Hou je ons op de hoogte?tdemeyer schreef:140W sluipverbruik in huis... De zoektocht kan beginnen...
Enkele verdachten:
microgolf
oven
wekkerradio
Dat vind ik nog best meevallen: router, switchen, AP's, wekkerradio's, koelkast, diepvries, NAS, ...tdemeyer schreef:140W sluipverbruik in huis... De zoektocht kan beginnen...
'k Vroeg mij dat eigenlijk ook af... Wat is "normaal" sluipverbruik in een gemiddeld huisgezin? Ik vermoed dat daar niet direct cijfers over bestaan...heist_175 schreef:Dat vind ik nog best meevallen: router, switchen, AP's, wekkerradio's, koelkast, diepvries, NAS, ...
Ik heb er een paar van die Energy Sockets bij gekocht om sluipverbruik wat beter in kaart te brengen:tdemeyer schreef:Nieuwe digitale meter in huis sedert vorige week.. Vandaag een Homewizard P1 logger eraan gehangen..
140W sluipverbruik in huis... De zoektocht kan beginnen...
Wat normaal is, hangt vooral af van wat je zelf belangrijk vindt.tdemeyer schreef:'k Vroeg mij dat eigenlijk ook af... Wat is "normaal" sluipverbruik in een gemiddeld huisgezin? Ik vermoed dat daar niet direct cijfers over bestaan...
Vooraf : ik was een kleine 2 weken in het buitenland.tom35 schreef:Ooit al is gehoord van een cafetariaplan? Dat systeem gaat veel verder dan wagens, dat gaat naar Electronic, vakantiedagen, hospitalisatie verzekering enz.. Perfect legaal en veel gebruikt in België... De it staat er bol van.. En neen de werkgever verdiend er niets aan, ze streven naar budgetneutraal maar ze leggen enkele procenten toe.. Op zich is dit niets anders dan eco cheques, maaltijd cheques, hospitalisatie, ambulante verzekering... Op de wagens wordt daarnaast vaa betaald dus de sociale zekerheid weet maar al te goed wat er gebeurd..
Dus misschien iets minder je fantasie op hol laten slaan...
Ze doen het zelfs in de horeca nu..
Tom
Het is 150W per UUR he. Dus da's 150 * 24 * 365 = 1314kWh/jaar of een derde van jouw verbruik.tdemeyer schreef:Hoh, het is niet dat ik wakker ligt van de mate/grootte van dat sluipverbruik hoor. Even bruut rekenen: grofweg 150wh * 365 dagen= 55Kw op jaarbasis.
Ik jaag er met al de rest gemiddeld 4000kWh per jaar door...
Heb je al eens uitgerekend hoeveel jaar je erover doet voor je de meerkost van je A++++++ model terug hebt ?heist_175 schreef:Sinds 15 jaar kiezen we altijd voor het A++++++ model en dat levert op.
Ik heb die berekening enkele jaren geleden ook gemaakt en dat is inderdaad schrikken... hier staan er ook een Xeon server (met een hele berg disken), UDM Pro, Managed switch, ... constant te draaien. De server heb ik eens gemeten en dat zat rond de 100W, dus alles bij elkaar zit ik ook ergens tussen de 100 a 150W vermoed ik (maar op zich is dat geen sluipverbruik vind ik).SpecialK schreef:Het is 150W per UUR he. Dus da's 150 * 24 * 365 = 1314kWh/jaar of een derde van jouw verbruik.
Ok, de nieuwe vaatwasser staat er eindelijk. Dat bij de eerste installatie de installateur foto's nam, zelfs van het nog verpakte toestel, is blijkbaar standaard procedure bij hen om zich in te dekken bij discussies. Dus dan zat het vorige toestel wellicht toch gewoon zwaar beschadigd in de verpakking en had hij pas bij het installeren gezien dat er schade was.Tomby schreef:zeer snel dus, want ze zijn al langs geweest. De schade was nog groter zelfs dan ik dacht want ook binnenin was er schade. Procedure is opgestart voor omruiling al moet er nu blijkbaar eerst nog tussen Siemens en MediaMarkt overlegd worden. Hopelijk is dat daar geen welles-nietes spelletje dat nog weken zal aanslepen.
€10 en we spreken er niet meer overTomby schreef:Bij nader toezicht blijkt dat zowel MediaMarkt als Siemens een nieuw toestel versturen... Jammer dat ik niets ben met 2 vaatwassers .
Inderdaad zucht... weer een argument om toch wapens te dragen... kan je mekaar meteen afknallen
Nogmaals zucht, pakje is na een week in Oostenrijk in de status "Vorbereitung Auslandsversand"DarkV schreef:Zondagavond een bestelling geplaatst op eBay, persoon heeft het maandag morgen op de post gedaan in Oostenrijk en ondertussen zit het pakje 200 km verder. Hermes/mondial relay... zijn dat soms fietscouriers of zo
Hermes/Mondial Relay zijn nu eenmaal niet de snelste. Dat had de verzender iig moeten weten. Maarja, goedkoop(ste) he.DarkV schreef:Nogmaals zucht, pakje is na een week in Oostenrijk in de status "Vorbereitung Auslandsversand"
Daarvoor een boete geven is zelfs schandalig... er is geen enkel aantoobaar bewijs dat dit voor wie dan ook een risico is.Sasuke schreef:1. Gaat over een overtreding van 57 km/h waar je 50 mag (51 na correctie)
Geen idee wie er voor gezorgd heeft maar de generator staat afon4bam schreef:maar ik ga er van uit dat die generator de hele nacht zal blijven draaien.
De 65 EUR (waarschijnlijk een "afronding" van 63 EUR) die hij zegt was geen boete maar een minnelijke schikking, waarvan achteraf dan bleek dat OP niet aan de voorwaarden ervan voldeed. De minnelijke schikking zou terugbetaald moeten worden, waarna de gerechtelijke strafvervolging begint.DarkV schreef: Ik begrijp echter wel niet hoe dit kan stijden tot 4000 euro... op basis van wat ?
Weliswaar te verhogen met de opdeciemen, dus 80 EUR tot 4000 EUR.Het overschrijden van de toegelaten maximumsnelheid bepaald in de reglementen uitgevaardigd op grond van deze gecoördineerde wetten wordt gestraft met een geldboete van 10 euro tot 500 euro.
Ah, wel de wettelijke boete voorzien hiervoor is 1600 EUR tot 32000 EUR, dus er nog relatief goed vanaf gekomen dan met 4000 EUR waarvan 3600 EUR met uitstel. "Deze straffen worden verdubbeld bij herhaling binnen drie jaar te rekenen van de dag van de uitspraak van een vorig veroordelend vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan." Verder komt deze veroordeling op het strafblad, maar de snelheidsovertreding in kwestie weliswaar niet.Sasuke schreef:De boete/veroordeling van die 400/4000 EUR was NIET voor de snelheidsovertreding, maar voor het niet voldoen aan een Administratieve verplichting. Wanneer de auto op naam van een bedrijf staat, is het bedrijf verplicht aan te geven wie de bestuurder was van het voertuig ten tijde van de overtreding. Dat is een apart formulier dat naar het bedrijf gestuurd wordt.
Het onze. En we zien dagelijks hoeveel effect dat heeft op de veiligheid op de weg: nihil. Maar het brengt goed geld op voor de nieuwe nutteloze politieke postjes die ontstaan omdat we steeds weer op dezelfden stemmen.Sasuke schreef:Ik vind dat echt schandalig zulke praktijken, welk rechtssysteem vindt zoiets uit ?
Ik voel je pijn Ik zit hier elk jaar met 2 weken kermis tot in de relatief vroege uren. Dat is dan een kakofonie van alle denkbare slechte muziek. Ik snap niet dat ze daar niet gewoon 22:00 uur aanhouden als eindtijd.on4bam schreef: Momenteel nog wel lawaai van de muziek
Dat is het licht van de zon ontkennen wat jij hier doet…DarkV schreef:
Daarvoor een boete geven is zelfs schandalig... er is geen enkel aantoobaar bewijs dat dit voor wie dan ook een risico is.
In Leuven is dat om 23.00 geloof ik en de mensen verdienen amper het zout op hun patatjes.crapiecorn schreef:Ik voel je pijn Ik zit hier elk jaar met 2 weken kermis tot in de relatief vroege uren. Dat is dan een kakofonie van alle denkbare slechte muziek. Ik snap niet dat ze daar niet gewoon 22:00 uur aanhouden als eindtijd.on4bam schreef: Momenteel nog wel lawaai van de muziek
Heb je een suggestie op wie te stemmen zodat dit probleem daarna van de baan is?CCatalyst schreef:
Maar het brengt goed geld op voor de nieuwe nutteloze politieke postjes die ontstaan omdat we steeds weer op dezelfden stemmen.
Het is natuurlijk voor niemand prettig om een minnelijke schikking te krijgen (al krijg je voor zo'n overtredingen in eerste instantie en in gewone omstandigheden een onmiddellijke inning en geen minnelijke schikking) voor zo'n beperkte snelheidsovertreding maar je moet ergens de grens trekken. En eenmaal die grens overschreden (hoe klein ook, een grens is nu eenmaal een grens, en je moet er ook rekening mee houden dat er al een correctie naar beneden was op die grens en de meeste on board snelheidsmeters ook nog eens een afwijking naar boven hebben) volgt er een onmiddellijke inning. Wanneer die niet tijdig betaalt wordt een minnelijke schikking en wanneer men daar niet op ingaat (of wanneer de snelheidsovertreding gepaard gaat met andere overtredingen die de gunst op de OI doen vervallen) pas een rechtzaak.DarkV schreef:Daarvoor een boete geven is zelfs schandalig... er is geen enkel aantoobaar bewijs dat dit voor wie dan ook een risico is.
Er was recent een nieuwe partij die hieraan iets ging doen.ivob schreef:Heb je een suggestie op wie te stemmen zodat dit probleem daarna van de baan is?
We worden, wat betreft verkeershinder, steeds op de hoogte gebracht. Nu gaat het om een once in 10 (alléé 12) years maar natuurlijk was er twee weken terug ook al iets (geen last van gehad wegens weekendje in NL) en dan is er nog wel eens een loopwedstrijd, fietswedstrijd, schoolfeest, of ander evenement waarbij een groot deel van de parkeerplaatsen verdwijnen en straten (deels) afgesloten worden.Joe de Mannen schreef: Als je er op voorhand van op de hoogte gebracht wordt kan je je organiseren, als je dan nog problemen maakt neigt het naar mijn gevoel naar onverdraagzaamheid.
Maar dat is eigen aan de moderne maatschappij .
De snelheidsboete wordt niet betwist (die heeft Sasuke trouwens ook braaf betaald) maar het ging hier over de boete voor het niet doorgeven wie de bestuurder was.ivob schreef:Het is natuurlijk voor niemand prettig om een minnelijke schikking te krijgen (al krijg je voor zo'n overtredingen in eerste instantie en in gewone omstandigheden een onmiddellijke inning en geen minnelijke schikking)DarkV schreef:Daarvoor een boete geven is zelfs schandalig... er is geen enkel aantoobaar bewijs dat dit voor wie dan ook een risico is.
Dan heb ik me vergist.SpecialK schreef: De snelheidsboete wordt niet betwist (die heeft Sasuke trouwens ook braaf betaald) maar het ging hier over de boete voor het niet doorgeven wie de bestuurder was.
DarkV schreef:Daarvoor een boete geven is zelfs schandalig... er is geen enkel aantoobaar bewijs dat dit voor wie dan ook een risico is.Sasuke schreef:1. Gaat over een overtreding van 57 km/h waar je 50 mag (51 na correctie)
Het is maw. gewoon zakken vullen... puur schandelig.
Bij de beenhouwer kaffer je het personeel toch ook niet uit omdat je 51 gram prepare krijgt ipv 50 gram
Waarom zou de bestuurder in overtreding zijn door te rijden met een poolwagen? Dat staat hier los van.SpecialK schreef:Ik vraag me af hoe dat met leasingwagens werkt want is dan niet zowat elke bedrijfswagenrijder die een poolwagen aanneemt in overtreding?
Correct. Als eigenaar van de auto (particulier of bedrijf) blijf je ten alle tijde verantwoordelijk wat er met jouw voertuig gebeurd (uiteraard niet wanneer je kan aantonen dat er buiten je eigen wil mee werd gereden).Ik dacht trouwens dat als de bestuurder niet geidentificeerd kan worden, dat de boete dan sowieso voor de eigenaar van de wagen is.
Dan kan je in dialoog gaan met stadsbestuur en/of organisatie. Ik ben er zeker van dat die ook voor oplossingen willen zorgen.on4bam schreef:We worden, wat betreft verkeershinder, steeds op de hoogte gebracht. Nu gaat het om een once in 10 (alléé 12) years maar natuurlijk was er twee weken terug ook al iets (geen last van gehad wegens weekendje in NL) en dan is er nog wel eens een loopwedstrijd, fietswedstrijd, schoolfeest, of ander evenement waarbij een groot deel van de parkeerplaatsen verdwijnen en straten (deels) afgesloten worden.Joe de Mannen schreef: Als je er op voorhand van op de hoogte gebracht wordt kan je je organiseren, als je dan nog problemen maakt neigt het naar mijn gevoel naar onverdraagzaamheid.
Maar dat is eigen aan de moderne maatschappij .
De muziek is een "kleine frustratie" en minder belangrijk gezien we het geluk hebben dat onze slaapkamer aan de andere kant van het huis is en dan is het geluid genoeg gedempt.
BTW, sind 6 uur vanmorgen zijn we opgesloten, alles is afgesloten met nadar (wakker om 6u10 omdat men de nadars over de straat sleepten).
Onverdraagzaam? Nee, maar jaar na jaar zijn er meer "evenementen" en telkens is er hinder. Zelfs nu is er meer hinder dan in 2010 en vorige edities omdat men het steeds groter aanpakt. Ik hoor in elk geval steeds meer klachten, zelfs van horeca die gewoon sluit omdat ze al dagen op voorhand hun terras moesten verwijderen.