Belgacom muziek op scarlet One

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Ik belde vandaag naar mn vriendin die belgacom heeft.

Na ongeveer een half uur iets heel raar mijn vriendin valt weg en maakt plaats voor ..belgacom muziek (die jingel die ze in de reclame gebruiken) . Ondertussen denkt mijn vriendin dat ik per ongelukj opgehangen heb of dat de verbinding verbroken is en ze legt af. Ze krijgt dan direct terug telefoon (terwijl ik belgacommuziek aan het luisteren ben) en komt dan direct terug bij mij terecht . (zegt eerst 'hallo' omdat ze denkt dat ze door mij is teruggebeld).

Na 57 minuten krijg ik -tuuut-tuuuut-tuuuut
Opgelegd en teruggebeld. Na een kwartier bellen weer tuuuut-tuuuuut-tuuuut en zonder terugbellen ineens na 3 seconden terug mijn vriendin aan de lijn (dzij hoorde stilte terwijl ik die tuut-tuuut-tuuut hoorde)

Aangezien ik steeds signaal krijg denk ik niet dat het aan de verbinding van bij mij thuis naar scarlet-one diensten ligt. Ik denk eerder aan de connectie tussen scarlet en belgacom. Ik kan me niet voorstellen dat scarlet een systeem heeft dat BELGACOM muziek draait en ondertussen de bestemmeling terug opbelt :s .

Weet iemand meer hierover ? Is dit een soort noodsysteem van belgacom dat in actie treed bij iets (een fout) en belgacom muziek laat horen om daarna de bestemmeling terug te bellen ?

Mvg,
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Simpel: uw vriendin heeft "gesprek met 3" gestart :)
Ze heeft (al dan niet per ongeluk) op de "R"-toets gedrukt en een 2e lijn gestart. Jij word dan in wacht gezet (die muziek). Dichtleggen is terug uw lijn openen, "R, 1" is wisselen tussen lijnen; "R, 2" is doorschakelen en "R, 3" is gesprek met 3 (conferencing).

Kijk het comfortdiensten-boekje na voor meer uitleg.

Maw, dit heeft niks met scarlet te maken. Het had net zo goed een andere Belgacom-gebruiker kunnen zijn, of Proximus, of AT&T of Deutsche Telekom, whatever :)
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

:-D zal perongeluk gebeurd zijn dan .

Mag slotje op
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”