Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

timmermc schreef:Is Poetin nu bezig met zichzelf in het belachelijke aan het trekken tegenover de wereld?

Als ik hem daar zie omringd midden een tafel vol 'Aeroflot stagiars', dan krijg ik de indruk dat hij zich enkel nog dicht laat omringen door wat 'hookers'. Dit lijkt op een slechte film, terwijl zijn land aan het uiteenvallen is naar een stenen tijdperk op economisch vlak.
Wel, aangezien die Aeroflot stagairs daar niet echt waren is het idd een relatief slechte film.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Gefotoshopt.

Zijn generaals en ministers houdt hij op 10 m, maar hij zou tussen de stewardessen gaan zitten :-D
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

woutervh schreef:Al die vergelijkingen met pesters op school... Velen hier hebben er blijkbaar een hele geschiedenis mee.
Het is een perfecte vergelijking.
woutervh schreef:Welnu, met sommige pesters kon de directie natuurlijk wel op een normale manier praten.
Alleen maar omdat die pester weet dat er een stok achter de deur is (van school gestuurd worden bijv., desnoods de jeugdrechtbank).
Een pester die zich oppermachtig voelt, zal niets toegeven.
woutervh schreef:Het gaat hem hier over de hoe, niet de wat. Als jij een meningsverschil hebt met uw vrouw, mag ik hopen dat je het gesprek kunt aangaan zonder daarbij een stok achter de deur te hebben of good cop bad cop te hoeven spelen
Je vergelijking slaat nergens op, het Westen is niet getrouwd met Poetin.
Maar als je toch die kant op wil: als je een brief van de advocaat van je vrouw ontvangt, dat zij heel het huis dat op jouw naam staat opeist, en alle geld op je bankrekening om er met haar minnaar vandoor te gaan, dan ga jij "diplomatisch" zijn en eventjes op een lieflijke manier tegemoet komen, zeker? :lol:
1207 schreef:BIj Poetin ben ik er trouwens zeker van dat het maar kwestie van tijd is vooraleer hij al die hulp aan Oekraïne als inmenging in het conflict bekijkt
Da zal geen weken meer duren hoor
Ook dat gedrag heeft een perfecte analogie met de pestkop.
De pestkop die vlak voor u komt staan, en zegt van "Sla dan!", waarbij hij naar zijn kaak wijst.
De gepeste denkt van "ik ga dat niet doen, want hij wacht daarop als drogreden om te kunnen aanvallen."
De gepeste weigert een slag uit te delen, uiteindelijk grijpt de pestkop de hand van de gepeste, en geeft er een flauw tikje mee tegen zijn kaak, trekt een gezicht van pijn, en gebruikt dat als legitimatie om dan de ander bont en blauw te slaan.
Dat is wat Rusland nu doet.
De sancties gelijkstellen met een oorlogsverklaring.
Een no-flyzone instellen vergelijken met een oorlogsverklaring.
De NAVO wil die no-flyzone niet instellen, uit schrik voor een conflict met Rusland.
Maar dat maakt niet uit, want dan vindt hij wel wat anders, desnoods fabriceren ze weer zo'n valse filmpjes om een legitimatie te creëren.
Mijn aanvoelen is dat we afstevenen op WO 3, en dat we daar maar beter klaar voor zijn.
cptKangaroo schreef:De banden op die Russische voertuigen zouden goedkope Chinese replicas van een Michelin band zijn, en zouden broos geworden zijn door langdurige opslag in een ander klimaat dan de modderwegen waarin ze nu makkelijk scheuren.
Hehe, dat zou prachtig zijn.
Oorlog verliezen omdat ze hun brol op alibaba.com gekocht hebben.
phil48 schreef:"But even though they worry about me, they still say it probably happens only by accident, that the Russian army would never target civilians. That it's Ukrainians who're killing their own people."
Het is moeilijk te begrijpen hoe mensen zoiets geloven, maar propaganda werkt.
Zij geloven dat "nationalisten" de kerncentrale zelf beschoten hebben.
Dat houdt natuurlijk geen steek.
Er wordt steeds minder informatie gegeven op hun media, de enige stemmen die ze nog horen zijn die van Poetin en co.
Ze worden compleet zonder informatie gezet, het enige dat ze nog mogen horen is de leugenretoriek van Adolf Poetin.
1207 schreef:Die moeder kan dus niet geloven dat haar regering/land zoiets zou doen, zeker niet in Oekraïne
Ik zie daar ook een verdrongen schuldgevoel in.
Die moeder ging ongetwijfeld mee in de retoriek van Adolf Poetin, dus voor haarzelf toegeven dat haar dochter gelijk heeft, betekent feitelijk dat ze impliciet aan de kant stond van zij die haar kwaad deden.
Het gedacht is zo pijnlijk, dat ze dat liever verdringt, en dan maar besluit dat haar dochter het allemaal verkeerd begrepen heeft.
petrol242 schreef:Zelfde comments voor jou. Was Boulder... was... de wereld is constant in verandering. Putin en heel zijn regime is anti-communistisch mocht je dat nog niet weten.
Er is daar nog geen jota aan veranderd.
Wie Cubaanse of Venezolaanse 'nieuws'media raadpleegt, zal zien dat die het standpunt van Rusland verkondigen.
Zij citeren RT, ze vertellen niets over de burgerslachtoffers, ze laten Biden niet spreken, maar alleen Poetin.
Zij zijn nog altijd de bondgenoot van Rusland.
En in het Europees parlement hebben de communistische partijen tegen een veroordeling gestemd.
petrol242 schreef:In zijn toespraak van een uur voor de Russische TV bij het begin van de invasie heeft Putin het 20 minuten lang over de Bolsjewieken en Lenin gehad. Volgens hem een bende misdadigers die na de oktober revolutie Oekraïne een bijzonder statuut wouden geven. Maar dat zal je natuurlijk niet gehoord (willen) hebben.
Natuurlijk heb ik dat niet gehoord, ik zit niet te wachten op toespraken van de nieuwe Hitler.
petrol242 schreef:Zo werkt diplomatie helemaal niet in een situatie zoals deze.
Je kunt zoveel rond de pot draaien als je wilt, maar diplomatie werkt maar als de partners elkaar als sterk genoeg beschouwen.
Een Europa dat in de ogen van Poetin militair zwak is en niet kan terugslaan, daar zal hij nul de botten concessies voor doen.
Dus ja, diplomatie werkt wel op die manier.
pengu schreef:Als deze crisis achter de rug is zouden we ons beter eens moeten afvragen of we vrijheid niet beter gewoon met de botte bijloveral kunnen gaan afdwingen.
Het eerste probleem is dat in veel regio's men gewoon niet rijp is voor democratie.
Het tweede probleem, en dat is een veel groter, is dat wij gewoon niet genoeg troepen hebben om dat af te dwingen.
Allez, stel dat er een echte grondoorlog komt met Rusland, dat zal al een serieuze aderlating zijn voor Europa.
Je mag ook erop rekenen dat er landen zijn die Rusland gaan steunen, dat wordt een wereldoorlog.
En dat is allemaal begonnen over één land.
Denk je dat wij, of om het even welk ander land, genoeg troepen heeft om zo heel de wereld te domineren?
Laatst gewijzigd door boulder op 06 mar 2022, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

boulder schreef:Mijn aanvoelen is dat we afstevenen op WO 3, en dat we daar maar beter klaar voor zijn.
Ik wil positief blijven maar voel het ook zo aan. Dit komt gewoon niet meer vanzelf goed. Maar zijn we daar klaar voor? Legerplicht terug invoeren dan, voor wie?
Wie van ons zou als kanonnenvlees willen gebruikt worden in een oorlog waar je eigenlijk geen reet mee te maken hebt en dat het werk is van rijke zieke, elite mensen? Ik kom daar echt slecht van als dit deze weg opgaat. Val nog liever dood dan te moeten gaan vechten.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Pengu schreef:Wie van ons zou als kanonnenvlees willen gebruikt worden in een oorlog waar je eigenlijk geen reet mee te maken hebt en dat het werk is van rijke zieke, elite mensen? Ik kom daar echt slecht van als dit deze weg opgaat. Val nog liever dood dan te moeten gaan vechten.
Eens je wordt opgeroepen, kun je moeilijk nog zeggen dat je met die oorlog geen reet te maken hebt.
Rusland bedreigt steeds meer heel het Westen.
Stel dat je wordt opgeroepen, en je wilt deserteren, dan moet je ook vluchten naar het buitenland.
Naar waar ga je vluchten?
Op dat moment zal waarschijnlijk heel Europa en heel de VS in oorlog zijn met Rusland.
1207 schreef:Ik denk niet dat iemand veel problemen met die mensen heeft of dat die een probleem zijn.
die willen terug en als het niet anders kan zullen die wel integreren.
Vraag eens aan mensen die een zoon of dochter hebben die gescheiden is, en die dan weer bij de ouders komt wonen, voor langere tijd.
Dat geeft spanningen, en dat is dan nog familie.
De Vivaldi regering zegt wel aan de mensen die Oekraïners opvangen, dat dat maar tijdelijk is, tot zij de opvang regelen.
Ik bewonder de mensen die dat doen.
Maar wat als er effectief 4 à 7 miljoen vluchtelingen toestromen naar Europa, en die overheidsopvang is er gewoon niet?
De kans is groot dat als die mensen na een jaar nog bij die mensen thuis zijn, dat tot wrijvingen leidt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

boulder schreef: De kans is groot dat als die mensen na een jaar nog bij die mensen thuis zijn, dat tot wrijvingen leidt.
en dat zal bij sommige ook zo zijn

Nu is mijn verwachting dat poetin oorlog gewoon wil, het zou me verbazen moesten we eind maart halen zonder dat het conflict is overgesprongen op andere landen
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

1207 schreef:
boulder schreef: De kans is groot dat als die mensen na een jaar nog bij die mensen thuis zijn, dat tot wrijvingen leidt.
en dat zal bij sommige ook zo zijn

Nu is mijn verwachting dat poetin oorlog gewoon wil, het zou me verbazen moesten we eind maart halen zonder dat het conflict is overgesprongen op andere landen
Ja, hij doet er alles aan om andere landen mee te sleuren in dat conflict.
Ik schat dat tegen 20 maart of zo het prijs is.
Vergeet niet, in Russisch gezinde landen (Cuba, Venezuela, Rusland zelf, China, etc.) hoort men alleen wat Poetin te vertellen heeft.
Nieuws over de burgerbeschietingen wordt volledig verzwegen.
Biden, Johnson, Macron, etc. worden nooit aan het woord gelaten.
De verhalen over nazi's worden er dagelijks ingepompt.
En de retoriek is voortdurend dat het Westen agressief is, en Rusland bedreigt.
Dus het maakt niet veel uit als Biden zegt dat hij het Russische volk niet viseert, die boodschap geraakt nooit tot bij de bevolking, die krijgt de leugentaal van Adolf Poetin en (Lavrov) Lafhond te horen.
Die maken zijn burgers klaar voor de oorlog.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Pengu schreef:Ik wil positief blijven maar voel het ook zo aan. Dit komt gewoon niet meer vanzelf goed. Maar zijn we daar klaar voor? Legerplicht terug invoeren dan, voor wie?
Wie van ons zou als kanonnenvlees willen gebruikt worden in een oorlog waar je eigenlijk geen reet mee te maken hebt en dat het werk is van rijke zieke, elite mensen? Ik kom daar echt slecht van als dit deze weg opgaat. Val nog liever dood dan te moeten gaan vechten.
Voor wie? Voor iedereen die kan vechten, in Oekraïne iedereen onder de 65.

Niemand wil dat maar het wordt je ook niet gevraagd maar opgedragen. Wie niet wil is een deserteur en wordt gefusilleerd. Da's eigenlijk hetzelfde maar sneller.

Hoeveel oorlogen ken je die door burgers gestart zijn en waar de elite in ging vechten?

Dood vallen is niet nodig, zoals ik al zei dat hoort tot onderdeel van het proces en daar wordt voor gezorgd.

Wat me opvalt is dat velen uitgaan dat de Russen dit allemaal goedkeuren. Ja, er is veel desinformatie en propaganda maar dat is er altijd geweest. Dat weten die mensen ook wel. Iemand zei me er dat hij enkel de prijs van de krant geloofde, over de datum twijfel ik nog :lol:
Ook hier is er veel desinformatie en wij geloven toch ook niet alles wat men vertelt.

En dan heb je nog het feit van zaken willen geloven waarvan je eigenlijk zelf weet en beseft dat ze onzin zijn. Dat kunnen verhalen zijn van mensen die zichzelf zouden uitmoorden of Walen waar we zogezegd onmogelijk mee kunnen samenleven maar met Oekraïners geen probleem :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dizzy schreef:Wat me opvalt is dat velen uitgaan dat de Russen dit allemaal goedkeuren.
Waar haal je dat?
Ik heb hier nog niemand op het forum zien zeggen dat het Russische volk dit goedkeurt, wel dat ze gedesinformeerd worden, en ja, dat er bepaalde zijn die dat wel steunen.

Dizzy schreef:...of Walen waar we zogezegd onmogelijk mee kunnen samenleven maar met Oekraïners geen probleem :lol:
Moet je daar nu altijd locale politiek gaan bijsleuren?
Ik vind dat triest dat je locale politiek gaat voeren op de lijken van Oekraïners.
Er is trouwens ook niemand die dat zegt, als er wrijvingen zijn tussen Vlamingen en Franstaligen dan gaat dat niet over die mensen zelf, maar over het beleid dat gevoerd wordt.
Maar dit is totaal off-topic.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Dizzy schreef:[
Wat me opvalt is dat velen uitgaan dat de Russen dit allemaal goedkeuren.
diegenen dei weten wat er gebeuren keuren het normaal gezien af (90 à 95% hoop ik)
in Rusland zelf? Dit openlijk afkeuren kan u 15j gevang opleveren, zoudt gij de inval dan publiek veroordelen en afkeuren?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Inderdaad, de mensen uiten zich gewoon minder en zijn voorzichtig, dat is ook verstandig want je kan enkel in de problemen komen door teveel uw gedacht te zeggen. Dat is dus iets anders dan geen gedacht hebben of het eens zijn met het beleid. Hier heb je ook een grote meerderheid die het niet eens is met een splitsing van het land en toch doet de politiek alsof dat een enorm probleem is. Ook hier zijn er mensen die hun politieke voorkeur niet durven uiten om problemen te voorkomen en waarom gebruiken we eigenlijk nicknames, juist.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dizzy schreef:Inderdaad, de mensen uiten zich gewoon minder en zijn voorzichtig, dat is ook verstandig want je kan enkel in de problemen komen door teveel uw gedacht te zeggen. Dat is dus iets anders dan geen gedacht hebben of het eens zijn met het beleid.
Maar wie zou dan hier het tegendeel beweerd hebben?
Dizzy schreef:Hier heb je ook een grote meerderheid die het niet eens is met een splitsing van het land en toch doet de politiek alsof dat een enorm probleem is. Ook hier zijn er mensen die hun politieke voorkeur niet durven uiten om problemen te voorkomen en waarom gebruiken we eigenlijk nicknames, juist.
Ik vind het een beetje walgelijk om op kap van de Oekraïeners aan binnenlandse politiek te gaan doen.
Splitsing van het land, als niemand ervan wakker ligt, kun je wel afvragen waarom N-VA en VB zoveel stemmen halen, en VB zelfs de grootste partij in de peilingen is.

Waarom gebruiken we nicknames?
Inderdaad, omdat er mensen zijn die een andere politieke mening niet kunnen verdragen, en zelfs tot fysieke agressie of andere pesterijen zouden kunnen overgaan.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Dizzy schreef:Inderdaad, de mensen uiten zich gewoon minder en zijn voorzichtig, dat is ook verstandig want je kan enkel in de problemen komen door teveel uw gedacht te zeggen. Dat is dus iets anders dan geen gedacht hebben of het eens zijn met het beleid.

Ook hier zijn er mensen die hun politieke voorkeur niet durven uiten om problemen te voorkomen en waarom gebruiken we eigenlijk nicknames, juist.
Hoe wereldvreemd kun je zijn om deze twee situaties als gelijkwaardig voor te stellen.

In Rusland riskeer je 15 jaar cel als je zegt dat dit een "invasie" is in plaats van een "speciale militaire operatie", bij ons zal iemand je misschien eens goed uitlachen als je zegt dat je voor PVDA of VB stemt.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

phil48 schreef:In Rusland riskeer je 15 jaar cel als je zegt dat dit een "invasie" is in plaats van een "speciale militaire operatie", bij ons zal iemand je misschien eens goed uitlachen als je zegt dat je voor PVDA of VB stemt.
De meeste mensen wel, maar er lopen wel altijd van die heethoofden rond, die geen andere meningen verdragen.
Zo zijn er nog mensen uit de vakbonden uitgesloten omdat ze lid waren van VB.
Dat is natuurlijk wel wat anders dan een regime dat mensen opsluit omdat ze een andere mening hebben.

Persoonlijk heb ik wel mijn ideeën, maar ik sluit geen mensen uit, op het werk zit ik naast een PVDA aanhanger.
Over politiek denken we heel verschillend, maar daar komen geen conflicten van.

Als er echt een oorlog komt met een algehele mobilisatie, dan gaan hier mensen samen strijden van allerlei gezindtes.
Ik hoop dat dan iedereen in staat zal zijn om af te stappen van die enggeestige partijpolitiek en samen te strijden tegen de gemeenschappelijke vijand.
Dat de ene dat liever met een Belgisch vlaggetje in gedachten doet, de andere met een Vlaamse Leeuw zou op dat moment totaal onbelangrijk moeten zijn, want ze strijden beiden voor de vrijheid.
Het zou de Russen in elk geval erg plezieren mochten ze op die manier tweedracht kunnen zaaien.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

We gaan samen strijden... Makkers, maten,... Zucht, er valt geen fluit te strijden... China en Rusland een blok, en atoomwapens die ingezet worden. Klaar, op een maand heeft de mensheid zichzelf de nek om gewrongen.

De aarde zal blij zijn. :-o

Stop met oorlog te verkondigen als iets heroïsch. Aan beide kampen zijn er enkel verliezers.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

SPR schreef:We gaan samen strijden... Makkers, maten,... Zucht, er valt geen fluit te strijden... China en Rusland een blok, en atoomwapens die ingezet worden. Klaar, op een maand heeft de mensheid zichzelf de nek om gewrongen.
Ik mag toch hopen dat Poetin slimmer is dan dat.
SPR schreef:Stop met oorlog te verkondigen als iets heroïsch. Aan beide kampen zijn er enkel verliezers.
Ik denk niet dat er hier iets als heroïsch verkondigd wordt.
Maar niet strijden is dus het laten overnemen door een dictatuur, je weet dat het begint met Oekraïne, maar je weet niet waar het eindigt.
Is er iemand die daar de voorkeur aangeeft?
Als er oorlog komt, en er komt een algemene mobilisatie heb je overigens weinig keuze.
Of je strijdt mee, of je vlucht en dan word je als een deserteur beschouwd.
Uitzonderingen natuurlijk voor wie medisch ongeschikt is, of te jong of te oud is.
Waarschijnlijk zouden ze in een dergelijk geval ook enkel mannen verplichten om te strijden.
Laatst gewijzigd door boulder op 06 mar 2022, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

phil48 schreef:
Dizzy schreef:Inderdaad, de mensen uiten zich gewoon minder en zijn voorzichtig, dat is ook verstandig want je kan enkel in de problemen komen door teveel uw gedacht te zeggen. Dat is dus iets anders dan geen gedacht hebben of het eens zijn met het beleid.

Ook hier zijn er mensen die hun politieke voorkeur niet durven uiten om problemen te voorkomen en waarom gebruiken we eigenlijk nicknames, juist.
Hoe wereldvreemd kun je zijn om deze twee situaties als gelijkwaardig voor te stellen.

In Rusland riskeer je 15 jaar cel als je zegt dat dit een "invasie" is in plaats van een "speciale militaire operatie", bij ons zal iemand je misschien eens goed uitlachen als je zegt dat je voor PVDA of VB stemt.
Hoe wereldvreemd kan je zijn door dit als een gelijkwaardige situatie te bekijken? Het is niet omdat je 2 situaties vergelijkt dat ze beiden automatisch gelijk zijn. Het is echter een feit dat ook hier niet elke opvatting zomaar aanvaard wordt of zonder gevolgen blijft. DAT wou in gewoon aangeven, niet dat elk land dat op dezelfde manier aanpakt.

Mensen kunnen ook hier professioneel in de problemen komen als je iets doet dat sommigen niet zint. Herinner je de SM-rechter nog? Die man deed gewoon wat zijn vrouw wou maar hij kon wel een andere job zoeken. Dat maakt België niet gelijk aan Rusland maar plaatst wel de nodige bedenkingen bij sommige uitspraken. We zien altijd heel goed de problemen bij anderen maar de balk in eigen oog is vaak onzichtbaar.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Dizzy schreef: Mensen kunnen ook hier professioneel in de problemen komen als je iets doet dat sommigen niet zint. Herinner je de SM-rechter nog? Die man deed gewoon wat zijn vrouw wou maar hij kon wel een andere job zoeken. Dat maakt België niet gelijk aan Rusland maar plaatst wel de nodige bedenkingen bij sommige uitspraken. We zien altijd heel goed de problemen bij anderen maar de balk in eigen oog is vaak onzichtbaar.
Dit bedoel ik met wereldvreemd.

Een "andere job moeten zoeken" schakel jij gelijk met voor 15 jaar in de gevangenis vliegen.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

boulder schreef: Waarschijnlijk zouden ze in een dergelijk geval ook enkel mannen verplichten om te strijden.
Afbeelding
Ha nee hé. Feminisme!
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Dizzy schreef:Het is echter een feit dat ook hier niet elke opvatting zomaar aanvaard wordt of zonder gevolgen blijft.
in het allerslechtste geval noemen ze u een debiel en/of krijgt ge een weerwoord.
maar ja, er is een reactie op uw opvatting en er kunnen gevolgen zijn. Iemand op dit forum kan uw berichten negeren vanaf nu als hij het niet met u eens is

Om dat nu op dezelfde lijn te zetten met de gevolgen in Rusland, China of N-Korea is wel heel bedenkelijk.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Jongens toch leer aub begrijpend lezen. NERGENS zeg ik dat deze situaties IDENTIEK zijn, dat leiden jullie verkeerdelijk af en zelfs na een verduidelijking gaat men rustig verder op het verkeerde spoor :roll:

Ik zeg dat een mening hier OOK gevolgen kan hebben en dat is volledig juist. Dat is iets anders dan dezelfde gevolgen. Ik zeg dus NIET dat 15 jaar inde bak gelijk is aan uw job verliezen maar WEL dat uw job verliezen ook niet min is om uw gedacht te doen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Dizzy schreef:Jongens toch leer aub begrijpend lezen. NERGENS zeg ik dat deze situaties IDENTIEK zijn, dat leiden jullie verkeerdelijk af en zelfs na een verduidelijking gaat men rustig verder op het verkeerde spoor :roll:.
je had de vergelijking as such nooit of te nimmer mogen maken.

In ons land zijn er geen strafrechtelijke juridische consequenties voor je mening (zoals in Dictaturen genre Rusland of China).
op dit forum zijn er een paar poetinfans, die maken zich niet zo sympathiek momenteel (om het vriendelijk uit te drukken)
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Intussen gaan de propaganda leugens verder...

Amerika was volgens de Russische tv dus bezig met een programma rond biologische wapens in Oekraïne :roll:

The facts of an emergency cleansing by Kiev of the traces of the military biological program being implemented in Ukraine, funded by the US Department of Defense, were revealed, the official representative of the Russian Ministry of Defense, Major General Igor Konashenkov, said on March 6.

“In the course of a special military operation, the facts of an emergency cleansing by the Kiev regime of traces of a military biological program being implemented in Ukraine, funded by the US Department of Defense, were revealed. We have received documentation from employees of Ukrainian biolaboratories on the urgent destruction on February 24 of especially dangerous pathogens of plague, anthrax, tularemia, cholera and other deadly diseases. Now the documents are being analyzed by Russian experts of the troops of radiation, chemical and biological protection, ”said the representative of the Ministry of Defense.

Konashenkov clarified that after the start of the Russian operation to protect civilians in Donbass, the Pentagon had serious concerns about disclosing the conduct of secret biological experiments on the territory of Ukraine.

“In order to prevent the discovery of the facts of violation by the United States and Ukraine of Article 1 of the UN Convention on the Prohibition of Bacteriological (Biological) and Toxin Weapons, the Ukrainian Ministry of Health sent an instruction to all biological laboratories to urgently eliminate stored stocks of dangerous pathogens,” Major General explained.

On the same day, military expert Igor Nikulin said that Ukraine could get nuclear weapons in just a few months.

Nikulin noted that in Ukraine there are still Soviet backlogs, so it is easier for her to create nuclear weapons than Iran or North Korea. In this regard, the Russian operation in the Donbass, the expert believes, turned out to be very timely.

Earlier that day, it became known that Kiev was likely to receive plutonium for nuclear weapons from the United States. According to available information, the United States has repeatedly transferred this material to its partners. There is reason to believe that in this case, too, plutonium could have been transferred to Ukraine by the American side. In addition, it was reported that Kyiv was working on the modernization and creation of new missile weapons that could be used as a means of delivering nuclear weapons. The key role in the creation of a nuclear explosive device was assigned to the National Scientific Center "Kharkov Institute of Physics and Technology" (NSC KIPT). Active work in this direction has been carried out since 2014.

The day before, Russian President Vladimir Putin said that the possible deployment of nuclear weapons in Ukraine calls into question the future of this country. The head of state noted that Russia cannot ignore the intentions of a neighboring country to obtain a nuclear status.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Er is op Kanaal Z een reportage,met een man die 30 jaar in Rusland heeft gewoond(ik geloof van der plaatsen,maar ben niet zeker) hij heeft het over Putin,en de Russen in het algemeen,en daar komt dan uit dat er al jaren geruchten zijn dat Putin ziek is,dat moet dan zwaar/of Cronisch ziek zijn,daarmee zou die lange tafel gebruikt worden want Putin zou enorm bang zijn om Corona te krijgen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

fluppie schreef:dat moet dan zwaar/of Cronisch ziek zijn,daarmee zou die lange tafel gebruikt worden want Putin zou enorm bang zijn om Corona te krijgen.
Wat jammer toch dat zijn eigen Sputnik vaccin op niets trekt (wat hij wel weet) en dat hij uiteraard ook de Westerse vaccins niet durft te nemen, want als je zelf al bezig bent met anderen te vergiftigen heb je genoeg redenen om paranoïde te zijn op dat vlak.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Dizzy schreef:.... Herinner je de SM-rechter nog? Die man deed gewoon wat zijn vrouw wou maar hij kon wel een andere job zoeken. ...

Misschien eens kijken naar het vonnis eerst.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

phil48 schreef: Amerika was volgens de Russische tv dus bezig met een programma rond biologische wapens in Oekraïne :roll: [/i]
alles wijst er dus op dat Moskou iedereen mee in het bad trekt.

de Vs helpt bij nucleaire wapens
Nato zal de grondstoffen leveren
en hett massaal leveren van hulpmiddelen en militair materiaal is uiteraard een inmenging in eht conflict.

Halen we eind maart zonder internationale escalatie?
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

De Russische president Vladimir Poetin heeft Oekraïne gewaarschuwd dat het enkel wil praten als alle wensen van het Kremlin ingewilligd worden én als Zelenski’s troepen stoppen met vechten.
Dat deed Poetin in een telefoontje naar de Turkse president Erdogan.

Er wordt dit weekend druk over-en-weer gebeld met het Kremlin. Vanmiddag belde de Franse president Macron bijna twee uur, vanmorgen was het de beurt aan de Turkse president Erdogan. Die riep Poetin op om een wapenstilstand af te kondigen en om aan vredesonderhandelingen te beginnen.

Maar Poetin waarschuwde in het gesprek vooral dat hij z’n eigen zin wil. Oekraïense onderhandelaars moeten een “constructievere houding” aannemen tijdens onderhandelingen en “rekening houden met de realiteit op het terrein”, zo zei de Russische president. Nog volgens Poetin verliep zijn ‘speciale operatie’ in Oekraïne overigens volgens plan en volgens de juiste timing. “Er werd ook onderstreept dat de speciale operatie enkel geschorst kan worden als Kiev meteen alle militaire operaties stopt en de bekende Russische eisen voldoet”, klonk het nog in een mededeling van het Kremlin na het telefoongesprek. “De Oekraïners gebruiken de onderhandelingen ook om alles te laten aanslepen, zodat de strijdkrachten hun troepen opnieuw kunnen hergroeperen.”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220306_94785950

Tja.. dan heb ik geen hoop meer dat de gevechten spoedig zullen stoppen. :?

Kan de wereld blijven naar de andere kant kijken? :|
Laatst gewijzigd door Petrikske op 06 mar 2022, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Hij wil ook dat alle Ex Oostblok landen geen gewapende groepen of legers meer hebben,zodat die alvast terug kunnen komen onder de invloed van Rusland dat is geen zever,maar iets dat hij al m eerdere keren heeft aangehaald.

De Croo heeft daar ook iets over gezegd,nl. dat na het uiteenvallen van de USSR alle ex-oostblok landen gewoon bij Rusland konden blijven,of naar de Europese kant overhellen,volgens de Croo was dat een zeer drukke periode,en stonden de ex-Oostblok landen in een rij aan te schuiven,en er was er geen enkel die nog terug wou naar de Rusland-invloedssfeer.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

1207 schreef:
Dizzy schreef:Jongens toch leer aub begrijpend lezen. NERGENS zeg ik dat deze situaties IDENTIEK zijn, dat leiden jullie verkeerdelijk af en zelfs na een verduidelijking gaat men rustig verder op het verkeerde spoor :roll:.
je had de vergelijking as such nooit of te nimmer mogen maken.

In ons land zijn er geen strafrechtelijke juridische consequenties voor je mening (zoals in Dictaturen genre Rusland of China).
op dit forum zijn er een paar poetinfans, die maken zich niet zo sympathiek momenteel (om het vriendelijk uit te drukken)
:eek: :eek: :roll:
Die zijn er uiteraard wel degelijk en voorbeelden te over, ik had hier al Jeff Hoeyberghs en Dries Van Langenhoven gemeld maar er zijn er nog een pak meer. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01/04 ... hs-vonnis/
En ja dat is zeer problematisch, in Rusland kreeg je 15 jaar geleden ook slechts een boete van omgerekend 45euro als je iets verkeerd zei, dat is ondertussen ook geescaleerd.

Dus die vergelijking gaat jammergenoeg wèl op.
Laatst gewijzigd door Gray op 06 mar 2022, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Toch te begrijpen dat die mensen nooit meer terug willen.


https://www.facebook.com/profile.php?id=100045812423185
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

@Gray

Dus seksistische vrouwonvriendelijke uitlatingen voor een volle zaal toehoorders staan volgens jou op dezelfde lijn als vredevol op straat een bord opsteken dat je tegen oorlog bent.

Wow.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Gray schreef: Die zijn er uiteraard wel degelijk en voorbeelden te over,
inderdaad
smaad, stalking, laster, eerroof, aanzetten tot haat en geweld, seksisme en racisme zijn dingen die inderdaad niet mogen.
Blijkbaar voor jou dus problematisch
.
ben je dus weer diezelfde vergelijking aan het maken tussen beide
Je mag zowel in Rusland in Belgie bepaalde dingen niet zeggen en publiceren op straffe van vervolging, dat klopt als een bus
dus is het hier eigenlijk bijna net hetzelfde als bij Poetin? Dat wil je niet gezegd hebben maar ik leid dat er wel uit af.

en zo minimaliseer je dus hetgeen Poetin nu doet
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

timmermc schreef:Ha nee hé. Feminisme!
Ik ben er niet tegen als een vrouw dat wil doen, hoor.
Maar het ging over verplichting.
Ik denk niet dat de meeste vrouwen zo happig zijn om ook die rol op te nemen.
Dizzy schreef:Jongens toch leer aub begrijpend lezen. NERGENS zeg ik dat deze situaties IDENTIEK zijn, dat leiden jullie verkeerdelijk af en zelfs na een verduidelijking gaat men rustig verder op het verkeerde spoor :roll:
Het is wel dezelfde strategie die je volgde als het over het CST ticket ging, wie zei dat dit iets wat voor dictaturen, had volgens jou ook de 2 gelijkgesteld, terwijl dat niet zo bedoeld was.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

boulder schreef:Ik denk niet dat de meeste vrouwen zo happig zijn om ook die rol op te nemen.
Ik ook ni.
Gelijk is gelijk.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

1207 schreef:
Dizzy schreef:Jongens toch leer aub begrijpend lezen. NERGENS zeg ik dat deze situaties IDENTIEK zijn, dat leiden jullie verkeerdelijk af en zelfs na een verduidelijking gaat men rustig verder op het verkeerde spoor :roll:.
je had de vergelijking as such nooit of te nimmer mogen maken.

In ons land zijn er geen strafrechtelijke juridische consequenties voor je mening (zoals in Dictaturen genre Rusland of China).
op dit forum zijn er een paar poetinfans, die maken zich niet zo sympathiek momenteel (om het vriendelijk uit te drukken)
Grappig, je bent zelf censuur aan het plegen en dat als verdediging tegen censuur :lol:

Als je hier vrij je mening mag uiten waarom zou ik dan geen vergelijking mogen maken en waarom zou ik u niet mogen uitleggen waarom je geen bal gesnapt hebt van deze vergelijking?

En als je ook maar even opgelet had dan had je ook gezien dat ik de Poetinfans zelf al aangesproken heb. En sympathiek en gelijk hebben zijn 2 verschillende zaken die niet noodzakelijk gerelateerd zijn. Anders zou Jean Marie Pfaff nogal gelijk gehad hebben :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

phil48 schreef:@Gray

Dus seksistische vrouwonvriendelijke uitlatingen voor een volle zaal toehoorders staan volgens jou op dezelfde lijn als vredevol op straat een bord opsteken dat je tegen oorlog bent.

Wow.
Het principe is hetzelfde, het gaat erom dat je zaken propageert die het regime niet leuk vind en dat je daarvoor vervolgd wordt.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Gray schreef:
phil48 schreef:@Gray

Dus seksistische vrouwonvriendelijke uitlatingen voor een volle zaal toehoorders staan volgens jou op dezelfde lijn als vredevol op straat een bord opsteken dat je tegen oorlog bent.

Wow.
Het principe is hetzelfde, het gaat erom dat je zaken propageert die het regime niet leuk vind en dat je daarvoor vervolgd wordt.
Dit klopt niet. Het regime heeft er niets mee te maken. Het gaat om maatschappelijke en sociale kwesties en evoluties. Er is een recht om te betogen/protesteren maar er is geen recht om vrouwen te beledigen of discrimineren.

En Driesje is zo hard aangepakt dat hij nu in het parlement zit, waarschijnlijk ook omdat het regime hem zo hard straft :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Als je hier vrij je mening mag uiten
verbied ik iemand om zijn mening te uiten? ben ik bij machte om iemand juridisch te vervolgen? moet hij eerst aan mij vragen of hij hier dingen mag zetten? kan ik zijn berichten veranderen?
waarom zou ik dan geen vergelijking mogen maken en waarom zou ik u niet mogen uitleggen waarom je geen bal gesnapt hebt van deze vergelijking?
zo werkt een gesprek en wissel je gedachten uit :)
als je een opmerking/vragen/bedenkingen/kritiek op je mening al direct censuur noemt gaat het natuurlijk heel snel mis.

ik vind het misplaatst om een Belgische wettelijke regeling zaken als laster en eerroof gelijk te stellen met de vernietigende maatregelen in dictatoriale regimes zoals Rusland
houdt geens teek en daarmee minimaliseer je de dictaturen, wij doen het tenslotte ook
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

1207 schreef:verbied ik iemand om zijn mening te uiten? ben ik bij machte om iemand juridisch te vervolgen? moet hij eerst aan mij vragen of hij hier dingen mag zetten? kan ik zijn berichten veranderen?

zo werkt een gesprek en wissel je gedachten uit :)
als je een opmerking/vragen/bedenkingen/kritiek op je mening al direct censuur noemt gaat het natuurlijk heel snel mis.
Neen, en maar goed ook want uw opmerking dat ik geen vergelijking zou mogen maken is schaamtelijk volgens bovenstaande redenering.

Je kan geen gedachten uitwisselen als je de gedachte niet eens mag uiten. Ik heb geen enkel probleem met opmerkingen of kritiek maar censuur vragen is iets anders dan gedachten uitwisselen. Feit is dat er bij ons wel degelijk beperkingen zijn op vrije meningsuiting en soms is dat ook begrijpelijk en zelfs logisch maar dan mag men dat toch aanbrengen in een discussie over vrije meningsuiting of is het enkel "wij zijn perfect en de rest zijn zotten?".
ik vind het misplaatst om een Belgische wettelijke regeling zaken als laster en eerroof gelijk te stellen met de vernietigende maatregelen in dictatoriale regimes zoals Rusland
houdt geens teek en daarmee minimaliseer je de dictaturen, wij doen het tenslotte ook
Je hebt het nog altijd niet begrepen. Ik ben helemaal niet tegen de wetten op laster en eerroof en hierboven noemt ik ze zelfs nog logisch SOMS. Wat wel klopt is dat dit soort wetten heel vaak het begin zijn van censuur en dat ze door minder nobele overheden al snel misbruikt worden.

Je blijft te fel steken in een blinde hoek voor de eigen tekortkomingen en het feit dat het elders nog veel erger is kan kloppen maar dat maakt ook niet alles goed, een whataboutisme dus.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”