Dank voor de reacties !
Bij deze ook een verdere update:
- woensdag na aanhoudende problemen terug gebeld naar de klantendienst en 'Safespot' was toen de mogelijke boosdoener ... Ze hebben die er af gehaald met als resultaat dat de modem nadien niet meer wou doorstarten. Vraag was om eens te bekijken wat het zou geven want Safespot zou niet compatibel zijn met een eigen Access Point.
Ik had voordien een router van Netgear als AP en nu één van TP-Link Deco.
Resultaat: de router moest na een kwartier herstarten en ja ... hij wou niet meer doorstarten en leds allerhande bleven knipperen. Dus nog moet lopen naar TN- winkel om nieuwe modem om 17.30 u. Heb vandaag wachtdienst voor het werk en no internet, tel. was dus no option.
Daar zegden ze dat ik beter de E-router hield omdat mijn modem in de garage geplaatst is en het wifi signaal van hun modems met wifi niet sterk genoeg was. Eén van de winkelbedienden had een E- router met eigen Netgear AP en nog nooit problemen gehad.
Als er bij TN problemen zijn, blijken ze het altijd te willen afwimpelen op de eigen installatie (die bij mij nav verbouwsingswerken nog maar 3 jaar geleden volledig vernieuwd is). Al 3 techniekers hebben gezegd dat deze bij mij een toonvoorbeeld zou zijn voor velen ...
Data technicus schreef:Mss een slechte filter buiten in de Telenet kast of mss iets aan de inleidingskabel. Hoelang ligt die er al en welke ligt er. Mss moeten ze die ook eens testen. Of eens aan technieker vragen om eens met een nieuwe kabel over de grond te leggen van u binnen installatie tot de buitenkant en eens testen wat dat geeft.
Die inleidingskabel lag hier toen we 20 jaar geleden onze woning gekocht hebben. Bij bezoeken hebben techniekers het uiteinde van de kabel eens aangesloten op één of ander toestel om uit te meten en ook telkens de schroefdop veranderd waarmee die op de modem moet bevestigd worden. Zij vertelden dat alles OK was. Ook aan een grijs bakje aan de muur buiten, hebben ze daar telkens een stekker vervangen.
crapiecorn schreef:Ingress wordt niet zozeer op node niveau veroorzaakt. Afhankelijk van de testresultaten kan jij de veroorzaker hiervan zijn (slechte drop, powerline ingress etc.) of kan je frequentieband geïmpacteerd worden door een andere slechte installatie in je buurt.
Ik weet het niet meer op den duur maar:
- als 4 techniekers en de klantendienst spreken over een ernstige netwerk storing buiten
- met impact op heel de buurt: heel concreet heeft de laatste technieker hetzelfde gezegd en er aan toegevoegd dat hij een 15- tal modems in de buurt uitgelezen heeft die allen op hetzelfde tijdstip hetzelfde probleem hadden (drop-out) dan mijn modem.
Eerst was de storing op de 23 Mhz band zeer ernstig. Dit zou het gevolg geweest zijn van straatwerken in de buurt ... als een custom relations manager van TN.
Nu woensdag gaf men van de technische dienst telefonisch nav de nieuwe problemen aan dat de 23 Mhz- band een gevoelige band is. Dat de waarden die men op die band meet inderdaad schommelen maar nog binnen de aanvaardbare norm zouden liggen.
Iedereen heeft blijkbaar zijn uitleg. Als klant heb je daar op den duur geen boodschap meer aan. Je wilt nl. gewoon iets dat werkt ...
Voor de nieuwe problemen sedert vorige week, heeft alles 3 weken feilloos gewerkt. Is dat mogelijk indien er bij mij een probleem zou zijn?
De elektricien die hier alle leidingen gelegd heeft, is nog eens opnieuw alles komen controleren. Heeft opnieuw overal de utp-stekkers vervangen, de doosjes open gedaan op de muur waar inbouw utp voorzien is. Hij heeft dit ook allemaal opnieuw uitgemeten en vindt niets van problemen
En - wschl wegen onvoldoende technisch onderlegd - snap ik ook niet dat een tv-box, rechtstreeks op de TN- modem aangesloten (ook al vervangen ondertussen) - regelmatig de boodschap geeft dat de modem de verbinding met het internet verloren is. Mijn TV- box is rechtstreeks op de modem aangesloten. 'Oeps' is ee woord waarvan ik de kriebels krijg want daar begint de boodschap mee.
Ik weet niet of mijn AP kan maken dat mijn TV-box aangeeft dat de modem geen internetverbinding meer heeft terwijl beiden (box en modem) rechtstreeks verbonden zijn ...?