Maar dat is en blijft nog altijd pakken beter dan niets doenpetrol242 schreef:Alleen dat dat laatste niet veel helpt tegen de verspreiding van omicron.

Maar dat is en blijft nog altijd pakken beter dan niets doenpetrol242 schreef:Alleen dat dat laatste niet veel helpt tegen de verspreiding van omicron.
wat zijn de opnamecijfers? cijfers op ic? mortaliteit?CCatalyst schreef: Waren de versoepelingen weer te vroeg? Heeft de regering zich voor voor de zoveelste keer aan dezelfde steen gestoten?]
Het is onder controle. Wil dat zeggen dat we veilig zijn en ons niets moeten aantrekken van aanbevelingen en moeten overcompenseren? M.i. niet.1207 schreef: wat zijn de opnamecijfers? cijfers op ic? mortaliteit?
China noteert het hoogste aantal besmettingen sinds de start van de pandemie en Hongkong kampt met het hoogste sterftecijfer in de wereld. Dat terwijl Europa zo goed als alle maatregelen losgelaten heeft. Wat is er aan de hand? En is het nieuws uit Azië een slecht voorteken voor ons?
petrol242 schreef:Een lagere vaccinatiegraad van ouderen in Hong Kong is een deel van de verklaring. (En ik weet al wat er gaat komen...)
Een deel ???petrol242 schreef:Een lagere vaccinatiegraad van ouderen in Hong Kong is een deel van de verklaring.
Ja. Ge moet wel snappen over wat het juist gaat.phil48 schreef:Een deel ???
Het zal wel temperen met 3.000 doden per 2 weken waarvan 90% ongevaccineerden.petrol242 schreef:Dan heb je het over covid-19 dus... Het blijft toch nog altijd moeilijk om dat onderscheid te maken blijkbaar.
Ondertussen is de piek in Hong Kong serieus getemperd.
Die uitspraak over risicogedrag raakt kant noch wal...
Neen, wel altijd geminimaliseerd... zoals nu duspetrol242 schreef:Heb ik ooit de werking van de vaccins tegen covid-19 ontkend???
Ja, dat is nu echt raar zeg.petrol242 schreef: Het is wel opvallend dat zonder noemenswaardige verandering in de vaccinatiegraad de piek bedwongen wordt. We hebben dat hier ook al een paar keer gezien.
Dan moet ge mij toch eens zeggen waar ik dat minimaliseer? Ik maak wel het onderscheid tussen klinische infectie en besmetting en daar ben je nog altijd niet toe in staat om dat onderscheid te maken.Dizzy schreef:Neen, wel altijd geminimaliseerd... zoals nu dus
Dus nu zegt ge dat telkens het onder controle komen van een golf het gevolg is van de afweer die niet gevaccineerden opbouwen door besmetting? Hoe verklaar ge dan de plateau's, de doorbraakinfecties ook bij gevaccineerden en het terug toenemen van elke golf, keer op keer, op keer,... ?duizend schreef:Als er nen hoop niet gevaccineerden ziek geworden is en afweerstoffen krijgt dat de piek dan uiteindelijk afneemt.
Bij elke gelegenheid kom je af met een minimalisering, komaan, de aarde is weer plat.petrol242 schreef:Dan moet ge mij toch eens zeggen waar ik dat minimaliseer? Ik maak wel het onderscheid tussen klinische infectie en besmetting en daar ben je nog altijd niet toe in staat om dat onderscheid te maken.Dizzy schreef:Neen, wel altijd geminimaliseerd... zoals nu dusDus nu zegt ge dat telkens het onder controle komen van een golf het gevolg is van de afweer die niet gevaccineerden opbouwen door besmetting? Hoe verklaar ge dan de plateau's, de doorbraakinfecties ook bij gevaccineerden en het terug toenemen van elke golf, keer op keer, op keer,... ?duizend schreef:Als er nen hoop niet gevaccineerden ziek geworden is en afweerstoffen krijgt dat de piek dan uiteindelijk afneemt.
Ge ziet toch dat er iets niet klopt aan je bewering, want meer kan ik het ook niet noemen.
Het bewijs dat je dus het onderscheid niet maakt tussen klinische infectie en besmetting. Het feit of iemand besmet geraakt of iemand ziek wordt maakt wel degelijk veel uit.Dizzy schreef:Ik ga niet in op verschillen die niet uitmaken voor de eindconclusie, vaccinatie is nuttig en een sterk wapen in deze crisis.
Neen, ik zeg hetzelfde als Dizzy …petrol242 schreef: Dus nu zegt ge dat telkens het onder controle komen van een golf het gevolg is van de afweer die niet gevaccineerden opbouwen door besmetting? Hoe verklaar ge dan de plateau's, de doorbraakinfecties ook bij gevaccineerden en het terug toenemen van elke golf, keer op keer, op keer,... ?
En nu moet gij mij eens zeggen waar ik dat ontken. Dat heb ik al vele malen gevraagd hé maar ge zult het niet vinden. Kan het nog duidelijker? Of is dat te vaag voor jou?Dizzy schreef:Natuurlijk maakt dat uit maar niet voor de eindconclusie en mijn punt: vaccinatie is superbelangrijk in deze crisis[...]
Ah ja? Wat zijn dan volgens jou doorbraakinfecties en ontwijkmutaties? Dat is trouwens geen verband, dat is gewoon ook een feit. Zelfs bij een dagcijfer van meer dan 75 000 besmettingen blijf je dat ontkennen.duizend schreef:Jij komt zoals gewoonlijk af met verbanden die er niet zijn
En dat zou dan een argument moeten zijn? Laat me niet lachen.Dizzy schreef:Ik ben heus niet de enige die dezelfde opmerkingen maakte, misschien eens kijken of iedereen gek is en niet begrijpt waar je het over hebt of een andere mogelijkheid.
Dat is wat jij er van maakt. Het verschil is er wel degelijk en is enorm groot. In de epidemiologie is dat één van de eerste dingen die ze je leren. Het verschil tussen een besmetting en een klinische infectie. Als jij de cursussen wil herschrijven, ga je gang.Dizzy schreef:Dat verschil maak je enkel om (verdoken) kritiek op de vaccinatie te kunnen geven.
Veel landen werken momenteel aan de voorbereiding van een tweede boosterprik en ook België is daar volgens Van Ranst mee bezig. “Momenteel wordt de vierde prik uitgerold voor mensen met immuunproblemen en problemen met de weerstand. Dat kan veralgemeend worden, maar het is aan de regering om dat te beslissen. Zolang de ernstige infecties en de impact op intensieve en sterfte uitblijven, zal men de boot volgens mij nog wat afhouden. Maar men kijkt ook naar wat er in andere landen gebeurt.”
Voila het beste bewijs, jij komt met doorbraakinfecties af, terwijl ik volgende uitleg gaf.petrol242 schreef:]Ah ja? Wat zijn dan volgens jou doorbraakinfecties en ontwijkmutaties? Dat is trouwens geen verband, dat is gewoon ook een feit.duizend schreef:Jij komt zoals gewoonlijk af met verbanden die er niet zijn
Alé, iemand die zo bezig is met wetenschappelijk bewijs komt dan af met zo'n onwetenschappelijke conclusies. Uw geval is helemaal niet representatief om dergelijke uitspraken te doen. Dat het aan uw natuurlijke afweer ligt weet je ook niet en uw dokteres ook niet tenzij het van het type glazen bol kijker is. Je weet inderdaad niet wat het meest heeft geholpen maar je komt toch met iets af waarvoor je geen bewijs hebt, typerend.petrol242 schreef:Ge weet hoe ik over beeldspraak denk Dizzy...
Ja, ik ben ervaringsdeskundige, een vol gevaccineerde die in het najaar toch delta heeft opgelopen. 3 van de 4 gezinsleden trouwens. Tot daar dus de bescherming tegen besmetting. Gelukkig heeft mijn sterke natuurlijke afweer (dat zegt mijn dokteres toch) en de vaccinatie mijn klinische infectie gemilderd. Wat het meest heeft geholpen of een eerdere infectie in de alfa periode zal ik nooit weten.
Ik noem deze uitleg: logica.petrol242 schreef:Noem jij dat een uitleg?
Vreemd toch dat bijna alle landen deze onlogische redenering, die langs alle kanten rammelt, toch volgen, iedereen is dus werkelijk gek behalve...petrol242 schreef:Omdat uwe logica langs alle kanten rammelt en in tegenstelling staat met de basisprincipes in de epidemiologie.
Ik ga voor een groot stuk voort op wat ik in mijn opleiding(en) meegekregen heb. Er zijn ook veel instituten en wetenschappers die niet mee gaan in de massale propagandamachine die 'vele landen' hebben opgedragen. Zie onze eigen staatsviroloog die toch wel een paar keer zwaar de mist is in gegaan.Dizzy schreef:Vreemd toch dat bijna alle landen deze onlogische redenering, die langs alle kanten rammelt, toch volgen, iedereen is dus werkelijk gek behalve...