Help: geen dsl lijn na verhuis
-
- Premium Member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
- Locatie: Ronse
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Iemand die licht kan laten schijnen op volgende situatie?
Vriendin van ons verhuist vandaag naar nieuw huurhuis.
Ze maakt ruim op voorhand een afspraak bij Proximus, en geeft meteen aan dat er nog geen binnenbekabeling aanwezig lijkt te zijn.
Technieker/installateur is netjes op afspraak, en stelt vast dat er nergens een kabel binnen ligt (duh...dat hadden ze al doorgegeven toch?)..
Hij zegt dat ze 2 weken geduld gaan moeten hebben voordat de mannen komen die de kabels trekken, en dan nog een paar weken voor een nieuwe afspraak voor de eigenlijke installatie. Maar geen probleem, ze kan in tussentijd gebruik maken van gratis 4G. Op de vraag van de vriendin hoe dat dan in zijn werk gaat zegt de man dat ze nog een SMS gaat ontvangen daarvoor...
Je kan het al raden: geen SMS..
Ik suggereer dan maar dat ze even de Px winkel moet binnenlopen voor hulp...
Dat doet ze dan ook, en daar zeggen ze haar doodleuk dat dat niet (meer) bestaat die gratis 4G...
Vriendin is telewerker... Dus ik moet geen tekeningske maken zeker....
Iemand die al dan niet kan bevestigen dat die installateur iets uit zijn duim gezogen heeft (om rap weer weg te zijn), dan wel de PX winkel niet weet wat ze vertellen???? En wat dan wel de mogelijke oplossing is
Vriendin van ons verhuist vandaag naar nieuw huurhuis.
Ze maakt ruim op voorhand een afspraak bij Proximus, en geeft meteen aan dat er nog geen binnenbekabeling aanwezig lijkt te zijn.
Technieker/installateur is netjes op afspraak, en stelt vast dat er nergens een kabel binnen ligt (duh...dat hadden ze al doorgegeven toch?)..
Hij zegt dat ze 2 weken geduld gaan moeten hebben voordat de mannen komen die de kabels trekken, en dan nog een paar weken voor een nieuwe afspraak voor de eigenlijke installatie. Maar geen probleem, ze kan in tussentijd gebruik maken van gratis 4G. Op de vraag van de vriendin hoe dat dan in zijn werk gaat zegt de man dat ze nog een SMS gaat ontvangen daarvoor...
Je kan het al raden: geen SMS..
Ik suggereer dan maar dat ze even de Px winkel moet binnenlopen voor hulp...
Dat doet ze dan ook, en daar zeggen ze haar doodleuk dat dat niet (meer) bestaat die gratis 4G...
Vriendin is telewerker... Dus ik moet geen tekeningske maken zeker....
Iemand die al dan niet kan bevestigen dat die installateur iets uit zijn duim gezogen heeft (om rap weer weg te zijn), dan wel de PX winkel niet weet wat ze vertellen???? En wat dan wel de mogelijke oplossing is
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Gratis 4g bestaat zeker nog als overbrugging. Ge krijgt dan 1 TB data die 1 maand geldig is.
Voorwaarde: gsm moet Proximus zijn en moet op dezelfde factuur staan.
Om dat te activeren, best eens de klantendienst contacteren en ze het laten aanvragen. Dag nadien gaat het dan actief staan.
Voorwaarde: gsm moet Proximus zijn en moet op dezelfde factuur staan.
Om dat te activeren, best eens de klantendienst contacteren en ze het laten aanvragen. Dag nadien gaat het dan actief staan.
-
- Premium Member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
- Locatie: Ronse
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Klantendienst gebeld: ah neen mevrouw, dat doen we niet... Toen vriendin een beetje lasig begon te doen kreeg ze (nogal kortaf) de suggestie om dan maar een andere operator te kiezen...
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Proximus dan eens lastig vallen op Twitter, die zullen het wel snel doorgeven aan een bekwame persoon die het kan activeren.
Laatst gewijzigd door Fallschirmjaeger 09 mei 2022, 17:28, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 70 keer
Of een tweedehandse Orange Flybox (€30 à €40) op de kop tikken.
Een maandelijks opzegbaar abonnement afsluiten van €20 (voor 150GB) in een Orange winkel.
Je krijgt alles direct mee (SIM kaart, papieren met uitleg, etc).
Indien je een degelijke ontvangst hebt, werkt dat echt wel héél goed.
Binnen een halve dag ben je "operationeel".
In tussentijd kan je verder kijken welke provider je definitief wil...
Een maandelijks opzegbaar abonnement afsluiten van €20 (voor 150GB) in een Orange winkel.
Je krijgt alles direct mee (SIM kaart, papieren met uitleg, etc).
Indien je een degelijke ontvangst hebt, werkt dat echt wel héél goed.
Binnen een halve dag ben je "operationeel".
In tussentijd kan je verder kijken welke provider je definitief wil...
-
- Premium Member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
- Locatie: Ronse
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Maar begrijp ik het dan goed dat je data krijgt op je GSM? (zijn we natuurlijk niet veel mee, tenzij we de hotspot richting ingaan..)Fallschirmjaeger schreef:Proximus dan eens lastig vallen op Twitter, die zullen het wel snel doorgeven aan een bekwame persoon die het kan activeren.
Ik dacht aan een 4g modem of iets dergelijks om in de modem te steken ... (kwestie dat we dan ook niet alle devices in huis moeten herconfigureren)
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Het is idd 1TB die geactiveerd op het Proximus abonnement zodat je de gsm als hotspot kan gebruiken.
Een specifieke 4g usb stick of mifi wordt niet meer gedaan.
Een specifieke 4g usb stick of mifi wordt niet meer gedaan.
-
- Premium Member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
Proximus kan u een 4G (Sagemcom 4360 air modem (1 LAN poort) leveren of een tot 3TB datavolume op uw Proximus GSM ter beschikking stellen (bij laattijdige oplevering of herstelling)
Er is voor zover mij bekend voor residentiële klanten geen enkele garantie hieromtrent = u hangt zwart/wit gesteld af van de goodwill van de betrokken dienst/contactpersoon
Misschien kan @Digicafé u verder helpen
Eventueel bv. Tadaam 4G (Telenet), Orange Flybox 4G of Proximus Unlimited 5G Premium overwegen als tijdelijke/voorlopige oplossing
Ik begrijp uit bovenstaande dat er niet alleen geen binnenbekabeling maar ook geen buitenbekabeling (introductie aansluiting) voorhanden is, normalerwijze had de "huisbaas" dit toch tijdig moeten kunnen meedelen (en in principe dient u dacht ik als huurder toch vooraf toelating van de eigenaar voor dergelijke eventuele aanpassingswerken te hebben)
Er is voor zover mij bekend voor residentiële klanten geen enkele garantie hieromtrent = u hangt zwart/wit gesteld af van de goodwill van de betrokken dienst/contactpersoon
Misschien kan @Digicafé u verder helpen
Eventueel bv. Tadaam 4G (Telenet), Orange Flybox 4G of Proximus Unlimited 5G Premium overwegen als tijdelijke/voorlopige oplossing
Ik begrijp uit bovenstaande dat er niet alleen geen binnenbekabeling maar ook geen buitenbekabeling (introductie aansluiting) voorhanden is, normalerwijze had de "huisbaas" dit toch tijdig moeten kunnen meedelen (en in principe dient u dacht ik als huurder toch vooraf toelating van de eigenaar voor dergelijke eventuele aanpassingswerken te hebben)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Een verhuurder kan dat volgens mij niet weigerenFreec schreef:Idd, zeker navragen bij verhuurder, of koperpaar mag binnengebracht worden. Verhuurders staan daar niet voor te springen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Mijn ex heeft exact hetzelfde gehad toen ze hier vertrok.
Ze heeft onmiddellijk naar telenet gebeld en haar verhaal gedaan en gezegd dat ze bij hen klant ging worden als ze wel snel konden schakelen.
2 Dagen erna had ze internet en TV.
Het leven is voor de mensen met een groot bakkes.
Ze heeft onmiddellijk naar telenet gebeld en haar verhaal gedaan en gezegd dat ze bij hen klant ging worden als ze wel snel konden schakelen.
2 Dagen erna had ze internet en TV.
Het leven is voor de mensen met een groot bakkes.
-
- Plus Member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 18 keer
Zeker wel, verhuurder moet zijn huis niet tot zeef laten boren, omdat iemand een oude techniek wil.philippe_d schreef:Een verhuurder kan dat volgens mij niet weigerenFreec schreef:Idd, zeker navragen bij verhuurder, of koperpaar mag binnengebracht worden. Verhuurders staan daar niet voor te springen.
Een techniek, die ze nu al aan het afkoppelen zijn op verschillende plaatsen.
Als er al coax ligt, ligt er voldoende. Als kandidaat huurder kan je vragen op voorhand, welke mogelijkheden er zijn.
Stel u voor dat ze coax, met hun halve vierkante meter bakjes hangen, nog dsl en dan nog een (paar) fiber aansluitingen. Nog een sateliet, 4g antenne, ...
Proper is dat niet.
Een beetje begrip mag ook van de huurder komen.
Laatst gewijzigd door Freec 09 mei 2022, 19:46, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Is tadaam in dit geval niet de makkelijkste oplossing?
https://tadaam.be/#order-tadaam
Vandaag besteld => morgen internet & tv in huis. Makkelijk opzegbaar eens PX erin geslaagd is je kabel binnen te trekken.
https://tadaam.be/#order-tadaam
Vandaag besteld => morgen internet & tv in huis. Makkelijk opzegbaar eens PX erin geslaagd is je kabel binnen te trekken.
-
- Plus Member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 12 keer
Toch wel, maar hij moet het dan wel in de voorwaarden zetten en het moet bekend zijn bij de huurder voor de ondertekening van het contract. (PS : ik ben syndicus...)philippe_d schreef:Een verhuurder kan dat volgens mij niet weigeren
-
- Premium Member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
- Locatie: Ronse
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Via Twitter ondertussen al eea duidelijker geworden en geregeld.
Je krijgt dus 3TB extra data toegekend op je (PX) GSM, zodat je die evt als hotspot kan inzetten voor de rest van je toestellen.
Morgen ga ik effe bekijken of ik die hotspot dezelfde SSID + paswoord kan geven als de bbox, zodat we de rest niet moeten herconfigureren...
Je krijgt dus 3TB extra data toegekend op je (PX) GSM, zodat je die evt als hotspot kan inzetten voor de rest van je toestellen.
Morgen ga ik effe bekijken of ik die hotspot dezelfde SSID + paswoord kan geven als de bbox, zodat we de rest niet moeten herconfigureren...
-
- Premium Member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
- Locatie: Ronse
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
En ondertussen de definitieve afsluit van deze story even meegeven...
Deze ochtend is ze dus op basis van de info die de twitteraar bij Px had gegeven naar de lokale Px winkel gegaan voor verdere info (en eventueel nog een nieuwe activatie).
Nadat ze daar vrij onbeleefd werd afgescheept in de PX winkel (quote: "als't rap moet gaan, moet je maar een andere provider nemen"), hebben ze dat advies dan maar ter harte genomen, en zijn ze de Telenet winkel 4 huizen verder binnengestapt. Resultaat: Telenet komt vandaag (!!) in de loop van de namiddag al langs om het nodige te doen...
Deze ochtend is ze dus op basis van de info die de twitteraar bij Px had gegeven naar de lokale Px winkel gegaan voor verdere info (en eventueel nog een nieuwe activatie).
Nadat ze daar vrij onbeleefd werd afgescheept in de PX winkel (quote: "als't rap moet gaan, moet je maar een andere provider nemen"), hebben ze dat advies dan maar ter harte genomen, en zijn ze de Telenet winkel 4 huizen verder binnengestapt. Resultaat: Telenet komt vandaag (!!) in de loop van de namiddag al langs om het nodige te doen...
-
- Plus Member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 12 keer
Heb je er een probleem mee om even mee te geven welke winkel (straat en stad) dit was ?
Laat ik mijn familielid, werkzaam bij Proximus, daar toch even achteraan gaan ... Dit kan niet !
Laat ik mijn familielid, werkzaam bij Proximus, daar toch even achteraan gaan ... Dit kan niet !
-
- Premium Member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
- Locatie: Ronse
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Voor hen is dit case closed en probleem opgelost.. Ze gaan er geen woorden meer aan vuil maken.
Ik ben overigens van mening dat dit niet enkel een probleem is van (een specifieke) medewerker in een (specifieke) winkel: Alleen al het feit dat ze ook via de telefonische klantendienst zo goed als afgescheept werden, en ze eigenlijk enkel via een screenprintje van een twitterbericht van ergens op de hoofdzetel min of meer tot enige "actie" konden bewogen worden geeft volgens mij aan dat de complete organisatie ergens een probleem heeft..
Pas op: ik wil hiermee niet suggereren dat al de rest zoveel beter is... Persoonlijk heb ik (zowel professioneel als persoonlijk) ook al mijn aandeel van onbegrijpelijke acties of reacties van providermedewerkers van de andere aanbieders gehad.
Al ik er dan toch een trend in moet zien: als ze iemands klanten kunnen afpakken is er blijkbaar heel veel mogelijk ('k vraag me af of je in andere omstandigheden op pakweg 4 à 8 uur een actieve TN aansluiting kan krijgen als particulier , wetende dat er sowieso iemand moet langskomen )
Ik ben overigens van mening dat dit niet enkel een probleem is van (een specifieke) medewerker in een (specifieke) winkel: Alleen al het feit dat ze ook via de telefonische klantendienst zo goed als afgescheept werden, en ze eigenlijk enkel via een screenprintje van een twitterbericht van ergens op de hoofdzetel min of meer tot enige "actie" konden bewogen worden geeft volgens mij aan dat de complete organisatie ergens een probleem heeft..
Pas op: ik wil hiermee niet suggereren dat al de rest zoveel beter is... Persoonlijk heb ik (zowel professioneel als persoonlijk) ook al mijn aandeel van onbegrijpelijke acties of reacties van providermedewerkers van de andere aanbieders gehad.
Al ik er dan toch een trend in moet zien: als ze iemands klanten kunnen afpakken is er blijkbaar heel veel mogelijk ('k vraag me af of je in andere omstandigheden op pakweg 4 à 8 uur een actieve TN aansluiting kan krijgen als particulier , wetende dat er sowieso iemand moet langskomen )
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Da's niet de analyse die ik zou maken.tdemeyer schreef:als ze iemands klanten kunnen afpakken is er blijkbaar heel veel mogelijk ('k vraag me af of je in andere omstandigheden op pakweg 4 à 8 uur een actieve TN aansluiting kan krijgen als particulier
Als er in de woning een Proximus-invoerkabel aanwezig was geweest, dan was de afspraak netjes uitgevoerd. Dan was er nooit een probleem geweest.
Ik ken de situatie van de woning niet, maar als Proximus meteen een gewone installateur stuurt, zal er wellicht vroeger toch een invoerkabel binnengetrokken zijn...die dan door een vorige eigenaar afgeknipt is.
Als straks blijkt dat er in de woning geen Telenet-coaxkabel aanwezig is, dan begint de miserie opnieuw.
Maar het geeft misschien wel aan dat het momenteel heel druk is bij Proximus en bij Telenet heel rustig. Uit de vorige kwartaalcijfers van beide providers bleek dat al en sinds de aankondiging van een prijsverhoging door Telenet denk ik dat dit effect nog versterkt is.
-
- Premium Member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
- Locatie: Ronse
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Ik zou je volgen mochten ze niet heel specifiek bij de aanvraag gemeld hebben dat er geen invoerkabel (meer?) aanwezig is (overigens: wegens vernieuwbouw...). Dan zouden ze ook misschien de verhuistimings etc wat aangepast hebben.. Maar ik vermoed dat als in de PX databank op een gegeven adres een invoer staat, dat ze die dan als eeuwig en altijd aanwezig beschouwen..raf1 schreef:Als er in de woning een Proximus-invoerkabel aanwezig was geweest, dan was de afspraak netjes uitgevoerd. Dan was er nooit een probleem geweest.
Maar om het helemaal leuk te maken: er is ook geen coax aanwezig.. (ook hier: trekbuizen etc aanwezig). In de TN winkel hebben ze dit expliciet (ook?) bevestigd, genoteerd, en aangegeven dat dit geen probleem was, dat het dan wel een beetje langer werk ter plaatse was.
Nu in alle eerlijkheid: ik wacht af wat het wordt straks, want toen ik TN indertijd binnen haalde moest ik zelf de kabel trekken (was wel 25meter..)... Maar afstand TN tap naar eindpunt in dit geval is breed gerekend een meter of 4 Dat zal de technieker vermoedelijk wel in zijn camionette liggen hebben
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Klopt en die miserie is nog iets groter. Dan ga je deze zelf moeten voorzien. De keerzijde is natuurlijk wel : als de kabelaansluiting actief is (zonder filter). Kan je de dag zelf een winkel binnenstappen voor een modem en abo en ben je een uurtje later vertrokken.raf1 schreef:
Als straks blijkt dat er in de woning geen Telenet-coaxkabel aanwezig is, dan begint de miserie opnieuw.
Dat is expliciet een probleem. Een Telenet technicus voorziet nooit bekabeling op privé terrein. Ik vrees dat dat ook niet goed gaat aflopen.Maar om het helemaal leuk te maken: er is ook geen coax aanwezig.. (ook hier: trekbuizen etc aanwezig). In de TN winkel hebben ze dit expliciet (ook?) bevestigd, genoteerd, en aangegeven dat dit geen probleem was, dat het dan wel een beetje langer werk ter plaatse was.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Neen, er bestaat wel degelijk een procedure om tijdens verbouwingen de invoerkabel tijdelijk te verwijderen. Of om de invoerkabel te vernieuwen of te verplaatsen. Zie https://proximus.be/bouwentdemeyer schreef:Maar ik vermoed dat als in de PX databank op een gegeven adres een invoer staat, dat ze die dan als eeuwig en altijd aanwezig beschouwen..
Proximus vertrouwt er vanzelfsprekend op dat iedereen deze procedures strikt volgt.
Ik ben wel benieuwd of die Telenet-aftakkabel inclusief activering van de diensten vandaag nog in orde komt. Heel onwaarschijnlijk want dan wijkt men af van de normale procedures.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Mijn antwoord eerder gelezen?Digicafé schreef:Heb je er een probleem mee om even mee te geven welke winkel (straat en stad) dit was ?
Laat ik mijn familielid, werkzaam bij Proximus, daar toch even achteraan gaan ... Dit kan niet !
Mijn ex heeft exact hetzelfde meegemaakt.
Deze hangen uit bij Proximus, kan niet anders.
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
Beste,
Als er geen invoerkabel aanwezig is moet dit naar de lassers gestuurd worden. dit door doordat men plannen moet aanvragen duurt dit 10 werkende dagen.
de technieker had best wel via en formulier gevraagd om 1tb op 1 gsm toe toevoegen of via het dispatch program kan hij dit ook vaak.
de kans is groot dat men gaat werken met en lassers die zo wel de install kabel als de binnen installatie gaat doen. proximus probeert maximaal hier op in tezetten.
Als je meer info wilt wil ik wel eens kijken maar dan heb ik wel en klant nummer of telefoon nummer nodig via pm
Als er geen invoerkabel aanwezig is moet dit naar de lassers gestuurd worden. dit door doordat men plannen moet aanvragen duurt dit 10 werkende dagen.
de technieker had best wel via en formulier gevraagd om 1tb op 1 gsm toe toevoegen of via het dispatch program kan hij dit ook vaak.
de kans is groot dat men gaat werken met en lassers die zo wel de install kabel als de binnen installatie gaat doen. proximus probeert maximaal hier op in tezetten.
Als je meer info wilt wil ik wel eens kijken maar dan heb ik wel en klant nummer of telefoon nummer nodig via pm
-
- Premium Member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
- Locatie: Ronse
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
In tegenstelling tot wat ik vreesde na de UB reacties:streulma schreef:Is dit dan nog in orde gekomen met Telenet?
- Om 17u telefoon van Telenet (technieker?) dat zijn vorige installatie uitliep. Of het wat later mocht zijn? (euh..ja hoor)
- Die gast is om 19u (!) langsgeweest, en heeft 4 meter coax getrokken.. Ze zouden coax bijhebben om bvb bestaande slechte kabels die al tig jaar ergens aan een muur hangen te kunnen vervangen... Die 4 meter zou haar wel aangerekend worden (so what...)
- Dik half uur later ongeveer alles up and running...
Er komt nog een brief met - ik vermoed - paswoorden en/of logins, maar internet werkt, en da's al wat telt nu...
't voordeel van een kabel tegen de muur versus verplicht putten graven zeker?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ja, bij een gevelnet gaat dit iets gemakkelijker. Al zou deze ook door de gebruiker/eigenaar voorzien moeten worden. Dit was dan gelukkig een flexibele technicus die niet 100% het boekje volgt.tdemeyer schreef: 't voordeel van een kabel tegen de muur versus verplicht putten graven zeker?
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Inderdaad, 4 meter coax bovengronds leggen was nog doenbaar. Diezelfde dag een put graven op publiek domein en een lasploeg laten komen was totaal onmogelijk.tdemeyer schreef:'t voordeel van een kabel tegen de muur versus verplicht putten graven zeker?
Heel sterke service van Telenet alleszins.