9livesuni schreef:Boulder uw links zijn wel bijzonder pijnlijk
De NAVO benadrukt dat de Russische vliegtuigen boven internationale wateren zijn gebleven en daarmee niet het luchtruim van de betrokken landen hebben geschonden.
Vind je het uit of wat?
De eerste link zegt letterlijk :
Knack schreef:Vier Russische gevechtsvliegtuigen hebben woensdag het Zweedse luchtruim geschonden. Dat zegt het Zweedse leger op zijn website.
En ja, die 2e link zegt dat ze ze hebben kunnen onderscheppen voordat ze konden ons luchtruim binnendringen, maar ze vlogen er wel recht naartoe.
Ze proberen dus constant ons te testen, en daar zijn ze dus al jaren mee bezig.
En dan zie je ze Europese landen binnenvallen en burgers beschieten.
petrol242 schreef:Weet je hoe Libië er nu aan toe is? Met of zonder dictator waar ik trouwens geen uitspraak over heb gedaan?
Als een dictator een land jarenlang leegzuigt, dan gaat het niet plots opgelost zijn omdat die dictator weg is.
Dat is dan zeer fout om te zeggen "met of zonder dictator".
petrol242 schreef:Is de soevereniteit van de Libische bevolking dan niet belangrijk?
Het zijn Staten die soeverein zijn.
Je zou kunnen van vrijheid spreken, maar hoe wil je van vrijheid spreken als een volk onder de knoet van een dictator zit?
Hoe kan het Russische volk vrij zijn als kinderen opgesloten worden als ze bloemen leggen bij de Oekraïense ambassade?
petrol242 schreef:Hoeveel NAVO bommen zijn er daar op onschuldige slachtoffers gevallen? Colateral damage?
Geen idee, in een oorlog zijn er altijd ongewilde slachtoffers, maar dat is wat anders dan wat de Russen doen, die schieten doelbewust op burgers.
petrol242 schreef:Heeft Libië ooit een NAVO land aangevallen? Wat is de legitimiteit dan van die interventies? Of gaat de NAVO alle dictaturen in de wereld aanvallen? Ik denk het niet. Die argumentatie rammelt langs alle kanten.
Het is jouw argumentatie die van geen kanten klopt.
Er was eerst een opstand in Libië tegen dictator Kadhaffi, met een bloederige burgeroorlog tot gevolg.
De rebellen zijn uiteindelijk geholpen door de NAVO, maar er was dus al bloedvergieten.
Je spreekt soevereiniteit van het volk, maar als het volk in opstand komt, kies jij dus partij voor de dictator...
petrol242 schreef:So? Mag ik mijn familie dan niet bezoeken? Het wordt een beetje beschamend Boulder. Ik heb vroeger Oost Berlijn bezocht en dan ben ik een aanhanger van dictaturen...
En waarom verdedig je dan Rusland, Noord-Korea en co?
Waarom doe je alsof een aanval op een dictator als Kadhaffi een aanval op het Libische volk is?
Waarom geef je de schuld aan slachtoffer Oekraïne, en niet aan de aggressor Rusland?
boulder schreef:Voilà, het is weeral de schuld van de slachtoffers.
Nooit van de agresor Rusland.
petrol242 schreef:Waar wordt dat gezegd? Je ziet spoken. Ik vraag nogmaals hoe jij een oplossing ziet uit de impasse.
Het is nogal flauw om eerst iets te zeggen en dan nadien doet alsof je van niets weet.
Jij hebt hier net gezegd dat het is omdat wij Oekraïne helpen dat Rusland dan komt dreigen met een algehele mobilisatie.
Maar nu heb je weer niets gezegd.
petrol242 schreef:Ja en? Ik zie ook niet de tegenspraak in het artikel. Volgens jouw is het dertig jarig conflict een leugen en is de oorlog nu pas begonnen.
Ik heb u net de tegenspraak gegeven.
Je zegt dat beide partijen in fout zijn, terwijl dat artikel duidelijk de schuld bij agressor Rusland legt, en van een ongeprovoceerde aanval spreekt.
Je zegt dat het een burgeroorlog is, terwijl dat artikel van een invasie spreeekt.
De tegenspraak kan niet duidelijker zijn!