Mijn grootmoeder heeft momenteel Wigo Home S aan sociaal tarief. Ik vroeg me af of er een goedkoper alternatief is bij Telenet. Zij verbruikt ongeveer 5 GB per maand (dat is geen leesfout) op haar vaste internet. Ze belt met haar vaste lijn voor een paar uurkes per maand.
Op de website van telenet vind ik zelfs geen optie meer voor internet, tv en vaste lijn met een beperkt volume?
Wigo home S
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 20 keer
Ik heb geen alternatief opgezocht maar zover ik begrijp betaalt ze nu +- 70 euro / maand? Daar zit internet, tv, decoder en telefonie in?
Je zou scarlet kunnen bekijken, geven ook triple play en geven ook sociaal tarief.
Maar de hamvraag dat je moet stellen, gaat ze wel gelukkig zijn met de verandering? Heel vaak blijkt dat aanpassingen op oudere leeftijd een gedoe is en stress met zich meebrengt. Goede bedoelingen vertaalt zich niet in dankbaarheid maar soms in verwijten. Klinkt misschien een tikkeltje negatief maar goed, je kent haar het best en kan daar het best over oordelen.
Je zou scarlet kunnen bekijken, geven ook triple play en geven ook sociaal tarief.
Maar de hamvraag dat je moet stellen, gaat ze wel gelukkig zijn met de verandering? Heel vaak blijkt dat aanpassingen op oudere leeftijd een gedoe is en stress met zich meebrengt. Goede bedoelingen vertaalt zich niet in dankbaarheid maar soms in verwijten. Klinkt misschien een tikkeltje negatief maar goed, je kent haar het best en kan daar het best over oordelen.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Daarom dat ik vraag naar een goedkoper alternatief bij Telenet. Ze betaalt nu inderdaad zoiets min 11 euro korting dankzij sociaal tarief.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 70 keer
Misschien is dit mogelijk voor haar?
Indien ze gewend is om programma's op te nemen via TV-box (doet ze dat?) kan de stap wel te groot zijn...
*Dat internet zou je nog kunnen vervangen door een Orange Fly box @ €20/maand (binnenkort €22/maand). Dan gaat van het totaal maandelijks bedrag nog eens €10 af (binnenkort €8): €36,56/maand (€38,56 binnenkort).
- Easy Internet: €30/maand*
- TV met een kaartje + TV abonnement: €69 eenmalig (kaartje) + abonnement €15,36/maand
- Telefonie naar OVH: €1,20/maand
- Totaal: €69 (eenmalig) + €46,56/maand
Indien ze gewend is om programma's op te nemen via TV-box (doet ze dat?) kan de stap wel te groot zijn...
*Dat internet zou je nog kunnen vervangen door een Orange Fly box @ €20/maand (binnenkort €22/maand). Dan gaat van het totaal maandelijks bedrag nog eens €10 af (binnenkort €8): €36,56/maand (€38,56 binnenkort).
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Je hebt ook nog de FlyBox aan €15, straks €17, voor 15GB. Gezien ze maar 5GB verbruikt, volstaat dit, incl. VoIP-traffiek. Ik vraag me alleen af hoe stabiel het zal zijn, alles over 4G.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Samengevat : er is geen alternatief bij Telenet en gaat er ook niet meer komen. Alle 3 play pakketten worden niet meer commercieel aangeboden.
Experimenteren voor jezelf is leuk, maar voor een oudere generatie zou ik alles proberen zo simpel mogelijk te houden.
Experimenteren voor jezelf is leuk, maar voor een oudere generatie zou ik alles proberen zo simpel mogelijk te houden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 70 keer
Dat is heel stabiel (VoIP ook).Sinna schreef:Ik vraag me alleen af hoe stabiel het zal zijn, alles over 4G.
Op een Telenet verbinding (coax) heb ik duidelijk heel wat meer onderbrekingen (en een lagere VoIP kwaliteit volgens Zoiper).
Indien je een kantje-boordje 4G verbinding hebt, zal dat mogelijks anders zijn.
Zelf ben ik er echt positief over verrast hoe stabiel die Orange Flybox (en de 4G verbinding) is (type Flybox: B525s-23a).
Edit: plaatjes bijgevoegd van een speedtest.
*) Verbinding 4G+
Die snelheden is op 4G+.
Bij een 4G verbinding wordt dat om en bij de 50Mbps. Latency blijft ongeveer hetzelfde.
*) Verbinding 4G
Zoiets dus.