Tips/Advies - zit/sta bureau en stoel

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Mijn huidige BureauTafel is reeds geruime tijd aan vervanging toe en mijn bureaustoel is nog een 9j oude lederen stoel van Ikea. Op zich geen rugklachten, maar met al dat thuiswerk begin ik echt wel issues te krijgen wegens te weinig beweging.

Gezien mijn leeftijd en bovenstaande, leek een zitsta bureau me wel een goeie oplossing op korte termijn.

Ik had zelf al de sitright reeks bekeken. Mijn budget is een 1000 EUR voor bureau + stoe.pl. Minder mag, meer ook mits effectieve meerwaarde.

Iemand die hier al zoiets heeft en het afzweert of het alleen maar kan aanraden ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

de tafel gaat weinig uitmaken, zorg gewoon dat ze wat voldoet aan je zinnen.

persoonlijk:

- goede grootte
- eenvoudige montage
- elektrisch verstelbaar (anders gebruik je het toch niet)
- memory posities (want wie wil nu elke keer opnieuw gokken hoe hoog die moet staan)

qua stoel volg ik even, want ik ben zelf ook (alweer) op zoek naar een goede stoel.
heb momenteel een secretslab en dat is een ok stoel, maar toch niet echt ideaal voor mij.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

zie ook
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=1&t=61352
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=1&t=58111
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... au#p816986

Als je niet te veel wil stilzetten én als je veel "telefoneert", is een draadloze koptelefoon misschien ook te overwegen? Zo zit je wel in meeting én kan je rondlopen, wat ook beter is dan stilzitten :).
Een maat is ingenieur en zit heel de dag te tekenen in CAD, dan heb je niet veel aan een draadloze koptelefoon :).

Een andere mogelijkheid, is een stoel nemen die niet statisch is, maar zorgt dat uw lichaam beweegt.
Of de stoel zelf beweegt, maakt niet zoveel uit, het is uw lichaam dat moet bewegen: een bal, een schommelstoel, ...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Sasuke schreef:
Iemand die hier al zoiets heeft en het afzweert of het alleen maar kan aanraden ?
Moeilijk van hieruit te beoordelen want het is nogal persoonsgebonden.
Mijn partner gebruikt dit bv. al jaren en is er laaiend enthousiast over (die is zelfs voorstander van een "ergo" tafel :eek: ).
Maar veel van de collegae die ovewegend hetzelfde werk doen zijn er niet voor te vinden.
Geen idee van de prijs, wordt voorzien door de werkgever.
Wanneer je online wat zoekt beginnen de prijzen ergens rond de 500 €.
https://www.officecity.be/elektrisch-zi ... sAQAvD_BwE
Maar of dat een pro model is dat lang zal meegaan laat ik in het midden.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Een Y-frame van Worktrainer.nl met een blad met afmetingen naar je eigen voorkeur!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

heist_175 schreef: Als je niet te veel wil stilzetten én als je veel "telefoneert", is een draadloze koptelefoon misschien ook te overwegen? Zo zit je wel in meeting én kan je rondlopen, wat ook beter is dan stilzitten :).
Een maat is ingenieur en zit heel de dag te tekenen in CAD, dan heb je niet veel aan een draadloze koptelefoon :).

Een andere mogelijkheid, is een stoel nemen die niet statisch is, maar zorgt dat uw lichaam beweegt.
Of de stoel zelf beweegt, maakt niet zoveel uit, het is uw lichaam dat moet bewegen: een bal, een schommelstoel, ...
Het probleem is dat ik, tegenwoordig, de meeste meetings mét video en/of screensharing doe. Dan is rondlopen geen optie :'( Een draadloze hoofdtelefoon had ik al.

Bedankt voor de links !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Ik zou vooral aanraden research te doen naar de motor en sturing ervan. Er is zeer veel Chinese brol op die markt. Een van de referenties op dat vlak zijn die van Linak (mag ook wel, die maken vooral motors voor industriële toepassingen), maar die zijn dan ook wel direct in een hogere prijs categorie. Een goedkopere variant van hun motor wordt trouwens in de Ikea zit-sta bureau's gebruikt, maar daar heb ik wel al mixed messages rond gehoord.

Zelf onze Linak gebaseerde bureau's bij Colpaert gekocht (Lievegem, bij Gent) en zeer tevreden over (ook over hun service trouwens). Idem voor bureau stoel (Herman Miller New Aeron), maar ja, die kan ik ook niet echt aanraden gezien het budget :) Gekocht aan begin van de corona crisis en geen seconde spijt van, op het einde van de dag niets last van rug (wat ervoor wel zo was).
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 187 keer

Sasuke schreef: Het probleem is dat ik, tegenwoordig, de meeste meetings mét video en/of screensharing doe. Dan is rondlopen geen optie :'( Een draadloze hoofdtelefoon had ik al.
Smartscreen met ingebouwde camera aan de muur hangen.
Geen bureau nodig en toch kunnen wandelen
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”