Ok dan.Ordon schreef: Allicht zal de netbeheerder Luminus niet over voldoende data beschikken zeker?
Ik heb Luminus niet terug ter sprake gebracht
Vervolgens tot 2035 robuste en betrouwbaar, bevoorradingszekerheid.De CEO van Engie, Catherine MacGregor, laat dan weer verstaan dat het erg moeilijk wordt om de werken voor hun levensduurverlenging in minder dan vijf jaar tijd rond te krijgen.
Dat zal afhangen van Zuhal Demir.warpozio2 schreef:Ondertussen zal de Ventilus lijn er ook zijn om tot 2x3 GW stroom te vervoeren als backup van de Stevin lijn.
Wat stap 1 enz. is doet er eigenlijk niet meer toe.warpozio2 schreef:Is de wet op de kernuitstap al aangepast?
Is dat niet stap 1?
Niemand begint de onderhandelingen met te eisen wat hij wil. Hij eist veel meer, en doet dan "toegevingen" opdat de ander ook "toegevingen" maakt. Uiteindelijk krijgt men dan wat men wil, en het zal geen gascentrale zijn.warpozio2 schreef: Engie vraagt om gascentrale in Vilvoorde toch te bouwen.
De geitenwollensokken anti-nucleaire brigade: in ons land aangevuurd voor de Belgische gitzwarte Groene Partij.De kans dat de opwarming van het klimaat beperkt blijft tot 1,5 graad Celsius lijkt zo goed als verkeken. Alleen als de wereld met veel ambitieuzere plannen komt om de CO2-uitstoot te beperken, is het klimaatdoel van Parijs nog haalbaar, concludeert het VN-klimaatpanel IPCC in een rapport dat maandag verscheen.
Dus dan komen al die broeikasgassen van de nucleaire sector?ivob schreef:Ik reageer op wat jij schrijft omdat het nog steeds van alle rekenkundige logica ontstoken blijft.
Dat jij vanavond al liefst zes van je berichten inhoudelijk hebt aangepast nadat ik geantwoord heb, zal de openheid van de discussie niet bevorderen.ivob schreef:Dat leg je dan verkeerd uit. Waarschijnlijk opzettelijk.
Dat is precies waar ivob op aanstuurt: blijven trollen en hopen dat het topic - vroeg of laat - gesloten wordt.Digicafé schreef:De grote afwezige, de moderator wordt in deze discussie weer pijnlijk gemist !!!
Stop ermee jongens - ga naar het voetbal om frustraties te luchten.
Ik denk dat ivob, net als ikzelf, helemaal geen tegenstander is van het langer openhouden van de Belgische kerncentralesOrdon schreef:De Belgische gitzwarte Groene Partij wil de kerncentrales dicht.
Kom jij af dat de "nucleaire sector is de oplossing om de broekasgassen tegen 2030 met 50% te verminderen"....
De discussie gaat hier inderdaad over kerncentrales in de energiemix.ivob schreef:Discussie gaat hier over kencentrales in de energiemix. De realiteit stelt gewoon dat dit spel is uitgespeeld en achterhaald. Toch wat betreft de kernenergie die nu al beschikbaar is.
Kernenergie is, ook volgens deze auteurs, een valabele technologie.Nuclear power and hydropower are already established technologies.
En aldus zullen ook zonne- en windenergie hun plaats wel vinden in de energiemix nu ze én beschikbaar zijn (tenminste als de zon schijnt of de wind waait) én goedkoper zijn geworden (pas over de afgelopen jaren).Solar PV and wind are now cheaper than fossil-generated electricity in many locations.