phil48 schreef:
Er zijn blijkbaar ook wel een paar tegenstanders.
De Vlaamse minister van Energie, Zuhal Demir (N-VA), heeft al herhaaldelijk duidelijk gemaakt dat zij ertegen gekant is. De afgelopen maanden bleek tijdens discussies in het Vlaams Parlement dat heel wat politieke partijen voorstander waren om de invoering van het capaciteitstarief verder uit te stellen. De federatie van elektriciteits- en gasbedrijven Febeg was dan weer vragende partij om zeker tot de zomer van 2023 te wachten met de hervorming van de nettarieven.
Uiteraard.
Eerst zelf de VREG in het leven roepen (want wij kunnen het in Vlaanderen allemaal beter dan federaal) en dan politiek dwars gaan liggen tegen eigen creaties omdat het persoonlijk en partijgewijs wat extra stemmen oplevert.
De prijs van de elektriciteit gaat er met of zonder capaciteitstarief ook tot eind 2022 niet door wijzigen.
Net zoals die "stookpremie" noch BTW verlaging de prijsstijgingen voor velen lang positief heeft kunnen beïnvloeden.
Avenger 2.0 schreef:Ze kunnen het misschien beter uitstellen tot iedereen een digitale meter heeft. Dat is dan ook gewoon het eerlijkste.
Dat was op meerdere vlakken (o.a. ook ivm salderen zonneproductie) inderdaad de meest eenvoudige een eerlijke werkwijze geweest.
Anderzijds dan was het, tegen het werktempo van Fluvius, waarschijnlijk al 2030 voor men van start kon gaan.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.