Ordon schreef:Een hele rant met jouw mening, inclusief diverse insinuaties... louter een verspilling van energie en vervuiling van het topic.
Excuseer?
Je schrijft bijna letterlijk dat mijn weergegeven data met een schup zout te nemen zijn.
Je insinueert dus niet meer en niet minder dan dat ik leugens vertel met betrekking tot mijn weergegeven cijfers.
En je enige reactie daarop is dat ik rant? En terug oude koeien nog eens recupereren. Voor de zoveelste keer meer van hetzelfde.
Wie voortdurend hetzelfde zaad strooit moet dan niet verwonderd zijn dat hij in meervoud oogst wat hij zelf zaait.
Cijfers zijn geen meningen. Het zijn feiten. Dat jij mijn cijfers niet wenst te geloven is een andere zaak en dat is een persoonlijke mening gesteund op weinig. Weerleg mijn leugenachtige cijfers dan met andere cijfers, liefst met eigen data en niet weer ergens van een site geknipt, als je meent ze met een schup zout te moeten nemen.
Het enige wat jij al antwoord kan geven op zowat iedere reactie van zowat iedereen die het niet met je eens is dat is steeds dezelfde beeldekes herhalen en recupereren. Beeldekens van anderen dan nog. Niet eens de moeite doen om met eigen material af te komen. Eén keer is normaal. Een tweede tot derde keer nog aannemelijk. Maar maanden aan een stuk hetzelfde herhalen is niet meer normaal en alleen een verspilling van jouw energie. Dus wat mij betreft doe je maar. Het is tenslotte jouw slaap die je er voor moet laten.
Het is je ook al, bij herhaling, door verschillende mensen duidelijk proberen te maken dat men in se niet tegen kernenergie is.
Maar dat wil of kan je zelfs al niet meer horen want je bent onderweg blijkbaar ergens blijven steken in je eigen beeldekens en geraakt nu spijtig genoeg niet meer uit je eigen loop. Verblind door het eigen gitzwarte rookgordijn dat je opgetrokken hebt zodat de feiten je blijven ontgaan?
Feit is dat, of je nu tegen of kernenergie bent, het er niet meer toe doet wat jij of een ander de beste oplossing vindt. Want je hebt totaal geen vat meer op de uitvoering van die oplossing. Wat er al dan niet komt ligt, door meer dan 20 jaar onafgebroken niets te doen, in handen van een paar private bedrijven met hoofdbelangen in het buitenland. Niet in België. En hun hoofdbelangen zijn gas. Niet nucleair. Dat is slechts een welgekomen doekje om hun image wat op te poetsen en vooral op kosten van de Belgen hun cijfers wat bij te kleuren.
En dat blijf jij verkopen als de enige oplossing.
En wiens schuld het is dat er meerdere jaren niets gedaan is maakt op de dag van vandaag ook niets meer uit. We staan waar we staan. geen stap verder dus. Zelfs de beloofde oplossing is maar een vaag plan op papier zonder enig begin van uitvoering. Chaos troef dus.
En daar blijf jij achter staan. Verder kom je niet.
Je hebt dus mensen die zich daar bij neerleggen en alleen in woord oplossingen verkondigen.
En je hebt mensen die dat verhaaltje niet langer meer geloven en noodgedwongen dan zelf maar naar een oplossing zoeken. Gezien ze hun beperkingen kennen en van zichzel goed genoeg weten, blijkbaar in tegenstelling tot anderen, dat ze de problemen van iedereen niet gaan oplossen meoeten ze zich, noodgedwongen, beperken tot het proberen oplossen van hun eigen problemen en zich verenigen met een paar duizenden gelijkgezinden.
Is dat een oplossing voor iedereen? Uiteraard niet. Net zoals dat papieren achterhoedegevecht over nucleair dat ook niet meer is. Het zijn gewoon de slechte opties die overblijven. De tijd van de goede doordachte lange termijn oplossingen is gepasseerd.
Door niets te doen heeft men ook een keuze gemaakt.
Too little too late. Trouwens Idem voor groen en hernieuwbaar. De zaken niet omkeren. Het is niet omdat men aan een oplossing nooit serieus op schaal heeft willen beginnen dat het niet werkt. Dat is, voor eigen gemak, de bewijslast omkeren.
Bij gebrek aan grote gemeenschappelijke projecten blijft voor zij die er wel in geloven dan alleen de individuele oplossing en deze op relatief kleine schaal over. Stap voor stap. Langzaam maar zeker. En stap voor stap, langzaam maar zeker zien we dan nog eens dat het wel degelijk werkt en een positieve impact heeft op onze facturen. Nu al. Tot spijt van wie het benijdt.
De non-believers hebben als enige optie nog hun eigen lot in handen te leggen van de Engie's van deze wereld. Succes ermee.
We zien in 2025 wel hoeveel kerncentrales er operationeel zullen zijn en hoeveel gascentrales er nodig zijn om hun productietekorten aan te vullen.
CCatalyst schreef:Stanford, en niet Standford,
Bedankt voor de rechtzetting.
Het is niet iedereen gegeven vanaf de eerste keer zonder typo's of schrijffouten een tekst online te schrijven.
Zeker niet nadat gebeleken is dat het zelf verbeteren van schrijffouten op dit forum eigenlijk not done is.
Ik beken dus schuld aan het maken van schrijffouten en typo's. Ik zal proberen mij hierin te verbeteren zodat het anderen minder stoort.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.