Transfer Proximus pack naar MobileViking Fiber

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Plaats reactie
hitech2207
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Hoi,

Ik heb een oude pack van proximus die recent naar flex is geüpgraded met alle extra kosten...

Ik heb Internet, Tv en vaste lijn.

Ik gebruik alleen internet en vaste lijn om te ontvangen.

Zou ik best mobile viking fiber als een nieuwe aanvraag doen parallel met mijn VDSL lijn (dus MV gaat dit niet stop zetten)

Eens de fiber er is (intro moet gebeuren door MV) dan pas laat ik de VDSL pack bij proximus stop zetten en vraag ik voor behoud nummer.

Hoe doe ik de aanvraag behoud nummer via een online VOIP provider, best dat zij het nummer overnemen voordat ik de pack stop zet?

Al vast bedankt voor de feedback,

Rachid
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Ik denk dat het een goed idee is om inderdaad eerst MV Fiber te laten installeren en dan pas je VDSL2 lijn op te zeggen:
  • - Van zodra je on-line bent op Fiber kan je het nummer van de vaste lijn porteren naar een VoIP provider (WeePee, OVH, ...)
    - Dit heeft automatisch voor gevolg dat jouw vaste lijn opgezegd wordt, en bijna zeker ook dat jouw VDSL abonnement gedecativeerd wordt (gezien gekoppeld aan je vaste lijn).
    - Zeg voor de zekerheid daarna ook formeel je Proximus abonnement op.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
hitech2207
Starter Plus
Starter Plus

Dank u Philippe_d voor de feedback.

Voor proximus nummer naar OVH VOIP te porteren veronderstel ik dat ik dit online kan doen via OVHtelecom.fr?

En dit voor een maandelijkse kost van 1,19euro (14,28 per jaar) voor alleen bereikbaar te zijn?

Wat denk je ivm Mobile Viking Tov Edpnet of Proximus voor alleen internet?

MV bied de snelste upload wat voor me toch belangrijk is en ze gebruiken allemaal de zelfde backbone (proximus infra) dus op zich verandert er niet veel.. behalve de prijs natuurlijk!

Dank u
dupondje
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 52 keer

MV heeft de hoogste upload voorlopig idd.
Volledige backbone van MV zal gelijk zijn met die van PX.
Bij EDPNet is dit niet het geval, enkel tot op den bepaald punt, je gaat het internet op via hun netwerk.

Hier voor MV gekozen.
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 80 keer
Provider

Correctie: als het een glasvezelnetwerk is aangelegd door Fiberklaar dan biedt Mutlfiber/RapidXS symmetrisch 1000Mbit aan, hoger dan de 500 van MV.
hitech2207
Starter Plus
Starter Plus

Flying schreef:Correctie: als het een glasvezelnetwerk is aangelegd door Fiberklaar dan biedt Mutlfiber/RapidXS symmetrisch 1000Mbit aan, hoger dan de 500 van MV.
In Brussel is er geen fiberklaar alleen PX glasvezel. 1000/500 zal meer dan voldoende zijn voorlopig om 2 sites redundant voor data wisseling :)
ringlord
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 14 keer

hitech2207 schreef:...
Voor proximus nummer naar OVH VOIP te porteren veronderstel ik dat ik dit online kan doen via OVHtelecom.fr?
En dit voor een maandelijkse kost van 1,19euro (14,28 per jaar) voor alleen bereikbaar te zijn?
...
Ja ik heb dit recent gedaan. Wel met een 'ligne decouverte' en dan 'krijg' je een Yealink VOIP toestel waar je 1x waarborg voor betaalt.
Je bent niet alleen bereikbaar, maar je kan ook onbeperkt bellen naar vaste lijnen in EU.
Ik heb dit in 2 stappen gedaan (ik weet niet of het in 1 stap kan)
Ik heb eerst een ligne decouverte genomen, dan krijg je een nieuw (SIP) nummer (je kan kiezen om hetzelfde zonenummer in BE te gebruiken)
Dan als 2de stap heb ik mijn PXS lijn laten porteren (dit is gratis) en vervolgens die geporteerde nummer gelinkt aan mijn nieuw SIP nummer.

Mijn VDSL connectie is blijven bestaan, PXS kent automatisch een ander nummer toe (wsl omdat dit in hun systemen zo is opgezet, maar je kan niet naar/met dat nieuw nummer bellen)

Omdat bij PXS de telefoonlijn en internet in een 'PACK' zaten, zijn de voordelen zoals hln.be abbo ook komen te vervallen.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

Is dat 38€ voor 1000/500 met fiber?
Ik zie alleszins geen andere internet prijzen dan die bij het standaard 100/40 abo. staan.
En welke snelheid krijg je op fiber? Bij PX moet je bijbetalen voor hogere snelheden.
Hoe zit dat bij MV?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

MV fiber kost 53€. Als je een mobiele kaart hebt bij MV krijg je 3€ korting op je vaste internet.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
hitech2207
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb vandaag een hele dag gechat met MV want ik kon niet parallel MV fiber starten en mijn proxi pack behouden.

Ik zal dus een OVH nummer nemen maar dan simpel van 99c want ik bel nooit met de vaste lijn en porteer dan het nummer.

Hoe lang heeft het porteren geduurd bij u?

Eens mijn vaste lijn is geporteerd dan laat ik MV mijn proximus pack opzeggen.

Het enige van de pack dat ik zal missen is de HLN abonnement… dit laat me tijdens mijn pauze af en toe eens lachen! :d

Ik laat jullie alvast wat meer weten van mijn avontuur.

Dus al diegene die van PX naar MV willen en die een pack hebben en iets willen behouden, zullen heel wat zelf moeten regelen…
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Bedankt om ons dit te laten weten
Interessante info voor mensen die willen overstappen van PX (VDSL2) naar MV (Fiber) ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
hitech2207
Starter Plus
Starter Plus

@Ringlord, hoe lang duurde het om OVH om uw proximus nummer te porten, uw 1ste OVH nummer vervalt en word dan vervangen door uw oude PX nr?

Ik zie net na de port staan dat het gemiddeld 1 week zal duren (som van alle aparte acties), was dit langer bij u of korter?

Als ook interessante info ivm FUP bij MV.

Blijkbaar niet vertraagd maar men kijkt na voor “fraude” zie MV Quote below van mijn gesprek met hun gisteren.
Kleine rechtzetting!

Onze FUP voor Internet thuis is ingesteld op 3 TB. Dit betekent niet dat wanneer je dit gebruik bereikt, je internet wordt stopgezet of vertraagd. Wat er wel gebeurt is dat wij langs onze kant een fraudecheck doen, om te zien of er sprake is van zogenaamd oneigenlijk gebruik op je internetlijn, bijvoorbeeld je abonnement te gebruiken om een serverpark van internet te voorzien. :-)

Als er geen zo'n oneigenlijk gebruik gebeurt, merk je daar dus niets van.
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”