lacer schreef:Wat je waarschijnlijk niet met een GSM kunt is een route opnemen en opslaan als GPX, met de oude Etrex gaat dit wel.
Kan perfect met OsmAnd hoor.
on4bam schreef:Ik heb liefst een wandelGPS, ook omdat die op de fiets kan geplaatst worden, eenvoudig batterijen kan wisselen en zeer goed leesbaar is in zonlicht
Ik heb een tijd gefietst met een oude smartphone (weinig zin in kapotte telefoon bij een val) met een Bike Citizens Finn houder (
https://getfinn.com/nl/) met een powerbank in een zadeltasje. Qua leesbaarheid eigenlijk nooit problemen gehad, powerbank is voldoende voor meerdaagse fietstochten. Na een tijd overgeschakeld op een fiets GPS (Edge Explore) met openfietsmap kaarten, dat werkt toch makkelijker op de fiets: Geen gedoe met powerbank en kabeltjes en zo, op de houder zetten en vertrekken. Bij omleidingen grijp ik wel terug naar smartphone met OsmAnd omdat je daar een veel ruimer overzicht hebt.
heist_175 schreef:Ik heb al wandeltochten van 32km gedaan (incl OsmAnd tracking) en dat verbruikt nauwelijks batterij.
Ik wandel ook niet met mijn neus op mijn smartphone. Voor een kruising haal je die boven, om even "af te stemmen", dus hoevaak staat het scherm dan aan?
Kan ik bevestigen, je kan makkelijk een dagtocht doen met een volle smartphonebatterij, mits je het scherm niet non stop aan houdt. Dat is in principe ook niet nodig.