Ik ben nu hey (orange netwerk) sinds een week;Belgissschenaap schreef:Ik krijg VoLTE en VoWiFi maar niet werkend (Sony xperia XZ2 compact;H8324).
Wij wonen hier landelijk in een goed geïsoleerde woning. De dichtste mast in vogelvlucht staat op 2,5 km en is van Proximus.
Base en Orange bevinden zich op 3,5 km. (https://zendantenneskaart.omgeving.vlaanderen.be/)
Ik was prepay bij Base en mistte nu en dan een oproep als ik in huis was afhankelijk waar ik mij bevond. Zelf gsm Bellen binnenshuis was altijd met horten en stoten. Gewoon te zwak signaal....
Ik wilde verandering en zag 2 aanvaardbare aanbiedingen bij Hey(Orange) en Youfone (Proximus).
Ik wist dat voor mij Youfone qua ontvangst best was maar ben toch gezwicht voor de 10 (20) gb limiet.....bij Orange.
De ontvangst was inderdaad net zo belabberd als bij Base. Gelukkig werkt vowifi goed op m'n poco X3.
Je kan zien als dit actief is op je gsm komt er een icoontje bij in de status balk rechtsboven van je gsm.(ook bij volte, maar deze feature
vind ik niet zo belangrijk). Gesprekken in huis zijn nu heel duidelijk, ook al heb ik maar 1 streepje ontvangst...
Samengevat kan ik bevestigen dat vowifi en volte actief is bij hey en heel goed werkt, op m'n gsm althans.
Zonder vowifi had ik terug opgezegd, want de antennedekking bij Orange vind ik ondermaats (net als base trouwens) Ik heb de afgelopen week getest in een aantal gebouwen en dikwijls slecht bruikbaar om te surfen gewoon omdat de masten te ver uiteen staan.
Ooit verander ik wel eens naar Proximus indien er een betere aanbieding komt By the way, heeft iemand ervaring met Youfone en vowifi. Werkt dit bij hen?