petrol242 schreef:Niet alleen in tijden van oorlog. Bijna elke crisis, wat ze ook inhoudt, is terug te leiden tot dezelfde smeerlapperij en wat uiteindelijk dé klassenstrijd is die nooit zal stoppen en nu nog meer aanwezig is dan ooit maar niet altijd (h)erkend wordt.
Precies daarom is de steun voor regimes die de vrije meningsuiting vermorzelen (China, Cuba, Venezuela, Rusland) vanuit PVDA zo'n valse noot.
Zoals Dizzy zegt, je moet sterke vakbonden hebben voor die arbeidersklasses, die heb je niet als de vrije meningsuiting op de schop gaat.
Dizzy schreef:Indien het zo logisch was zouden werkmensen niet OVLD of NVA stemmen en vrouwen bvb niet VB enz...
Mochten partijen effectief het beleid voeren waar ze bij verkiezingen voor pleiten, dan zouden we ongetwijfeld een heel ander stemgedrag zien.
Maar wat ben je met partijen die zeggen voor de gewone man op te komen die, eens aan de macht, iedere dag bewijzen van het tegendeel te doen?
Wat ben je met partijen die voor lagere belastingen pleiten, maar bij de eerste gelegenheid zeggen dat dat boerenbedrog zou zijn?
De mensen zijn niet dom, ze zien dat de praatjes maar praatjes zijn, en daarom stemmen ze voor diegene die het anders willen doen.
Ik zie bijv. in de PFOS affaire dat het N-VA is die aan de kar trekt om zaken uit het verleden uit te spitten, terwijl zowat alle partijen al ministers van leefmilieu geleverd hebben (inclusief Groen).
heist_175 schreef:Wat vermag de politiek tegen op hol slaande prijzen?
Het begrotingsgat nog vergroten?
Op dit moment verdienen ze zich blauw via BTW aan die verhoogde brandstofprijzen.
Ze verdienen dus op kap van mensen die het met moeite kunnen betalen.
Het is dus niet zo dat als ze tijdelijk de BTW verlagen dat ze in eigen vel snijden.
heist_175 schreef:Ondanks de overduidelijke agressie van de Russen, zijn de 2 extremistische partijen in België fan van Poetin:
- de PVDA omdat ze enkel tegen het Amerikaanse imperialisme zijn, maar het imperialisme van Poetin blijkbaar willen verzwijgen
- het VB dat maar geen afstand kan nemen van hun idolatrie voor potentaten
Zou dat tot verschuivingen leiden (lijden) bij een peiling?
Ik vind de houding van PVDA redelijk duidelijk, ze weigeren een resolutie te stemmen die ook concrete sancties neemt tegen Rusland.
Voor VB is dat minder duidelijk, enerzijds veroordelen ze Poetins inval, maar hebben ze zich dan weer onthouden op Europees vlak bij zo'n motie, ze zijn wel voor sancties, maar ze mogen ons geen pijn doen, maar ze willen wel Oekraïense vluchtelingen opvangen.
Ik heb bij de verkiezingen binnenlands VB gestemd en op Europees niveau voor N-VA.
De reden daarvoor lag bij de Catalaanse kwestie, waar ik N-VA meer zag betekenen voor de Catalanen.
Ik voel mij ook niet anti-Europees.
Gezien de houding van de diverse politieke partijen in de kwestie Oekraïne ben ik blij dat ik die keuze gemaakt heb.