petrol242 schreef:boulder schreef:
Natuurlijk heb ik dat niet gehoord, ik zit niet te wachten op toespraken van de nieuwe Hitler.
Weet je wel hoe dat overkomt? Tja, en dan maar zeggen dat er geen jota veranderd is sinds de regimewissel in 1991
Komt het slecht over dat ik niet naar Adolf Poetin zijn speeches luister?
Als dat stuk uitschot iets interessants te vertellen heeft, zullen ze dat fragment wel in het nieuws tonen.
Zijn spreekrecht heeft hij al jaren verspeeld, toen hij burgervliegtuig MH17 liet neerhalen, toen hij geheimagenten naar Groot-Brittannië stuurde om daar mensen te vergiftigen, toen hij zijn tegenstrevers bij verkiezingen liet vermoorden / opsluiten, toen hij delen van de Oekraïne op laffe manier annexeerde, ...
petrol242 schreef:Putin is een oligarchische kapitalist en dat wil je gewoonweg niet toegeven.
Jij bent door je partijlijn zo geïndoctrineerd dat je alles in termen van "kapitalisten" ziet.
Poetin komt van de KGB, dat is niet direct een kapitalistisch bolwerk.
En het "stoute Westen" heeft al verscheidene bezittingen van die oligarchen aangeslagen...
petrol242 schreef:Dat heeft met het verleden van Rusland niks te maken. Dat is hetzelfde als zeggen dat Duitsland in 2022 onder een nazi regime gebukt gaat.
Dat laatste is natuurlijk pure onzin, want Duitsland valt geen buurlanden binnen, laat staan dat ze opponenten vergiftigen of kinderen opsluiten omdat ze bloempjes bij een ambassade leggen.
En het verleden zorgt er precies wel voor dat landen als Cuba, Venezuela, Noord-Korea, etc. nog altijd de Russische propaganda overnemen.
petrol242 schreef:Dat is begrijpelijk gezien wat er gebeurt met zijn land maar dat is niet de oplossing want je gaat daar heel de wereld mee in brand steken. Het behoort ook tot de tactiek van Putin. Die zit te wachten tot er buitenlandse bemoeienis komt om zijn oorlog te legitimeren.
Dat is hopeloos naïef, alsof Poetin echt legitimatie nodig heeft.
Als het Westen niets doet, dan voert hij gewoon zijn retoriek naar de eigen bevolking op.
"Het Westen dreigt met kernwapens", "NAVO valt aan", whatever.
En wat die kernwapens betreft en het feit dat het een zot is, dat was vorige week ook zo, en vorige maand ook.
Als die gek op de rode knop wil drukken, kan die dat, of het Westen nu braaf pootjes geeft of niet.
Dan kunnen we maar beter onze tanden laten zien.