Ik ben al een paar jaar zeer tevreden EDPnet klant, destijds overgeschakeld van Scarlet. Nu is het enige probleem dat Wifi via 2.4ghz vrij traag is in mijn klein appartement (duplex) en ik kan de modem niet ergens anders zetten. Ik weet niet of het de moeite is om te investeren in een Fritzbox 7530? Het gaat nog even duren voordat Fiber hier beschikbaar is denk ik (1020 Brussel-Stad).
Ik gebruik enkel de wifi en ethernet functies. Misschien is het kunnen veranderen van DNS ook wel handig, dat heb ik op de afzonderlijke apparaten veranderd naar Cloudflare.
vervanging BBOX v3
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
BBOX v3 heeft ook 5GHz. De router verticaal zetten kan een verschil geven door de oriëntatie van de interne antenne, geloof ik.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Er zijn een aantal dingen die je kan doen.
1 indien je apparaten het toelaten, overgaan op 5 ghz
2 checken of je 2.4 ghz niet op een te druk gebruikt kanaal is ingesteld. Als je buren ook hetzelfde kanaal gebruiken dan kan je storing krijgen
3 een wifi booster om je signaal beter bereik te geven als je bijvoorbeeld dichtbij je router wel een goede snelheid hebt maar in de slaapkamers niet.
De firtzbox zal misschien een iets betere Wi-Fi hebben maar vermoedelijk niet alle problemen oplossen als het ene probleem van bereik of saturatie is.
1 indien je apparaten het toelaten, overgaan op 5 ghz
2 checken of je 2.4 ghz niet op een te druk gebruikt kanaal is ingesteld. Als je buren ook hetzelfde kanaal gebruiken dan kan je storing krijgen
3 een wifi booster om je signaal beter bereik te geven als je bijvoorbeeld dichtbij je router wel een goede snelheid hebt maar in de slaapkamers niet.
De firtzbox zal misschien een iets betere Wi-Fi hebben maar vermoedelijk niet alle problemen oplossen als het ene probleem van bereik of saturatie is.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
bedankt voor de input!
Modem staat reeds verticaal dus dat is ok. Hij staat achter de tv dus misschien zet ik de modem lager zodat er geen belemmering is.
5Ghz gebruik ik reeds. Wifikanaal is inderdaad een goede, die kan ik aanpassen. Ik tel 17 wifi verbindingen waarmee ik me zou kunnen connecteren als ik het paswoord had..
Een wifi booster is inderdaad nog een optie. Zoiets als een Devolo?
Modem staat reeds verticaal dus dat is ok. Hij staat achter de tv dus misschien zet ik de modem lager zodat er geen belemmering is.
5Ghz gebruik ik reeds. Wifikanaal is inderdaad een goede, die kan ik aanpassen. Ik tel 17 wifi verbindingen waarmee ik me zou kunnen connecteren als ik het paswoord had..
Een wifi booster is inderdaad nog een optie. Zoiets als een Devolo?
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Misschien zijn er goedkopere, maar edpnet biedt deze aan.
https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... -450e.html
https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... -450e.html
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 12 keer
Fritz en Devolo zijn beide prima merken.
Maar kijk eerst eens goed na wat je eigenlijk wil - zal wat zoekwerk vragen op internet.
OF een repeater zoals die Fritz
OF een bridged modem / access point
OF een extender
OF een Powerlan
OF een mesh netwerk
voor alle duidelijkheid : dat zijn nooit vervangers voor je BBox3, maar aanvullingen.
Maar kijk eerst eens goed na wat je eigenlijk wil - zal wat zoekwerk vragen op internet.
OF een repeater zoals die Fritz
OF een bridged modem / access point
OF een extender
OF een Powerlan
OF een mesh netwerk
voor alle duidelijkheid : dat zijn nooit vervangers voor je BBox3, maar aanvullingen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
https://www.proximus.be/support/en/id_s ... ridge.html
Werkt hier al jaren perfect, en 2dehands makkelijk te vinden voor 20 á 25 €...
Werkt hier al jaren perfect, en 2dehands makkelijk te vinden voor 20 á 25 €...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Plus Member
De vraag ging over een wifi dekking en ethernet. Vraagsteller heeft het helemaal niet over zijn TV-box, kan zijn dat die ook geimpacteerd is maar uit de vraag kan je dat niet opmaken.
Wat je hieronder ziet - die Wifi Bridge is prima voor je TV maar lost je dekkingsprobleem niet op.
Wat je hieronder ziet - die Wifi Bridge is prima voor je TV maar lost je dekkingsprobleem niet op.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
https://www.proximus.be/nl/id_cr_wifibo ... oster.html
De huidige wifi-booster, net zoals de vroegere wifi-bridge, krijgt een 5Ghz signaal van de bbox3 en bedient een tv-box, desktop PC, of gelijk welk apparaat met ethernet aansluiting...
De huidige wifi-booster, net zoals de vroegere wifi-bridge, krijgt een 5Ghz signaal van de bbox3 en bedient een tv-box, desktop PC, of gelijk welk apparaat met ethernet aansluiting...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Plus Member
Dat klopt ... die booster is overigens gewoon een repeater, zoals er ook van andere merken kunnen worden aangeschaft.
En als je dan er van uitgaat dat je dit voor enkele jaren zult gebruiken ben je beter af met een aankoop dan een huur.
Maar het is een goed werkend toestel hoor ik van vrienden.
En als je dan er van uitgaat dat je dit voor enkele jaren zult gebruiken ben je beter af met een aankoop dan een huur.
Maar het is een goed werkend toestel hoor ik van vrienden.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De Proximus booster kan op 3 modes ingesteld worden:Digicafé schreef:Dat klopt ... die booster is overigens gewoon een repeater, zoals er ook van andere merken kunnen worden aangeschaft.
- - Access Point.
- Station.
- Repeater.
Je kan deze ook in AP mode zetten: je sluit deze bedraad aan op je lokaal netwerk, en je krijgt een extra WiFi punt.
In repeater mode versterk je het bestaande WiFi signaal van de B-box3 (maar halveer je de doorvoersnelheid, gezien deze niet multi-band kan werken).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Waarom wordt er eigenlijk in "station" mode geen wifi signaal uitgezonden, aangezien de booster toch een AP aan boord heeft?
Zo een booster is wel gratis bij Flex Pack met vaste lijn en twee gratis boosters bij Flex Fiber.
Zo een booster is wel gratis bij Flex Pack met vaste lijn en twee gratis boosters bij Flex Fiber.