VRT 1 vanaf dinsdag in CDS pakket
21-11-2005 - Bij een Astra-CDS bijeenkomst in Lelystad is vandaag bekendgemaakt dat de Vlaamse VRT één morgen al doorgegeven gaat worden in het CanalDigitaal pakket. Het is echter nog niet duidelijk in welk pakket de zender ondergebracht zal worden. Eerder was er sprake van het "Familiepakket". De toevoeging van VRT één is uitsluitend voor de Nederlandse satellietkijker. Vlaamse kijkers hebben geen legale mogelijkheid om mee te kijken.
Bron: http://www.satellitemagazine.com/?action=nieuws&id=764
Hoe triestig moet het nog worden voor ons.
Een nederlander heeft meer mogelijkheden om VRT te ontvangen dan een belg.
VRT vanaf 22 november op Satelliet(behalve als je Belg bent)
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Ondertussen is er een website opgedoken waar sprake is van satelliet voor België.
http://www.tv-vlaanderen.be
Volgens http://dutchmedia.web-log.nl/log/4174788 zit het nederlandse canal digitaal hierachter.
Gaat er dan toch eindelijk iets bewegen in Vlaanderen??
Volgens http://dutchmedia.web-log.nl/log/4174788 zit het nederlandse canal digitaal hierachter.
Gaat er dan toch eindelijk iets bewegen in Vlaanderen??
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Bij dns.be:alfadude schreef:Ondertussen is er een website opgedoken waar sprake is van satelliet voor België.
Domein Naam tv-vlaanderen
Status REGISTERED
Registratie 25 augustus 2005
Laatste wijziging 01 september 2005 10:34
Licentienemer
Naam P. Wolbert
Organisatie CANAL+ Services B.V.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Contacteer:
Volgens die link hierboven ( http://dutchmedia.web-log.nl/log/4174788) zouden ze gesprekken voeren met alle vlaamse mediabedrijven.
Dus stel je voor voor onder 10€ per maand TV1, canvas, vtm,Ka2, vt4 ,vijftv, ned 1-2-3 , dus eigenlijk alle vlaamse zenders, via satelliet.
Teken ik direct voor, al vragen ze zoals bij telenet (decoder - lease voor de 9 afgepakte zenders) 30€ prijs voor een smartcard
Goodbye belg en TN kabel :):):)
Dus stel je voor voor onder 10€ per maand TV1, canvas, vtm,Ka2, vt4 ,vijftv, ned 1-2-3 , dus eigenlijk alle vlaamse zenders, via satelliet.
Teken ik direct voor, al vragen ze zoals bij telenet (decoder - lease voor de 9 afgepakte zenders) 30€ prijs voor een smartcard
Goodbye belg en TN kabel :):):)
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik weet niet ze maar mensen in een appartement mogen gewoon geen satelliet plaatsen, waarom maakt men gewoon geen gebruik van dvb-t. 'k Heb de antennes van die dingen gezien en die waren toch vrij klein in vergelijking met een satelliet.
-
- Pro Member
- Contacteer:
Yup kan'k begrijpen maar tegenwoordig hebben ze daar ook al oplossingen voor hoorOfloo schreef:Ik weet niet ze maar mensen in een appartement mogen gewoon geen satelliet plaatsen,
gelijk een platte schotel die maar een gewone tegel is om op te hangen tegen muur (zit zelf lamp in om te verdoezelen dat het een schotel is)
Zelfs gewone soort staanlamp (kinda zo'n terras-nachtverlichtingstype) hebben al volledige en deftige schotelantenne-ontvangst in.
Kost natuurlijk wel beetje meer sijtiggenoeg
- alfadude
- Elite Poster
Die kleine binnenhuisantennes werken spijtig genoeg niet overal.Ofloo schreef:Ik weet niet ze maar mensen in een appartement mogen gewoon geen satelliet plaatsen, waarom maakt men gewoon geen gebruik van dvb-t. 'k Heb de antennes van die dingen gezien en die waren toch vrij klein in vergelijking met een satelliet.
Ook zal het aanbod via satelliet wel wat groter zijn dan alleen één en canvas/ketnet.
De organisatie achter tv-vlaanderen is canal digitaal nederland en die kunnen discovery nat. geographic en een aantal MTV's zonder probleem bijleveren. Die transponderruimte gebruiken ze toch al.
Indien je toevallig in 'n appartementsgebouw woont, waarvan een venster in richting zuiden uitgeeft, heb je de kans met een kleine paraboolspiegel van maar 40 cm. groot zelfs binnenhuis een goede ontvangst te hebben.alfadude schreef: Die kleine binnenhuisantennes werken spijtig genoeg niet overal.
Indien er geen andere gebouwen of hoge bomen in de weg staan,... en het glas geen reflecterend laagje heeft .
(richting dus zuid min ca. 19 ° oost voor Astra)
Idem indien je in een huis woont, zoals "mr_willes" welke in Lommel ging wonen.mr_willes schreef: Ik als bijna-belg vind dat geen overbodige luxe.
Een bekende welke zo'n digitale sat installatie heeft ontvangt meerdere honderd kanalen. (binnenshuis met de parabool)
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Waar haal je uit dat je in de gevel van je appartement mag gaan boren en zaken op hangen, je mag gewoon niks doen dat het zicht van het gebouw verandert, zelfs een bloempot mag je niet voor je deur zetten of op je venster bank.. huur maar eens iets.. je zal nog raar kijkentoerist schreef:Yup kan'k begrijpen maar tegenwoordig hebben ze daar ook al oplossingen voor hoorOfloo schreef:Ik weet niet ze maar mensen in een appartement mogen gewoon geen satelliet plaatsen,
gelijk een platte schotel die maar een gewone tegel is om op te hangen tegen muur (zit zelf lamp in om te verdoezelen dat het een schotel is)
Zelfs gewone soort staanlamp (kinda zo'n terras-nachtverlichtingstype) hebben al volledige en deftige schotelantenne-ontvangst in.
Kost natuurlijk wel beetje meer sijtiggenoeg
Nu is het zo dat ik het gewoon spijtig vind dat je een hele installatie nodig hebt gewoon om wat tv te kunnen kijken en ik vind dat men er niet echt over nadenkt of mensen het wel kunnen gebruiken. Zelfs het plaatsen van een sat. is niet altijd toegelaten, als ik het goed voor heb.
-
- Pro Member
- Contacteer:
Zijn al enkele arresten geweest op Europees vlak. De gemeenten kunnen je niet meer verbieden / straffen als jij beslist om een schotel te plaatsen op eigen grond.Zelfs als je huurt mag het.(als je geen beschadigingen aan muur etc doet, kan niemand er van klagen).Ofloo schreef:Zelfs het plaatsen van een sat. is niet altijd toegelaten, als ik het goed voor heb.
Op appartement heb ik geen idee van.. kunnen misschien andere wetten zijn.
- alfadude
- Elite Poster
Zolang je niets beschadigd mag je doen wat je wil.
Ze kunnen je niet verbieden om een schotel te hebben omdat je het recht hebt op vrije nieuwsgaring.(is geregeld via één of ander europees verdrag)
Ze kunnen je niet verbieden om een schotel te hebben omdat je het recht hebt op vrije nieuwsgaring.(is geregeld via één of ander europees verdrag)
Dat zou nog al een zicht zijn voor een appartements gebouw in een grootstad.alfadude schreef:Zolang je niets beschadigd mag je doen wat je wil.
Overal bespikt met parabool spiegels, lees de voorschriften uitgevaardigd door de stad in kwestie.
De enige goede oplossing om buildings te verzorgen kan je hier vinden.
Daar kan je ook lezen: Gemeenschappelijke satellietontvangst biedt bewoners niet alleen meer keuzevrijheid, maar voorkomt tegelijkertijd gevelontsiering door individuele schotelantennes.
Dit enkel als voorbeeld gesteld.
Er zijn natuurlijk meer firma's welke zo'n installaties kunnen plaatsen.