router wil niet automatisch reconnecten

Plaats reactie
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

yo

kheb hier een heel vervelend probleem , een router die maar niet automatisch wil reconnecten op een versatel adsl more abonnement , terwijl hij dat op een andere locatie met een skynet abonnement wel gewoon wou doen , ik denk dat ik een setting verkeerd heb staan maar ik kan de fout maar niet vinden... ook al geprobeerd om de firmware up te daten maar dit heeft geen resultaat opgeleverd :?
het betreft een belkin wireless router met 4ethernet poorten ,met volgende settings :

vpi/vci : 8/35
encapsulation : vc mux
dial on demand : aan
idle time : 0
mtu 1500
username : ****@versatel.be

hieronder volgen nog wat screenshotjes voor het eventueel wat duidelijker te maken

http://home.versatel.be/vt696905/router_1.JPG
algemene settings

http://home.versatel.be/vt696905/router_2.JPG
internet settings

http://home.versatel.be/vt696905/router_3.JPG
statuspagina die ik zo vaak aanvind , waarom wil dat ding maar niet opnieuw reconnecten :|

zijn er nog mensen die een soortgelijk probleem hebben meegemaakt ? kbegin het er stillekes aan van op m'n heupen te krijgen , enige hulp zou zeer welkom zijn !

mvg ,

ruben
Gerard
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2005, 22:31

Al eens geprobeerd terug de defaults te laden?
grox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:53

al es geprobeerd om de dns gegevens manueel in te geven ipv ze automatisch te retrieven?
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Ik zie dat je ook een connection wizard hebt.. eventueel de defaults herladen zoals hierboven is gezegd en de wizard eens doorlopen. Misschien dat die ergens een instelling automatisch doet.. dno, tis maar een gok
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

kheb eens geprobeerd om de dns gegevens manueel in de router in te geven , settings gesaved (wel via netwerkkabel ipv wireless , om packetloss te vermijden) telefoonkabel uitgetrokken , fkes gewacht...toen terug ingestoken , gewacht.. lampje synchronisatie ging na een paar keer flikkeren terug branden en bleef vervolgens constant , gerefresht in browser en der bleek zowaar terug internet te zijn...

mag ik er nu van uitgaan dat hij automatisch terug gaat reconnecten bij een 'gedwongen' disconnect van versatel ? zijn er manieren om dit te controleren (buiten 24 of 36uur af te wachten :P ) of kan ik nog iets extra's doen om dit te 'simuleren' ?

alvast bedankt en anders weten we het antwoord wel binnen de 36uur i guess :)

mvg
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik vermoed dat je het automatisch herconnecteren wel kunt testen met een reset van je router... (via de webinterface dus)
Als alles goed is, zal na de reset de router herconnecteren.
If you can't beat them, confuse them.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”