Oekraïne
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Symbolische daden zijn leuk maar ook maar dat. Kiev is leuk maar Poetin heeft de val van de regering nodig.DarkV schreef:Eens Rusland Kiev heeft ingenomen als symbolische daad is het land "gevallen"... en ja dat is iets anders dan grondgebied behouden maar op zich is dat ook niet belangrijk. Kijk maar naar het verleden (zelfs binnen Oekraine met de oostenlijke regio's wat al acht jaar aansleept), in dergelijke scenario's spreek je over tientalle jaren dat een land in pure chaos zit en op zich een verloren zaak is voor Oekraine (al die tijd kan je namelijk niets constructiefs bereiken met dergelijk land).Dizzy schreef:Rusland heeft nog heel wat achter de hand en de oorlog gaat verder. Dat ze Kiev en andere delen, misschien zelfs het hele grondgebied kunnen veroveren is mogelijk MAAR je moet het ook kunnen behouden en dat is toch andere koek met zo'n uitgestrekt land.
En dan nog, met een stadsguerrilla is het de vraag wanneer een stad gevallen is. Putin had gehoopt om met een snelle actie de regering even snel te vervangen en dan zich klaar te maken voor de volgende stap. Dat plan heeft al ernstige schade opgelopen en het is de vraag of stap ik uberhaupt nog zal lukken. Hij zit al aan plan B want de snelle actie is mislukt.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Vooral: als jullie dat nog willen, dan moet er boter bij de vis!Avenger 2.0 schreef:Zal vooral 'Wij willen de kerncentrales niet meer openhouden' zijn. Kan ze geen ongelijk geven...timmermc schreef:In de heersende crisis zou ik graag wat anders horen uit de hoek van uitbater Engie-Electrabel, en niet: 'Wij kunnen de kerncentrales niet meer openhouden'.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Plan A, B, C, ... of maakt niet uit. Hoe graag dat ik het ook anders zou zien is het quasi einde verhaal.Dizzy schreef:Hij zit al aan plan B want de snelle actie is mislukt.
Je kan veel mislukte plannen gewoon compenseren met een totale overmacht en dat is wat Rusland nu doet (trouwens een verzet zonder eten, electriciteit, verwarming, ... en andere essentiele basisbehoeften breekt uiteindelijk ook - vergelijk dit niet met Afghanen die bij wijze van spreken gewoon waren van onder een steen te leven).
Eens Rusland de symbolische controle heeft is het exit Europa. Eens over een point of no return is het enorm moeilijk om nog dingen te bereiken of terug te draaien (en daarom zal Putin gewoon doorgaan zoals in onderstaande nieuwsbericht is te lezen).
11:34
Rusland gaat door met offensief "tot alle doelen bereikt zijn"
Rusland zal zijn offensief in Oekraïne voortzetten tot alle doelen zijn bereikt. Dat heeft minister van Defensie Sergej Sjojgoe vandaag aangekondigd. "De strijdkrachten van de Russische Federatie zullen de speciale militaire operatie voortzetten totdat de gestelde doelen zijn bereikt", zei Sjojgoe in een tv-boodschap.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
De gestelde doelen als in "denazificatie" en "demilitalisering".
Ze vergeten wellicht dat ook als er een marionet aan het hoofd zit, het miljarden gaat kosten om alles weer op te bouwen. En ik vrees dat ze niet moeten hopen dat braaf Europa die wederopbouw gaat betalen.
Ze schieten dus in eigen voet.
Ze vergeten wellicht dat ook als er een marionet aan het hoofd zit, het miljarden gaat kosten om alles weer op te bouwen. En ik vrees dat ze niet moeten hopen dat braaf Europa die wederopbouw gaat betalen.
Ze schieten dus in eigen voet.
-
- Elite Poster
Ondertussen eist Rusland ook dat alle Amerikaanse Nucleaire wapens worden verwijderd uit Europa !
We hebben ons de afgelopen dagen wat op de borst geklopt in Europa maar ik vrees dat het weinig resultaat zal opleveren door uiteindelijk Oekranie zachtjes te laten afslachten ipv. wat sneller (en dat verschil is dan in eerste instantie nog te danken aan Oekraine zelf). De vraag zal voor eeuwig blijven of we (inclusief de US) actief militair hadden moeten ingrijpen of niet ?
In ieder geval blijft het voor de US een redelijke "ver van m'n bed show".
We hebben ons de afgelopen dagen wat op de borst geklopt in Europa maar ik vrees dat het weinig resultaat zal opleveren door uiteindelijk Oekranie zachtjes te laten afslachten ipv. wat sneller (en dat verschil is dan in eerste instantie nog te danken aan Oekraine zelf). De vraag zal voor eeuwig blijven of we (inclusief de US) actief militair hadden moeten ingrijpen of niet ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Hadden ze beter een paar jaar terug gevraagd toen Trump er nog zatDarkV schreef:Ondertussen eist Rusland ook dat alle Amerikaanse Nucleaire wapens worden verwijderd uit Europa !
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
President Erdogan zei maandag dat Turkije de Bosporus afsluit „om escalatie van de oorlog” tussen Oekraïne en Rusland te voorkomen.
Wat gaat Turkije doen als Russische schepen toch door de bosporus willen??? Ze het verbieden?? Wat dan?? als rusland toch door zou wilen varen?? Turkije is Navo dus???
Wat gaat Turkije doen als Russische schepen toch door de bosporus willen??? Ze het verbieden?? Wat dan?? als rusland toch door zou wilen varen?? Turkije is Navo dus???
volgens NRC dagblad https://www.nrc.nl/nieuws/2022/02/28/tu ... n-a4095136Turkije heeft de Bosporus afgesloten voor oorlogsschepen uit alle landen. Ankara noemde de strijd in Oekraïne zondag voor het eerst „een oorlog”, wat de weg vrijmaakte voor een beroep op het Verdrag van Montreux, dat de scheepvaart reguleert door de waterweg tussen de Middellandse Zee en de Zwarte Zee. En artikel 21 van dat verdrag stelt dat Turkije het recht heeft de toegang van oorlogsschepen tot de Bosporus te ontzeggen „als het zich bedreigd voelt door nakend oorlogsgevaar”.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Niet zeveren, in een oorlog wil je de vijand niet meer aan het woord laten, dat is altijd zo geweest.Ordon schreef:Komen ze hier anno 2022 opnieuw af met censuur...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Ja, in een oorlog wordt uiteraard enkel de eigen propaganda toegelatenboulder schreef:Niet zeveren, in een oorlog wil je de vijand niet meer aan het woord laten, dat is altijd zo geweest.Ordon schreef:Komen ze hier anno 2022 opnieuw af met censuur...
-
- Elite Poster
Lijkt mij een apologie van Poetin te zijn.Ordon schreef:Moet ge dat artikel eens lezen hé.
Staat er redelijk in uitgelegd.
Korte uitleg.En dan gaat dat niet over Poetin.“We hebben de psychologie van Rusland vijftien jaar lang genegeerd. We hadden veel eerder in gesprek moeten gaan. En niet drie dagen voordat Poetin Oekraïne binnenviel.
“Hetzelfde is nu trouwens aan het gebeuren met China. Xi Jinping loopt enorm gefrustreerd rond. We moeten hen echt proberen te begrijpen. We zijn te arrogant.”
Wel waarom hij een draagvlak kan bekomen.
Idem voor China.
Zijn wij te arrogant?
Neen, verre van, we zijn niet assertief genoeg.
Burgervliegtuigen neerschieten (MH17), tegenstanders gaan vergiftigen in het buitenland, dat doet Poetin allemaal.
Maar wij zijn te arrogant?
Laat mij niet lachen.
-
- Elite Poster
Hoezo zonder eten, electriciteit enz... verzet kan doorgaan zelfs bij een ander bewind dat is net het punt, het gaat ondergronds. De Amerikanen hadden ook militair overwicht in oa Vietnam maar we weten ook hoe het uitgedraaid is.DarkV schreef:Je kan veel mislukte plannen gewoon compenseren met een totale overmacht en dat is wat Rusland nu doet (trouwens een verzet zonder eten, electriciteit, verwarming, ... en andere essentiele basisbehoeften breekt uiteindelijk ook - vergelijk dit niet met Afghanen die bij wijze van spreken gewoon waren van onder een steen te leven).
Het punt is of de bevolking zal willen leven onder de Russische voet of dat ze blijven strijden voor hun prille land. Merk ook op dat oorlog veel kost aan Rusland en dat een lange en voortdurende strijd een soort uitputtingsslag is. Vandaar dat ik al zei, iets veroveren is één ding maar het behouden is nog iets anders. Tel daarbij dat zo'n verzet ook nog wel van steun zal kunnen genieten van andere landen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 25 keer
Wij (Belgie) zijn de volgende: The page of cooperation with the West has been ‘turned’
but Moscow has positioned itself to “become an agent of cardinal change for the whole world.”
but Moscow has positioned itself to “become an agent of cardinal change for the whole world.”
-
- Elite Poster
Ik heb weinig vooroordelen gelezen over de Russische bevolking.Dizzy schreef:Ik lees hier ook veel vooroordelen over de Russische bevolking die niet echt kloppen met de realiteit.
Er zijn daar 2 kampen, we moeten niet doen alsof ze allemaal Poetin getrouwen zijn, maar hij heeft wel degelijk zijn supporters, zoals die vrouw die mee was op die reis, die vol lof was over Poetin en hier in België haar schoteltje richtte op de Russische zenders.
Inderdaad, ik denk dat Kiev wel eens zou kunnen op Beirut beginnen lijken: compleet kapotgeschoten, maar achter elke hoek loert een sluipschutter.Dizzy schreef:En dan nog, met een stadsguerrilla is het de vraag wanneer een stad gevallen is. Putin had gehoopt om met een snelle actie de regering even snel te vervangen en dan zich klaar te maken voor de volgende stap. Dat plan heeft al ernstige schade opgelopen en het is de vraag of stap ik uberhaupt nog zal lukken. Hij zit al aan plan B want de snelle actie is mislukt.
Maar ik vrees dat daar die thermobarische wapens van Rusland zullen ingezet worden, met gigantisch veel burgerslachtoffers.
Pure oorlogsmisdaden.
Je komt toch steeds meer als de vriend van Poetin over, hoor...woutervh schreef:Ja, in een oorlog wordt uiteraard enkel de eigen propaganda toegelaten
Russia Today propaganda alarm...rmag schreef:Wij (Belgie) zijn de volgende: The page of cooperation with the West has been ‘turned’
Hij voelt zich echt onaantastbaar.DarkV schreef:Ondertussen eist Rusland ook dat alle Amerikaanse Nucleaire wapens worden verwijderd uit Europa !
Het is ondenkbaar dat het Westen op die eisen ingaat.
Als wij de onze weghalen zijn we weerloos tegen die schurk, dus dat gaan we niet doen.
Poetin stuurt aan op Wereldoorlog III.
Als hij die per se wil, zal het er zeker van komen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
De waarheid is dat wij arrogant hebben gereageerd op de val van de muur in 1991. De US heeft de EU toen verplicht zijn grenzen steeds verder oostwaarts te verschuiven. Het toppunt van arrogantie echter hebben we gisteren/eergisteren vertoond met de wens uit te spreken dat Oekraine meteen lid van de Nato moet worden. Hard tegen hard dus, dat is een amerikaanse houding want europeanen zijn watjes geworden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
Volgens mij heeft de EU geen enkel land verplicht lid te worden van Europa en/of NATO ? Evenmin voor Oekraine.wied schreef:De US heeft de EU toen verplicht zijn grenzen steeds verder oostwaarts te verschuiven. Het toppunt van arrogantie echter hebben we gisteren/eergisteren vertoond met de wens uit te spreken dat Oekraine meteen lid van de Nato moet worden.
Het is eerder Rusland z'n arrogantie dat zij die landen wel verplichten onder hun juk verder te moeten leven.
-
- Elite Poster
Tja, ze willen mijn Russisch propagandakanaal afsluitenboulder schreef:Je komt toch steeds meer als de vriend van Poetin over, hoor...woutervh schreef:Ja, in een oorlog wordt uiteraard enkel de eigen propaganda toegelaten
Dan blijven enkel de onze over hé...
Of ben jij één van deze die denkt dat wij geen propaganda te zien krijgen misschien?
Los van de Russische eisen, maar Europa (Frankrijk en VK) hebben ook nog kernwapens...boulder schreef:Hij voelt zich echt onaantastbaar.DarkV schreef:Ondertussen eist Rusland ook dat alle Amerikaanse Nucleaire wapens worden verwijderd uit Europa !.
Het is ondenkbaar dat het Westen op die eisen ingaat.
Als wij de onze weghalen zijn we weerloos tegen die schurk, dus dat gaan we niet doen.
Poetin stuurt aan op Wereldoorlog III.
Als hij die per se wil, zal het er zeker van komen.
Trouwens, heeft Putin dat nu echt geëist? Of is dit propaganda?
Mijn vrouw schrok vanmorgen ook toen het in het nieuws over Jodiumpillen ging. Dat het echt zo ver ging. Ik heb ze ook gerustgesteld dat het allicht zo geen vaart zal lopen. Ten slotte hebben we tussen '45 en '90 bijna constant met een nuke op elkaar gericht gestaan
-
- Elite Poster
De landen hebben zich inderdaad om een reden afgescheurd en de EU heeft hen tot niets verplicht.
De uitspraken zijn trouwens ook maar dat, het is een persoonlijke uitspraak die trouwens intern zeker heel wat tegenstand zal kennen. Ik zie het daarom eerder als een positie innemen voor latere onderhandelingen. Je zet hoog in om hoger te eindigen dan gehoopt. In die zin is een neutrale staat ineens veel verteerbaarder.
Dat er in Rusland veel mensen zijn die pro-Putin zijn was blijkbaar niet duidelijk genoeg. Hij is er inderdaad vrij populair maar dat betekent niet dat men alles wat de man zegt of doet ook gelooft. Putin heeft veel Russen hun leven verbeterd en het was ook niet dat het voor hem zo geweldig ging dus is het logisch dat hij een zekere populariteit geniet.
De uitspraken zijn trouwens ook maar dat, het is een persoonlijke uitspraak die trouwens intern zeker heel wat tegenstand zal kennen. Ik zie het daarom eerder als een positie innemen voor latere onderhandelingen. Je zet hoog in om hoger te eindigen dan gehoopt. In die zin is een neutrale staat ineens veel verteerbaarder.
Dat er in Rusland veel mensen zijn die pro-Putin zijn was blijkbaar niet duidelijk genoeg. Hij is er inderdaad vrij populair maar dat betekent niet dat men alles wat de man zegt of doet ook gelooft. Putin heeft veel Russen hun leven verbeterd en het was ook niet dat het voor hem zo geweldig ging dus is het logisch dat hij een zekere populariteit geniet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Om het aantal burgerdoden te beperken had Zelensky zich beter overgegeven, niet heroisch nee maar wel het slimste het is nu eenmaal Rusland, en niet Luxemburg die uw land binnenvalt.
(De burgemeester van Brussel heeft zich tijdens WO2 ook overgegeven om zijn stad te vrijwaren.)
Dat hoeft voor de Ukrainers ook geen ramp te zijn als je ziet hoe het er nu in de Krim aan toe gaat... behalve voor de nationalisten dan misschien.
Nu zit men in een bloedige guerilla oorlog tegen een ongelijke vijand. Heel dapper, maar ook ongeloofelijk dom!
En Europa laat ook geen enkele blijk van lange termijn strategie zien, lijkt wel een bende kleuters in de kleuterklas.
Sancties zijn nu al maximaal dus Putin zal zich nu ook volledig smijten.
(De burgemeester van Brussel heeft zich tijdens WO2 ook overgegeven om zijn stad te vrijwaren.)
Dat hoeft voor de Ukrainers ook geen ramp te zijn als je ziet hoe het er nu in de Krim aan toe gaat... behalve voor de nationalisten dan misschien.
Nu zit men in een bloedige guerilla oorlog tegen een ongelijke vijand. Heel dapper, maar ook ongeloofelijk dom!
En Europa laat ook geen enkele blijk van lange termijn strategie zien, lijkt wel een bende kleuters in de kleuterklas.
Sancties zijn nu al maximaal dus Putin zal zich nu ook volledig smijten.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
Die grote colonne dat ziet er niet goed uit, ik hoop dat ze die hier en daar van de weg kunnen bombarderen zodat alles word opgehouden.
Kiev zie ik niet snel vallen of de Russen moeten die stad met de grond gelijk maken.
Het is verder de vraag of die Russische soldaten nog veel moraal hebben, hun rantsoenen gemaakt in 2013 en vervallen in 2015
zullen nu ook niet meer bepaald yummie smaken..
Er gaan zelfs geruchten dat ze vaak de supermarkten frequenteren in Oekraine en mensen hun telefoon afhandig maken zodat ze kunnen bellen.
Maar als de Tsjetjenen en de Wit-Russen ook troepen in de strijd gooien en als de Turken ook nog hun Bosphorus....
Kiev zie ik niet snel vallen of de Russen moeten die stad met de grond gelijk maken.
Het is verder de vraag of die Russische soldaten nog veel moraal hebben, hun rantsoenen gemaakt in 2013 en vervallen in 2015
zullen nu ook niet meer bepaald yummie smaken..
Er gaan zelfs geruchten dat ze vaak de supermarkten frequenteren in Oekraine en mensen hun telefoon afhandig maken zodat ze kunnen bellen.
Maar als de Tsjetjenen en de Wit-Russen ook troepen in de strijd gooien en als de Turken ook nog hun Bosphorus....
-
- Elite Poster
@gray
Juist, hard tegen hard. Pentagon tegen Kremlin, terwijl onze EU lakeien even gedwee meekijken als die generaals aan Poetin's tafel...
Juist, hard tegen hard. Pentagon tegen Kremlin, terwijl onze EU lakeien even gedwee meekijken als die generaals aan Poetin's tafel...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
De tankwagens en takelwagens er vantussen knikkeren mag al eens helpenPetrikske schreef:Die grote colonne dat ziet er niet goed uit, ik hoop dat ze die hier en daar van de weg kunnen bombarderen zodat alles word opgehouden.
Laatst gewijzigd door woutervh 01 maa 2022, 14:25, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Ja, u overgeven dat helpt uiteraard. Dat helpt altijd met pestkoppen, laat je doen en hij zal wel vanzelf vriendelijker worden
Er is ook niets slim aan om u te settelen als kruiper voor een tiran. Er bestaan ook mensen met enige zelfwaarde en eergevoel.
Guerrilla is veel minder ongelijk is al heel vaak gebleken. Als Rusland nu al problemen heeft dan weten ze nog niet aan wat ze gaan krijgen bij een guerrilla-oorlog. Strategische gebouwen treffen is makkelijk, net als vechten tegen een leger maar als ieder persoon de vijand kan zijn die u wil en kan treffen spreken we over iets anders.
De sancties zijn vrij breed en zullen niet enkel Putin treffen maar ook zijn rijke elite en de gewone Rus. De onvrede daarover kan wel degelijk iets in gang zetten, Putin heeft ook het eeuwig leven niet en is Rusland ben je sowieso maar een paar gram verwijderd van de dood.
Er is ook niets slim aan om u te settelen als kruiper voor een tiran. Er bestaan ook mensen met enige zelfwaarde en eergevoel.
Guerrilla is veel minder ongelijk is al heel vaak gebleken. Als Rusland nu al problemen heeft dan weten ze nog niet aan wat ze gaan krijgen bij een guerrilla-oorlog. Strategische gebouwen treffen is makkelijk, net als vechten tegen een leger maar als ieder persoon de vijand kan zijn die u wil en kan treffen spreken we over iets anders.
De sancties zijn vrij breed en zullen niet enkel Putin treffen maar ook zijn rijke elite en de gewone Rus. De onvrede daarover kan wel degelijk iets in gang zetten, Putin heeft ook het eeuwig leven niet en is Rusland ben je sowieso maar een paar gram verwijderd van de dood.
- Petrikske
- Elite Poster
Awel daar dacht ik dus ook aan.woutervh schreef:De tankwagens en takelwagens er vantussen knikkeren mag al eens helpen
Staan de tanks misschien weer droog te blinken na een tijdje.
-
- Elite Poster
Het verbaast me inderdaad dat men de colonne gewoon laat oprukken... tenzij hier een strategie achter zit (al is ze nu toch wel echt dichtbij).Petrikske schreef:Die grote colonne dat ziet er niet goed uit, ik hoop dat ze die hier en daar van de weg kunnen bombarderen zodat alles word opgehouden.
Punt is dat we totaal geen zicht of weet hebben over wat er zich echt afspeelt op (en achter) het terrein.
Vraag blijft ook hoeveel van de honderden (duizenden ?) anti-tank raketten er ondertussen bij de juiste mensen op het terrein zitten.
- Petrikske
- Elite Poster
Ik krijg net een filmpje binnen van een grote groep burgers die al filmend met hun telefoons dat konvooi ophouden, bij momenten schieten de Russen in de lucht. Ik dacht dat dit konvooi gisteren maar 5km ver was geraakt dus het kan nog wel even duren als burgers de opmars blijven storen.DarkV schreef:Het verbaast me inderdaad dat men de colonne gewoon laat oprukken... tenzij hier een strategie achter zit (al is ze nu toch wel echt dichtbij).Punt is dat we totaal geen zicht of weet hebben over wat er zich echt afspeelt op (en achter) het terrein.Petrikske schreef:Die grote colonne dat ziet er niet goed uit, ik hoop dat ze die hier en daar van de weg kunnen bombarderen zodat alles word opgehouden.
Vraag blijft ook hoeveel van de honderden (duizenden ?) anti-tank raketten er ondertussen bij de juiste mensen op het terrein zitten.
Vermoedelijk zullen er dichter bij Kiev wel stellingen opgetrokken worden om een verder opmars te stuiten. Maar dit gaat uitdraaien op een bloedbad vrees ik.
Hoe die wapens tot in Kiev gaan geraken is inderdaad ook de vraag, lijkt me toch minstens 500km vanaf de Poolse grens.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
mja
onderhandelingen lopen goed
blijkbaar heeft Rusland eergisteren geëist dat Oekraïne niet tot de EU zou toetreden
Wat heeft Oekraïne gisteren gedaan?
stilaan duiken hier nog Poetinfans op
blijkbaar eist de VS dat al die landen tot de EU en nato moeten toetreden.
Hoe zwitserland zich al decennia tegen die agressie verzet is me wel een raadsel
De aanval op Okraine was oa wegens een genocide op Russen. Zijn die kampen ondertussen bevrijd?
onderhandelingen lopen goed
blijkbaar heeft Rusland eergisteren geëist dat Oekraïne niet tot de EU zou toetreden
Wat heeft Oekraïne gisteren gedaan?
stilaan duiken hier nog Poetinfans op
blijkbaar eist de VS dat al die landen tot de EU en nato moeten toetreden.
Hoe zwitserland zich al decennia tegen die agressie verzet is me wel een raadsel
De aanval op Okraine was oa wegens een genocide op Russen. Zijn die kampen ondertussen bevrijd?
-
- Elite Poster
Zwitserland is financieel onafhankelijk natuurlijk, daarom kunnen zij hun eigen toekomst uitstippelen...
Specialisten noemen Zwitserland het schoolvoorbeeld van "directe" (echte?) democratie!
Specialisten noemen Zwitserland het schoolvoorbeeld van "directe" (echte?) democratie!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
1207 schreef: stilaan duiken hier nog Poetinfans op..
Bwah, meer mensen die heel wat foeteren op het Westen maar hier blijven zolang ze hun deel van het geld kunnen afromen
Maar ik denk wel dat er wat voorwaarden voor de indirecte steun mogen zijn(misschien dat die er zijn) :
- geen aanval op Rusland zelf
- geen na oorlogse vervolgingen zonder gedegen rechtspraak
-...
Ook eventuele toelating tot EU mag wel gekoppeld worden aan zulke voorwaarden.
Het Westen mag dan misschien niet perfect zijn, er is nog altijd vooruitgang op gebied van rechten en vrijheden, met horten en stoten, en soms met een stap achteruit of traag, maar de algemene trend is vooruit. Het enigste wat we verzaakt hebben is mee verzwaren van de plichten ( en nee, belasting betalen is niet de enigste plicht) om deze vooruitgang te verdedigen en te vrijwaren.
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Zeg maar gerust dat deze erg breed zijn en van een ongeziene aard. Wij gaan die sancties ook voelen in onze beurs maar de Rus des te meer.Dizzy schreef:De sancties zijn vrij breed en zullen niet enkel Putin treffen maar ook zijn rijke elite en de gewone Rus.
En vergis je niet, ik heb het er graag voor over. Het is meer dan sanctioneren, het is een grootmacht afzonderen van de wereld.
Het volledige luchtruim afsluiten voor de Rus is echt geen klein scheetje, Zwitserland die zich niet afzijdig toont, Zweden die wapens levert, etc...
Zelfs België, een land niet groter dan een muggescheet op de wereldkaart stuurt nu 300 man naar de oostgrens van de EU, das andere koek dan een fort Eben-Emael eventueel herinrichten.
En wat weten wij dan allemaal nog niet, ze gaan het aan onze neus niet hangen of aan Poetin's.
Natuurlijk gaan die extra helmen in Oekraine geraken via de normale kanalen , het overige materiaal van militaire belang gaan ze echt niet via een gelijkaardig propaganda filmpje aan ons vertonen of hoe/langs welk kanaal dit naar Oekraine getransporteerd word (misschien zelfs al operationeel).
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
beschikken ze nu al over westerse (nato )wapens of is het nog behelpen met hun eigen materiaal. waar zitten de belgische machinegeweren? nog op melsbroek te wachten op de juiste stempel?
- Petrikske
- Elite Poster
Het zijn geen sukkelaars hoor, ze hebben best goed spul daar. ->
Ze hebben net TV Toren van Kiev gebombardeerd, al lijkt het wel dat het geen voltreffer was, wel verscheidene doden gevallen afgaande op de beelden.
Ze hebben net TV Toren van Kiev gebombardeerd, al lijkt het wel dat het geen voltreffer was, wel verscheidene doden gevallen afgaande op de beelden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Dat gaan ze niet aan jouw neus hangenbartman schreef:beschikken ze nu al over westerse (nato )wapens of is het nog behelpen met hun eigen materiaal. waar zitten de belgische machinegeweren? nog op melsbroek te wachten op de juiste stempel?
Belgische A400 is op de terugweg vanuit Polen. Ik ga er van uit dat ze dus "iets" weggebracht hebben vandaag.
Laatst gewijzigd door on4bam 01 maa 2022, 17:25, in totaal 1 gewijzigd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
- Bedankt: 25 keer
Zouden de operatoren ook niet de websites blokkeren? Rt.com is nog altijd toegankelijk bij edpnet bijv.
timmermc schreef:RT en Ruptly intussen effectief geblokkeerd op YouTube.
https://twitter.com/googleeurope/status ... 9409179648
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
- Matt555
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 10 keer
RT.com is in Thailand nog te bekijken , juist getest , wel eerst een Dos check pagina , blijkbaar schrik om verstoord te wordenbvhalst schreef:Zouden de operatoren ook niet de websites blokkeren? Rt.com is nog altijd toegankelijk bij edpnet bijv.
timmermc schreef:RT en Ruptly intussen effectief geblokkeerd op YouTube.
https://twitter.com/googleeurope/status ... 9409179648
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Internet hebben ze daar toch niet meer nodig, de banken liggen toch op hun gat.R2D2 schreef:Techrelated: Rusland zou zijn IPV6-adressen ontnomen worden door ICANN…
https://www.rollingstone.com/politics/p ... 14278/amp/
Gedaan met hun hacking.
Aan zee schijnt de zon altijd...