Laat ons terug on topic gaan
Ik lees net dat Elon Musk zijn Starlink satelliet netwerk geopend heeft voor Oekraïne, en heel wat ontvangers er naar toe gaat leveren.
Laat ons terug on topic gaan
En bovendien worden ze heel slecht betaald...yaris schreef: Ook zijn de veel Russische troepen slecht getraind en niet gemotiveerd om daar te gaan vechten.
Petrikske schreef:....
Benieuwd hoe Putin de vele doden verkocht gaat krijgen.
De ban op RT klinkt wellicht als muziek in je oren, welke vrijheden in het westen zijn je eigenlijk dierbaar?boulder schreef: Ik lees dus dat je NIET gelooft in democratie, en tot 2 keer toe het Chinese systeem zit te propageren.
En nog eens Russia Today ook, als "tegengewicht".
Eerder waren reeds 2000 machinegeweren beloofd samen met brandstof.satsurfer schreef:ik hoorde de premier zeggen 5.000 in vtm nieuws.Petrikske schreef:We gaan dus een nieuwe wapenlevering doen, 3000 machinegeweren + 200 antitankwapens..
Je hebt kernwapens, en kernwapens in de handen van iemand die gek (aan het worden) is... dat zijn twee verschillende dingen.boulder schreef:Je kunt niet zwichten voor chantage omdat hij kernwapens heeft.
De vraag is maar of dergelijk materiaal tijdig bij de juiste mensen op de juiste plaats terecht komt want dat is essentieel.Petrikske schreef:En met een Stinger kan je een vliegtuig ook naar beneden halen.
Bij de wetenschappers zie ik heen probleem maar ik las enkele dagen geleden dat de Europese sancties wel eens zouden kunnen zorgen dat het IIS zou neerstoren op Europa ! (straffe taal van de Russische ruimtevaartorganisatie). Linkje gevonden... https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... ar-AAUmBATwoutervh schreef:En die ISS astronouten zijn wetenschappers.
"onvriendelijke stap" is natuurlijke ironisch bedoeld, als ik de koppen van de laatste dagen lees dan zie ik toch heel wat westerse wapenleveringen aan Ukraine, en de nucleaire financiele bom van Swift die men gisteren heeft geimplementeerd.Petrikske schreef:Een 'onvriendelijke stap' beantwoorden met een atoombom, nog maar eens het bewijs hoe ver heen Putin is.
Nu is het hopen dat de legertop in Rusland ingrijpt en een einde maakt aan die broedermoord.
Als ik deze beelden zie dan is er toch wel wat materiaal beschikbaar in Oekrainie ?DarkV schreef:De vraag is maar of dergelijk materiaal tijdig bij de juiste mensen op de juiste plaats terecht komt want dat is essentieel.
Het idee is nobel, maar het idee bestaat eerder bij de 'gelovigen' dan bij zij die het beweren te zullen realiseren.woutervh schreef:Het begint met het nobele idee dat iedereen gelijk is. Alleen blijkt al snel dat de ene meer gelijk is dan de andere...boulder schreef: Ik denk dat communisme geen positieve fases heeft, het begint met veel geweld
Dat zou allemaal mooi zijn, maar het veronderstelt dat er ergens een "juiste" oplossing is voor alle problemen.woutervh schreef:Dat lijkt mij het ideale scenario ja. Maar dan een bestuursorgaan (kan zelfs AI) dat vooruit kijkt en het beste met iedereen en de wereld voorheeft.
OK dan.woutervh schreef:Laat ons terug on topic gaan
Ik vrees op dat vlak voor een aanval op de vluchtelingen door de Russische onmensen.fluppie schreef:En nog,wat is er aan de hand in de streek van Lviv,daar komen heel veel vrijwillergers tesamen,en vanaf de poolse grens komen daar ook veel containers met goederen en wapens toe
Ik hoop het met je mee, maar ook dat is niet noodzakelijk de oplossing.yaris schreef:Hopelijk is dit het einde van Poetin ...
Vergeet ook niet, die mensen weten wat het is om onder de Russische knoet te zitten, zij weten wat vrijheid is, en zijn bereid om ervoor te vechten.wied schreef:Als ik me niet vergis wordt hun land ook "kozakkenland" genoemd!? Combineer dat met een gebrekkige strijdlust aan russische kant en de hoop op een betere toekomst kan beginnen gloren...
Laat me niet lachen, het is alsof je in de 2e wereldoorlog niet meer de nazipropaganda zou mogen beluisteren.9livesuni schreef:De ban op RT klinkt wellicht als muziek in je oren, welke vrijheden in het westen zijn je eigenlijk dierbaar?
Ik heb daar al een paar links doorgestuurd die bewijzen dat RT een propagandazender is, die doelbewust leugens vertelt, onder andere over MH17.9livesuni schreef:Een spijtige zaak want RT is best bekijkbaar en brengt een ander narratief dat duidelijk niet gewenst is.
Dat kan allemaal wel zijn, maar wat wil je dan doen?DarkV schreef:Je hebt kernwapens, en kernwapens in de handen van iemand die gek (aan het worden) is... dat zijn twee verschillende dingen.
De NAVO heeft ook kernwapens, we moeten hem niet provoceren, maar als hij er een op ons dropt, moet hij er terug krijgen.Gray schreef:Wees maar 100% zeker, Rusland zal nooit met de staart tussen de benen vertrekken, men zal nucleaire wapens gebruiken als dat nodig is
Nee, en dat was ook niet mijn suggestie... trouwens als Rusland andere landen zoals Wit-Rusland en Tsjetsjenië mag betrekken in deze smerige oorlog, waarom zou Oekrainie dan de NATO of wie dan ook niet mogen uitnodigen om te komen meespelen ?boulder schreef:Dat kan allemaal wel zijn, maar wat wil je dan doen?
Volledig naar zijn pijpen dansen?
Zo live nu ook weer niet. Zal een oud bandje zijn. Misschien uurwerk eens controleren.Matt555 schreef: LIVE. Poetin beveelt leger nucleaire afschrikkingsmiddelen op scherp te zetten - Oekraïne en Rusland gaan onderhandelen bij grens Wit-Rusland -
Zo live nu ook weer niet. Zal een oud bandje zijn. Misschien uurwerk eens controleren.rmag schreef:Zo live nu ook weer niet. Zal een oud bandje zijn. Misschien uurwerk eens controleren.Matt555 schreef: LIVE. Poetin beveelt leger nucleaire afschrikkingsmiddelen op scherp te zetten - Oekraïne en Rusland gaan onderhandelen bij grens Wit-Rusland -
De mannen waren al op stap zaterdag avond. Op de ring in Moskau
https://www.youtube.com/results?search_ ... und+moskou
Lada sleept tank terug naar Rusland
Wie RT niet bevalt, de waarheid = pravda kan je hier lezen. https://english.pravda.ru
Ik vraag me af of ik de enige ben die er niet gerust in is. Putin is een gek, die zal volgens mij nog liever een kernoorlog ontketenen dan zijn staart intrekken. En dan lijkt Brussel mij target #1 als hoofdstad van Europa en met het hoofdkwartier van de NATO.boulder schreef: De NAVO heeft ook kernwapens, we moeten hem niet provoceren, maar als hij er een op ons dropt, moet hij er terug krijgen.
Dan is dat het einde van zijn land, en misschien van de mensheid zelf.
Kan een of andere mierensoort binnen een paar miljoen jaren de baas worden.
we mogen het hier vaak oneens zijn over vanalles en nog wat maar ik deel dit echt welTomby schreef: Ik vraag me af of ik de enige ben die er niet gerust in is. Putin is een gek, die zal volgens mij nog liever een kernoorlog ontketenen dan zijn staart intrekken. En dan lijkt Brussel mij target #1 als hoofdstad van Europa en met het hoofdkwartier van de NATO.
Denk er ook aan dat het hoofdgebouw van de NATO hier in Brussel ligt he.wied schreef:Poetin's frustratie is veroorzaakt door de stugge amerikaanse repliek op zijn "voorwaarden ivm de nato grenzen". Bijgevolg is Brussel vizeren geen hoofddoel vermits hij daarmee enkel de kleine jongens treft: hij moet en zal de grote broer (Amerika) moeten raken, lijkt mij...