ik werk in een netwerk met hyperlinks van microsoft documenten.
Links die liggen van de ene map naar een andere, werken sinds kort niet meer. Met rechten is er niets veranderd.
Indien ik een hyperlink leg in het document werkt hij. Als ik opsla en afsluit krijg ik volgende melding: "Het adres van deze site is niet geldig. Controleer adres en probeer opnieuw."
Hyperlinks
-
- Starter
- Contacteer:
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
En de links wijzen rechtstreeks naar de share op uw server en niet naar een netwerkmapping?[email protected] schreef:ik werk in een netwerk met hyperlinks van microsoft documenten.
Links die liggen van de ene map naar een andere, werken sinds kort niet meer. Met rechten is er niets veranderd.
Indien ik een hyperlink leg in het document werkt hij. Als ik opsla en afsluit krijg ik volgende melding: "Het adres van deze site is niet geldig. Controleer adres en probeer opnieuw."
dus als voorbeeld
\\uwserver\mijnmap\document.doc
en niet
z:\mijnmap\document.doc
moesten ze naar een netwerkmapping leiden kijk dan na dat je deze ook hebt.
Al zou ik aanraden als je toch dit soort linken gebruikt om mijn voorbeeld 1 te gebruiken rechtstreeks naar de share
-
- Starter
- Contacteer:
Alvast bedankt
de hyperlink is \\server\anderemap\map\doc.doc
Deze link staat in een document wat opgeslagen is in de volgende map: \\server\mijnmap\map\doc.doc
link werkt als hij is gelegd, maar na opgeslagen te zijn geweest, werkt niet niet meer
de hyperlink is \\server\anderemap\map\doc.doc
Deze link staat in een document wat opgeslagen is in de volgende map: \\server\mijnmap\map\doc.doc
link werkt als hij is gelegd, maar na opgeslagen te zijn geweest, werkt niet niet meer
Edit dan nog eens de hyperlink en kijk eens of die nog in orde is. Zitten er ergens spaties in de naam? Je kan de link ook herschrijven naar
spaties zijn dan vervangen door %20.file:////server/shared%20map/map/document%20met%20spaties.doc
-
- Starter
- Contacteer:
Bedankt voor uw reactie, maar ook dit helpt niet.
Link werkt als ik hem leg, maar sla ik op en sluit document af, verandert de link zich precies automatisch.
Deze link o:\map\map\doc.doc verandert in ../../data/map/map/doc.doc
Link werkt als ik hem leg, maar sla ik op en sluit document af, verandert de link zich precies automatisch.
- netdata
- Elite Poster
ohhhhh[email protected] schreef:Bedankt voor uw reactie, maar ook dit helpt niet.
Ik denk dat je relatieve linking gebruikt in word ipv absolute linking.
Verander de link naar absoluut en het zal werken vermoed ik.
-
- Starter
- Contacteer:
Hoe kan ik deze link absoluut maken?
- netdata
- Elite Poster
hunk?Sub Zero schreef:Even verplaatst naar Windows. Non-windows is meer voor Linux/unix/BSD-achtige toestanden.
Hoe kom je hier bij?
het gaat hier over Microsoft Word en een windows Share gebruiken in de link.
Lijkt me sterk windows....
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
"For Hervé Feuillien, who is the head of the CIRB, OpenOffice offers better interoperability than Microsoft Office, which was previously the main application within the administration of the Brussels Region."
http://europa.eu.int/idabc/en/document/4106/470

http://europa.eu.int/idabc/en/document/4106/470