In het kader van "geen vraag mag te gek zijn om hier te stellen"...
Zijn er mensen die ervaringen met een douchetoilet kunnen/willen delen???? We denken half en half om dit te voorzien in de nieuwbouw, maar wat we vooral willen weten is: hoe "proper" word je van zo'n ding..
tdemeyer schreef:In het kader van "geen vraag mag te gek zijn om hier te stellen"...
Zijn er mensen die ervaringen met een douchetoilet kunnen/willen delen???? We denken half en half om dit te voorzien in de nieuwbouw, maar wat we vooral willen weten is: hoe "proper" word je van zo'n ding..
Misschien net niet wat je bedoeld , maar met omzeggens dezelfde werking , alhoewel met handbediening ....
Ik ben halfweg de jaren '90 een week in Japan geweest voor het werk. Daar waren die douchetoiletten toen al standaard in de betere hotels.
In openbare toiletten (stations) in India moest ik het doen met een kraantje en een plastieken maatbeker ...
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Gebruik al jaren zo'n kraantje hier thuis, enig nadeel is als je dan ergens anders dringend moet mis je dat erg. Koud water is geen probleem heb er geen last van. Is zaliger dan steeds veel wc papier te gebruiken. Als ik ooit verbouwingen doe zal ik toch een japans toilet instaleren maar deze zijn niet zo goedkoop.
'k Heb er ook al heel wat verschillende mogen/moeten gebruiken in het buitenland van Japanse high-tech modellen basic versies met een darm en kraantje.
Ik vind dit beter dan gewoon toilet papier maar je mag natuurlijk niet verwachten dat het altijd 100% proper is. Soms moet je toch nog eens een handje helpen om alles 100% proper te maken of op z'n minst met toilet papier alles afdrogen tenzij het een volautomatische is.
De volautomatisch kunnen ook traag zijn zoals 3 min. water sproeien en 3 min. warme lucht blazen.
Da's één van de dingen die ik me afvraag (in welke combinatie van warm/koud/lucht/...dan ook): is alles 'down under' dan altijd proper?
Op vakantie in Turkije heb je meestal ook toiletten met een sproeier ingebouwd. En ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je ofwel bij wijze van spreken een half uur de boel moet afsproeien, ofwel toch met papier aan de slag moet..
tdemeyer schreef:Da's één van de dingen die ik me afvraag (in welke combinatie van warm/koud/lucht/...dan ook): is alles 'down under' dan altijd proper?
Daar heb ik toch ook sterk m'n twijfels over... het gaat niet altijd even "vlot"... het dan netjes krijgen vraagt toch wel wat papier volgens mij.