phil48 schreef:
Nogmaals - in een democratisch bestel is het best wel mogelijk dat presidenten van politieke lijn veranderen, zelfs al zijn het vader en zoon.
Dan kan je dat moeilijk een koers van een land en zijn bevolking noemen, maar eerder die van een haan op de kerktoren. En daar begint het al, 'in een democratisch bestel', waar je als burger kan kiezen tussen chicken nuggets en een hamburger, afhankelijk van hoeveel geld je voor de ene of de ander over hebt. Dat heeft met democratie geen bal te maken.
Je probeert hier gewoon een bemoeienis van een buitenlandse grootmacht en daarmee ook de inbreuk op de soevereiniteit van een Europees land te verbloemen. Wat had Bush Sr te gaan zoeken in Kiev om eens een keer te gaan zeggen wat er daar moest of niet mocht gebeuren in 1991? En wat had zijn zoon te vertellen van wat Oekraïne wel of niet moest doen in 2008? Puur eigenbelang zonder enig respect voor de Oekraïense bevolking want niemand ligt daar politiek eigenlijk wakker van. Het is des te hypocrieter om nu die internationale verontwaardiging te zien die misbruikt wordt om de aandacht van de oorzaken weg te moffelen. Om van te kotsen.
DarkV schreef:Het blijft moeilijk voor je om Rusland eenzijdig te veroordelen... er moet steeds een "ja maar" bijkomen
Omdat het ook niet éénzijdig is. Dat is net het probleem. Om ambras te maken moet je minstens met twee zijn. Hier zijn er tientallen die ambras aan het stoken zijn. Den ambras is al voor de inval van de Russen bezig. Als je dan gaat zoeken naar wie dat zijn, hoe ze dat doen en vooral waarom ze dat doen, wordt je gegarandeerd neergezet in het kamp van 'de vijand' tot zelfs de meest hallucinante beschuldigingen wat ik je nog altijd heel persoonlijk kwalijk neem.
Of neem nu heel de hetze rond de gruwel in Boetsja waar de wereldpers zijn tanden heeft ingezet. Waren het Russische soldaten? Goed mogelijk maar moest je het nog niet weten, heel Oekraïne loopt vol met uit de hand gelopen milities, betaald en gesteund vanuit het buitenland, Russisch, Tsjetjeens, Oekraïens, Belarussisch, dan nog wat privémilities, tot zelfs Syriërs toe die de ene misdaad na de andere plegen die evengoed de schuldigen kunnen zijn. Het is veel meer dan Rusland vs Oekraïne. Voor eenzijdigheid pas ik dus. Het eerste slachtoffer in een oorlog is de onbestaande waarheid.
Ge moogt dus gerust een poging wagen en gaan zoeken waar ik de agressie van Rusland of oorlogsmisdaden door wie ook gepleegd zou goedpraten. Maar ik zal altijd, zoals woutervh, heel sceptisch zijn over wat er op ons afkomt.
timmermc schreef:
Het komt er idd op neer wat ik bij het begin van de aanval op Oekraine reeds hier heb geschreven, vertrouw nooit een Rus.
Ik zal het tegen mijn Russische vrienden zeggen, ze zullen het in dank afnemen dat hun grootouders en 4 miljoen van hun medesoldaten die voor jouw vrijheid gesneuveld zijn niet te vertrouwen zijn en eigenlijk niet meer dan verkrachters en plunderaars waren.
timmermc schreef:Voortaan wat beter Biden zijn uitspraken analyseren en niet naar een 'vredesmissie' van een Macron luisteren die op koffie gaat in het Kremlin of een Erdogan die eigenlijk gewoon van twee walletjes wil eten.
Gasten die elke toespraak beëindigen met "God save our troops." zijn voor geen reet te vertrouwen. Die paljas is enkel met zijn imago en volgende verkiezing bezig. En zo moeilijk was de invasie van Rusland niet te voorspellen. Het stond in de sterren geschreven en Europa heeft perfect zijn naïeve rol gespeeld.