Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

wied schreef:Terwijl de VS wil dat zij "de enige" wereldmacht moeten blijven! Geen plaats voor twee dus, en al helemaal niet voor drie...
Oorlogsmisdaden rusland?

Of allemaal leugens en propaganda en zit er eigenlijk geen enkele russische soldaat in oekraine
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Misschien leven we toch in een simulatie en is alles en iedereen fake... :lol:
Med
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer

woutervh schreef: We hebben het over een bloedbad dat zou aangericht zijn in Boetsja, de gebeurtenis die aangemerkt wordt als genocide, met alle gevolgen van dien. Een conclusie waar we echt niet zo lichtzinnig mogen over gaan...
Je gaat toch persoonlijk bij hun begrafenis zeggen tegen de slachtoffers, dat zij "misschien" vermoord zijn, mogelijks zelfs door hun eigen landgenoten.... want zij mogen daar niet lichtzinnig over zijn....
1207
Elite Poster
Elite Poster

Avenger 2.0 schreef:Misschien leven we toch in een simulatie en is alles en iedereen fake... :lol:
Die 400 doden is duidelijk een case voor scully en mulder
Of toch een hint van de Mol?
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Abusimbal schreef:
Wel een vijand van Putin die het zegt.
Mikhail Khodorkovsky was CEO van Yukos, de rijkste man van Rusland toen.
Heeft 10 jaar in de gevangenis gezeten.
Het komt er idd op neer wat ik bij het begin van de aanval op Oekraine reeds hier heb geschreven, vertrouw nooit een Rus.
En probeer hen ook niet te begrijpen, ze denken gewoon niet zoals wij.

Ik ga mijn bewondering voor Biden niet onder stoelen of banken steken.
Hij verwittigde de EU reeds een maand voor het begin van de inval dat die eraan kwam en zijn openlijke uitspraak waarmee hij Poetin een oorlogsmisdadiger noemde was er ook verre van naast. Waarschijnlijk had hij toen al satellietbeelden gezien van omgekomen burgers die zieltogend op straat lagen.
De Russische militairen tonen ons opnieuw hoe hun voorvaderen te werk gingen 77 jaar geleden. Verkrachtingen, plunderingen, zinloos moorden, etc zijn nog steeds bij hen schering en inslag. Een wilde onordelijke troepenmacht, heel gevaarlijk met een verleden die hen blijft achtervolgen.

Voortaan wat beter Biden zijn uitspraken analyseren en niet naar een 'vredesmissie' van een Macron luisteren die op koffie gaat in het Kremlin of een Erdogan die eigenlijk gewoon van twee walletjes wil eten.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

phil48 schreef: Nogmaals - in een democratisch bestel is het best wel mogelijk dat presidenten van politieke lijn veranderen, zelfs al zijn het vader en zoon.
Dan kan je dat moeilijk een koers van een land en zijn bevolking noemen, maar eerder die van een haan op de kerktoren. En daar begint het al, 'in een democratisch bestel', waar je als burger kan kiezen tussen chicken nuggets en een hamburger, afhankelijk van hoeveel geld je voor de ene of de ander over hebt. Dat heeft met democratie geen bal te maken.
Je probeert hier gewoon een bemoeienis van een buitenlandse grootmacht en daarmee ook de inbreuk op de soevereiniteit van een Europees land te verbloemen. Wat had Bush Sr te gaan zoeken in Kiev om eens een keer te gaan zeggen wat er daar moest of niet mocht gebeuren in 1991? En wat had zijn zoon te vertellen van wat Oekraïne wel of niet moest doen in 2008? Puur eigenbelang zonder enig respect voor de Oekraïense bevolking want niemand ligt daar politiek eigenlijk wakker van. Het is des te hypocrieter om nu die internationale verontwaardiging te zien die misbruikt wordt om de aandacht van de oorzaken weg te moffelen. Om van te kotsen.
DarkV schreef:Het blijft moeilijk voor je om Rusland eenzijdig te veroordelen... er moet steeds een "ja maar" bijkomen :roll:
Omdat het ook niet éénzijdig is. Dat is net het probleem. Om ambras te maken moet je minstens met twee zijn. Hier zijn er tientallen die ambras aan het stoken zijn. Den ambras is al voor de inval van de Russen bezig. Als je dan gaat zoeken naar wie dat zijn, hoe ze dat doen en vooral waarom ze dat doen, wordt je gegarandeerd neergezet in het kamp van 'de vijand' tot zelfs de meest hallucinante beschuldigingen wat ik je nog altijd heel persoonlijk kwalijk neem.
Of neem nu heel de hetze rond de gruwel in Boetsja waar de wereldpers zijn tanden heeft ingezet. Waren het Russische soldaten? Goed mogelijk maar moest je het nog niet weten, heel Oekraïne loopt vol met uit de hand gelopen milities, betaald en gesteund vanuit het buitenland, Russisch, Tsjetjeens, Oekraïens, Belarussisch, dan nog wat privémilities, tot zelfs Syriërs toe die de ene misdaad na de andere plegen die evengoed de schuldigen kunnen zijn. Het is veel meer dan Rusland vs Oekraïne. Voor eenzijdigheid pas ik dus. Het eerste slachtoffer in een oorlog is de onbestaande waarheid.
Ge moogt dus gerust een poging wagen en gaan zoeken waar ik de agressie van Rusland of oorlogsmisdaden door wie ook gepleegd zou goedpraten. Maar ik zal altijd, zoals woutervh, heel sceptisch zijn over wat er op ons afkomt.
timmermc schreef: Het komt er idd op neer wat ik bij het begin van de aanval op Oekraine reeds hier heb geschreven, vertrouw nooit een Rus.
Ik zal het tegen mijn Russische vrienden zeggen, ze zullen het in dank afnemen dat hun grootouders en 4 miljoen van hun medesoldaten die voor jouw vrijheid gesneuveld zijn niet te vertrouwen zijn en eigenlijk niet meer dan verkrachters en plunderaars waren.
timmermc schreef:Voortaan wat beter Biden zijn uitspraken analyseren en niet naar een 'vredesmissie' van een Macron luisteren die op koffie gaat in het Kremlin of een Erdogan die eigenlijk gewoon van twee walletjes wil eten.
Gasten die elke toespraak beëindigen met "God save our troops." zijn voor geen reet te vertrouwen. Die paljas is enkel met zijn imago en volgende verkiezing bezig. En zo moeilijk was de invasie van Rusland niet te voorspellen. Het stond in de sterren geschreven en Europa heeft perfect zijn naïeve rol gespeeld.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

petrol242 schreef:Je probeert hier gewoon een bemoeienis van een buitenlandse grootmacht en daarmee ook de inbreuk op de soevereiniteit van een Europees land te verbloemen.
Even uit context halen en verdorie het klopt nog ook. Alleen, Rusland is nu ook weer niet zo'n grootmacht. :roll:

Ik noteer ook, het waren niet de Russen maar privémilities.. zeker niet de Russen... terwijl ze zelf zeiden dat ze Boetsja in handen hadden. Dus, ofwel waren het wel de Russen ofwel grepen ze niet in wanneer de "privémilities" hun oorlogsmisdaden pleegden in het gebied dat ze onder controle hadden. Your choice....

Gezien de lichamen al op 19/3 te zien waren op satellietbeelden hadden ze natuurlijk ook al kunnen zeggen dat "iemand" burgers had vermoord, maar nee, alles was peis ende vree toen ze het hazenpad kozen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

petrol242 schreef:
timmermc schreef: Het komt er idd op neer wat ik bij het begin van de aanval op Oekraine reeds hier heb geschreven, vertrouw nooit een Rus.
Ik zal het tegen mijn Russische vrienden zeggen, ze zullen het in dank afnemen dat hun grootouders en 4 miljoen van hun medesoldaten die voor jouw vrijheid gesneuveld zijn niet te vertrouwen zijn en eigenlijk niet meer dan verkrachters en plunderaars waren.
Je hebt dus Russische vrienden. Ja, dat maakt dan veel duidelijk!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

woutervh schreef:We hebben het over een bloedbad dat zou aangericht zijn in Boetsja, de gebeurtenis die aangemerkt wordt als genocide, met alle gevolgen van dien. Een conclusie waar we echt niet zo lichtzinnig mogen over gaan...
Ik heb in ieder geval niet over genocide gesproken maar dat er een bloedbad aangericht is kan men moeilijk nog in twijfel trekken zoals jij opnieuw doet.

Ondertussen zijn de excuses, uitvluchten en alternatieve verklaringen weerlegd. De lijken zijn wel degelijk dood en ze lagen er al toen de Russen er waren. Het gaat om meer dan 300 lijken en er worden nog altijd nieuwe ontdekt.

Wat Khodorkovsky zegt komt zeer hard overeen met wat ik hier al schreef over Putin. Die man is niet langer meer aanvaardbaar, zeker na de oorlogsmisdaden waar hij als leider ook verantwoordelijkheid voor draagt.
petrol242 schreef:Je probeert hier gewoon een bemoeienis van een buitenlandse grootmacht en daarmee ook de inbreuk op de soevereiniteit van een Europees land te verbloemen.
Is dat niet exact wat jij en woutervh hier al pagina's staan te doen? :lol: Ja, het zal weer anders zijn.
Omdat het ook niet éénzijdig is. Dat is net het probleem. Om ambras te maken moet je minstens met twee zijn.
Fout. Je kan perfect eenzijdig een land binnenvallen, de mensen afknallen en de steden bombarderen. Net zoals je iemand kan verkrachten zonder dat daar aanleiding voor was. Bovendien, er was inderdaad al ambras want Rusland was al eens Oekraïne binnengevallen, ze hadden al ambras zitten maken in bepaalde gebieden en paspoorten zitten uitdelen. Je kan het draaien of keren zoals je duidelijk wil maar de feiten en vooral de acties zijn overduidelijk. Rusland is Oekraïne binnengevallen en de oorlog gestart, nadat ze al vorige acties hebben uitgevoerd. Uw verweer lijkt hard op Jan Jambon zijn "die mensen hadden hun redenen". :roll:

En opnieuw de misdaden in Boetsja in twijfel trekken door twijfel te zaaien of het wel Russen waren. Ondertussen is het redelijk duidelijk dat de lijken er waren tijdens de Russische bezetting. Ik verwacht van u en Woutervh een veroordeling en een halt aan de uitvluchten. Dat sausje van whataboutismes hoeft ook niet. Niemand keurt hier milities goed of probeert ze met twijfel te verbloemen zoals jullie doen.

En dan de calimeraohouding als je geconfronteerd wordt met uw eigen houding. Jullie zijn verdorie niet de slachtoffers, dat zijn de mensen waar jullie twijfel over blijven zaaien, schaamteloos.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

petrol242 schreef:Ik zal het tegen mijn Russische vrienden zeggen, ze zullen het in dank afnemen dat hun grootouders en 4 miljoen van hun medesoldaten die voor jouw vrijheid gesneuveld zijn niet te vertrouwen zijn en eigenlijk niet meer dan verkrachters en plunderaars waren.
Het probleem is dat de Russen die gebieden niet bevrijd hebben, maar gewoon de vorige bezetter vervangen.
Als Jantje mijn telefoon steelt en Pietje pakt hem af van Jantje maar Pietje houdt de telefoon bij zich ipv. hem terug te geven dan is Pietje geen held maar een collega dief.
En neen, niet alle Russen zijn geïndoctrineerd, getuige de vele protesten tegen de oorlog. Maar met zaken als Yunarmiya/PoetinJugend( ), en de Russische propagandakanalen(en dan heb ik het niet over de op het Westen gerichte RussiaToday, SputnikNews, maar de kanalen die de Russen zelf bekijken, waar openlijk opgeroepen wordt tot genocide tegen de Oekrainers, tegen aanvallen op Polen & de Baltische staten, voor een corridor naar Kaliningrad,...
Dan zit je met een gehersenspoelde bevolking.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Iemand de reactie van woutervh gezien van 10u23? Blijkbaar snel verwijderd na plaatsen...
Bye, Maurice
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Ja, ik :-D
Ik wil ze terug plaatsen hoor. Ik had na het plaatsen van mijn reactie bij nader inzien geen zin meer in spelletjes. Het heeft echt geen zin van met jullie verder in discussie te treden en zonde van mijn tijd. Jullie hebben een idee, ik heb het mijne. Ik ga (proberen) geen verdere energie te steken om iets duidelijk te maken aan 4 man en een paardenkop die ik van haar noch pluimen ken, op een forum waarbij duidelijk is dat er toch totaal geen interesse is in andere meningen. Zoals eerder gezegd: water naar de zee, parels voor de zwijnen
Bij deze, voor de sport:
Dizzy schreef:De lijken zijn wel degelijk dood en ze lagen er al toen de Russen er waren. Het gaat om meer dan 300 lijken en er worden nog altijd nieuwe ontdekt.
11
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Ondertussen slaagt de EU - en de meeste van haar inwoners - er nog steeds niet in de invoer van olie, gas, diamanten, .... volledig stop te zetten noch het lossen van Russissche schepen met goederen uit die regio totaal te verbieden.
Ah neen. Want dan schiet je zelf in eigen voet. Liever wapens leveren (daar verdienen we nog iets aan) zodat ze ginder op elkaar kunnen schieten.
Alles beter dan figuurlijk in eigen voet te schieten.

Ook benieuwd of iedereen die pleit om ginder de boel plat te bombarderen ook zelf al eerst geprobeerd heeft om volledig af te zien van gas- en olie en producten uit de regio volledig te mijden.
Of is het gemakkelijk anderen op afstand elkaar te laten blijven beschieten, en dit dan nog eens aan te moedigen en te sponsoren, dan zelf wat ongemakken te verduren? :bang:
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Modbreak:
persoonlijke aanvallen zijn hier niet toegelaten
Jean-Paul Sartre schreef:Never believe that anti-Semites are completely unaware of the absurdity of their replies. They know that their remarks are frivolous, open to challenge. But they are amusing themselves, for it is their adversary who is obliged to use words responsibly, since he believes in words. The anti-Semites have the right to play. They even like to play with discourse for, by giving ridiculous reasons, they discredit the seriousness of their interlocutors. They delight in acting in bad faith, since they seek not to persuade by sound argument but to intimidate and disconcert. If you press them too closely, they will abruptly fall silent, loftily indicating by some phrase that the time for argument is past
Is hier van toepassing.

Want natuurlijk, er zijn "slechts 11" bevestigde lijken die er al lagen, voor woutervh moeten alle 300 lijken zichtbaar zijn, bij voorkeur identificeerbaar en ze moeten exact op hun paspoortfoto trekken of het is ook niet goed.

Ik denk dat het voor velen nu wel duidelijk is dat woutervh een rasechte fascist is. Maar we zijn hier niet voor discussie met hem, dat heeft geen zin, zoals aangehaald is voor fascisten discussie slechts een woordspelletje, het gaat hier eerder over eventuele bezoekers. Ik hoop dat het beeld wel wat geschetst is.
1207
Elite Poster
Elite Poster

ivob schreef:Of is het gemakkelijk anderen op afstand elkaar te laten blijven beschieten, en dit dan nog eens aan te moedigen en te sponsoren, dan zelf wat ongemakken te verduren? :bang:
Uiteindelijk zal er een gas en olie embargo moeten komen.
Geen idee hoe groot de economische krimp zou zijn voor Europa. Kleiner of groter als corona
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Bron "Gazet Van Antwerpen" - Artikel: https://www.gva.be/cnt/dmf20220405_93397337
“De bandietenelite moet worden geliquideerd, heropvoeding is onmogelijk.” Het Russische staatspersbureau RIA Novosti, publiceerde maandag een opiniestuk getiteld ‘Wat Rusland moet doen met Oekraïne’. Daarin wordt onomwonden uiteengezet hoe Rusland de denazificatie van Oekraïne wil uitwerken. “Al in april vorig jaar schreven wij over de onvermijdelijkheid van denazificatie van Oekraïne. Vandaag is de kwestie naar het praktische vlak verschoven.”

In het opiniestuk staat te lezen dat de “onbuigzame nazi’s uitgeschakeld moeten worden”, maar ook dat “naast de hoge pieten, een aanzienlijk deel van de massa schuldig is”. “Zij zijn de passieve nazi’s, de collaborateurs. Zij moeten gestraft worden.”
En daar wil je dan mee 'in dialoog' om uit te zoeken wat het westen hen misdaan heeft om zo te reageren ... ?

@ivob .. ik zou ook liever veel hardere maatregelen zien, zeker de hypocrisie die je aanhaalt wordt ik niet goed van. Zelf mijd ik al sinds 2014 'LukOil' en alles wat geld uit .BE naar .RU versluist (of toch waar ik het van weet).
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ivob
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef:
Uiteindelijk zal er een gas en olie embargo moeten komen.
Geen idee hoe groot de economische krimp zou zijn voor Europa. Kleiner of groter als corona
Iedere dag uitstel geeft wel meer middelen om de oorlogsmachine op gang te houden met meer vernielingen en doden tot gevolg.

Wanneer je dan dag in, dag uit het narratief van de politici hoort "we willen wel maar alleen als de anderen het ook doen want anders doen we onszelf pijn" dan wordt je daar toch niet goed van?
Kiezers die er zonder aarzelen voor pleiten om wapens te leveren en de boel nog wat harder plat te bombarderen, zonder dat ze een idee hebben hoe groot de economische krimp zou zijn, of erger, kunnen er toch geen probleem mee hebben om eerst echte embargo's op te laten leggen al ondervinden ze dan wat ongemakken van?
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

boran_blok schreef:
Modbreak:
persoonlijke aanvallen zijn hier niet toegelaten
Ik denk dat het voor velen nu wel duidelijk is dat woutervh een rasechte fascist is. Maar we zijn hier niet voor discussie met hem, dat heeft geen zin, zoals aangehaald is voor fascisten discussie slechts een woordspelletje, het gaat hier eerder over eventuele bezoekers. Ik hoop dat het beeld wel wat geschetst is.
Ik zwijg omdat het een nutteloze discussie wordt en blijkt. Niet omdat ik geen argumenten meer zou hebben.

Bij deze wel gerapporteerd wegens onnodige persoonlijke aanval
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef:Ik zwijg omdat het een nutteloze discussie wordt en blijkt. Niet omdat ik geen argumenten meer zou hebben.

Bij deze wel gerapporteerd wegens onnodige persoonlijke aanval
Dat zegt men nu iedere keer als de argumenten op zijn terwijl niemand u verplicht hier wat maar ook te posten. :lol:

Weinigen hier kennen elkaar en velen hebben over diverse onderwerpen soms zeer verschillende meningen maar daarom gaan ze nog niet lopen of gaan huilen bij de mods als het te heet wordt in de keuken.

Uw standpunten zijn bijna allemaal weerlegd of door de feiten achterhaald. Uw kar vol argumenten is in de gracht beland... omdat ze te fel aan één kant geladen was? :lol:

Wie een onverdedigbaar standpunt inneemt heeft op termijn de keuze tussen uw ongelijk toegeven of gaan lopen en de calimero uithangen. Jij bent niet gek, al de rest is gek of onredelijk. Misschien kan je ook eens nadenken waarom dat verschillende personen hard op uw opvatting reageren, misschien heeft dat wel de inhoud ervan te maken, het is maar een mogelijkheid en twijfel is dus mogelijk.
1207
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef:. Niet omdat ik geen argumenten meer zou hebben.
Je blijft ontkennen en minimaliseren
Je blijft met 2 maten werken. Bij de russen is elk woord direct waar en andersom mag je nirts zeggen en enkel in de voorwaardelijke wijs spreken
Talloze vragen laat je onbeantwoord.

Je hebt geen argumenten. Niets dat allang weerlegd is.
.
Je ontkent botweg een massamoord gepleegd door de russen en gebruikt daarvoor knal dezelfde argumenten als holocaustontkenners. Op die manier zijn erVoor jou inderdaad maar 11 doden in boetsja ipv ettelijke honderden
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

...Niet genoeg om de financiële instelling, die vorig jaar 48,3 miljard dollar winst maakte op een omzet van 125,3 miljard dollar, te destabiliseren – ook al waren de rentetarieven op hun laagst...

Gelezen in "businessam", over JP Morgan bank. In een land waar honderden gemeenten 45% van de bevolking aantreffen die onder de armoedegrens leven. En die neo-liberale sociale puinhoop zien wij, hier in de EU, stilaan ook ontstaan. Ik heb nu al medelijden met die dappere europeanen in UA die vechten voor een "droombeeld" dat niet bestaat... :bang:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Waarom zou Rusland moedwillig een slachting onder burgers hebben aangericht?
Wie heeft het meest te winnen bij zo'n beelden?
Waarom laat men geen onafhankelijke instantie toe?
Waarom is men in de VN niet bereid te luisteren naar de Russische uitleg?
Waarom lopen de dode Slangeneiland soldaten weer rond?
Waarom wordt niet erkend dat elk bericht uit een oorlogszone propaganda kan zijn?
Waarom wordt geweigerd om naar onderliggende oorzaken te willen kijken
Enz
Genoeg vragen die helemaal niet weerlegd worden. Verder dan Poetin is een gek en heeft als agressor Oekraïne binnengevallen komen jullie niet.
Maar doe gerust verder
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

@wied ... tuurlijk niet, want het is hier ZOOOO slecht hé ... in vergelijking met ... (waar is het eigenlijk beter ?? ... Ukraine ? Rusland ? ...)

@woutervh ... nee, jij wilt gewoon niet geloven dat het soms niet meer is als dat ... lees het artikel van GVA.BE ... is dat niet 'waarom' genoeg ? En dan nog ... tuurlijk ben ik/wij bereid te luisteren ... maar NIET wanneer de kogels nog rondvliegen natuurlijk. Dat jij dat niet begrijpt of wil aanvaarden is een gebrek aan respect voor de gevolgen van de Russische acties in Ukraïne ... en dat is wat er schandalig is aan jouw hele betoog. Je hele betoog is gestoeld op 'aanvaarding' en 'dialoog' ... maar je negeert wat er voor je neus gebeurd.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef:k zou ook liever veel hardere maatregelen zien, zeker de hypocrisie die je aanhaalt wordt ik niet goed van. Zelf mijd ik al sinds 2014 'LukOil' en alles wat geld uit .BE naar .RU versluist (of toch waar ik het van weet).
Dit is een lijstje, weliswaar onder voorbehoud van maatschappijen die connecties hebben met Russische olie.

Partnerstations van Lukoil:
- Octa+
- Power
- Maes
- Bruno
- TinQ
- Tamoil
- TankEasy
- De Meeuw
- Argos
- Amigo
- Brand Oil

Er zal veel meer zijn wat niet aan het oppervlak komt en dan niet alleen betreft brandstof.
Helaas is er nergens een lijst te vinden van welke bedrijven samenwerken of toch banden hebben. Havenbedrijven, vervoersmaatschappijen, noem het maar.
Het zou interessant zijn om zoiets opgelijst te zien.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: Weinigen hier kennen elkaar en velen hebben over diverse onderwerpen soms zeer verschillende meningen maar daarom gaan ze nog niet lopen of gaan huilen bij de mods als het te heet wordt in de keuken.
Tiens,waarom begint men onbekenden dan uit te schelden voor fascisten, hollocaustontkenners, negationisten en meer fraais?
Gewoon omdat ze een andere mening hebben of weigeren de simplistische toer op te gaan?

En er is een groot verschil om na een (te) lang volgehouden discussie zonder einde - waarbij iedereen bij zijn standpunten blijft - zich waardig uit de discussie terug te trekken (omdat de discussie blijkbaar steeds meer ontaardt in een oridinaire scheldpartij dan het uitwisselen van meningen en/of het aanbrengen van nieuwe argumenten) dan "gaan huilen omdat het te heet wordt in de keuken". Dat laatste lijkt me eerder een poging om de gemoederen nog wat nodeloos op te hitsen ipv te kalmeren. :roll:
Iedereen heeft het recht om ten alle tijde uit een discussie te stappen en liefst zonder daarna nog eens nodeloos nagetrapt te worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef:Waarom zou Rusland moedwillig een slachting onder burgers hebben aangericht?
Het zijn vaker daden van individuen of groepen van soldaten. Dit moet echter aangepakt worden ipv ontkend. Rusland heef ttrouwens ook geen goed track record op dat vlak.
woutervh schreef:Wie heeft het meest te winnen bij zo'n beelden?
Zo kan je de Joden ook nog in vraag stellen voor de daden van de nazi's. De vraag is eerder wie is er hier slachtoffer en wie is er dader. Wat hebben de doden ermee te winnen? Wat hebben we te winnen bij het verdedigen van oorlogsmisdadigers door hen uit te wind te zetten door twijfel te zaaien?
woutervh schreef:Waarom laat men geen onafhankelijke instantie toe?
Is aan beide kanten zo, hier kunnen we volgens uw eigen theorie dus best over zwijgen.
woutervh schreef:Waarom is men in de VN niet bereid te luisteren naar de Russische uitleg?
Misschien omdat ze doof zijn aan de andere kant bij alle eerdere pogingen tot dialoog? Misschien omdat na de inval in de Krim men toch altijd opnieuw het woord breekt? Misschien omdat de feiten ondertussen redelijk duidelijk zijn en de uitleg al weerlegd is?
woutervh schreef:Waarom lopen de dode Slangeneiland soldaten weer rond?
Omdat ze niet dood waren? De gevolgen zijn ook niet vergelijkbaar buiten dat "Russian warship, go f*** yourself" nu populair is geworden.
woutervh schreef:Waarom wordt niet erkend dat elk bericht uit een oorlogszone propaganda kan zijn?
Dat KAN inderdaad maar door de omvang en andere bewijzen is ondertussen duidelijk dat het hier niet zomaar om propaganda gaat. 11 doden is voor u niet genoeg, hoeveel moet je er hebben eer jij erkend dat dit totaal onaanvaardbaar is? 50? 100? 6.000.000?
woutervh schreef:Waarom wordt geweigerd om naar onderliggende oorzaken te willen kijken
Dat wordt niet geweigerd, ze staan in schril contrast met de daden aan de andere kant. Iedereen heeft ideologie en opinies maar deze met bruut oorlogsgeweld opleggen is nog een heel pak bruggen te ver. Er is geen achterliggende reden die dit kan verantwoorden, DAAROM.
woutervh schreef:Genoeg vragen die helemaal niet weerlegd worden. Verder dan Poetin is een gek en heeft als agressor Oekraïne binnengevallen komen jullie niet.
Maar doe gerust verder
Ik denk dat we rond zijn met (nogmaals) weerleggen. Dat Putin als agressor Oekraïne is binnengevallen is helaas een feit, of hem dat gek maakt of niet is nog een twijfelgeval. We doen gerust verder, dat doet Putin immers ook. Iedereen is gek, behalve Putin :lol:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef:Waarom zou Rusland moedwillig een slachting onder burgers hebben aangericht?
Om dezelfde reden dat elders ook slachtingen aangericht worden.
Niemand, er zijn vooral verliezers.
Waar haal je dat. Human Right watch is bezig met onderzoek.
Vraag het hen eens?
Dat kwam al uitgebreid in de media. Rusland had het eiland ingenomen en er was geen communicatie meer met hen.. Dat men er van uit ging dat ze dood waren na hun "Russian ship, go f*** yourself" was logisch. Achteraf werd dat ook gecorrigeerd.
Waarom wordt niet erkend dat elk bericht uit een oorlogszone propaganda kan zijn?
Idd. ELK bericht, dus check en doublecheck.
Voor Boetsja is het alvast redelijk duidelijk.
Dat ze dan de "onderliggende oorzaken" aan de (lange) onderhandelingstafel oplossen, eventueel in de UN. Van het ogenblik dat je een land binnenvalt (voor de tweede keer in 8 jaar) ondergraaf je zelf een diplomatieke oplossing.

Genoeg vragen die helemaal niet weerlegd worden. Verder dan Poetin is een gek en heeft als agressor Oekraïne binnengevallen komen jullie niet.
Maar doe gerust verder[/quote]

Als je wat weerlegd wordt niet wil aanvaarden... doe gerust verder.

Ondertussen in de Russische ambassade in Ierland.... 8)
Bye, Maurice
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@Sasuke

Ik denk/geloof dat het vooral de scandinavische landen zijn waar het oude "sociale" Europa nog bestaat...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Med
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer

Enz
Maar doe gerust verder
Nu ben je echt wel ziellg aan het doen. Sorry daarvoor, maar het is de waarheid.

Op uw eerste vraag antwoord ik niet eens. Dat laat ik aan uw perverse fantasietjes over.
Men laat WEL onafhankelijke instantie toe. Informeer jezelf!
Elke uitleg die Rusland gegeven heeft de afgelopen 2 maanden blijken leugens geweest te zijn, zelfs in de VN.
Men dacht (en met reden) dat deze soldaten dood waren. Pas achteraf is gebleken dat er velen nog van leefden.
Elk bericht kan inderdaad propaganda zijn, maar russische propaganda blijkt meestal NIET te kloppen, Oekrainse wel.
Er wordt niet geweigerd om naar onderliggende oorzaken te willen kijken, maar GEEN ENKELE van die oorzaken legitimeren deze brutale oorlog. GEEN ENKELE !

Hier heb je uw zevenvijftigste weerlegging. Maar doe gerust verder Wouter.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef: Ondertussen in de Russische ambassade in Ierland.... 8)
Dikke truiendag in de ambassade :lol2:
murdock447
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 23 keer

Enz
Maar doe gerust verder
Als je blijkbaar toch zo akkoord gaat met Poetin zijn gedrag en hem zo "aanbid" wat zit je hier dan nog te doen...zou je dan niet beter snel naar Rusland vertrekken!!
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Je zou je voor hetzelfde geld ook kunnen afvragen wat al diegenen die de daden van Putin zo vreselijk vinden en van mening zijn dat de Oekraïnische bevolking alle steun verdienen tegenhoudt om hen ginder daadwerkelijk te gaan bijstaan?
Jullie komen toch ook niet verder dan wat woorden heen en weer op elkaar af te vuren?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

ivob schreef:Je zou je voor hetzelfde geld ook kunnen afvragen wat al diegenen die de daden van Putin zo vreselijk vinden en van mening zijn dat de Oekraïnische bevolking alle steun verdienen tegenhoudt om hen ginder daadwerkelijk te gaan bijstaan?
Jullie komen toch ook niet verder dan wat woorden heen en weer op elkaar af te vuren?
Eugh, was jij niet degene die zo tegen het actief deelnemen was?

Ik zie ook niet in hoe Putin steunen, door twijfel over de beweegredenen te blijven zaaien, enig voordeel of vooruitgang biedt. Die steun is evengoed wat woorden op elkaar afvuren.

Er zijn trouwens wel mensen genoeg hier die ook meehelpen om de gevolgen van deze oorlog op te vangen, soms letterlijk.

Mensen reageren hier omdat deze gebeurtenissen indruk maken en ook gevoelens opwekken. Gevoelens als angst en afschuw. Ik ben blij dat mensen nog gevoelens hebben en nog bezig zijn met wat verder van hun bed gebeurt.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Eugh, was jij niet degene die zo tegen het actief deelnemen was?
Neen. Zelf ben ik tegen actief deelnemen aan geweld of het helpen uitbreiden ervan.
Ik zal echter niemand afraden om op het terrein humanitaire hulp te gaan bieden. Actief zijn betekent niet altijd dat je ergens de boel kort en klein moet gaan slaan. :nono:
En als je de moeite zou genomen hebben om eens goed te lezen zou je ook gemerkt hebben dat ik het niet over mezelf had.
Bij mijn weten was mijn vraag gericht aan een bepaald doelpubliek dat dezelfde vraag heeft gesteld aan wat voor hun "de andere kant' is.
Wat houdt hen tegen om zelf te doen wat ze aan een ander vragen?
Ik lees hier trouwens van niemand dat hij/zij Putin aanbidt. Dat maken sommigen er blijkban graag van omdat men het graag simplistisch houdt.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

ivob schreef:
Dizzy schreef:Eugh, was jij niet degene die zo tegen het actief deelnemen was?
Neen. Zelf ben ik tegen actief deelnemen aan geweld of het helpen uitbreiden ervan.
Ik zal echter niemand afraden om op het terrein humanitaire hulp te gaan bieden. Actief zijn betekent niet altijd dat je ergens de boel kort en klein moet gaan slaan. :nono:
En als je de moeite zou genomen hebben om eens goed te lezen zou je ook gemerkt hebben dat ik het niet over mezelf had.
Bij mijn weten was mijn vraag gericht aan een bepaald doelpubliek dat dezelfde vraag heeft gesteld aan wat voor hun "de andere kant' is.
Wat houdt hen tegen om zelf te doen wat ze aan een ander vragen?
Dan komen we alweer overeen dat ginder gaan vechten niet echt aangewezen is. Zelfs bijstand gaan verlenen is een onnodig risico voor ongetrainden, er is hier genoeg te doen. Er zullen op UB nog wel meer mensen zitten die zich inzetten voor de vluchtelingen.

Ik snap wel dat mensen die hier twijfel zaaien over de oorlogsgruwel eens een repliek krijgen en van sympathieën worden verdacht. Je kan ideologische bedenkingen hebben met hoe het systeem hier werkt en een ander beter vinden maar dan zal daaruit ook kunnen volgen dat men u zal verzoeken het daar eens te proberen. Dit heeft dus niets met vechten of oorlog te maken maar gewoon met een ander systeem eens ondervinden. Uit ervaring weet ik dat dat veel beter werkt dan een halve bibliotheek over iets lezen. Het verschil tussen praktijk en theorie dus.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

ivob schreef:
DAAR gaan we weer. Soms is het makkelijk praten, als je in een landje woont waar elke scheet meteen "hulp" betekent. Benieuwd hoe je zou praten als je toevallig in Charkov of omstreken zou wonen. Wellicht zou jij als enige je vrouw en dochter laten verkrachten onder het motto "ik ben tegen geweld" waarna ze je als dank een kogel in het achterhoofd schieten. Met wat geluk belandt je dan in een massagraf in plaats van langs de kant van de weg, waar de honden ook nog een stukje van je kunnen oppeuzelen.
ivob schreef:Actief zijn betekent niet altijd dat je ergens de boel kort en klein moet gaan slaan. :nono:
Dat is volgens jou enkel weggelegd voor de agressor, in dit geval dus Rusland.
ivob schreef:Ik lees hier trouwens van niemand dat hij/zij Putin aanbidt.
Mensen kunnen ook tussen de lijnen lezen. Constant "feiten" ontkennen of minimaliseren of "fake" noemen is ook een vorm van akkoord gaan met wat de agressor daar doet.

@Wouter

Waarom de Russische soldaten dat zouden doen? Waarom werden indertijd in Berlijn - nadat de Russen de stad hadden ingenomen - de vrouwen en kinderen massaal door die soldaten verkracht? Omdat het toch maar "nazi's waren" en "die dat verdienden". Hum. Dezelfde gedachten gang gaat nu ook op in Oekraïne, want volgens Ria Novosti is de passieve bevolking ook nazi-gezind "want ze hebben voor hun leiders gestemd".

Laat ons dit doortrekken - zijn de Russen dan ook allemaal oorlogsmisdadigers omdat ze voor Poetin hebben gestemd. Wellicht wel hé.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Ja, dat je liever "tussen de lijnen leest" dan wat er werkelijk staat heb je nu ook wel duidelijk gemaakt.
Daar valt dan ook moeilijk iets tegen in te brengen. Want, wat men ook schrijft, je weet nooit wat je er dan in je hoofd weer van maakt.

En ik zie geen contradictie om als basisprincipe tegen geweld te zijn en - indien nodig - je recht op zelfverdediging uit te oefenen.
Met iets in het belachelijke te trekken zet je je argumenten geen kracht bij. Het wijst eerder op een gebrek aan een onderbouwde mening en zelfs in woorden liever de gemakkelijke weg te kiezen door in de overheersende flow mee te gaan. .

Omdat je er toch zelf over begint, woon jij dan wel in Charkov en hoeveel gewapende conflicten heb je dan zelf al aan den lijve ondervonden waar je persoonlijk getuige was van de bestialiteiten en de gruwelen van de oorlog waar ieder zijde zich trouwens schuldig aan kan maken?
Want je spreekt blijkbaar wel uit ervaring?
Laatst gewijzigd door ivob 05 apr 2022, 16:54, in totaal 4 gewijzigd.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Hoeft niet persé in opdracht vh Kremlin zijn maar de 'grunts in the field' hebben misschien honger en geen moraal en
om met de vingers zitten draaien in die colonne voor oh zo lang dan gaat frustratie binnen sijpelen.
Zou het kunnen? Ik denk het wel..

Vermoedelijk zit er trouwens nog meer aan te komen want volgens de woorden van een hoge pief van het leger is het op sommige plaatsen
nog erger dan in Bucha.

Denk verder wel dat we nu op een punt zijn aangekomen dat er geen weg meer terug is, en wie weet is dat dan de kracht van de hedendaagse (sociale) media en co.
Bestialiteiten is van alle tijd, moesten er ten tijde van de Vietnam oorlog smartphones en internet gewest zijn dan had wie weet die oorlog ook een andere wending gekregen, wie weet..

Ik vrees nu het ergste voor de Donbas regio.. :cry:
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

ivob schreef:
Want je spreekt blijkbaar wel uit ervaring?
Waarom moet ik persoonlijk getuige zijn van gruwelijkheden? Of uit ervaring spreken? Ik was er niet bij tijdens de holocaust, maar dit belet niet dat ik best wel kan geloven dat het effectief gebeurd is. Blijkbaar zijn er mensen die enkel dit soort "feiten" accepteren als ze persoonlijke getuigen kennen of als ze er zelf bij waren? Strange.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Omdat je blijkbaar wel meent te weten hoe andere mensen in een situatie zouden reageren waar jij - als ik je hierboven goed kon volgen - geen praktische ervaring mee hebt?
Wellicht zou jij als enige je vrouw en dochter laten verkrachten onder het motto "ik ben tegen geweld" waarna ze je als dank een kogel in het achterhoofd schieten. Met wat geluk belandt je dan in een massagraf in plaats van langs de kant van de weg, waar de honden ook nog een stukje van je kunnen oppeuzelen.
Zonder zelfs te weten of de mensen die je er op aanspreekt al dan niet praktische ervaring in zo"n situaties hebben?
Soms is het makkelijk praten, als je in een landje woont waar elke scheet meteen "hulp" betekent
Als ik het goed begrijp heb je dus geen praktische ervaring met oorlogssituaties en de gruwelen van de oorlog?
Hoe ben je dan van jezelf zo zeker dat je in zo'n situatie niet op de vlucht zou slaan en vrouw en kinderen niet met hand en tand zou verdedigen?
Woon jij dan in een ander land dan wij?

Het is natuurlijk altijd makkelijk praten wanneer je veilig vanachter je toetsenbord maar wat theoretische beschouwingen moet maken over een situatie die je - naar eigen zeggen of toch zo doet verstaan - zelf nog nooit hebt moeten ondervinden.

Ik heb hier overigens nog niemand de holocaust weten ontkennen. Heb je daar een voorbeeld van of verzin je dat er maar weer zelf bij?
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”