Provideroverzicht abonnementen
Het provideroverzicht abonnementen is niet echt up to date.
Om de hoeveel tijd wordt dit geactualiseerd?
Om de hoeveel tijd wordt dit geactualiseerd?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik ben er vorig jaar mee begonnen. Tegen januari stond het volledig op punt maar toen zijn verschillende providers hun abonnementen beginnen veranderen, wat normaal is natuurlijk. Er zijn providers bijgekomen en weggegaan en om dat allemaal bij te houden van die hele lijst is een heel werkje.
Dus had ik het lumineuze idee om in plaats daarvan een soort form te maken zodat users direct wijzigingen kunnen doorgeven als ze iets merken. Ik zou daar meon normaal gezien moeten voor lastig vallen dus ben ik er eerst zelf aan begonnen. Ik kan dus totaal niets van html/php dus heb ik dat snel opgegeven en het hele idee terug in de kast gestoken. Ik had ook een topic begonnen waar ik alle users vraag om hun provider/abonnement te vergelijken met dat van de providertabel en die dan in een post te steken, dat idee staat nog ergens maar staat verlopig beetje te koelen in de koelkast.
De providertabel vond ik vorig jaar een goed idee maar omdat sommige providers wijzigingen toepassen, hun websites heel erg onduidelijk zijn en ik bijna elke week de tabel met alle websites zou moeten vergelijken is het helemaal wat verwaterd geraakt. Ik wil het wel blijven doen maar dan met hulp van de alle gebruikers met een formulier, sticky topic, enz...
Dus had ik het lumineuze idee om in plaats daarvan een soort form te maken zodat users direct wijzigingen kunnen doorgeven als ze iets merken. Ik zou daar meon normaal gezien moeten voor lastig vallen dus ben ik er eerst zelf aan begonnen. Ik kan dus totaal niets van html/php dus heb ik dat snel opgegeven en het hele idee terug in de kast gestoken. Ik had ook een topic begonnen waar ik alle users vraag om hun provider/abonnement te vergelijken met dat van de providertabel en die dan in een post te steken, dat idee staat nog ergens maar staat verlopig beetje te koelen in de koelkast.
De providertabel vond ik vorig jaar een goed idee maar omdat sommige providers wijzigingen toepassen, hun websites heel erg onduidelijk zijn en ik bijna elke week de tabel met alle websites zou moeten vergelijken is het helemaal wat verwaterd geraakt. Ik wil het wel blijven doen maar dan met hulp van de alle gebruikers met een formulier, sticky topic, enz...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
En als we nu es ne wiki opzetten voor dat provider overzicht ? Dan kan iedereen een steentje bijdragen
http://wiki.org/wiki.cgi?WhatIsWiki
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Een wiki zoals mediawiki is alvast niet geschikt, en het idee van wiki's vind ik eigenlijk ook niet goed, want waarom zou je vorige versies willen bewaren (anders dan om bij foute invoer een rollback te kunnen doen).
Maar je hebt wel gelijk dat het leuk zou zijn zodat het 'community-driven' kan worden ...
Maar je hebt wel gelijk dat het leuk zou zijn zodat het 'community-driven' kan worden ...
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
klinkt idd als een goe gedachtditCh schreef:En als we nu es ne wiki opzetten voor dat provider overzicht ? Dan kan iedereen een steentje bijdragen
nu nog hopen dat het spamproof is
Mischien is dat wat meon bedoeldemeon schreef:Een wiki zoals mediawiki is alvast niet geschikt, en het idee van wiki's vind ik eigenlijk ook niet goed, want waarom zou je vorige versies willen bewaren (anders dan om bij foute invoer een rollback te kunnen doen).
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Een wiki met een soort van moderatie systeem zou ideaal zijn (zoals op meerdere blog/nieuwssites gebruikt wordt om reacties te modereren): users kunnen zeggen of ze de nieuwe info bruikbaar vinden of niet, en de onbruikbare info zal dan verborgen kunnen worden.
Zo'n systeem bestaat dus, heb er vorige week een artikel over gelezen, dat het de Wiki's enzow ging redden... Moest ik link nog terugvinden post ik em zeker
Zo'n systeem bestaat dus, heb er vorige week een artikel over gelezen, dat het de Wiki's enzow ging redden... Moest ik link nog terugvinden post ik em zeker
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
l33t sP33k is U8er keWl 4nD eA5y wehn u 7hink 1t tHr0uGh ...Pengu schreef:Yup zeker geen slecht gedacht, is nog 1337 ook
l33t hAxX0r$ CrE4t3 u8er- k3wL 5tUff lIkE n34t lAnguidGe$... s0m3tIm3$ teh l4nGu4gES l00k jUst l1k3 rE41_ 0neS 7o mAkE ppl Th1nk th3y'r3 ju$t n0rMal lEE7 5pEEk but th3y're 5ecRetLy c0dE!!!! n080DY unDer5tAnD$ l33t SpEaK 4p4rT fr0m n1CkG!!!!!
Al een tijd geleden had ik aan Pengu in een verborgen topic deze groene tekst bezorgd.
Bovendien krijgt U een licentie voor Belgacom PC Security voor 1 pc : anti-virus, anti-spam, persoonlijke firewall, oudercontrole om de toegang van uw kinderen tot bepaalde sites te beperken, controle van uw persoonlijke bestanden.
Let dus vooral in deze tekst op totaal: 15 GB /maand i.p.v. 10 GB/maand bij het Go abonnement.
Voor meer info over Adsl Multi. (ivm Norton)
(best een plaatsje voorzien in de provider show juist onder het Belgacom Go abonnement)
Bovendien krijgt U een licentie voor Belgacom PC Security voor 1 pc : anti-virus, anti-spam, persoonlijke firewall, oudercontrole om de toegang van uw kinderen tot bepaalde sites te beperken, controle van uw persoonlijke bestanden.
Let dus vooral in deze tekst op totaal: 15 GB /maand i.p.v. 10 GB/maand bij het Go abonnement.
Voor meer info over Adsl Multi. (ivm Norton)
(best een plaatsje voorzien in de provider show juist onder het Belgacom Go abonnement)
Abonnement:ADSL Multi
Provider: Belgacom/Skynet
Abonnement:ADSL Multi
Snelheid
- download: 4 Mb 4640 (oud 3360) actueel bij mij zo ingesteld wegens 4 km afstand Centr.
- upload: 512
Limiet
- totaal: 15 GB /maand
- upload: ?
- download: ?
Prijs per maand (btw inc): prijs van (GO) 20,47 + 5 € Multi = 25,47
Aantal IP-adressen: 4
Mailbox:
- aantal:4
- grootte: ?
- prijs voor extra:
Activatiekost: Multi was promo in mijn geval
Type verbinding (kabel of adsl): ADSL
Minimum duur abonnement: 1 jaar
Type smallband (geen of lagere snelheid): ? nog na te zien
Maximaal aantal aan te sluiten computers: 4 (vanaf 2 toestellen is wel een multi-pc modem vereist)
Webspace grootte: 50 MB
Volumepack: ? (nog na te zien)
- maximaal aantal: ?
- prijs: 5 €
- grootte 5 Gbytes
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 01 okt 2005, 10:49, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Op die database kunnen we dan een aantal sorteringen doen, zoals vb alle abonnementen rangschikken op kostprijs, snelheden, limieten, ...amj2005 schreef::idea: men kan ook de url adressen opgeven en die up to date houden, dat lijkt ons wel iets simpeler, dan enige database, hoe gebruiksvriendelijk ook die mag wezen....
Zie hierbovenamj2005 schreef::wink: dus gewoon een lijst van providers, die door verwijst als men er op klikt.
Het is een onbegonnen zaak als dit door 1 persoon wordt gedaan. Als er meerdere mensen aan meewerken en doorgeven als er foutjes in gesloten zijn, dan is dit een haalbare kaart.amj2005 schreef::eek: het is ondoenlijk de lijst zoals die is, constant bij te houden, een onbegonnen zaak.
Waarom lui zijn als er zoveel meer mogelijk isamj2005 schreef::-D waarom het moeilijk maken als het ook gemakkelijk kan.
We willen objectief blijvenamj2005 schreef::-D als toetje kan men een soort topper aanraden, gehéél vrijblijvend natuurlijk!
@Pengu
In de provider show is in de linker kolom telkens vermeld voor Belgacom/Skynet, als je daar op klikt kom je steeds op de Nieuws Site van Skynet uit.
Zou men voorlopig in de linkse kolom onder Provider niet volgende links kunnen invoegen?
Dat zou toch al meer duidelijkheid scheppen voor de verschillende Belgacom aanbiedingen?
(in principe zijn die links snel vervangen)
ADSL Go
ADSL Plus
ADSL Light
ADSL Time
VDSL
Err: Bij elke van de links op Optie of Technische kenmerken klikken dan heb je praktisch alle gegevens.
<center>===============================</center>
Als laatste hier nog de link voor: Belgacom TV welke niet voorzien is in je lijst.
In de provider show is in de linker kolom telkens vermeld voor Belgacom/Skynet, als je daar op klikt kom je steeds op de Nieuws Site van Skynet uit.
Zou men voorlopig in de linkse kolom onder Provider niet volgende links kunnen invoegen?
Dat zou toch al meer duidelijkheid scheppen voor de verschillende Belgacom aanbiedingen?
ADSL Go
ADSL Plus
ADSL Light
ADSL Time
VDSL
Err: Bij elke van de links op Optie of Technische kenmerken klikken dan heb je praktisch alle gegevens.
<center>===============================</center>
Als laatste hier nog de link voor: Belgacom TV welke niet voorzien is in je lijst.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 01 okt 2005, 08:03, in totaal 1 gewijzigd.
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik wil nu niet uit de lucht komen gevallen, maar mij lijkt het alsof de abonnementen al jaren vastgeroest zitten, en zo eens in het jaar/anderhalf jaar iets wordt aangepast. Ik ben al zeker 5 jaar bij adsl, en op die 5 jaar is het misschien 3x veranderd. Met 1-2 man kan je dit imho makkelijk uptodate houden. Het is niet dat ze wekelijks de snelheid verhogen of de limieten aanpassen, alsook betere formules tevoorschijn getoverd worden :zuchtvanfrustratiesmiley:het is ondoenlijk de lijst zoals die is, constant bij te houden, een onbegonnen zaak.
En concurrentie zie je toch ook niet wekelijks verschijnen.
Hoe zie ik het ? Een thread waarbij wij, de gebruikers, indien er iets verandert, bijkomt, dit rap eventjes meld zodat er iemand dit vlug kan aanpassen/toevoegen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Ja heb de tabel niet aangepast omdat er in het hidden forum voor een oplossing werd gezocht (dacht ik) voor de verloedering van de providertabel tegen te gaan. Dat topic is daar ook stil gevallen jammergenoeg.Blue-Sky schreef:Al een tijd geleden had ik aan Pengu in een verborgen topic deze groene tekst bezorgd.......
Ik zal die links in de loop van de dag nog aanpassen maar volgens mij kan ik dat dan met elke provider gaan doen dus is het terug onbegonnen werk. Ik wil eerst dat er een oplossing komt zodat iedereen zijn steentje kan bijdragen.Blue-Sky schreef:@Pengu
Je zou nog verschieten wat er op een jaar tijd aan aanpassingen zijn gebeurd aan de abonnementen van al die providers. Om die providers maandelijks te gaan vergelijken met de tabel ben je een hele dag mee bezig. En bovendien is het dan nog een saai werk ook, dus wat hulp zou dan toch wel welkom zijn hé, het is tenslotte userbase.Teebee schreef:Ik wil nu niet uit de lucht komen gevallen, maar mij lijkt het alsof de abonnementen al jaren vastgeroest zitten, en zo eens in het jaar/anderhalf jaar iets wordt aangepast. Ik ben al zeker 5 jaar bij adsl, en op die 5 jaar is het misschien 3x veranderd...
Ik wil de tabel nog verder doen zoals ik eerder heb gemeld maar deze keer met hulp van anderen.
Heb dat linkje nog bijgezet van Adsl Multi. (ivm Norton)
Dat kon je hier lezen (op 01 okt. aangepast)
Dan is de provider zelf verantwoordelijk over wat er in staat en zijn vergissingen door Pengu en/of Airzimmy in de praktijk bijna uitgesloten.
Bovendien kan userbase (members) daar op wijzen als ze (de providers) zelf foute info plaatsen, bvb. bij controversiële tekst.
Dat kon je hier lezen (op 01 okt. aangepast)
Wel dat is een goed voorstel, dan volstaat het misschien enkel te linken naar de provider, zoals ik dat hier al schreef.Sub Zero schreef:Op die database kunnen we dan een aantal sorteringen doen, zoals vb alle abonnementen rangschikken op kostprijs, snelheden, limieten, ...
Dan is de provider zelf verantwoordelijk over wat er in staat en zijn vergissingen door Pengu en/of Airzimmy in de praktijk bijna uitgesloten.
Bovendien kan userbase (members) daar op wijzen als ze (de providers) zelf foute info plaatsen, bvb. bij controversiële tekst.
- Robbe
- El Robre
- Contacteer:
maar ge kunt da nog ni overal pakken, & dan bedoelk oa. in de regio 02Sub Zero schreef:Unlimited Traffic bedoel je. Want je zegt zelf net dat de bandbreedte 10Mbit/800kbit is
Der zou toch iets moeten bijkomen in het overzicht dat dat aanduid, want de meeste providers kunde over heel België krijgen, maar LaTribu is daar dan toch weer een uitzondering op
Laatst gewijzigd door Robbe 03 okt 2005, 01:34, in totaal 1 gewijzigd.
Klopt.Robbe schreef:maar ge kunt da nog ni overal pakken, & dan bedoelk oa. in de regio 02Sub Zero schreef:Unlimited Traffic bedoel je. Want je zegt zelf net dat de bandbreedte 10Mbit/800kbit is
Der zou toch iets moeten bijkomen in het overzicht dat dat aanduid, want de meeste providers kunde over heel België krijgen, maar LaTribu is daar dan toch weer een uitzondering op
Ten eerste biedt La Tribu nog steeds doodgewoon DSL op shared lijnen aan, dus ze mogen dan al beweren 'illimité' te zijn, in werkelijkheid gaat het nog steeds over 'fair use policy' hoor. Wel degelijk een verschil.
Ten tweede is La Tribu behoorlijk sterk in hoog van de toren blazen wat hun nieuwe ADSL2-abonnement betreft (niét ADSL2+ dus). Volgens de Frantalige Userbase, nl. adsl-bc.org (waar veel volk van de La Tribu-support zelf op zit trouwens) moet het allereerste 'Extrême Limite'-ADSL2-abonnement nog steeds opgeleverd worden, ondanks alle hype die ze er intussen al maanden rond creëren. Na te lezen in o.m. dit draadje op het adsl-bc.org La Tribu-forum.
Ten derde is La Tribu inderdaad niet beschikbaar in Vlaanderen. Zoek op adsl-bc.org maar eens pakweg naar 'zone 056' (nochtans zowel NL Kortrijk als FR Moeskroen/Komen) in het La Tribu-forum en je zal zelf lezen waarom.
Ten vierde heeft La Tribu te leiden onder capaciteitsgebrek. Ook wat dat betreft liegen de posts op het La Tribu-forum er niet om. ISP's die zich op een publiek van leechers richten lijken wel allemaal in hetzelfde bedje ziek.
- Robbe
- El Robre
- Contacteer:
Onlangs gelezen op userbase, dat er er weer een nieuwe provider was bijgekomen, nl. Dommel
En die stond er nog niet tussen dus zet'k hem er hier ff bij
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Die is niet nieuw, niemand merktte die op gewoon. Hij zou inderdaad in het provideroverzicht opgenomen mogen worden.Robbe schreef:Onlangs gelezen op userbase, dat er er weer een nieuwe provider was bijgekomen, nl. Dommel
En SurfADSL mag eruit, dat is nu Scarlet.
- Robbe
- El Robre
- Contacteer:
'k Bedoelde nieuw voor mijSvekke schreef:Die is niet nieuw, niemand merktte die op gewoon. Hij zou inderdaad in het provideroverzicht opgenomen mogen worden.Robbe schreef:Onlangs gelezen op userbase, dat er er weer een nieuwe provider was bijgekomen, nl. Dommel
En SurfADSL mag eruit, dat is nu Scarlet.
Scarlet is blijkbaar nog altijd op overnametocht, ne mens is blijkbaar nerges meer veilig als hij geen klant van Belgacom, Telenet of nu Scarlet wilt worden
Als ik een speedtest doe als dommel gebruiker zegt de test dat de provider niet gekend is.
Wat kan ik hier aan doen?
- X-2datop
- Pro Member
- Contacteer:
Gij nikske :p ... zal eerder iets voor NuKeM of meon worden vermoed ik, al kan ons subke op papier ook wel goe proggen en de Ze0n klapt ook altijd goe mee. Ons nobke zit misschien niet meer op z'n cdkes, maar doet nog altijd goe mee met de cijferkes van de netbanking.dommeluser schreef:Als ik een speedtest doe als dommel gebruiker zegt de test dat de provider niet gekend is.
Take your pick ....
Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Niets
Geen erg, je kan wel degelijk een speedtest doen. De herkenning werkt niet omdat er nog geen dommel-users zijn geweest, dus we weten niet hoe we een dommel-user moeten herkennen
dommeluser, je hebt wel een heel erg kenmerkend rtp-record op je IP ... enig idee of dat voor alle users zo zal zijn?
Geen erg, je kan wel degelijk een speedtest doen. De herkenning werkt niet omdat er nog geen dommel-users zijn geweest, dus we weten niet hoe we een dommel-user moeten herkennen
dommeluser, je hebt wel een heel erg kenmerkend rtp-record op je IP ... enig idee of dat voor alle users zo zal zijn?
ik veronderstel van wel
wij gebruiken hier al een jaar een netconnectpro, dus met een fixed ip en geen datalimiet maar ik veronderstel dat die reverse records voor alle users wel op schedom-europe.net gemapped zal zijn aangezien schedom het bedrijf is achter dommel.com
wij gebruiken hier al een jaar een netconnectpro, dus met een fixed ip en geen datalimiet maar ik veronderstel dat die reverse records voor alle users wel op schedom-europe.net gemapped zal zijn aangezien schedom het bedrijf is achter dommel.com