Sneeuw !!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

It's the season to be jolly, blablablabla...

In ieder geval, ben toch nog op werk geraakt mbv. mijn pa zijn auto en rijkunsten (mijne is achterwielaandrijving), maar al wat sukkels gezien... Veel Mercedes'en en BMW's langs de kant of in de gracht :) Veel overmoedige mensen die denken dat een auto vol technologie beter op sneeuw is, vermoedelijk.
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Lach maar niet te vroeg vriend :wink: :-D :P
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik was gisteren dankzij de sneeuw 10 minuten vroeger op het werk :)

Wel eerst nog 5 cm van m'n auto moeten afschuppen :)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Bij ons een dikke 10-15 cm! Woehoe!

Afbeelding

Direct een sneeuwman maken zie, ge moet er van profiteren!

Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Hier ligt er ook zo een 12cm. 'k Hoop dat het snel weg ik... Sneeuw == niet uitgaan vanavond :(
't Is natuurlijk wel een mooi zicht :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Inderdaad, mooi en plezant voor de kleinen welke een sneeuwman maken.

Ook voor de liefhebbers van langlaufpistes.

Hier in Heusden houden we het bij 3,5 a 4 cm dikte.
Afbeelding
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

Whoooeeeehaaa Eindelijk terug een wit tapijt over ons land. Jaja, ik ben en blijf een sneeuwfan. Jammer genoeg dat hij nogal waterig is, anders had ik zeker al een lange wandeling gestart.

Laat ons hopen dat dit het begin is van een lange witte winter ... zo eentje zoals we ons grootouders horen over vertellen.

En trouwens ... ik moet hem toch nog eens onderbreken. Ga binnen enkele weken nog op verlof ... Cuba ... geen sneeuw ... wel veel coctails :-) Ne mens kan het niet allemaal hebben hé.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Hier op 8 km van kortrijk nog geen sneeuw gezien, er was enkel regen de hele nacht :eek: :-o
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

bah geen sneeuw hier
:-(
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Hier ook (nog) niet.

Patje woont blijkbaar niet ver van mij, hier een km of 5 naar kortrijk centrum.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vannacht van het Gentse Kuipke terug naar huis 2x zolang erover gedaan, snelheden van 50km/u op de E17... 't is eens iets anders :-)

Vanmorgen voor het eerst sinds lang een echte sneeuwruimer aan het werk gezien... het is eens iets anders :-)
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

26/11 Kettingbotsing op E17 in Nazareth

Op de E17 naar Antwerpen is vermoedelijk tengevolge van het winterweer ter hoogte van Nazareth een kettingbotsing gebeurd, zo meldt de Oost-Vlaamse wegpolitie.
Daarbij zou een tiental voertuigen betrokken zijn. Er is ook sprake van verschillende gewonden.


Bron: www.hbvl.be

In Nederland is het erger, duizenden mensen die niet met de trein naar werk kunnen en met de auto is het nog erger. Mensen die 6u doen over 30km enzo.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

<center>Kasteel van Versailles bij Parijs onder een sprookjesachtig sneeuwtapijt. </center>
Bijlagen
kasteel_versailles.jpg
(14 KiB) 2188 keer gedownload
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Phuncz schreef:It's the season to be jolly, blablablabla...

In ieder geval, ben toch nog op werk geraakt mbv. mijn pa zijn auto en rijkunsten (mijne is achterwielaandrijving), maar al wat sukkels gezien... Veel Mercedes'en en BMW's langs de kant of in de gracht :) Veel overmoedige mensen die denken dat een auto vol technologie beter op sneeuw is, vermoedelijk.


mijn auto is ook achterwiel aangedreven (BMW) en ik heb geen last gehad, ook vannacht niet toen ik van Dilsen naar Genk in de verse sneeuw naar huis reed. ik vond het zelfs plezant : ik kan mijn auto schoon laten uitbreken achteraan :-D
Sandman79

mijn bestelautootje is helaas voorwielaandrijving.

Als dat wegglijdt, dan kan je zoals met alle voorwielaandrijvers maar 1 ding doen: sturen in de richting waarin je naartoe moet, en alle optrekvermogen zoeken wat je er maar uit kan hamlen en dan HOPEN dat ie ergens grip krijgt.

ik denk met weemoed terug aan mijn achterwielaangedreven bmw's..., een achterwielaangedreven auto is weliwaar veel vlgger uitgebroken, maar die kan je, mits je er mee leert omgaan, sturen en met de voorwielen, en met de achterwielen! Of je op tijd kan reageren is misschien nog iets anders, maar oefening baart kunst.

ps ik ben geen groentje achter het stuur, dit jaar alleen al van februari to nu heb ik een dikke 150.000 km achter de rug. Morgen ff op en af naar Toulouse. Verleden rit brak mn achteras ter hoogte van brussel, en ben er nog op en af naar Venetië mee gereden. Het snbeeuwde toen ook in duitsland. 5 meter zicht, en alles was wit, ook de autostrade... plezant...

soit, neem je achterwiel aangedreven auto eens mee op een grote afgelegen parking en leer ermee driften. Je zal er veel van bijleren, en het misschien plezant vinden. Persoonlijk vind ik een achtertrekker veeeeeeeeeeeeeeeeel veiliger in glad weer als een voortrekker, en veel ervaren chauffeurs delen met mij die mening. Je moet er wel mee leren rijden, daar waar je in een voorwieltrekker geen enkel stuurgevoel behoeft te hebben. Het haalt er toch immers niets uit..

have fun!!
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Ja dat is het probleem, ik rij nog maar 5 maanden...
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Nu is het ideale moment voor een verlaten pleintje te zoeken en je handrem eens goed uit te testen :p
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

trobbelke schreef:mijn auto is ook achterwiel aangedreven (BMW) en ik heb geen last gehad, ook vannacht niet toen ik van Dilsen naar Genk in de verse sneeuw naar huis reed. ik vond het zelfs plezant : ik kan mijn auto schoon laten uitbreken achteraan :-D


ESP helpt anders ook echt wel een handje, je kan gewoon de slippende auto's passeren terwijl je zelf mooi rechtdoor gaat :lol: . In de bochten is het natuurlijk wél opletten geblazen...
Laatst gewijzigd door khsw 26 nov 2005, 19:13, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik zag vandaag iemand die duidelijk bezig was haar rijexamen af te leggen.
Stel u voor hoe ge u op dat moment moet voelen. Net als ge uw examen wilt gaan afleggen ligt er 10 cm sneeuw.
Die mannen hebben meestal nog nooit met deze wegsituatie te maken gehad en dan ... de vuurdoop :D
Liever zij dan ik ;)
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

meon schreef:Ik zag vandaag iemand die duidelijk bezig was haar rijexamen af te leggen.
Stel u voor hoe ge u op dat moment moet voelen. Net als ge uw examen wilt gaan afleggen ligt er 10 cm sneeuw.
Die mannen hebben meestal nog nooit met deze wegsituatie te maken gehad en dan ... de vuurdoop :D
Liever zij dan ik ;)


'k Heb ook leren rijden in de sneeuw, en 'k moet zeggen dat achteruit parkeren héééél vlot ging toen :wink:
Voor de rest van het examen moet dit idd een nachtmerrie zijn...
Dreeten
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 dec 2003, 19:06
Locatie: Veldegem

Mijn auto trekt op 4 wielen (geen jeep) een subaru impreza plus. Was deze nacht eveneens op weg, en heb voor geen milimeter gegleden. Het was de eerste keer dat ik meg mijn machien in de sneeuw op de weg was en twas een plezier moet ik zeggen.

Dat is ook het sterke punt aan de voor velen onbekende subaru's ze trekken allemaal op 4 wielen (die van de laatste 4j dan toch) zelfs het kleinste modelleke tot de grote outback.
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

hier een filmpje van een achtewielaangedreven auto in de sneeuw.

http://www.thefastforum.be/nordschleife_winter.mpg

probeer daar absoluut niet te rijden, met een voorwieltrekker, tenzij a 5-10 per uur, niet aan de 100-160 per uur die Walter Rohrl hier rijdt.

Ne vierwieltrekker, en zeker ene met fatsoenlijke difs, lijk ne impreza, is wel efficienter en sneller als ne achterwieltrekker, maar persoonlijk is het een beetje minder plezant rijden. een beetje... (toch geen WRC hierboven??? mjammie ingeval van wel... :)
Dreeten
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 dec 2003, 19:06
Locatie: Veldegem

Nee geen wrc, een plus is het break model van de impreza (moet een doos met pc en zo kunnen vervoeren, in een wrc gaat da nie zo goed samen) maar wel een lekkere 2 liter onder de motorkap, je kunt er es een goede lap op geven zo. Just jammer als je er mee je amuseert dat ook die meter van de benzine zich amuseert in de portemonee...

Maar anders een droom om mee rond te vliegen.
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

F uck die sneeuw!
Ik ben vrijdag avond om 17u in Groningen (Nederland) vertrokken naar Neerpelt.
Deze morgen om 7u kwam ik thuis aan.
In totaal dus 14u gereden over een afstand van iets minder dan 300km :evil:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Een Subaru Umpreza WRX STi is toch wat mijn volgende auto probably wordt ! Fatsoenlijke wagen met massa's power vooronder en vierwielaangedreven :twisted: Alleen de tax van die dingen... :roll:
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Ja, f*** idd, blijkbaar is het anno 2005 nog altijd mogelijk dat een hele regio (Waasland) 6 uur zonder stroom zit. Het was hier f*** koud thuis(gasbrander).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Er gaat niks boven de warmte van een houtkachel :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Lukse schreef:Ik ben vrijdag avond om 17u in Groningen (Nederland) vertrokken naar Neerpelt.
Deze morgen om 7u kwam ik thuis aan.

Lol, helemaal naar Friesland geweest? Ik had normaal een afspraak in Twello (Oost-Nederland), maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt en ben naar Eindhoven gegaan :)
Gelukkig maar, om 18 uur was het file van Amsterdam tot daar :) En natuurlijk moet net op dat moment (door de smeltende sneeuw) stroompanne ontstaan en servers onbereikbaar worden :(
The_Borg schreef:Ja, f*** idd, blijkbaar is het anno 2005 nog altijd mogelijk dat een hele regio (Waasland) 6 uur zonder stroom zit. Het was hier f*** koud thuis(gasbrander).

Maar ondertussen is die terug neem ik aan, anders kon ge deze post niet doen :p
Pfoe, zo warm hier in Limburg! :P :P
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

The_Borg schreef:Ja, f*** idd, blijkbaar is het anno 2005 nog altijd mogelijk dat een hele regio (Waasland) 6 uur zonder stroom zit.

<center>De mensen denken eenvoudig en gemakkelijk de natuur baas te kunnen...
Niet enkel in het Waasland, ook in Duitsland ziet men omgevallen hoogspanningsmasten.
Daar kwamen ook honderdduizende in de omgeving van Münster zonder stroom te zitten.
Misschien 'n geruststelling voor de burgemeester van St Niklaas ? :eek: </center>
Bijlagen
chaos_.jpg
(4.6 KiB) 1186 keer gedownload
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Gistermiddag naar Melsele via Zwijndrecht( Antwerpen vanuit Zelzate,
sneeuw en regen. op zo'n 45 min. ter plaatse.
Het enige wat me opviel was dat de enigen die op de linkerrijstrook tegen 120, 130 en meer voorbijstaken nederlanders waren dus niet alleen het weer maar de onvoorzichtigheid van sommigen veroorzaken die verkeersellende in Holland.
Wat het weer zelf betreft kan ik kort zijn wees altijd voorbereid op het ergste, ik heb altijd een sleepkabel, startkabels en gereedschap in de auto liggen.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Sandman79

Blue-Sky schreef:
The_Borg schreef:Ja, f*** idd, blijkbaar is het anno 2005 nog altijd mogelijk dat een hele regio (Waasland) 6 uur zonder stroom zit.

<center>De mensen denken eenvoudig en gemakkelijk de natuur baas te kunnen...
Niet enkel in het Waasland, ook in Duitsland ziet men omgevallen hoogspanningsmasten.
Daar kwamen ook honderdduizende in de omgeving van Münster zonder stroom te zitten.
Misschien 'n geruststelling voor de burgemeester van St Niklaas ? :eek: </center>



tjah , de burgemeester van Sint Niklaas vond het een schande omdat wehier toch niet in Afika zouden zitten (hem had moeite dacht ik om niet Amerika te zeggen... ;) ... echter, een stroomkabel die doorknakt, daar kan je nooit niet alles op voorzien....
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Verwarmde kabels lossen dat op :P :D
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Phuncz schreef:Verwarmde kabels lossen dat op :P :D

Erratum: Link gewist, daar niet meer actueel.
Ophopingen tot zelfs 1,8 meter hoog, in het BergischeLand

Gelukkig was dat in ons landje niet zó erg... :-D

Hier dan een image in de plaats...
Bijlagen
mast_geknikt.jpg
(13.17 KiB) 1059 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 27 nov 2005, 18:39, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

De mensen denken eenvoudig en gemakkelijk de natuur baas te kunnen... Niet enkel in het Waasland, ook in Duitsland ziet men omgevallen hoogspanningsmasten. Daar kwamen ook honderdduizende in de omgeving van Münster zonder stroom te zitten. Misschien 'n geruststelling voor de burgemeester van St Niklaas ?


Huhu, klein detail, in het Waasland lag de stroomuitval helemaal niet aan een omgeknakte mast, de mast in Affligem is een losstaand geval waarbij een andere regio zonder stroom viel. De panne bij ons lag aan defecten in 4 centrales. Dit gecombineerd met de andere defecten in gans Vlaanderen vind ik het op zijn minst "opvallend". Zeker wanneer je dit kadert tussen de vele stroompannes die Gent het voorbije jaar hebben getroffen. Het lijkt mij eerder een zaak van meer geld te steken in onderhoud & vernieuwing. Daar kan wel degelijks iets aan gedaan worden. Voor je het weet zitten we in Amerikaanse toestanden waar het normaal is dat de stroom een paar dagen per jaar uitvalt.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Shibby
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 nov 2005, 20:24
Locatie: Laarne (Ghent)

Door die leuke sneeuw te zien liggen (nu eigenlijk niet meer, want het is te donker :P) wil ik echt gaan snowboarden!
Spijtig genoeg ga ik pas in de krokusvakantie, maar een eens weekendje in de volgende vakantie, valt te overwegen ;)
Go to www.liveset-base.be register and download a lot of livesets!
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

crapiecorn schreef:Nu is het ideale moment voor een verlaten pleintje te zoeken en je handrem eens goed uit te testen :p


lol dan eindigde op de muur.. ge kunt dat beter doen als het regent ik deed dat ook altijd met van die caddy's van volkswagen.. wreed plezant

ik vind het toch triest we kunnen niet echt van een storm spreken en alles valt uit :twisted: ..
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”