Sinds gisterenochtend (17 februari 2022) heb ik een zéér onstabiele VDSL2 verbinding. Ik ben al jarenlang klant bij EDPnet en heb ook al die tijd een heel stabiele 100/30 verbinding. Zoals ik zei krijg ik sinds gisterenochtend heel veel disconnects met momenten van uren waarbij een sync niet langer dan 1 minuut blijft waardoor internet onbruikbaar wordt. Om de een of andere reden doen deze problemen zich vooral voor in de ochtend en de avond. Tijdens de dag heb ik disconnects om de aantal uren.
Ik heb een ticket geopend bij EDPnet, maar krijg bijna geen response: de enige response die ik tot nu toe heb gekregen is de standaard: heb je de binnenbekabeling al eens nagekeken. Mijn FritzBox staat al minstens 5 jaar in de garage, rechtstreeks aangesloten op de telefoonlijn die van de straat komt. Daar is niets aan veranderd.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit opgelost kan krijgen, of wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
Onstabiele verbinding uit het niets
-
- Starter Plus
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 19:53
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb m'n oude SAGEM gisterenavond aangesloten en de lijn was even onstabiel (maar weeral hoofdzakelijk 's avonds, 's nachts en in de ochtend). Vandaag ben ik niet echt thuis geweest, dus heb ik het internet ook niet echt gebruikt.
-
- Starter Plus
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 19:53
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ondertussen lijken de problemen opgelost.
Proximus is gisterenavond de stoep komen openbreken heb hebben nieuwe kabels getrokken/gelast?
Wel heel jammer dat de communicatie met EDPNet een dikke twee weken heeft moeten aanslepen voordat we in actie zijn geschoten. Proximus is maandag (eergisteren) voor het eerst gecontacteerd en ze zijn het probleem dinsdagavond (gisteren) komen fixen. De twee weken die eraan zijn voorafgegaan was een langzame over-en-weer met troubleshooting om uit te maken dat het probleem zeker niet bij mij lag.
Proximus is gisterenavond de stoep komen openbreken heb hebben nieuwe kabels getrokken/gelast?
Wel heel jammer dat de communicatie met EDPNet een dikke twee weken heeft moeten aanslepen voordat we in actie zijn geschoten. Proximus is maandag (eergisteren) voor het eerst gecontacteerd en ze zijn het probleem dinsdagavond (gisteren) komen fixen. De twee weken die eraan zijn voorafgegaan was een langzame over-en-weer met troubleshooting om uit te maken dat het probleem zeker niet bij mij lag.