timmermc schreef:Het zijn er twee.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Inderdaad zelfs de typische nieuwszenders zoals CNN, CNBC, AlJazeera, ... rapporteren nog amper over de oorlog in Oekraine.boonpwnz schreef:Maar ik denk wel dat we waren in slaap gewiegt en dat er nu toch weer wat beweegt.
Dan moet je volgens mij toch een heel roze bril hebben... en nog veel wapensteun vanuit de Westerse wereld (geen idee hoe dat de laatste weken loopt want ik lees meer en meer dat Rusland erin slaagt deze te vernietigen).on4bam schreef:Er zijn analisten die denken dat Oekraine er zelfs zal in slagen om het nu door de Russen bezette gebied te heroveren mogelijk zelfs ook de Krim.
Ik zie in Putin niet iemand die kiest voor "opgeven"... nog liever het land totaal verwoesten, hoe brutaler hoe beter.Dizzy schreef:Ik denk daarom dat Putin eieren voor zijn geld zal kiezen.
Dat lijkt me de grootste uitdaging... hoe kunnen we aflevering 3 vermijden in de toekomst (als het al niet stopt bij afl. 2).Dizzy schreef:de derde aflevering van het conflict met het doel de regering omver te werpen en te vervangen.
Onderhandeling starten kortelings over een soladiriteistfonds dat op zich al nood heeft aan 930 miljard euro (en die centen gaan uit het Westen komen, niet uit Rusland).Dizzy schreef:In ieder geval is het toch een probleem voor de heropbouw want hoeveel bedrijven willen hun geld daarin steken als je weet dat de kans aanzienlijk is dat ze over een paar jaar alles weer plat smijten?
Referendum ??? Ik las dat er reeds een Russisch gezinde macht geinstalleerd was en de roebel de nieuwe munt was geworden.Med schreef:Ook niet vergeten dat men ook reeds in Kherson tracht om een zogenaamd referendum voor een onafhankelijk republiekje te organiseren.
Dat zal later blijken natuurlijk. Feit blijft dat de fighting power van de Oekraïners wel bijzonder is. Zelfs in Mariupol weigeren ze zich blijkbaar over te geven in een uitzichtloze situatie. Met de aangekondigde (en geheime) aanvoer van extra materiaal, ook vliegtuigen, heli's en luchtafweer, zouden ze wel eens een tweede adem kunnen vinden.DarkV schreef:Dan moet je volgens mij toch een heel roze bril hebben... en nog veel wapensteun vanuit de Westerse wereld (geen idee hoe dat de laatste weken loopt want ik lees meer en meer dat Rusland erin slaagt deze te vernietigen).
Inderdaad, maar dat referendum moet dan de russen "legitimiteit" geven om hen "te beschermen", vooral voor het thuisfront. Met achteraf "verkiezingen" die de huidge machthebbers in het zadel houd. Voor het thuisfront zal dat referendum als echt lijken.DarkV schreef:
Referendum ??? Ik las dat er reeds een Russisch gezinde macht geinstalleerd was en de roebel de nieuwe munt was geworden.
Dizzy schreef:
Ik denk daarom dat Putin eieren voor zijn geld zal kiezen. De donbas als overwinning thuis verkopen en ondertussen optuigen voor de derde aflevering van het conflict met het doel de regering omver te werpen en te vervangen.
Die wapens gaan echt niet meer tot in Mariupol geraken omdat er een volledige omsingeling is.on4bam schreef: Feit blijft dat de fighting power van de Oekraïners wel bijzonder is. Zelfs in Mariupol weigeren ze zich blijkbaar over te geven in een uitzichtloze situatie. Met de aangekondigde (en geheime) aanvoer van extra materiaal, ook vliegtuigen, heli's en luchtafweer, zouden ze wel eens een tweede adem kunnen vinden.
De vraag blijft dan, hoe lang blijft het duren en blijft de Navo aan de zijlijn.
Je hebt me niet goed begrepen. Het is ook geen opgeven want dat zal hij inderdaad niet snel doen. Het is gewoon even consolideren wat hij heeft om nadien verder door te zetten. Iets heel anders dan opgeven dus.DarkV schreef:Ik zie in Putin niet iemand die kiest voor "opgeven"... nog liever het land totaal verwoesten, hoe brutaler hoe beter.Dizzy schreef:Ik denk daarom dat Putin eieren voor zijn geld zal kiezen.
Ik denk er ook zo over.Dizzy schreef:Dat is ook de reden waarom Oekraïne niet meer toegeeflijk kan en zal zijn, we hebben dat liedje al eens gehoord. Toen was zijn woord niets waard, waarom hem dan nu geloven? Oekraïne heeft maar 1 optie en dat is vechten, zonder dat worden ze toch aan de kant geschoven en worden ze slaven van Rusland.
Inderdaad... kijk maar hoe men de protesten in Wit-Rusland heeft neergeslagen !Petrikske schreef:Wat als duizenden moeders met portretten van hun zonen voor het Kremlin gaan postvatten, gaan ze die dan ook arresteren?
Ik vrees dat die enkel brutaler zal zijn vanwege de druk van Putin...fluppie schreef:Het is moeilijk om te voorspellen hoe de strijd verder zal verlopen,het Russisch leger heeft immers een nieuwe leiding nu,nog even afwachten en we gaan zien hoe die het ervan af brengt,heb gelezen dar Rusland een probleem zou hebben met de kwaliteit v/d leiding gevende in het leger
In levende lijve meegemaakt ginder, 'gevangenis' vrachtwagen stopt op 10m van me waar ik aan het wandelen was op het voetpad, 5-8 spierbundels in 't zwart met bivakmuts, zonder enige markeringen stappen al lopend uit richting een groepje jongeren... IEDEREEN, zonder uitzondering, begon te lopen.DarkV schreef:Inderdaad... kijk maar hoe men de protesten in Wit-Rusland heeft neergeslagen !Petrikske schreef:Wat als duizenden moeders met portretten van hun zonen voor het Kremlin gaan postvatten, gaan ze die dan ook arresteren?
Dus meer kwaad omdat zij hun (luxe)leventje voorlopig on hold moeten zetten, dan omwille van de massamoorden begaan door hun eigen staatsleider.bollegijs schreef:Diep vanbinnen voel ik eerder kwaadheid over de westerse sancties dan kwaadheid tegenover hun leider.
Ja...Petrikske schreef:Wat een horrorverhaal Ken.
Maar ik vraag me af of ze daadwerkelijk de ballen gaan hebben om moedertjes met foto's te arresteren terwijl er *tig smartphones aan het filmen zijn.
En wat stond er op het bord?cadsite schreef:Daarop zag ik onder andere een oma (zeker 80+) gearresteerd worden terwijl het plein vol stond en iedereen er op stond te kijken en te filmen. Het misdrijf? Met een beschreven bord op een openbaar plein staan. Die playmobillekes verschuilen zich achter hun masker en bevelen.
In Rusland pakken ze zelfs mensen op die met een onbeschreven wit bord op straat komen.Petrikske schreef:Als daar NO WAR op stond heb je prijs natuurlijk.
Klopt, haal dit aan en ze zeggen: What about America (wars)?Med schreef: Zegt eigenlijk genoeg hé.
"Dat'' was een enkeling. Zet daar *tig duizend mensen met een blanco A4 en wat gaan ze dan doen?boulder schreef:In Rusland pakken ze zelfs mensen op die met een onbeschreven wit bord op straat komen.
Dan wordt het wel erg moeilijk, natuurlijk.
Behalve China dan. Rusland is een nieuwe afzetmarkt voor Chinese overprijsde brol en namaak die het aan het westen niet kan slijten. En terwijl spotgoedkoop olie en gas afnemenboonpwnz schreef:Deze oorlog telt enkel maar verliezers.
Jup, met de matrakken 'raak' zwaaien doen ze ginder maar al te graag. Ze zouden beter eens naar België komen met die matrakken, en dan specifiek in bepaalde steden die het nodig hebben... Zonder namen te noemen.Petrikske schreef:Wat een horrorverhaal Ken.
Maar ik vraag me af of ze daadwerkelijk de ballen gaan hebben om moedertjes met foto's te arresteren terwijl er *tig smartphones aan het filmen zijn.
Voor zo lang het nog duurt hé.Med schreef: ...want dankzij Putin hebben zij werk, en die massamoorden konden hen niets schelen...
Lijkt mij iets voor de ZwedenPetrikske schreef:Ja ik lees het ook.
Bericht komt van de US maar ze zijn wel een beetje vaag.
'We hebben vliegtuigen verstuurd in delen' ,zou trouwens gaan om Migs dus die kunnen onmiddelijk ingezet worden.
Omwille van de sancties, die inderdaad ook de burgers treffen. Maar hetgeen ik daar schreef zou de situatie zijn indien de burgers niets zouden merken van de sancties.phil48 schreef:Voor zo lang het nog duurt hé.Med schreef: ...want dankzij Putin hebben zij werk, en die massamoorden konden hen niets schelen...
De burgemeester van Moskou verwacht dat de stad honderdduizenden banen kwijtraakt als gevolg van het vertrek van westerse bedrijven, die hun activiteiten opschorten of helemaal beëindigen vanwege de oorlog in Oekraïne.
"Onze schatting is dat ongeveer 200.000 mensen het risico lopen hun baan te verliezen", schrijft burgemeester Sergei Sobyanin in een officiële blogpost.
https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nie ... i=BB13ppTU
Dat ze het maar in het ongewisse laten, je weet nooit met die vinger boven de rode knop.boulder schreef:Lijkt mij iets voor de Zweden
Dat zal hij wel zo niet gezegd hebben ; eerder "speciale militaire operatie' en géén oorlog. Of hij was zijn baan en zijn vrijheid meteen kwijt.Med schreef:
De burgemeester van Moskou verwacht dat de stad honderdduizenden banen kwijtraakt als gevolg van het vertrek van westerse bedrijven, die hun activiteiten opschorten of helemaal beëindigen vanwege de oorlog in Oekraïne.