netwerkkaart problemen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Juke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jan 2003, 20:23
Locatie: Eeklo
Contacteer:

hey ik zit met een groot probleem

ik wil mijn nieuwe en oude comp in netwerk zetten
maar 1prob op die oude zit een netwerkekaart waarvan ik
de netwerk disc niet meer heb dus ik kan het niet installeren
en ik heb ook geen gegevens over die netwerkkaart

de comp vind deze niet correct terug

is hier iets aan te doen?

kan ik gepaste software op het net vinden

hopelijk weten jullie een oplossing want ik ben radeloos

:-/

gr juke

Edited by The Oddity
Juke, ik heb je post voor een tweede keer deze avond verwijderd. Je probleem betreft geen windows probleem. Het heeft meer met netwerkhardware te maken. Plaats dit dan ook in het juiste forum!

Editted by SeNsEi Ze0n
ff caps weggehaald uit de titel want er moet niet geroepen worden om en antwoord te krijgen

Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb ook een "oude" netwerkkaart steken in een "oude" pc. Was een OEM-versie, dus had geen doos of software. Windows 98 kende hem echter wél.

Maar je moet eens kijken of op de kaart zelf niets gedrukt is: merk, type, ... Bij mij was dat bvb een 3Com Etherlink III ISA kaart, en dan heb je snel de correcte drivers gevonden eh...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Herkent windows totaal niks?

Soms zou hij iets van de kaart kunnen herkenne, een id-nummer of serienummer dat windows zou weergeven zou al heel erg leuk zijn. Dan hoef je dit maar in te geven in google en indien dit een gekend iets is, dan zal je snel een driver vinden.

Geeft windows niks terug en je hebt geen flauw benul wat het merk van de kaart kan zijn, noch het type. Dan adviseer ik om je pc open te vijzen en de netwerkkaart dichterbij onder de loop te nemen. Indien dit een merkkaart is (Dlink, 3Com, USR,..) dan zal het merk er zeker opstaan en dan zal er in vele gevallen ook een typenummer of serienummer opstaan. in dit geval noteer je gewoon die zaken en zoek je die op op google.

Indien er niks van merken op je kaart staat, dan heb je zwaardere problemen.. dan zal je best eventuele serienummers die alsnog op de kaart staan, proberen op google, maybe vind je zoiets.

Wat je ook kan proberen, indien niks meer helpt, is de kaart aan de praat te krijgen met een zogenaamde 'all-round' driver: vb die van RealTek. Dergelijke drivers bieden ondersteuning voor een pak netwerkkaarten.
Lukt het met zo'n 'universele' driver ook niet. Mja, dan begin ik toch een beke te vrezen.

Dan kan je misschien de aankoop van een nieuwe, snellere netwerkkaart overwegen. Zo'n kaart kost nog €10.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Over welke Windows heb je het hier trouwens? Je spreekt over een "oude" pc, dus ik neem aan Windows 98 of zo?

Windows 2000 is misschien een beter alternatief: is een beetje beter in het herkennen van hardware in het algemeen en netwerk-onderdelen in het bijzonder.
Bovendien draait Windows 2000 heel vaak net zo vlot (of zelfs vlotter) dan Windows 98 op dezelfde pc.
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

idd, meon eeft gelijk, ik heb hier kaartjes liggen van 3com die niet meer gedetecteerd worden in windows98 maar als je ze in een W2k machine steekt werken ze wel en moet je zelfs geen software ervoor zoeken, dus probeer het zo eens, misschien heb je geluk...

Gimic
Juke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jan 2003, 20:23
Locatie: Eeklo
Contacteer:

hallo,

eerst en vooral sorry omdat ik weeral eens een vraag verkeerd geplaatst heb ik zal int vervolg wat beter opletten :-)

ik heb via nieuwe hardware 2 apparaten gevonden met een ? bij

CNET PRO 200 WL PCI Fast Ethernet Adapter
en
PCI Communication Device

dat eerste is dus waarschijnelijk dus de netwerkaart :-)
maar ik vraag me dus af wat dat 2de toch kan zijn


moet ik nu via google de driver zoeken???
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Juke,

yep, je hoeft je kast al niet meer open te gooien. Ik heb de kaart al eens in google gegooid en hier vind je al aardig wat drivers voor je kaart. Je moet wel nog uit de kolom de jouwe selecteren. Let wel op dat je driver compatibel is met het besturingssysteem. Zie kolom achteraan.

Vermoedelijk zal je nog veel drivers vinden.. dit is een vrij gekend op het net.

Wat die PCI Communication Device is, dat is vermoedelijk een interne modem (56KFlex ofzo). Indien je daar niet van weet, welk merk, dan wordt het moeilijker. Voor die zal je de bak open moeten gooien, in de hoop dat er info op de kaart staat. Modem draaien niet zo makkelijk met een 'universele' driver.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”