SurfADSL / Econostream (VoIP)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Brujo
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2005, 10:10

Is hier nog iemand klant van SurfADSL voor VoIP telefonie? Hou u dan vast want volgende 'vaststelling' is al zo straf als wat Scarlet tot nu vertoond heeft...

Vorige week een mail gestuurd naar Surfadsl om te vragen waarom ik geen facturen ontvang voor mijn VoIP abonnement. Ik krijg vrij snel antwoord dat ik mijn facturen nu (ie na de overname door Scarlet) rechtstreeks van Econostream zal krijgen.

Ik neem contact op - via email - met Econostream om te vragen waarom ik nog geen facturen ontvangen heb. Geen antwoord.

Na inmiddels drie dagen zonder telefoon te zitten, bel ik naar Econostream waar iemand me vertelt dat Econostream het voor bekeken houdt in België.

Euh, come again?

Idd, Surfadsl heeft nog geen enkele openstaande factuur aan Econostream betaald, dus sluit Econostream de signalen af en houdt het hier in België voor bekeken (bij gebrek aan succes verder?). Bij Econostream heeft men nooit adressen of namen van abonnees ontvangen, noch van Surfadsl, noch van Scarlet. Op de vraag of mijn telefoon tenminste in december nog zou werken, antwoordt men doodleuk 'dat dat waarschijnlijk niet het geval zal zijn'... Wat kan ik dan verder nog verwachten? 'Geen idee meneer'...

Conclusie: na 1,5 maand te wachten op een aansluiting, zit ik nu met een duur Scarlet ADSL abonnement en zonder telefoon. En geen haar op mijn hoofd die er aan twijfelt dat dit alles zonder gevolg blijft voor de bedrijven...

Apenland...
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Weggaan is geen optie? Hoelang zit je nog vast aan je contract? Want als je vrij snel wegkunt, doe het dan maar!
Je gaat toch niet betalen voor iets wat je niet krijgt zeker...
Bellen naar Scarlet/SurfADSL met de dreiging dat je naar andere provider gaat als er snel geen oplossing komt.
Brujo
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2005, 10:10

Intussen een reactie van Scarlet ontvangen: "Econostream is overgenomen door Tele2 (directe concurrent van Scarlet). Zij hadden zelf facturen moeten sturen, maar hebben dit nagelaten. Ze hebben eenzijdig de VoIP signalen stopgezet. Moest u nog facturen ontvangen van Econostream, gelieve Scarlet te verwittigen, wij helpen u gepast te reageren... Intussen kan u geheel vrijblijvend overstappen naar Scarlet One, er zijn immers eindejaarsacties die de moeite zijn."

Effie analyseren:

1) Surfadsl was: internet via Scarlet en telefonie via Econostream
2) Surfadsl wordt: internet van Scarlet
3) Econostream wordt Tele2

--> Scarlet en Tele2 zijn op verschillende vlakken direct concurrent van elkaar

4) Tele2 draait een kloot af van Scarlet door diens klanten te blokkeren qua telefonie
5) Scarlet draait een kloot af van Tele2 door haar klanten te "helpen" bij nog openstaande facturen aan Tele2
6) Scarlet raadt aan om "vrijblijvend maar betalend" voor alle diensten over te schakelen naar Scarlet One
7) to be continued... Tele2 stuurt een mailing naar alle ex-Econostream klanten om "vrijblijvend maar betalend" over te schakelen naar Tele2???

--> waar zit ik als consument: in het midden, als pion op een schaakbord tussen twee mastodonten die het spel van het globaal turbokapitalisme gortig en driftig spelen
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”