Gezocht: Ultieme MP3 Indexer

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Mijn (uiteraard) legale MP3 collectie zou ik graag indexeren. Niet volgens ID3, maar volgens directory, ik heb namelijk proper heel mijn collectie via /genre/groep/album/CD-nummer staan (en het gaat hier niet over 2 GB). Nu zijn er 1001 programma's en ik heb mijzelf ook al uitgeleefd in java, .net, vbscript, etc. ... maar zoek nu een fatsoenlijk programma.

Volgende eisen:

1/Min of meer gebruiksvriendlijk: een windows of webinterface (bij voorkeur zelfs).
2/Ik moet recursief kunnen indexeren, waarbij ik wanneer nodig een lijstje kan krijgen van albums per genre en per groep.
3/50% van de albums beschikken over een cover, meestal in jpeg formaat. Het zou leuk zijn moest deze op één of andere manier bij het album gelist worden.

Als iemand een programma gebruikt/kent met deze 3 opties be my guest, maar vooral de indexering per recursie is belangrijk met een gebruiksvriendelijke output. Zoals ik al zei, er zijn 1001 programma's, maar hetgene met juist mijn noden vinden is blijkbaar moeilijk. :-)
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

iTunes?
WinAmp?
Windows Media Player?
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Zoals ik zei, ze bevallen mij net niet :-) . Er moeten alternatieve programma's zijn die doen wat ik wil, data sorteren op plain bestandsniveau en output geven op webniveau. Liefst zo goed mogelijk te customizen. (door middel van stylesheets). Ik heb mij zelf al gewaagd aan verschillende oplossingen, maar ben er nooit 100% tevreden over.
iTunes?
Te prullerig
WinAmp?
Gebruik ik al jaren om alles af te spelen, maar hij prult te veel met ID3 tags, ik wil simpelweg een sortering op bestandsniveau.
Windows Media Player?
De library komt aardig in de buurt, maar is:

1/Te zwaar naar mijn goesting
2/Ik heb een aardige gave omdat ding te laten crashen
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

http://www.collectorz.com/music/
niet gratis maar misschien eens proberen (30 dagen trial) ?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Foobar! Maar dan hebt ge wel héééél veel tijd nodig, maar daar heb ik al schone configskes van gezien!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Zalige tool die ik gebruik:

www.mp3act.net

deze indexeert niet alleen, je kan overal ter wereld jou muziek ook nog eens streamen. (dit uiteraard legaal, door met login te werken)
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Prodata, mp3act ziet er echt wel zalig uit, ik heb het eens proberen installeren onder windows, maar daar gaat hij de mist in bij het initialiseren van een sessie (ik kon maar eens proberen hé). Toevallig nog een windows oplossing die er op trekt? Mijn schijven zijn tevens allemaal NTFS en zou er graag op kunnen blijven schrijven terwijl ik afspeel.
frisco
Member
Member

ik denk dat MediaMonkey wel iets voor u is, ik gebruik het zelf en ben er zéér tevreden van. verschillende manieren van indexen: directory, genre, quotatie,... geeft cd covers weer van de albums en is compatibel met winamp.

Er bestaat een gratis versie en een Gold versie van dit prog.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

The_Borg schreef:Prodata, mp3act ziet er echt wel zalig uit, ik heb het eens proberen installeren onder windows, maar daar gaat hij de mist in bij het initialiseren van een sessie (ik kon maar eens proberen hé). Toevallig nog een windows oplossing die er op trekt? Mijn schijven zijn tevens allemaal NTFS en zou er graag op kunnen blijven schrijven terwijl ik afspeel.
bij mp3act hebt je ook nog *nix gerichte software nodig, /usr/bin/lame, /usr/bin/mpg123,... bij mij werkte dat altijd goed, alleen lukte het mij niet om een dir te laten indexen die buiten men /var/www path lag.
FST
Pro Member
Pro Member

kplaylist is wel goed

Voornamelijk om te streamen en met login
met webinterface en ook op windows maar wel sql/php/web-server voor nodig

over directory indexen, dno, heb het al tijdje niet meer gebruikt
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

bij mp3act hebt je ook nog *nix gerichte software nodig, /usr/bin/lame, /usr/bin/mpg123,... bij mij werkte dat altijd goed, alleen lukte het mij niet om een dir te laten indexen die buiten men /var/www path lag.
Ja, dat merkte ik dan ook pas nadat ik een mysql & php geinstalleerd en geconfiged had :p. Pas in het php install menu vroegen ze naar lame en mpg123.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Ik gebruik Ioftpd, deze plaats ze onmiddelijk in year, genre en artist.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Ik zou voor foobar gaan. Het heeft als grote voordeel dat je de layout helemaal naar je hand kan zetten, het kost enkel in het begin wat moeite eer je alles door hebt.
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Sourceforge.net mp3+index, SourceForge.net mp3+playlist al is bezocht ?

kdacht eerst aan WhereIsIt, maar daar moet ge uw onderverdeling zelf op voorhand aanmaken :-)
(G)enerate (P)lay(l)ists; gpl = zijn sourceforge concurrent
Media Catalog Studio en media jubox zullen al iets dichter in de buurt komen denkek

... en Andromedais ondertussen al ff betalend :?
maar wel perfect voor hetgeen ge wilt doen, wel enkel web based

edit :
meon schreef:iTunes?
WinAmp?
Windows Media Player?
MusicMatch ?
Sonique 2.0 beta 1.3 ?

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

ik heb zelf is een progsel in elkaar gestoken op linux. kon je optie meegeven om recursief te scannen, ging dan de ID3 informatie er uit halen en als die mankeerde deed dat een poging om via de bestandsnaam artist en titel te vinden, dit werd dan in een mysql database gestoken of output naar csv of simpel verbose. daar dan ook een perl scriptje bijgestoken om de database te querieen en eenvoudig lijstje te maken van het resultaat.

zal is zien of ik het nog terug vind.. krijgt het met source en al. denk dat ik het ook voor windows gecompileerd had. moet wel mysql client geinstalleerd hebben.
Please help, looking for a way to get rich and fast
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

selder schreef:Foobar! Maar dan hebt ge wel héééél veel tijd nodig, maar daar heb ik al schone configskes van gezien!
Selder leer eerst is goed nederlands schrijven voor dat je iets zegt tegen een ander
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Mannekes, geen 'wraak' gaan nemen in andere topics he. Verdere off topic posts worden er uit gegooid.
Afbeelding
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb intussen de voltijdse switch naar Linux gemaakt. Het maakt het spectrum aan mogelijkheden in ieder geval breder. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”