Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Natuurlijk brengt dat goed gedrag ook op maar ook daarzonder zou ik het doen. Het samenpersen op zich hoeft geen probleem bij sortering te vormen maar sommigen gaan altijd nog een stapje verder en beginnen zaken te vermengen. Als je gewoon blikjes plattrapt voor je ze in de zak werpt dan is er geen probleem. Hetzelfde met pet-flessen en drankkartons. Als je die gewoon in de zak gooit is hij wel erg snel vol.

Een tijd geleden sprak mijn buurman me aan over het feit dat zijn blauwe (afval)zak steeds ging vliegen bij de minste wind. Ik heb dat niet voor omdat de zak bij mij 3 keer zo zwaar is. Hij gooide er ook gewoon alles zomaar in, tja.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dus jij gooit 3 keer zoveel blauwe zak afval weg als je buurman... :beerchug:

PMD wordt oa gesorteerd op vorm door AI, als je een flesje "in de lengte" platdrukt, zodat het nog een flesvorm heeft is er geen probleem, als je het door zo'n crusher haalt en dus in de hoogte platdrukt dat het een schijf wordt, is het wel een probleem.

Van de fostplus site:
Pletten
Ja Geplet
Plet flessen plat en zet de dop er terug op voordat je ze in de nieuwe blauwe zak gooit. Op die manier win je plaats in de zak. Let er wel op dat je de de fles platduwt in de lengte, en niet in een bol in de breedte. Plet je de fles in een bol, dan wordt deze moeilijk herkend in het sorteercentrum en kan ze niet gerecycleerd worden.

Nee Niet in elkaar steken
Steek de verpakkingen niet in elkaar. Prop dus geen folies in potjes en deze in nog grotere potjes, bijvoorbeeld. Knoop ook geen verpakkingen in een klein zakje om ze zo in de PMD-zak te steken. Verpakkingen kunnen onmogelijk verwerkt worden in het sorteercentrum als je ze stapelt of in elkaar stopt, of verzameld hebt in een dichtgeknoopt zakje en dit zakje in de PMD-zak hebt gegooid.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Dizzy schreef:Mijn frustratie van de dag is dat het uitvluchten zoeken voor totaal onaanvaardbaar gedrag nog altijd populair is.

Het is een mentaliteitsprobleem bij sommigen, al de rest is zever.
Klopt. Hier in Brussel is de afvalophaling gratis (wordt betaald via de gewestbelasting), zijn de containerparken gratis en met zeer ruime openingsuren. Grof vuil wordt ook gratis opgehaald, op afspraak, zelfs op zondag (tot 3 m3 per jaar). Op straat staan er LETTERLIJK op elke hoek van de straat vuilnisbakken die zeer regelmatig geleegd worden (dagelijks). Er is een immens leger straatvegers aan de slag, zowel van de gemeenten als van het gewest en die worden ondersteund door rijdende afvalzuigers en veegwagens.

Kortom, er zijn geen excuses. Toch liggen de straten permanent vol met zwerfvuil, grof vuil, sluikstorten etc. Een bouwwerf in de buurt en alle straten liggen vol zand en modder, ondanks de werfvergunningen.

Het is gewoon de mentaliteit en die wordt alleen maar versterkt door het gebrek aan handhaving. De politie heeft daar geen tijd voor en dus kwamen er de gemeenschapswachten en de gas-ambtenaren. Maar die treden dus ook niet op.
Statiegeld word al jaren tegengewerkt door de industrie en door politici die "strijden voor de vrijheid". (vrijheid om overal afval achter te laten?)

We zijn een volk van nestbevuilers en passen daarmee in het rijtje van ontwikkelingslanden. Daar heeft men zonder uitzondering ook problemen met welvaartsafval. Een probleem dat men in welvarende, moderne landen niet heeft.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Je hebt helemaal gelijk, maar ga eens naar Italië ofzo. Daar is het nog véél erger.
Wat niet wegneemt dat er wel degelijk in Vlaanderen of België betere handhaving zou moeten zijn.

Over 5 eetkraampjes schreeuwt de politiek moord en brand (twitter, opiniebijdrages, ...), maar over tonnen restafval die overal achtergelaten worden, voelt niemand zich geroepen om de trom te roeren.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

q-tec schreef:Keuring op afspraak.... tegenwoordig moet je dat hier al 7a8weken op voorhand doen dat vind ik een beetje te veel van het goeie.
Voor mensen met 1 auto goed en wel maar met 5 en een paar remorquen vind ik dat Knap lastig.

5 weken op voorhand moet er een auto vervroegd gekeurd worden wegens lange tijd buitenland kan ik vanuit Gent naar namen rijden of Ieper om die binnen de 5 weken op afspraak te keuren.....
Heb je al eens gekeken in Wallonië? http://www.autosecurite.be

Ik ben van Kortrijk en een afspraak maken in Vlaanderen (Deerlijk, Wevelgem, Zwevegem,...) binnen de 6 weken is meestal onmogelijk maar in Moeskroen kan ik meestal de volgende week reeds gaan.

Wel "eigenaardig" dat de Waalse website beschikbaar is in het Frans, Engels en Duits maar niet in het Nederlands.
Dit is in ieder geval veel beter dan de Vlaamse website http://www.km.be die enkels beschikbaar is in het Nederlands. :bang:
Djohnnie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 okt 2009, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Dizzy schreef:Mijn frustratie van de dag is dat het uitvluchten zoeken voor totaal onaanvaardbaar gedrag nog altijd populair is.

Het is een mentaliteitsprobleem bij sommigen, al de rest is zever.

Ik doe soms mee aan georganiseerde natuurwandelingen. Je krijgt dan soms een kleinigheid van een sponsor, bvb een suikerwafel. Ongelooflijk hoeveel van die "natuurwandelaars" hun plastic verpakking "verliezen". Gewoon telkens op aanspreken en zeggen dat ze iets verloren zijn, liefst met wat getuigen, opnieuw blijken ze dan creatief met excuses of gaan ze gewoon verder met hun boertig gedrag.

Hoe sommigen meer afval produceren is niet altijd zo moeilijk. Men perst het afval niet samen maar is even vadsig in het vullen van de zakken. Zo krijg je in 1 blauwe zak makkelijk 3 keer de inhoud van eentje als je uw afval wat compacter maakt. Dat is dus telkens 2 zakken uitgespaard. Doppen spaar ik bij elkaar voor de blindegeleidehonden. De doppen kan je op -tig plaatsen kwijt en je helpt er niet alleen minder gelukkigen mee maar ook zelf bespaar je op afval. Papierafval kan je verminderen met een sticker geen reclamedrukwerk. Plastic flessen heb ik weinig omdat ik glazen flessen gebruik, dit is voor sommigen minder handig maar hier kan het perfect.
Hoeveelheid afval is voor mij niet meteen een frustratie, maar ik sta er wel van versteld als ik in de straat rondkijk.
Wij letten natuurlijk wel op wat we kopen en hoe we zaken kopen, en proberen zo correct mogelijk te sorteren, maar dan nog. Onze DIFTAR container wordt elke twee weken opgehaald en je betaald een forfait per ophaling + gewicht. Aangezien wij een tuin hebben staat deze container buiten tegen de achtergevel van het huis en moet ik hem dus enkel buitenzetten als hij vol is. Resultaat: mijn DIFTAR container wordt ongeveer 3x per jaar opghaald en is dus pas vol na 4 maanden. Wij zijn een huishouden van 2 personen, net als onze buren links en rechts, en dan sta ik er altijd van versteld hoe zij erin slagen om deze container elke 2 weken vol te krijgen (deksel staat vaak half open omdat het afval "overloopt").

Wat PMD en plastic betreft gaan er bij ons wel ongeveer 2 zakken buiten per maand (wordt 1x per maand opgehaald). Wij krijgen vaak opnieuw een foldertje in de bus waar instaat dat PMD en plastic niet mag worden platgeduwd en ook niet mag worden gestapeld om het sorteerproces zo optimaal te laten verlopen. Omdat de PMD zakken niet heel duur zijn ben ik ook gestopt met het platduwen van materiaal.

Wij doen ons uiterste best om afval te besparen door:
- We drinken enkel water uit de kraan (mijn vrouw rechtstreeks van de kraan, ik drink bruisend water via SodaStream, je moet toch iets met die EcoCheques...).
- We kopen nooit drank uit plastic flessen. Ik koop water in glazen flessen als er bezoek komt waarvan ik weet dat ze geen kraanwater drinken. Het is al meer dan 10 jaar geleden dat ik frisdrank heb gedronken.
- Wij drinken amper melk of andere dranken uit Tetra verpakking.
- Wij kopen zo weinig mogelijk producten die in plastic verpakt zijn (dit is wél een frustratie: hoe producenten er in blijven slagen om brol in verpakking nog een keer apart te verpakken)
- Wij gebruiken herbruikbare capsules voor ons koffieaparaat (Dolce Gusto) die je dan zelf kan vullen met koffiepoeder, of wat je maar wil.
- Wij hebben een vlot werkende GFT bak in de tuin.
- Wij kopen altijd nét genoeg eten op basis van een voorgemaakte planning en eten altijd alles op (ik ben ook wel een zwijn op dat vlak :))
- Wij gebruiken speciale zepen in tabletvorm (zowel handzeep, als douchezeep als shampoo) in herbruikbare netjes voor in de douche.
- ...


Ohja, mensen die bewust afval op de grond gooien mogen van mij geëuthanaseert worden met een botte lepel!
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Djohnnie schreef:Het is een mentaliteitsprobleem bij sommigen, al de rest is zever.
True.
dit is wél een frustratie: hoe producenten er in blijven slagen om brol in verpakking nog een keer apart te verpakken
Je hebt gelijk, anderzijds is het ook niet zo makkelijk om met alternatieven te komen.
Hoe kan je humus, tzaziki, ... en andere boterhamsmeersels kopen zonder plastiek? Wij gaan nu naar de markt met een Tupperware potje, maar dat is niet zo evident voor "iedereen". Geen boterhamsmeersels dan maar?
Wij hebben een vlot werkende GFT bak in de tuin.
Of kippen, krijg je nog eitjes ook.
Al moet je dan ook geregeld 25kg graan kopen, in ... plastieken zakken.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

heist_175 schreef: Wij betalen €80 per jaar aan afvalophaling, waarvan €60-70 "vast recht" is, niet gelinkt aan de hoeveelheid afval.
Uitleg van de gemeente waarom niet alles op DIFTAR is: deelname in de kosten om de afvalophaling te organiseren en het containerpark uit te baten.
Dus bij ons kan je niet lager gaan dan €60-70 (ken het exacte tarief niet).

tarief per kg restafval: 24cent per kg
Met dat vast recht zijn ze hier een tijd gelden gelukkig gestopt.
Uiteraard ken ik het tartief voor de diftar ophaling per beurt en per kg maar herinner me gewoon niet meer hoeveel kg ik kwijt kon in zo'n 140 l bak.
Prijs vuilophaling is hier dus jaarlijks gezakt naar 1.5 euro (+ uiteraard de kg kost). Voor de prijs van dat vast recht zou ik op een jaar tijd 46 keer zo'n container moeten buitenzetten. Wat al niet zou gaan want ze komen maar om de twee weken langs.
Hoe kan je humus, tzaziki, ... en andere boterhamsmeersels kopen zonder plastiek? Wij gaan nu naar de markt met een Tupperware potje, maar dat is niet zo evident voor "iedereen". Geen boterhamsmeersels dan maar?
Door zelf je potjes mee te nemen naar de (aangepaste) winkel/landbouwer?
Er is ook niemand die zegt dat verantwoordelijk gedrag altijd gemakkelijk is of moet zijn.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het is inderdaad eerder mentaliteit dus niet willen eerder dan niet kunnen. Bekijk de gemiddelde verkaveling. Vooraan meestal nog netjes, alles verhard om zo weinig mogelijk onderhoud te hebben en om wagens te parkeren. Achteraan is het al een gradatie minder, maar dan komen de Vlaamse koterijen en daarachter wordt gewoon alles gedumpt. Uit HUN zicht vanuit het huis maar knal voor de buren of iedereen die er passeert.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Djohnnie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 okt 2009, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Hoe kan je humus, tzaziki, ... en andere boterhamsmeersels kopen zonder plastiek? Wij gaan nu naar de markt met een Tupperware potje, maar dat is niet zo evident voor "iedereen". Geen boterhamsmeersels dan maar?
Ik pleit er dan ook niet perse voor om meteen alle plastic af te schaffen. Zoals ik zei: ik doe mijn best, maar ben ook niet perfect. Ik stoor me vooral aan waanzinnige praktijken als verpakkingen in verpakkingen en dingen zoals apart verpakte komkommers en paprika.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Oeps, mijn GFT bak staat ook gewoon achteraan en uit het zicht achter "de koterijen". :oops:
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

heist_175 schreef:Je hebt gelijk, anderzijds is het ook niet zo makkelijk om met alternatieven te komen.
Afvalvrije winkels komen er steeds meer, jammer genoeg wel nog een pak duurder maar dat zal wel beteren met meer aanbod vermoed ik.
Wat chips: 3,25 Euro/100g
Pasta: 0,30 Euro/100g
Rol toilet papier: 0,85 Euro/rol
Das wel maar van 1 winkel, maar lokaal was dit ook vrij duur.
Djohnnie schreef:en dingen zoals apart verpakte komkommers en paprika.
Dit, alles afzonderlijk verpakt soms, hatelijk...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Djohnnie schreef:Wij kopen zo weinig mogelijk producten die in plastic verpakt zijn (dit is wél een frustratie: hoe producenten er in blijven slagen om brol in verpakking nog een keer apart te verpakken)
Waar is de tijd naar toe dat je gewoon bij je lokale buurtwinkel diverse voedingsartikelen kon bestellen en deze werden afgesneden van een grote blok en gewoon in een papiertje werden verpakt ?

Het probleem is dat dit vanuit de overheid en Europa niet langer meer mag wegens niet hygienisch. Alles moet tegenwoordig voorverpakt zijn.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Sasuke schreef: Maar ben dit nu al verschillende keren tegengekomen bij onze overheidsklanten en vind het vooral frustrerend dat men op ICT volledig afhangt van de budgettaire mogelijkheden van het bewind en dat die IT'ers niet echt (veel) inspraak hebben in wat ze moeten aanpakken.
Zeer waar. Dat is niet mijn frustratie van de dag, maar mijn frustratie van ELKE dag :-(
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Djohnnie schreef: apart verpakte komkommers en paprika.
Ivm Paprika's kan ik je volgen terwijl ik wel merk in onze lokale Albert heijn dat de paprika's los liggen zonder verpakking.

Ivm Komkommers, ik hoop dat je het niet over de krimpverpakking hebt want die is juist duurzamer. Zeker bij biologische komkommers verlengd het de eetbaarheid voor een paar dagen tov als je geen krimpverpakking gebruikt. Dus je hoeft het dan ook niet weg te gooien na een paar dagen.

OT gefietst en rugpijn tijdens het fietsen, toch eens een afspraak maken bij kinesiste/osteopaat :cry:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Dizzy schreef:Mijn frustratie van de dag is dat het uitvluchten zoeken voor totaal onaanvaardbaar gedrag nog altijd populair is.
Ik denk niet dat iemand uitvluchten zoekt.
Sluikstorten is inderdaad compleet onaanvaardbaar, daar heb je compleet gelijk in.
Als je ziet hoeveel afval ik dagelijks van mijn stoep en uit de voortuin haal, degoutant gewoon.

Hetgeen ik bedoelde met "neen, te duur" is het excuus van die pippo's geven, geen van mezelf.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

cadsite schreef:Ik denk niet dat iemand uitvluchten zoekt.
<-->
Hetgeen ik bedoelde met "neen, te duur" is het excuus van die pippo's geven, geen van mezelf.
De frustratie gaat over de daders, het was niet op u gericht.

In het Frans klinkt het zo: les excuses sont fait pour s'en servir
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

DarkV schreef: Waar is de tijd naar toe dat je gewoon bij je lokale buurtwinkel diverse voedingsartikelen kon bestellen en deze werden afgesneden van een grote blok en gewoon in een papiertje werden verpakt ?

Het probleem is dat dit vanuit de overheid en Europa niet langer meer mag wegens niet hygienisch. Alles moet tegenwoordig voorverpakt zijn.
En plots word je wakker in een compleet andere wereld. :banana:
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Kan nog altijd, beenhouwer en slagerij werken nog steeds zo. Ik vertrouw die wel meer op vlak van voedselveiligheid dan een kruidenier of warenhuis om goed met bederfgevoelige producten om te gaan hoor :p
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Klopt, koop lokaal bij een kleinere zelfstandige en je krijgt vaak nog beter materiaal. Toen Colruyt begon met het sluiten van hun slagerijafdelingen heb ik helemaal afgehaakt. Ook brood kan je veel beter vinden dan in de supermarkt.

Bij ons is er nu een boerenmarkt herstart na vraag van de bewoners.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Bourgonische mensen liggen daar niet van wakker enkel prijs en gemak telt.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

9livesuni schreef:Bourgonische mensen liggen daar niet van wakker enkel prijs en gemak telt.
Ik denk dat jij niet direct weet wat 'Bourgondisch' betekent. Ik ben een 'bourgondiër' en prijs/gemak primeert toch echt niet boven kwaliteit/smaak hoor :)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

DarkV schreef: Het probleem is dat dit vanuit de overheid en Europa niet langer meer mag wegens niet hygienisch. Alles moet tegenwoordig voorverpakt zijn.
Dat zal dan toch wel meer liggen aan de eigen voorkeuren van waar je wenst te winkelen dan het gevolg van voorschriften van de overheid en de EU.
Koop eens een keer buiten een supermarkt en een nieuwe wereld (of in deze context "oude") zal (terug) voor je opengaan.
9livesuni schreef:Bourgonische mensen liggen daar niet van wakker enkel prijs en gemak telt.
Lijkt me de quote van de dag. :-D
Bourgondisch ingestelde mensen kweken hun groenten en fruit bij voorkeur zelf of kopen het aan waar kwaliteit en smaak de voorkeur genieten boven gemak en uitbuitprijzen.
De meeste voorverpakte groenten zijn niet meer dan een schil rond wat water en smaken naar niets en goedkoop fruit heeft tegenwoordig langer in de diepvriezer gelegen dan het aan de plant hing. Het zijn maagvulsels. Geen bron van gezonde voedingsstoffen noch smaakbommen.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Nog een Verpakkings/recyclage frustratie: :-D
(Citus)vruchten in een plastic netje met plastic label er aan, mag bij PMD volgens alle 'sorteerwijzers' :beerchug:

"de concrete acties van Carrefour voor een kleinere afvalberg": de plastic netjes zijn vervangen door cellulose netjes... zoek maar eens in een 'sorteerwijzer' bij welke afvalfractie je cellulose mag gooien.... nergens bij de recycleerbare fracties dus.... restafval. En het label aan het netje is meerlagig, papier op een dunne (van binnen) zilvergecoate plastic, dus moet eigenlijk ook bij restafval... Carrefour gecontacteerd want op het label staat er geen concrete recyclage pictogram/info, na enkele dagen zoekwerk komen ze tot de conclusie dat het netje bij oud papier mag (ik vermoed dat de papier sorteerders raar zullen opkijken) + ik moet wel vooraf de metalen clips (sluiting+labelbevestiging) verwijderen.... :bang:

En dan verschieten ze er van dat mensen niet correct sorteren....
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Afbeelding
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Keukentoestellen ruim op voorhand bestellen wetende dat er Corona is, lever problemen, ….

Bevestiging krijgen dat alle toestellen er zijn.
Vragen of men ze nog even kan bewaren (wordt door hen zo aangeboden).

Toestellen laten leveren en dan tot de vaststelling komen dat er één ontbreekt.

Vermoedelijk dus doorverkocht aan iemand anders met het idee dat ze terug tijdig zouden binnen zijn.

Niet dus! Levertermijn onbekend.
Hopelijk wordt die nog geleverd anders zitten we met een esthetisch probleem moest het andere toestel er niet gelijkaardig uitzien.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ik mag hopen dat ze dan alle toestellen vervangen door esthetisch samenhorende toestellen met dezelfde capaciteiten? Gezien het toestel er was en verkocht is is overmacht namelijk al geen argument meer (en zelfs dan zou er mits overleg geen probleem mogen zijn).
Wel ne zure.

OT: sneeuw
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Ik snap niet dat aluminium folie nog niet gerantsoeneerd is in de winkels. Al die hoedjes die moeten gefabriceerd worden... :bdaysmile:
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Mensen die denken dat alles goed en wel in de wereld is als we maar handjes geven en 'koembajaa' zingen.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

woutervh schreef:Ik snap niet dat aluminium folie nog niet gerantsoeneerd is in de winkels. Al die hoedjes die moeten gefabriceerd worden... :bdaysmile:
Mensen krijgen zowat van alles het schijt en daarom is uiteraard het schijtpapier wel gerantsoeneerd :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Sasuke schreef:Mensen die denken dat alles goed en wel in de wereld is als we maar handjes geven en 'koembajaa' zingen.
We moeten niet naïef zijn, maar handjes geven en koembajaa zingen vind ik wel iets inherents positief. Al is het maar voor de sfeer, zonder dat het de wereld problemen oplost ;)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Belgissschenaap schreef:handjes geven
Corona en andere virussen zijn u dankbaar.
:beerchug:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Belgissschenaap schreef:
Sasuke schreef:Mensen die denken dat alles goed en wel in de wereld is als we maar handjes geven en 'koembajaa' zingen.
We moeten niet naïef zijn, maar handjes geven en koembajaa zingen vind ik wel iets inherents positief. Al is het maar voor de sfeer, zonder dat het de wereld problemen oplost ;)
Klopt, het is geen mirakeloplossing maar eerder een aanzet tot een oplossing. De zure negativist uithangen heeft echter nog veel minder vaak iets opgeleverd. Iets ertussen zal steeds te verkiezen zijn. Niet teveel dromen maar anderzijds ook niet in negativisme blijven hangen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
2lan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 mei 2012, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

Al bijna 1 jaar nieuw circulatie plan in centrum vd gemeente.
Links afslaan op paar kruispunten verboden, vak voor links af te slaan is mooi met bloembakken beveiligd.
Duidelijk bord van verbod links af te slaan.

Idd verkeer gaat vlotter.
Tot mensen die de verkeerregels niet kennen op het rechts afslaan vak de pinker naar links aandoen en de bijna 10min van vroeger moeten wachten om dan een verkeersovertreding te begaan.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Scouts, voor de persoonlijke ontplooing.
Inclusief nachtlawaai, vernielen van verkeersinfrastructuur en ander moois. whatever zeker :|
Gebruikersavatar
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Graag wil ik "The Bad guys" kijken in de cinema, maar ze spelen enkel de Nederlandstalige versies.
Toen ik vroeg of er ooit een Engelse versie beschikbaar kwam, zei support "Voor animatie films, spelen we enkel Nederlandse dubs."

Maar Sonic The Hedgehog 2 gaat dan weer wel in het Engels.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

2lan schreef:Tot mensen die de verkeerregels niet kennen op het rechts afslaan vak de pinker naar links aandoen en de bijna 10min van vroeger moeten wachten om dan een verkeersovertreding te begaan.
Lijm uw toeter toe tot de wagen doorrijdt. Geen genade, er zijn genoeg aanduidingen dat het niet mag.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Garpenlov schreef:Graag wil ik "The Bad guys" kijken in de cinema, maar ze spelen enkel de Nederlandstalige versies.
Toen ik vroeg of er ooit een Engelse versie beschikbaar kwam, zei support "Voor animatie films, spelen we enkel Nederlandse dubs."
Ik ben deze gisteren gaan zien met mijn kinderen. Geestige film.
De taal, ach ja, zo'n diepzinnige film is het nu ook weer niet dat dit zoveel verschil zal maken denk ik.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

da's als geen kleine frustratie meer... zoveel mensen die ik ken die sukkelen om gewoon op nieuwe smartphone itsme te heractiveren... altijd op de website die connective api die niet herkend wordt....
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=23&t=62208
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

grr.. Dacht ik net een supernette installatie ineen te steken...

Devolo Magic 2 DIN rail werkt niet in 3 * 220V configuratie....
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”