Ofloo schreef:Minder kans er liggen nog steeds mensen die gevaccineerd zijn in de kliniek
Wat begrijp je niet aan minder kans? er is een wezenlijk verschil tussen minder kans en geen kans.
Er liggen ook mensen in het ziekenhuis na een accident terwijl ze de veiligheidsgordel droegen, afvoeren?
Ofloo schreef:En weet je wat nu ben ik helemaal niet zo ziek.
Het vaccin werkt niet zoals een vaccin hoort te werken, als het vaccin zou werken dan zou je niet ziek worden, mensen die besmet zijn met het virus worden ook niet meer ziek. Het vaccin was ontworpen voor de eerste variant of tenminste een variant, en het zal wel iets doen, maar bijlange niet wat een vaccin hoort te doen. En da's de ziekte voorkomen !
Niet zo ziek maar wel al de tweede keer prijs. Met een vaccin had je mogelijk die 2 keer naar nul gebracht en u dat al bespaard. Uw kans om ernstig ziek te worden was nog lager. Bovendien betekent 1 geval statistisch niets want je had ook op IC kunnen liggen, uw kansen waren hoger dan zou kunnen.
Dan een hoopje desinformatie die totaal fout is. De vaccins (er zijn er meerdere) werken wel degelijk heel goed. Ze hebben meerdere varianten meegegaan en zelfs petrol kan hun nut niet negeren. Het is niet omdat ze geen 100% werken dat ze niet werken. Laat ons alle medicamenten verbannen die geen 100% halen, er zullen er geen meer overblijven.
Een vaccin is een wapen in deze strijd. Nu zijn er mensen die liever zonder wapens naar het front trekken maar die had je in Japan ook, alhoewel die zaten nog in een vliegtuig, toch ook een wapen. Dat vaccins niet helpen bij voorkoming klopt ook niet. De efficiëntie nam logischerwijze af maar dat is nog altijd iets anders dan niets. Weet je wat wel niets helpt? Niets doen en hopen dat het virus u spaart omdat je zo gezond bent.
Ofloo schreef:Maar spuit U gerust vol, ik houd U niet tegen, ik gun U die vrijheid ! Alleen verwacht ik dat jij mij die vrijheid ook gunt zonder dat je hier een hoop zaken zit te vertellen die gewoon niet kloppen.
Ik ben geen liefhebber van spuitjes maar nog minder van IC of maanden smaakverlies. Ik kies dus om 5 minuten te steken in een betere bescherming daartegen EN een onrechtstreekse steun aan de zorg en onze rekeningen die eraan komen.
Wat klopt er dan niet? Je spreekt over een hoop, ik ben benieuwd
Ofloo schreef:Mijn conclusie is deze dat het vaccin niet beter is dan dat je ooit besmet was, want anders zou ik nu ook doodziek zijn. Wat niet het geval is. Dus als je het nog nooit gehad hebt, zou ik zeggen neem zeker het vaccin. Maar één volledig vaccin lijkt me voldoende al die booster praat is gewoon onzin. En anders zie ik hier het nut niet van in.
Ai ai ai, conclusies trekken zou ik aan een ander overlaten als dit de logica is die je gebruikt. Uw individueel geval betekent niets. Ik kan hier zonder kijken de straat oversteken, als ik de overkant haal kan ik met die redenering besluiten dat oversteken totaal ongevaarlijk is
De vaccins nemen af in efficiëntie na verloop van tijd. Een booster geeft weer... een booster en zal u dus weer beter beschermen dan zonder booster. Raakte je toch besmet dan zal dat nog extra effect hebben maar ik ga me niet laten besmetten om een bescherming te krijgen die ik op 5 minuten kan halen.
Ofloo schreef:Het coronasafe ticket is nog zoiets onbenulligs, iemand die niet gevaccineerd is zou moeten testen enz. Maar iemand die gevaccineerd is niet. Liggen er dan geen mensen die gevaccineerd zijn in de kliniek. Zijn ze dan niet besmettelijk. Het is meten met 2 maten en 2 gewichten. Is gewoon letterlijk discriminatie.
Dus al je gevaccineerd bent mag je iedereen zomaar besmetten. Maar als je niet gevaccineerd bent dan ben je een crimineel een egoïst enz.
En wat als iedereen straks gevaccineerd is op wie ga je het dan steken!?
Punt is dat je niet iedereen kan testen want daar hebben we de capaciteit niet voor, bovendien zijn die testen ook geen 100%, integendeel en geven ze ook een tijd foute conclusies. Kortom testen is een leuke theorie maar enkel een onderdeel in de strijd, geen alternatief.
Het CST is ook mijn favoriet niet maar het werkt wel goed om mensen aan te zetten om te doen wat de meerderheid uit zichzelf doet. Je kan het perfect weigeren maar dan moet je de nadelen erbij nemen. Dat is geen discriminatie want je kan de discriminatie zelf op 5 minuten oplossen.
Wie kiest voor eigenbelang en het belang van anderen bewust negeert is inderdaad een egoïst, ik heb dat niet uitgevonden dat is de betekenis in het woordenboek.
Het punt is niet de schuld op iemand steken, het punt is eerder het risico beperken voor iedereen en de nadelen minimaliseren. De schuld steken op vaccins, virologen, pasjes, enz... enkel om uw onzinnige zin te doen is iets anders.