Hallo,
Sinds geruime tijd gebruik ik Giganews via EDPnet omdat hun eigen newsservice te traag (gecapped) en te beperkt is (10 GB/mnd) (ik denk trouwens dat zij ook Giganews gebruiken).
Dit ging altijd supersnel (>300 kB/sec), maar sinds een week is het ding niet meer vooruit te branden (+/- 20 kB/sec). Bij Giganews of in de Giganews gerelateerde nieuwsgroepen vind ik nergens een melding van een of ander probleem, en dus vroeg ik af of het probleem misschien bij EDPnet ligt. Zijn er nog gebruikers hier van Giganews?
Ik heb nu tijdelijk een account bij een andere newsprovider genomen (newsreader.com) en dit gaat dan weer WEL snel (maar retentie redelijk beperkt).
Help please
Giganews
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
- brooklyn
- Elite Poster
misschien moet je eens het 2de server adres proberen.
news.giganews.com
of
news-europe.giganews.com
news.giganews.com
of
news-europe.giganews.com
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Member
- Bedankt: 1 keer
Edward Valckx schreef:Hallo,
Sinds geruime tijd gebruik ik Giganews via EDPnet omdat hun eigen newsservice te traag (gecapped) en te beperkt is (10 GB/mnd) (ik denk trouwens dat zij ook Giganews gebruiken).
Dit ging altijd supersnel (>300 kB/sec), maar sinds een week is het ding niet meer vooruit te branden (+/- 20 kB/sec). Bij Giganews of in de Giganews gerelateerde nieuwsgroepen vind ik nergens een melding van een of ander probleem, en dus vroeg ik af of het probleem misschien bij EDPnet ligt. Zijn er nog gebruikers hier van Giganews?
Ik heb nu tijdelijk een account bij een andere newsprovider genomen (newsreader.com) en dit gaat dan weer WEL snel (maar retentie redelijk beperkt).
Help please
Ik gebruik ook een giganews account, met mijn versatel adsl always more verbinding! Geen problemen met giganews hier, ik trek constant de volle bandbreedte binnen. Connectie gebeurt via news.giganews.com
- Dave
- Pro Member
- Twitter: davefrombelgium
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik vind wel dat de news-server van EDPnet (dus ook Giganews) de laatste tijd veel slechter (trager) is geworden ...
Terwijl tweaknews.nl bijvoorbeeld wel nog altijd razend snel is (via EDPnet) ...
Dus het lijkt mij dat er teveel gebruikers de verbinding tussen EDPnet en Giganews belasten ofzo ???
Misschien de vraag eens stellen aan EDPnet en of zij uitbreiding van hun capaciteit/bandbreedte plannen ???
Terwijl tweaknews.nl bijvoorbeeld wel nog altijd razend snel is (via EDPnet) ...
Dus het lijkt mij dat er teveel gebruikers de verbinding tussen EDPnet en Giganews belasten ofzo ???
Misschien de vraag eens stellen aan EDPnet en of zij uitbreiding van hun capaciteit/bandbreedte plannen ???
-
- Elite Poster
brooklyn schreef:misschien moet je eens het 2de server adres proberen.
news.giganews.com
of
news-europe.giganews.com
Helaas is het resultaat met beide slecht. Een paar weken geleden "vlogen" beide nog...
-
- Elite Poster
gro schreef:Wat je ook eens kan proberen is bvb poort 80 ipv 119 in te stellen (news-europe.giganews.com is bereikbaar op poort 23, 80 en 119).
Goede tip, maar helaas geen verbetering...
Zijn er nog Giganews gebruikers die via EDPnet werken? En gaat het bij hun?
Zoals gezegd werken andere nieuwsservers wel goed; probleem lijkt echt wel tussen Giganews en EDPnet te zitten - maar daarvoor had ik graag informatie van andere gebruikers eerst... Misschien heeft EDPnet een configuratie aanpassing doorgevoerd vorige week?
Alvast bedankt.
-
- Elite Poster
Block schreef:Je hebt toch je login en pasw van giganews zelf ingegeven bij je newsreader?
Anders gaat ie op gecapte snelheid op giganews(news.edpnet.be = news.giganews.com).
Uiteraard heb ik mijn eigen Giganews account ingevuld (was trouwens al maanden het geval, maar plots werkt het enorm traag).
Maar je doet mij nadenken: ik heb net eens naar news.edpnet.be geping'd, en dit wordt inderdaad rechtstreeks doorgeschakeld (via EDPnet hun DNS) naar news-europe.giganews.com. Ik had verwacht dat ze een eigen IP adres zouden hebben voor hun "virtuele" newsserver.
Zou het kunnen dat ze gewoonweg de verbinding naar dit IP adres cappen? En dus ook de mensen met een echte Giganews account gecapped worden?!
Zijn er echt geen andere Giganews gebruikers (via EDPnet) op dit forum?
Alvast bedankt van een trage downloader
Ondertussen is mijn Edpnet account ook actief maar ik heb dus ook hetzelfde probleem als de topicstarter: bij scarlet haalde ik meer dan 400KB/sec, bij edpnet is dit ongeveer 100 KB/sec (ik heb een 6mbit Edpnet Flexi Extra abo).
Hoewel ik vermoed dat het probleem bij Edpnet zit, heb ik ondertussen een supportcall geopend bij Giganews, eens benieuwd wat die zeggen.
Hoewel ik vermoed dat het probleem bij Edpnet zit, heb ik ondertussen een supportcall geopend bij Giganews, eens benieuwd wat die zeggen.
-
- Elite Poster
gro schreef:Ondertussen is mijn Edpnet account ook actief maar ik heb dus ook hetzelfde probleem als de topicstarter: bij scarlet haalde ik meer dan 400KB/sec, bij edpnet is dit ongeveer 100 KB/sec (ik heb een 6mbit Edpnet Flexi Extra abo).
Ondertussen is de snelheid gestegen naar zo'n 80 kByte/sec, maar dat is nog steeds een pak lager dan een paar weken geleden (>300 kByte/sec)
Houd ons AUB op de hoogte van de resultaten van die supportcall...
Ok,
heb zojuist de de volgende mail binnengekregen van Giganews na 2 uur mailtjes uitgewisseld te hebben met hun supportmensen en vanalles geprobeerd te hebben:
Heb dus ondertussen maar een supportaanvraag geopend bij Edpnet
Wordt vervolgd...
heb zojuist de de volgende mail binnengekregen van Giganews na 2 uur mailtjes uitgewisseld te hebben met hun supportmensen en vanalles geprobeerd te hebben:
You would need to contact Edpnet to be certain as to whether or not they are throttling NNTP traffic. In looking over the assembled information, there do not appear to be any obvious network issues. When this occurs it is often due to the ISP in question limiting traffic in some fashion.
Heb dus ondertussen maar een supportaanvraag geopend bij Edpnet
Wordt vervolgd...
-
- Elite Poster
EDPNET, jullie lezen hier blijkbaar ook mee... Is hier al nieuws over? Want Giganews levert een prachtige service, maar helaas cappen jullie de verbinding ernaar
Volgens mij moet het toch perfect mogelijk zijn een onderscheid te maken tussen de mensen die news.giganews.com gebruiken en degene die news.edpnet.be gebruiken! (uw DNS laat deze laatste momenteel verwijzen naar het IP adres van de eerste.... en bijgevolg cappen jullie ook de mensen met een echte Giganews account). Dat er gecapt wordt op de gratis newsservice van jullie kan ik volledig begrijpen (jullie moeten ook Giganews betalen voor deze service), maar dat mensen met een aparte Giganews account hiervan de dupe zijn vind ik minder
Eddy
Volgens mij moet het toch perfect mogelijk zijn een onderscheid te maken tussen de mensen die news.giganews.com gebruiken en degene die news.edpnet.be gebruiken! (uw DNS laat deze laatste momenteel verwijzen naar het IP adres van de eerste.... en bijgevolg cappen jullie ook de mensen met een echte Giganews account). Dat er gecapt wordt op de gratis newsservice van jullie kan ik volledig begrijpen (jullie moeten ook Giganews betalen voor deze service), maar dat mensen met een aparte Giganews account hiervan de dupe zijn vind ik minder
Eddy
-
- Elite Poster
Wat is de status hiervan ondertussen? Zijn er nog mensen bij EDPnet die een betalende Giganews account hebben? En gaat dit nu terug sneller?
Ik heb mijn account een tijdje terug opgezegd omdat EDPnet deze verbinding vertraagt, maar ik zou graag terug een nieuwe Giganews account hebben.
Ik heb mijn account een tijdje terug opgezegd omdat EDPnet deze verbinding vertraagt, maar ik zou graag terug een nieuwe Giganews account hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
xr2i schreef:Edpnet capt dus duidelijk de poort 119....
En waar haal je dit ? Edpnet gebruikers hebben toch geen problemen op andere newsservers ? Misschien is er gewoon slechte routing naar giganews.
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
EDPnet-klanten met een persoonlijk Giganews-abonnement mogen online een ticket aanmaken via hun My EDPnet-account en aldus de helpdesk contacteren voor een oplossing.
Laatst gewijzigd door EDPnet 13 feb 2006, 15:00, in totaal 1 gewijzigd.
internet, fiber & telephony
Ik heb een ander probleem eigenlijk. Eerst en vooral is news.edpnet.be erg traag (max 20 KB/s). Dat vind ik niet echt erg want ik heb toch een TweakNews account. Maar nu waren er een paar dingen die net te oud waren en dus wel nog op giganews staan
Het probleem:
news.edpnet.be gaat een paar seconden downloaden. daarn stopt hij 10 seconden. Weer een paar seconden downloaden. enz. Wat dus maakt dat het 15 minuten duurt voor een paar MB.
Denk dat dit ook gewoon komt door de cap die erop staat. Nog mensen die dit ook hebben?
Het probleem:
news.edpnet.be gaat een paar seconden downloaden. daarn stopt hij 10 seconden. Weer een paar seconden downloaden. enz. Wat dus maakt dat het 15 minuten duurt voor een paar MB.
Denk dat dit ook gewoon komt door de cap die erop staat. Nog mensen die dit ook hebben?
WhiteDog schreef:Ik heb een ander probleem eigenlijk. Eerst en vooral is news.edpnet.be erg traag (max 20 KB/s). Dat vind ik niet echt erg want ik heb toch een TweakNews account. Maar nu waren er een paar dingen die net te oud waren en dus wel nog op giganews staan
Het probleem:
Komt vaak voor. Een tijd geleden nog met de NS gewerkt, en hij zat te constant the authorizen ( what a waste of time & bandwidth ) voor iedere download.
Arqentus schreef:WhiteDog schreef:Ik heb een ander probleem eigenlijk. Eerst en vooral is news.edpnet.be erg traag (max 20 KB/s). Dat vind ik niet echt erg want ik heb toch een TweakNews account. Maar nu waren er een paar dingen die net te oud waren en dus wel nog op giganews staan
Het probleem:
Komt vaak voor. Een tijd geleden nog met de NS gewerkt, en hij zat te constant the authorizen ( what a waste of time & bandwidth ) voor iedere download.
Ik vind het prachtig om giganews als complementaire server te hebben. Alles altijd zeer compleet en 70 dagen retentie. Heeft me al veel pars gespaard.
Ik laat hem maar gewoon overdag aanstaan, gaat nog steeds aan 20 KB/s trouwens nu. hoop alleen maar dat hij niet ineens naar 500 schiet ineens straks
-
- Plus Member
- Bedankt: 3 keer
ik heb ook een giganews account, maar zit nu nog bij telenet
nu woensdag komen ze m'n vaste lijn installeren en dan stap ik over naar edpnet
weet iemand of dit probleem met betalende giganews klanten al opgelost is?
't zou wel jammer zijn dat ik maar aan 100 kbps kan connecteren op m'n unlimited abo bij giganews
nu woensdag komen ze m'n vaste lijn installeren en dan stap ik over naar edpnet
weet iemand of dit probleem met betalende giganews klanten al opgelost is?
't zou wel jammer zijn dat ik maar aan 100 kbps kan connecteren op m'n unlimited abo bij giganews
-
- Plus Member
- Bedankt: 3 keer
bedankt voor de snelle reactie!
-
- Starter
EDPnet schreef:EDPnet-klanten met een persoonlijk Giganews-abonnement mogen online een ticket aanmaken via hun My EDPnet-account en aldus de helpdesk contacteren voor een oplossing.
betekend dit dat er daadwerkelijk een probleem (capping?) is tussen giganews en edpnet? En er dan ook een oplossing voor is?
ik heb vandaag net een account aangemaakt bij giganews en raak dus ook met moeite boven de 80kB/s
-
- Elite Poster
Pandoriaantje schreef:betekend dit dat er daadwerkelijk een probleem (capping?) is tussen giganews en edpnet?
Dit betekenT dat EDPnet geen eigen newsserver heeft, maar die van Giganews gebruikt. Ze hebben die verbinding moeten cappen, waarschijnlijk tgv hun prijsovereenkomst met Giganews. Voordeel is wel dat iedereen nu gebruik kan maken van de enorme retentie van Giganews.
Pandoriaantje schreef:En er dan ook een oplossing voor is?
Ja, dat schreef EDPnet hierboven toch in uw quote...
Pandoriaantje schreef:ik heb vandaag net een account aangemaakt bij giganews en raak dus ook met moeite boven de 80kB/s
Gewoon doen wat ze hierboven zeggen, en dan kan je terug aan >600 kB/s downloaden. Als je een persoonlijke Giganews account hebt doen ze die capping eraf voor U.