Heeft iemand recent nog belwaarde overgezet naar een PSN account (PlayStation) ? Of een telefoonnummer toegevoegd als betaalmethode ?
Ik heb 2 SIMs waarvan ik belwaarde gebruik. Vroeger kon ik via de website een PSN Wallet top-up doen waarbij er mij gewoon gevraagd werd het telefoonnummer op te geven. Daarna kreeg je een SMS en kon je daarmee de betaling bevestigen. Was dus heel simpel om de juiste SIM te kiezen.
Dit lijkt ondertussen veranderd te zijn. Je telefoonnummer is nu gekoppeld aan je PSN account. Blijkbaar moet je ook niets meer bevestigen met SMS of zo, want toen ik een bedrag probeerde over te schrijven, was dat direct in orde. Op mijn telefoon moest ik niets doen. Jammer genoeg was het wel met de verkeerde telefoon

.
Op PSN zie Ik echter geen manier om het telefoonnummer te wijzigen, en ik kan er ook geen toevoegen. Wel kan ik er een verwijderen. Maar ik heb nu een beetje schrik dat dit een betaalmethode is die gewoon nog legacy ondersteund wordt, dus dat bestaande nummers nog werken, maar geen nieuwe meer toegevoegd kunnen worden. En dus schrik dat als ik Verwijder doe, ik nu ook ineens geen top-ups via belwaarde meer zal kunnen doen.
EDIT: zelf gevonden. Heb simpelweg op de PSN account van mijn zoon een telefoon als belwaarde proberen toe te voegen en dat werkt dus nog. Eigenlijk is het zelfs beter dan vroeger, want een van die 2 SIMs van me, zit in een iPad waar je geen SMS mee kan ontvangen. Vroeger moest ik dan effen die SIM in een telefoon steken om betalingen te kunnen doen. Nu heb je enkel een SMS bij het toevoegen van het telefoonnummer aan je account, maar niet voor de betaling zelf (heb ik per ongeluk ontdekt toen ik geld wilde overzetten en het met de andere SIM bleek). Dus de SIM kan voortaan gewoon in de iPad blijven.