Wel die laatste zin is nu eens het beste waar ik het mee eens ben ,ivob schreef:Leuk dat ze dat kunnen. Vooral leuk voor Engie zelf.
Anderzijds is mijn groen energiecontract nauwelijks duurder geworden.
Blijkbaar zelfs nog altijd goedkoper en stabieler dan energie opgewekt met reeds afbetaalde technologie.
De nuance is blijkbaar dat de winsten van de groene energie deels terugvloeien naar de consument zelf en naar herinvesteringen voor de toekomst en dat de winsten van de nucleaire sector nog altijd gewoon richting buitenland gaan. Aan de verkoopsprijzen te zien al zeker niet naar de consument. Tot spijt van wie 't benijdt.
Maar iedereen kiest natuurlijk zelf naar waar hij zijn spaargeld wenst te sturen.
voor mij mag iedereen zoveel van zijn daken vol leggen en batterijen plaatsen , zolang je ook eens beseft dat niet iedereen een eigen dak heeft en huurder of eigenaar is van een appartement en zo onmogelijk is in een eigen zonnepanelen energie beheer . En vandaar dat ik steevast voor kernenergie kies omdat dat de meeste onafhankelijkheid geeft van aanvoer voor elektriciteit .
Trouwens juist in Bloomberg gehoord dat President Biden nu zegt dat we even heel die groene ecologische co2 dogma moeten opzij zetten in huidige context van wat er gaande is door de heer Putin , want dat hij dit nu juist gebruikt om anderen te verlammen om de juiste sancties te treffen .
En gewoon op kernenergie verder moeten gaan .
Voor jou het gifgroene dogma en voor mij de kernenergie ...., en we gaan dan beiden tevreden zijn , maar geen groene (ex wollensokken breiers overheersing )