Normaal was de regering akkoord en zou de spectrums al geveild zijn
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
En heb ergens gelezen dat Telenet/Base er al ook bezig mee was.
Clearwire deed (pre) WiMax, deze zat rond de 3.5GHz dacht ik.hendrake schreef:De veiling is nog niet geweest. Dat zou voor het najaar zijn.
Orange heeft een project in de Antwerpse haven met een lokaal netwerk, Telenet en Proximus een proefopstelling onder andere in Leuven. Daar gebruiken ze frequenties voor die werden gebruikt door Clearwire, dacht ik, die deden internet via GSM netwerk.
allersinds merci voor de info allemaallithion schreef:Iedere operator kan nu al 5G aanbieden op bestaand spectrum. Sommige operatoren doen dit bv via de 800Mhz, 1800Mhz en 2100Mhz band. Daarnaast kan iedere operator voorlopig spectrum krijgen in de 3.5Ghz band om 5G aan te bieden.
Orange ging toch voor 5G samenwerken met Proximus?
Van Telenet voorlopig alleen 5G gezien op 800Mhz en 2100Mhz. Geen 3.5Ghz
Welke telefoon heb je?daydreamke schreef:Daarnet voor de eerste opgevallen dat ik 5G ontvangst heb in Kluizen (Evergem) - oost vlaanderen ten N van Gent
Ze moeten inderdaad eerst gecertificeerd worden.Raketisch schreef:Er is blijkbaar een update nodig: https://business.orange.be/nl/mobiel/5g
Ik draai iOS 15.4 beta op een iPhone 13 PM, en er zijn nu idd instellingen bijgekomen ivm 5G voor Orange. Dit was bij de vorige iOS versie nog niet het geval. Manueel switchen naar 3G gaat hierdoor wel niet meer. Het is nu 4G of 5G.Nick87 schreef: Ze moeten inderdaad eerst gecertificeerd worden.
- De iPhone 12 en 13 zullen worden bijgewerkt met de volgende iOS-update.
Ik vermoed dat je op een gegeven moment het 5G logo zal zien verschijnenhendrake schreef:Ik heb een S21+. Hoe kan ik zien of die al 'aangepast' is door Orange?
Sorry voor mijn late antwoord. Ik heb een Iphone 13 pro max met ios 15.4 beta erop. Ik gebruik dual esim van Orange. Bij orange heb ik de mogelijkheid bij "gesprekken en data" via 4g, 5g automatisch of 5G aan. In evergem waar ik werk heb ik altijd 5G. Ook in Gent al op verschillende locaties 5G tegen gekomen (regio Mariakerke - Wondelgem).Nick87 schreef:Welke telefoon heb je?daydreamke schreef:Daarnet voor de eerste opgevallen dat ik 5G ontvangst heb in Kluizen (Evergem) - oost vlaanderen ten N van Gent
Ik woon en werk in Antwerpen maar met mijn Oneplus 9 Pro nog geen 5G gehad.
Hoorde van onze business account manager dat dit mogelijks eerst op de Samsung Galaxy S21 ging komen.
Heeft er al iemand 5G in Antwerpen gehad?
Gr
Nuja, als ze 5G zouden geven brand je op anderhalf uur door je datalimiet heen. Da's zoals een straatrace houden met een Ferrari in een cul de sac van 100 meter.streulma schreef:Jammer dat ze dit voor de Flyboxen nog niet toepassen en nog een 4G+ modem geven.
ghostboy1993 schreef:@streulma ik weet alleen dat Amerika 5G modems heeft en dat T-Mobile U.S dat aanbied. In Europa of laat staan belgie zal het denk ik enkel jaren duren...
Dit is mijn review op Userbase.proximusboyke schreef:al ze ze bij bol.com enzo verkopen, neem ik aan dat ze werken voor de europese markt.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=58902
dus sommige gebruiken dit wel degelijk voor vast internet
Neen, blijkbaar beperken ze niet op het Premium abonnement hebben ze mij nu beloofd.ghostboy1993 schreef:@streulma, nu ben ik wat wijzer geworde![]()
Maar ik leesde ook je review enzo en je kan maar bij proximus met hun 5G tot 100 Gb per maand gaan voor ze je zouden beperken of opschorten ?
of las ik verkeerd?
Hier idem , ik had jaren op de pagina's van Proximus en orange op FB gepleit voor een unlimited Mobiel abo want in nederland hebben ze het , england en amerika ook , duitsland ook en zelfs griekenland dat in crisis zit ook en die krijgen een speedcap van 1Mbit !Gevatano schreef:Ja, vooruitgang boeken we zeker!Als ze mij 5 jaar geleden hadden gezegd dat wij in ons Belgenlandje ooit nog unlimited data zouden zien, ik had het nooit geloofd. Ik dacht niet dat ik het nog ging meemaken.
Ik weet niet hoe jij het overleeft met 512 kbps!Ik had ooit eens Orange Go Unlimited (zo heette het toen) en toen alles opgebruikt was werkte er bijna niets meer. Youtube ging nog nét gepast op 240p, op 360p was het al een bufferfest. Een grappig JPEG'je bekijken; 10 of 15 seconden wachten. Een grappig GIF'je; 1 of 2 minuten downloaden. Live muziek bekijken op Twitch.tv; onmogelijk. VTM Go streaming; 2 seconden beeld, 5 seconden bufferen, 2 seconden beeld, 5 seconden bufferen, ..., ... Enkel mailen (zonder bijlage dan!), en Spotify, dat ging vlekkeloos.
Die 512 kbps was voor mij enkel nuttig om naar de app nog te kunnen gaan en een nieuw GB-pack te kopen (wat dan óók nog eens belachelijk duur is, €10 voor 5 GB, maar dan had ik tenminste toch weer bruikbaar internet)
Ik vind die hele 512 kbps cap overigens maar iets zeer vaag. Waarom juist 512 kbps? (en dan nog zeker in dit tijdperk) En warom is die speedcap bij élke provider exact hetzelfde? Waarom biedt er geen enkele bvb. eens 1, 2 of 3 Mbps, gewoon om er 'uit te springen' en zich te onderscheiden van de concurrentie? Vreemd!Buiten de hoeveelheid data pre-cap zit er eigenlijk niet zo heel veel verschil meer tussen alle andere providers, en zelfs dát is al miniem. De tijd dat ze mekaar beconcurreerden tegen de sterren op, en wij er bijna twee- of drie-maandelijks steeds maar beter bij vaarden daardoor, is al lang voorbij!