Digibox AD220

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Mijn tante wil op haar huurappartement een digibox plaatsen.
Coax telenet ligt er maar dus geene modem en geene internet. Het gaat alleen om de 70 of meer tv posten te kunnen bekijken en ze wil een digibox.

Mijn vraag is: heb je een modem nodig of iets anders nog of niet? Werkt dit zonder modem en zonder internet?

Of kan je gewoon bv morgen om diene digibox, stekker int stopcontact en coax kzbel erin steken en dan alleen nog de digibox instellen en dat is het?? Of toch niet?
Tttsss
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij mijn weten heb je geen modem nodig om met een digibox TV te kunnen kijken. Enkel een coax is voldoende.

De modem zorgt enkel voor interactiviteit (terug kijk TV bv.) die uw tante niet nodig heeft.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Unicorn1 schreef: Of kan je gewoon bv morgen om diene digibox, stekker int stopcontact en coax kzbel erin steken en dan alleen nog de digibox instellen en dat is het?? Of toch niet?
Ja, mits deze ergens correct geactiveerd staat.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Activeren ze deze niet automatisch in de TN- winkel?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

Het is niet echt duidelijk vanwaar deze Digibox ergens gaat komen. Maar standaard worden deze in de winkel geactiveerd. Het enige nadeel van een niet interactieve Digibox (net zoals een CI+ Module). Is dat deze na een bepaalde tijd van inactiviteit hun "activatie/zender synchronisatie" kunnen verliezen (wat van toepassing kan zijn voor een tweede verblijf)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

OK maar indien de tante hier in kwestie maar 1 digibox gebruikt, is die synchronisatie niet van tel toch of zie ik iets over het hoofd?
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ok, bedankt voor de info.
Tis een verhuurappartement.
Puur en alleen zodat de mensen tv kunnen kijken, al de rest doet er niet toe.
Was fout in mijn openingspost.
Tttsss
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider

crapiecorn schreef:Het enige nadeel van een niet interactieve Digibox (net zoals een CI+ Module). Is dat deze na een bepaalde tijd van inactiviteit hun "activatie/zender synchronisatie" kunnen verliezen (wat van toepassing kan zijn voor een tweede verblijf)
Volgens mij heeft dat niets te maken met de interactiviteit (via de modem).
De activatie van de DVB-C ontsleuteling gebeurt via een activatiesignaal dat (cyclsich) op de coax zit.
Een toestel dat een lange tijd niet aangesloten is op de coax zal de sleutel verliezen en dus nog alleen de niet-verseutelde zenders ontvangen ...
Als je dit toestel dan terug aansluit, kan het een poosje (30min - 2uur?) duren voor deze terug geactiveerd wordt.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Effen topic kapen :wink: Betreft het Telenet activatiesignaal .
Zou het kunnen dat wij de laatste tijd hierdoor geconfronteerd zitten met zwart beeld op onze digicorder AD2200 op bepaalde zenders, deze komen er wel mondjesmaat door na 15min of iets langer. Enkele maanden terug is dit begonnen en wel verbeterd toen ik ecostand (diepe slaap) had uitgeschakeld.
Dacht dat 1 of meerdere van de tuners aan het begeven was (kooptoestel).
Moet wel zeggen dat de Telenet modem meestal uit ligt, verbruikt toch maar energie.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef: Als je dit toestel dan terug aansluit, kan het een poosje (30min - 2uur?) duren voor deze terug geactiveerd wordt.
Soms wel, maar vaak niet. Op de stap 3 van 3 (je digicorder wordt geacitveerd) of je smartcard wordt geactiveerd bij CI+ heb ik al dagen toestellen laten opstaan zonder resultaat. Bij interactieve toestellen ben ik dit nog niet tegengekomen. Kan toeval zijn.
My_download
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 31 keer

lacer schreef: 17 jun 2022, 18:34 Effen topic kapen :wink: Betreft het Telenet activatiesignaal .
Moet wel zeggen dat de Telenet modem meestal uit ligt, verbruikt toch maar energie.
Kennis van mij had aan zijn Telenet modem/router een schakelklok hangen zodat de kids niet tot een kot in de nacht op hun laptops/tablets zouden zitten.
Had het éne internet probleem na het andere & een resem issues met zijn DigiCorder.

Het heeft héél lang geduurd voordat er een Telenet technieker de link had gelegd met die schakelklok & het feit dat Telenet al zijn (firmware etc) updates doorstuurt tijdens de uren dat bij hem de hele boel altijd uit staat. Eén forced update & verwijdering van de schakelklok later en alle vreemde issues zijn verdwenen...
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Wat waren dan de feitelijke problemen met je kennis zijn Digicorder ?
De onze krijgt al lang geen updates meer, want verouderd model (AD2100 die zwarte met fijne zwarte afstandsbediening).

Ik merk, nu dat de diepe slaap uitgeschakeld staat, dat dit het probleem, met het niet vinden van sommige kanalen, meestal opgelost.
Als het Digicorder echter een dag of 2 niet aangestaan heeft, doet het zich wel soms nog voor dat hij 50% van de kanalen niet toont (zwart beeld).
Ik denk dat het probleem in de tuner bevind en dat hij z'n geheugen begint te verliezen als de spanning eraf gaat (alzheimer of zo :lol: )
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”