configuratie: 1 fase, loadbalancer
Betreft de MID-meter, installateur zou deze 2x willen aanrekenen op factuur. Volgens mij niet correct. De eerste MID is de loadbalancer, dus ok.
Over de tweede zeggen ze:
waarna ik naar details vraag:er is een proefversie van 7 dagen bij wallbox, daarna kan je uw gegevens niet meer raadplegen
waarna ik opnieuw naar details vraag:Omtrent de app, en dat is toch wel een redelijk belangrijke overweging, is er een verschil tussen de standaardversie en de MID-based versie. Als u ooit de kosten wilt inbrengen bij een bedrijf (of bv uw eigen bedrijf) dan kan de fiscus de officiële MID versie vragen van de cijfers (het verbruik wordt dan via een externe server gecheckt op bijv fraude, dusdanig er niets kan gewijzigd worden aan het verbruik). Zie het als een soort beveiliging op het terugdraaien van een km-teller van een auto.
Voor mij is het belangrijk dat ik de historieken kan opvragen/exporteren (bedrijfswagen). Echter gezien ik hier nergens een externe bevestiging op kan vinden, begrijp ik de verklaringen van de installateur niet.Er zijn geen zichtbare verschillen in de app. Zoals gemeld in mijn vorige mail, is de MID-optie gekeurd om bij de fiscus bedragen te declareren. Zonder de MID-optie worden de door de Wallbox gegenereerde cijfers niet gevalideerd.
Kan iemand bovenstaande bevestigen? Zoniet lijkt me dit boerenbedrog en moet dit gewoon gemeld worden aan de economische inspectie.
Firma met maatschappelijke zetel in Oostende