een beperking op 4 users tegelijk (makkelijk te omzeilen door de officiele Siemens flash)

Beperken via beperkte firmwares is bij een algemeen verkrijgbaar toestel als de 716 op voorhand een verloren zaak : die firmwares zijn heel makkelijk en overal vrij verkrijgbaar. Het zou me echt wel verwonderen als Versatel hier energie en geld in zou steken. Hoe dan ook, we zullen het snel genoeg weten .....

Router, dus normaal gezien zullen alle poorten nog wel werken, wij installeren normaal gezien inderdaad slechts 1 toestel om de duur van de installatie niet te lang te maken. De aansluiting van 3 telefoontoestellen is eigenlijk verkeerd omschreven, we sluiten 3 wandcontacten aan, maar met opbouwstekkers kan je natuurlijk 5 telefoons aansluiten op 1 doosje. Er zal echter wel maar 1 telefoonlijn beschikbaar zijn, ook fax en dergelijke zijn momenteel nog niet mogelijk over VOIP. Weet niet in hoeverre dit op de website uitgelegd werd.

Het aanpassen van de firmware lijkt me geen goed idee aangezien de firmware speciaal voor tele2 allin werd ontwikkeld (hebben ze ons toch wijsgemaakt) en alles automatisch wordt geïnstalleerd via onze servers. Indien je dan nieuwe firmware installeert heb je veel kans dat we moeten langskomen en het lijkt me niet ondenkbaar dat dat wordt aangerekend...

Mvg
Tele2Tech
Krusty
Member
Member

Tele2tech,

Als het niet te moeilijk is om een pc te configureren, kan me dat dan nadien zelf niet doen als het niet te moeilijk is?

Grtz
Tele2Tech
Member
Member

In principe (ga hier tegen mijn eigen winkel spreken) is het verbinden van een kabeltje (utp) van modem(router) naar pc voldoende om alles te laten werken. Indien het niet werkt zal er misschien een software matig probleem zijn, daarom kunnen wij dat ook ineens doen zodat je er zeker van bent dat alles werkt, maar in principe is dit niet moeilijk nee :wink:

Maar dan verdien ik dus minder :cry: :P
Zelfs draadloos kunnen de meesten waarschijnlijk wel. Adapter installeren, wep-code en surfen...

Mvg
Tele2Tech
Krusty
Member
Member

Ik heb vandaag Tele2 All-In besteld, en ineens ook een draadloze adapter. Heb hier momenteel wel Telenet (met draad) maar ik heb altijd problemen met die draden! altijd een wirwar! :p Euhm...wat is een WEP-code? :)
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Krusty schreef:
kaween schreef:... en op diezelfde plaats die ik boven vermelde, kan je inderdaad zien dat de Tele2 tech 21Euro zal vragen voor iedere bijkomende te installeren pc.

Als je effe goed kijkt hoe die tech. installeert bij de eerste pc kan je dat toch zelf instellen bij de tweede? en mja anders ist idd wel klote dat je dan moet bijbetalen! Maja... :-)

... je begrijpt me niet helemaal. Tuurlijk is dat 2x niks om dat zelf te doen : het ging hem mij enkel om om aan te tonen dat Tele2 ZELF de functionaliteit van meer als 1 pc ondersteunt en zelfs zelf aanbied, nadat daar blijkbaar twijfel over was ontstaan.
Koyan
Member
Member

Tele2Tech schreef:Het aanpassen van de firmware lijkt me geen goed idee aangezien de firmware speciaal voor tele2 allin werd ontwikkeld (hebben ze ons toch wijsgemaakt) en alles automatisch wordt geïnstalleerd via onze servers. Indien je dan nieuwe firmware installeert heb je veel kans dat we moeten langskomen en het lijkt me niet ondenkbaar dat dat wordt aangerekend...

Krijgen we wel zelf het admin-paswoord van de router? Momenteel is mijn modem hier verbonden met een linux-server, die alle routing en firewalling doet, en zou dus graag de tele2-box zo instellen dat die gewoon alle verkeer rechtstreeks naar de linux-box stuurt. (Of beter nog, gewoon via pptp de linux-box laten inloggen ipv de modem.)

Tele2Tech schreef:Zelfs draadloos kunnen de meesten waarschijnlijk wel. Adapter installeren, wep-code en surfen...

Ouch, je bedoelt hopelijk toch WPA-key? Aangezien WEP zo lek als een zeef is... Nog een reden om zelf admin-rechten op de modem te hebben: de wireless keys en zo moet je toch echt zelf kunnen beheren.

Bedankt voor de informatie!
FST
Pro Member
Pro Member

Zal zeker wel zijn dat je dat krijgt !
Die modem is van u wete wel, ge hebt er voor betaald!
(niet zoals bij telenet waar het geld zogezegd alleen voor de install is en er een sticker opplakt met "dit apparaat is eigendom van telenet")

----------------------------------------

Ge mut maar is lezen bij de specs:

# Wireless Encryption
- 128-bit WEP
- WPA-PSK TKIP
Tele2Tech
Member
Member

:oops: :roll:

Momenteel ga ik me daar niet over uitspreken, heb die opmerking maandag ook gegeven aan Tele2 zelf. Zelfs wij kunnen die router niet configureren momenteel. Maar kan me inderdaad niet inbeelden dat die code niet veranderd kan worden (laat even in het midden welke beveiliging wordt gebruikt).
Maar aangezien die instellingen door Tele2 rechtstreeks worden ingevuld denk ik dat ze toch zoveel mogelijk zullen trachten te beveiligen.

Mvg
Tele2Tech
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Dat zou voor mij toch wel een reden zijn om iets anders te zoeken. Alleen het idee al dat je iets hebt wat helemaal afgesloten is (ook al is het dan helemaal goed geconfigureerd) staat mij niet aan. Ben benieuwd wat er uit komt...
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Als je ook gebruik gaat maken van voip kan ik me inbeelden dat ze de box prutserproof willen houden.
PeterVi
Starter
Starter

NAT-router-login:

Ik wil inderdaad zelf kunnen kiezen of ik NAT gebruik of dat ik PPPoA bridged mode ga gebruiken, waarbij het modem het IP via DHCP doorgeeft aan de client. Dit kan ook de LINUX router zijn waar iemand hier over sprak. Hoeft dus niet via PPTP. Kan die 716 wel PPTP aan? Zie het niet direct in de datasheet.

Overigens, ook al is het NAT, wil ik nog wel port forwarding kunnen doen! Zoals bv voor FTP Active Mode (PORT) of mIRC DCC of enige andere socket die in listen mode staat en bereikbaar moet zijn voor het WAN.

Ik heb hiervoor gebeld (vandaag), en die man was niet zo technisch onderlegd, maar ik scheen toch uit hem te hebben gekregen dat naast de user en pass voor de login op het Versatel netwerk (DSLAM authentificatie) er ook een login en pass is voor de router, en dat zou je van de technieker krijgen.

Gezien Tele2tech echter zegt dat hijzelf niet eens kan inloggen op die dingen, is er een tegenspraak.

Geblokkeerde standaardpoorten:
Overigens zei de Versatel/TEle2 man die ik belde dat het niet toegelaten is een server (webserver oid) te draaien, maar dat er altijd achterdeurtjes zijn om het toch te doen. Toen ik hem dat nog eens liet herhalen, zei hij dat het niet met sancties bestraft wordt als je het toch doet. (Je wordt er niet kwaad op aangekeken zei hij). Met achterdeurtjes bedoelde hij dat de standaard poort (80 TCP bv) geblokkeerd is, maar dat het op andere poorten wel kan draaien.
Tele2Tech
Member
Member

BungaMan schreef:Als je ook gebruik gaat maken van voip kan ik me inbeelden dat ze de box prutserproof willen houden.

Dat was waarschijnlijk ook de achterliggende gedachte (anders kan ik misschien eens een 070 nummer op mijn box proberen 8) )

Technische dienst kon me in elk geval nog geen uitsluitsel geven vandaag.

Mvg
Tele2Tech
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Idd, als ze die tele2 box niet toegankelijk maken voor de klant vraag ik me af waarom we die dan moeten kopen...

Ik hoop dat de mensen die tele2 geinstalleerd krijgen thuis zo snel mogelijk hier iets kunnen laten weten, hoe het eigenlijk met de installatie is gegaan, en meer specifiek die tele2 box.

Grtz
Tom
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

ze moeten je wel toegang geven om die te kunnen beheren tenzij ze dit zelf van op afstand willen doen maar dan ligt iedereen om de 5 minuten aan de telefoon met technische dienst... of net niet want tele2 heeft daar een lelijk 070 nr. Benieuwd wat ze daar mee gaan doen.
WhiteDog
Member
Member

Ik ging ook all-in nemen maar nu twijfel ik toch met die box. Wat ik me afvraag:
1. als die modem echt reeds op voorhand 100% ingesteld staat, waarom moet er dan iemand langskomen. 2 kabels aansluiten kan ik zelf ook. Ik hoef geen prutsers (wannabee techniekers) in mijn huis laat staan dat ze zelfs in de buurt van mijn server room komen. Dus: modem en papieren afgeven aan de deur en daaa-aaag.
2. die voip interesseert me niet, die 4mbit onbeperkt wel. Wat houd me tegen om die box eraf te pleuren en een gewone adsl modem in de plaats te hangen?

Verder al een hele week slechte snelheden, waarschijnlijk teveel nieuwe klanten bij hier in de buurt. En het gaat alleen maar erger worden (van 100k > 43k reeds).
hannibal.barca
Starter
Starter

Momenteel gebruik ik ook een eigen gekochte router/modem op het versatel netwerk en dit werk perfect.

Dus ik denk als jij niks geeft om voip dan kun je gewoon je eigen router/modem aansluiten.

Zolang je natuurlijk wel de vci en vpi settings weet.
Die van Versatel zijn nu vpi =8 en vci=35
grox
Plus Member
Plus Member

WhiteDog schreef:Ik ging ook all-in nemen maar nu twijfel ik toch met die box. Wat ik me afvraag:
1. als die modem echt reeds op voorhand 100% ingesteld staat, waarom moet er dan iemand langskomen. 2 kabels aansluiten kan ik zelf ook. Ik hoef geen prutsers (wannabee techniekers) in mijn huis laat staan dat ze zelfs in de buurt van mijn server room komen. Dus: modem en papieren afgeven aan de deur en daaa-aaag.
2. die voip interesseert me niet, die 4mbit onbeperkt wel. Wat houd me tegen om die box eraf te pleuren en een gewone adsl modem in de plaats te hangen?

Verder al een hele week slechte snelheden, waarschijnlijk teveel nieuwe klanten bij hier in de buurt. En het gaat alleen maar erger worden (van 100k > 43k reeds).

dan zulde (peis ik) niet meer kunnen telefoneren via vaste telefoon (aangezien ge nie meer betaalt aan belgacom)
FST
Pro Member
Pro Member

Same here m8 :mrgreen:
Ik heb zelfs al zelf lines aangelegd enzo :)

dan zulde (peis ik) niet meer kunnen telefoneren via vaste telefoon (aangezien ge nie meer betaalt aan belgacom)

Je kunt mischien wat regelen door het huidige belgacom abo niet op te zeggen... maar voip is goedkoper om te bellen ze, of gebruik je mischien iets beters?
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”