satsurfer schreef:
1. aangezien netwerkverbindingen (voip) via Rusland verlopen + de helpdesk
Als Poetin bedrijven blokkeert die samenwerken met West-Europa.
2. Niet slim om momenteel ovh nr. nr edp over te schakelen voor mijn vader. Want als dan sluizen dicht gaan, DID-nr. foetsie
3. wat met de DSL van EDpnet vr klanten BE?
4. (zelf toegevoegd) Is er als EDpnet klant een mogelijkheid dat Poetin ook bedrijven gaat blokkeren (EDP) die samenwerken met West-Europese landen (BE/NL)? Invloed op ons?
Zou hier graag statement van Edp zien met wetenschappelijke onderbouwing dat mijn hypothese onmogelijk blijkt
1. de enige verbindingen die we naar Rusland hebben is om onze ondersteunende diensten (mensen) daar te bereiken, hier hebben we ook backup verbindingen voor
2. de telefonie van klanten loopt helemaal niet via rusland
3. internet loop helemaal niet via rusland
4. het bedrijf daar is een 100% Russisch bedrijf, behalve dat het een westerse klant heeft is er dus geen band met het Westen
bambipower schreef:Welke poging onderneemt edpnet om zich terug te trekken uit rusland?
Zeker als ze daar met voip zitten... welke garantie krijgen we op onze privacy? En dan bedoel ik niet ’ ik beloof dat je privacy krijgt’.
We hebben geen plannen om ons daar terug te trekken, met vele collega's daar werken al meer dan 10 jaar, en zijn als vrienden voor ons. De kwaliteit en ervaring laten we niet zomaar vallen om snel snel iets ergens anders op te bouwen. Het lijkt me ook wel duidelijk dat ook de Russen slachtoffer zijn van deze situatie.
Dataprotectie is erg belangrijk als telecom operator, we hebben dan ook verschillende maatregelen van kracht om dit te kunnen garanderen, en controleren.
BTW We zitten daar niet met VoIP, onze medewerkers daar bereiken we natuurlijk via VoIP (geen idee waar dit vandaan komt).