ISP's reageren op datalimietpetitie
Vandaag was een grondige heropflakkering van geendatalimiet.be blijkbaar. De afgelopen paar dagen was het bezoekersaantal aan het wegzakken naar een dieptepunt van 4000 bezoekers / dag. Vandaag sprong deze ineens naar 10.000. Blijkbaar heeft de radiospot effect ( dat is de enigste actie die bezig is zover ik weet? ).
37.335 votes al. Niets slecht. Dat is 1 of 2% of zo van de gewoon eindgebruikers ( bedrijven niet meegeteld )?
37.335 votes al. Niets slecht. Dat is 1 of 2% of zo van de gewoon eindgebruikers ( bedrijven niet meegeteld )?
Blue-Sky schreef:Bij Telenet wordt de petitie niet zomaar genegeerd... ...Het kabelbreedbandbedrijf denkt dat surfers andere prioriteiten hebben: "Onderzoek wijst uit dat snelheid voor de Belgische consument van primordiaal belang is - en daar werken we constant aan. Maar om die snelheden voor alle klanten te garanderen, zijn er de datalimieten."
Ik ben reeds 5 jaar bij Telenet, en 'k moet zeggen dat ze zelfs in hun interviews zich niet aan hun woord kunnen houden.
In oktober 2000 (pas aangesloten op Telenet) had ik een gemiddelde downloadsnelheid van 560kb/sec.
Nu, november 2005 haal ik uitzonderlijk snelheden van maximaal 400kb/sec. De doorgaanse snelheid is 25 tot 75kb/sec tijdens de dag en 175 tot 250kb/sec 's nachts.
In onze straat zijn er niet echt veel telenet-internetklanten.
Mocht de "ultrasnelle" internetsnelheid gegarandeerd worden zijn ze toch niet echt goed bezig!
Trouwens, 'k heb overlaatst mijn PC nog eens geformatteerd, geherinstalleerd en alles geüpdated, 'k was 1200 MB armer.
Mocht je nu nog online-gamen en je games up-to-date houden, demo's allerhande downloaden, life-streamen (grappige of minder grappige filmpjes, radio), bestanden allerhande uitwisselen (legale bestanden wel te verstaan!), en nog 1001 andere mogelijkheden via internet, moet je dit dan 's nachts gaan doen? Met de programma's en games van tegenwoordig zit je al snel aan 5 GB, en dit enkel om alles up-to-date te houden, dan heb je je programma nog niet opgestart.
Maak de datalimieten soepeler of laat ze vallen... Ga met je tijd mee!
Stil staan is achteruit gaan!!!
Oink oink
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Ja dat is uiteindelijk het grappige aan de hele zaak. Mensen willen idd hoge snelheden maar die zijn bijlange niet altijd haalbaar ! Maar daar zwijgen ze dan over natuurlijk, logisch Dat limiet weinig boeit voor de bevolking mag wel leuk zijn, in Nederland is het niet dat de Jan Modaal 10x meer verbruikt. Ze verbergen zich gewoon achter leugens om hun crappy netwerk niet te moeten uitbreiden. Monopolie is toch iets leuks...
ph4t schreef:Ze zeggen op hun site dat ze limieten van 50Gb willen. Bij edpnet kan je toch 50Gb voor ongeveer 45 euro krijgen. Er is dus wel een alternatief
Je volgt de discussie blijkbaar niet goed ...
Nu komt EDPnet volop in de kijker, gevolg, iedereen daar naartoe. EDPnet is nog altijd een kleine provider die afhankelijk is van Belgacom. Wat de meeste die meer limieten aanbieden doen is: xxx klanten aan 10GB die maar YY% gebruiken = ZZ% ongebruikt limiet. Dat zetten ze dan in voor die grootgebruikers. Dubbel winst infeiten. Maar!! ze zijn nog altijd afhankelijk van BC voor limieten. Te veel grootgebruikers, en ze vallen plat omdat ze gewoon het volumne niet meer kunnen combineren.
Hoeveel providers die grote limieten aanboden een jaar of 3 geleden zijn er vandaag nog? Geen ... Die 2 jaar geleden het aanboden: 1 zover ik weet. De meeste firma's zijn kleine firma's die proberen er iets van te maken; maar gewoon vast zitten aan opgelegde limieten.
We zijn de tel bijna kwijt van de hoeveelheid firma's die unlimmited of grote volumne's probeerde aan te bieden & die onder gegaan zijn wegens de massa toevloed van grootgebruiker klanten. Om het jaar kan je bijna veranderen van provider in Belgie omdat tegen dan de firma onder gaat, overgenomen word, of strenge limieten insteld. Zolang de grote jongens zich niet aanpassen, blijft het probleem hier in Belgie verder gaan.
Het aantal grootgebruikers blijft groeien. In tegenstelling tot wat TN & BC zeggen, dat er maar weinig mensen over hun limiet gaan, wat BS is. Een mens past zijn surfgedrag aan afhankelijk van zijn / haar limiet. Natuurlijk gaan er niet veel mensen over hun limiet. Zeker niet als je 5€/5GB aan je been hebt ( of nog erger bij TN als je over je upload limiet gaat ). Ik kende de nodige mensen die gewoon 2 TN accounts hadden om genoeg limiet te hebben. Die mensen tellen in BC hun statistieken als 2 klanten die niet over hun limiet gingen. Of de mensen die op smallbreete zitten, telt BC die wel als over het limiet of niet. Men kan cijfers makkelijk manipuleren om aan te tonen wat je wilt. Zeker als niemand anders die cijfers kan inzien.
We hebben het ook gezien met TN in het verleden, hoe ze logen naar de klanten toe ( ondanks dat de klanten echte informatsie in hun handen hadden gekregen ). Bedrijven willen winst, en liegen & cijfer manipulatsie hoort bij het vak.
PS: hou de site van geendatalimiet.be in het oog ( de ip resolve van de mensen die de site bezoeken ), geregeld zie je ip's die van TN corp zijn ( ik spreek over TN zelf, niet de klanten ip's ). Je mag er zeker van zijn dat ze de site in het oog houden.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Arqentus schreef:PS: hou de site van geendatalimiet.be in het oog ( de ip resolve van de mensen die de site bezoeken ), geregeld zie je ip's die van TN corp zijn ( ik spreek over TN zelf, niet de klanten ip's ). Je mag er zeker van zijn dat ze de site in het oog houden.
Inderdaad... ze komen af en toe lachen
Amper enkele procenten van het totaal aantal breedbandverbindingen in Belgie, je zou als provider echt gek moeten zijn om voor die enkelingen je business model om zeep te helpen.. trouwens ze blijven toch netjes klant, dus laat ze maar petities tekenen.
r2504 schreef:Arqentus schreef:PS: hou de site van geendatalimiet.be in het oog ( de ip resolve van de mensen die de site bezoeken ), geregeld zie je ip's die van TN corp zijn ( ik spreek over TN zelf, niet de klanten ip's ). Je mag er zeker van zijn dat ze de site in het oog houden.
Inderdaad... ze komen af en toe lachen
Amper enkele procenten van het totaal aantal breedbandverbindingen in Belgie, je zou als provider echt gek moeten zijn om voor die enkelingen je business model om zeep te helpen.. trouwens ze blijven toch netjes klant, dus laat ze maar petities tekenen.
Ja maar wie laatst lacht lacht het best
De toekomst zit hem niet in de kabel of de telefoonlijn.
De toekomst hangt in de lucht (wireless)..
We spreken ons binnen een jaar of 5 !
Eens kijken of dan nog iemand geinteresseerd is in een telefoonlijn?
Of kabeltv?
Dan zal alles via de lucht (wimax) of satelliet gaan..
Kijk 5jaar terug toen hadk nog niet eens ene gsm.
This niet dat Belgacom & TN blijven stilstaan dat de tijd stilstaat..
Maarjah ze zulle hetzelf ook wel wete en daarom proberen ze nu zoveel mogelijk winst te maken en sommige slagen daar dan zelfs nog niet in (*KUCH telenet).
Blue-Sky schreef:Bij Telenet wordt de petitie niet zomaar genegeerd... ...Het kabelbreedbandbedrijf denkt dat surfers andere prioriteiten hebben: "Onderzoek wijst uit dat snelheid voor de Belgische consument van primordiaal belang is - en daar werken we constant aan. Maar om die snelheden voor alle klanten te garanderen, zijn er de datalimieten."
Ahja dus bij Telenet vinden ze het normaal dat alsk voor school een werkstuk moet uploaden naar mn webspace van school dat ik over 33mb 25min doe?
Snelheid = prioriteit ???
Ik weet dat ik in 1997 al met ISDN die snelheden haalden.
We zijn bijna 10jaar verder jongens komaaaan...
Maja daar in Mechelen hebben ze nog niet gehoord dat het internet een shared-medium is.
Arqentus schreef:PS: hou de site van geendatalimiet.be in het oog ( de ip resolve van de mensen die de site bezoeken ), geregeld zie je ip's die van TN corp zijn ( ik spreek over TN zelf, niet de klanten ip's ). Je mag er zeker van zijn dat ze de site in het oog houden.
Hmm, er stond zo een link van sitestats vanonder op de page, maar die is nu weg.
Hoe kun jij dat nu nog zien ?
-
- Deel van't meubilair
witte! schreef:De toekomst hangt in de lucht (wireless)..
Waarom zou je nog 5 jaar wachten... http://www.clearwire.be
r2504 schreef:witte! schreef:De toekomst hangt in de lucht (wireless)..
Waarom zou je nog 5 jaar wachten... http://www.clearwire.be
Ik woon in Limburg en aangezien Limburg de meeste achtergestelde provincie is van Vlaanderen is dit natuurlijk niet beschikbaar.
Groeten
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Nog niet gehoord van www.tv-vlaanderen.be ? Het duurt echt geen 5 jaar meer.
edit:
Hartelijk dank voor je interesse in TV VLAANDEREN. Binnenkort zullen wij je per e-mail informeren over de nieuwste ontwikkelingen van TV VLAANDEREN en de offciele startdatum.
Digitale televisie wordt zo wel heel makkelijk en voordelig.
Met vriendelijke groet,
TV VLAANDEREN
edit:
Hartelijk dank voor je interesse in TV VLAANDEREN. Binnenkort zullen wij je per e-mail informeren over de nieuwste ontwikkelingen van TV VLAANDEREN en de offciele startdatum.
Digitale televisie wordt zo wel heel makkelijk en voordelig.
Met vriendelijke groet,
TV VLAANDEREN
FST schreef:Hmm, er stond zo een link van sitestats vanonder op de page, maar die is nu weg.
Hoe kun jij dat nu nog zien ?
Staat er nog. Kijk gans beneden op de pagina ( onder de namen ). Je ziet zo een klein icontje in het centrum van de page. Dat is de link naar de stats page.
Geen datalimiet, geen petitie
Luc Van Braekel
24-11-2005
Een actiegroep is een petitie gestart tegen de datalimieten van de grote internetproviders. Bij surfen via de kabel of via ADSL ben je meestal beperkt tot 10 Gigabyte per maand, de duurdere producten trekken die limiet op tot 30 Gigabyte. Wie de limiet overschrijdt, moet bijbetalen of wordt voor de rest van de maand op een tragere snelheid geplaatst. De actievoerders maken de vergelijking met het buitenland, waar een aantal grote providers geen datalimieten hebben op hun standaardproducten. Op het ogenblik dat ik dit schrijf, hebben al meer dan 39.000 mensen de petitie ondertekend.
Ik zal de petitie niet ondertekenen, en ik wil hier kort motiveren waarom.
De actievoerders geven als één van de mogelijke "oplossingen" aan:
Minister van Werk en Informatisering "Internet voor iedereen" Peter Vanvelthoven en Vlaams Volksvertegenwoordiger Carl Decaluwé aanschrijven.
Daar gaan we weer: het is blijkbaar weer eens de politiek die moet ingrijpen en het bedrijfsleven meer verplichtingen en beperkingen moet opleggen. De consument schreeuwt om meer betutteling door de overheid.
De roep om een ingrijpen van de politiek in het spel van vraag en aanbod tussen producenten en consumenten is een capitulatie, een bekentenis dat de vrije markt niet werkt en dat de overheid het allemaal strikter moet regelen.
Nochtans werkt de vrije markt. Grote bedrijven hebben schaalvoordelen, maar zijn ook logger. Kleinere bedrijven kunnen maar bestaan en overleven in de mate dat ze innovatiever zijn en flexibeler werken dan hun grote broers. Elke tekortkoming van de grote aanbieders is meteen een opportuniteit voor kleinere aanbieders. Belgacom en Telenet (waar de staat bovendien respectievelijk meerderheids- en minderheidsaandeelhouder is) zijn als grote olietankers. Kleinere providers kunnen in de markt opereren als snellere en wendbaardere sloepjes, die wel minder brandstof en proviand aan boord hebben en dus sneller over kop gaan als ze een verkeerd stuurmaneuver uitvoeren.
Ik ken alvast één kleine internetprovider die ADSL aanbiedt zonder limieten: RealDSL. Ik ben er zelf geen klant bij omdat ik met 10 Gigabyte per maand ruim toekom bij mijn providers Telenet en Easynet. Maar ik vind het wel een prima zet van RealDSL. Consumenten stemmen beter met hun voeten (door naar een andere leverancier te trekken) dan door om meer overheidsingrijpen te vragen. Met hun roep om een ingrijpen van de overheid willen de actievoerders dat de staatssecretaris voor informatisering de olietankers verplicht om als kleine motorbootjes te gaan varen. Het is alsof je bij wet zou opleggen dat er aan de takken van grote eikebomen voortaan geen monotoon groene bladeren meer mogen hangen, maar kleurige tulpenbloemen. Zo'n maatregel zou meteen de diversiteit van het aanbod verminderen, de kosten van de grote verbruikers afwentelen op de kleine consumenten, en de spontane marktinnovatie door bedrijfjes als RealDSL onmogelijk maken. De actievoerders verkiezen blijkbaar de van staatswege opgelegde innovatie en de van staatswege opgelegde productdiversificatie boven de spontane marktwerking. De consumenten verkiezen luiheid en overheidstussenkomst boven zelf overstappen naar een andere provider en vrije marktwerking.
O ja, de organisatoren van de petitie verkozen om anoniem te blijven. Het whois-record bij DNS.be geeft een nepadres te zien: Monopolielaan 10 te 1040 Brussel. Daarmee zijn de actievoerders alvast in overtreding met artikel 8, punt a.1 van de DNS.be-licentievoorwaarden. Met open vizier strijden voor je idealen is er blijkbaar ook niet meer bij.
De auteur Luc Van Braekel is ondernemer en ICT-consultant, en gedelegeerd bestuurder van Intersight. Hij is sinds 10 jaar actief in de internet-sector. Daarnaast geeft hij regelmatig commentaar op actuele gebeurtenissen en trends via zijn uitstekende weblog: http://lvb.net
Luc Van Braekel
24-11-2005
Een actiegroep is een petitie gestart tegen de datalimieten van de grote internetproviders. Bij surfen via de kabel of via ADSL ben je meestal beperkt tot 10 Gigabyte per maand, de duurdere producten trekken die limiet op tot 30 Gigabyte. Wie de limiet overschrijdt, moet bijbetalen of wordt voor de rest van de maand op een tragere snelheid geplaatst. De actievoerders maken de vergelijking met het buitenland, waar een aantal grote providers geen datalimieten hebben op hun standaardproducten. Op het ogenblik dat ik dit schrijf, hebben al meer dan 39.000 mensen de petitie ondertekend.
Ik zal de petitie niet ondertekenen, en ik wil hier kort motiveren waarom.
De actievoerders geven als één van de mogelijke "oplossingen" aan:
Minister van Werk en Informatisering "Internet voor iedereen" Peter Vanvelthoven en Vlaams Volksvertegenwoordiger Carl Decaluwé aanschrijven.
Daar gaan we weer: het is blijkbaar weer eens de politiek die moet ingrijpen en het bedrijfsleven meer verplichtingen en beperkingen moet opleggen. De consument schreeuwt om meer betutteling door de overheid.
De roep om een ingrijpen van de politiek in het spel van vraag en aanbod tussen producenten en consumenten is een capitulatie, een bekentenis dat de vrije markt niet werkt en dat de overheid het allemaal strikter moet regelen.
Nochtans werkt de vrije markt. Grote bedrijven hebben schaalvoordelen, maar zijn ook logger. Kleinere bedrijven kunnen maar bestaan en overleven in de mate dat ze innovatiever zijn en flexibeler werken dan hun grote broers. Elke tekortkoming van de grote aanbieders is meteen een opportuniteit voor kleinere aanbieders. Belgacom en Telenet (waar de staat bovendien respectievelijk meerderheids- en minderheidsaandeelhouder is) zijn als grote olietankers. Kleinere providers kunnen in de markt opereren als snellere en wendbaardere sloepjes, die wel minder brandstof en proviand aan boord hebben en dus sneller over kop gaan als ze een verkeerd stuurmaneuver uitvoeren.
Ik ken alvast één kleine internetprovider die ADSL aanbiedt zonder limieten: RealDSL. Ik ben er zelf geen klant bij omdat ik met 10 Gigabyte per maand ruim toekom bij mijn providers Telenet en Easynet. Maar ik vind het wel een prima zet van RealDSL. Consumenten stemmen beter met hun voeten (door naar een andere leverancier te trekken) dan door om meer overheidsingrijpen te vragen. Met hun roep om een ingrijpen van de overheid willen de actievoerders dat de staatssecretaris voor informatisering de olietankers verplicht om als kleine motorbootjes te gaan varen. Het is alsof je bij wet zou opleggen dat er aan de takken van grote eikebomen voortaan geen monotoon groene bladeren meer mogen hangen, maar kleurige tulpenbloemen. Zo'n maatregel zou meteen de diversiteit van het aanbod verminderen, de kosten van de grote verbruikers afwentelen op de kleine consumenten, en de spontane marktinnovatie door bedrijfjes als RealDSL onmogelijk maken. De actievoerders verkiezen blijkbaar de van staatswege opgelegde innovatie en de van staatswege opgelegde productdiversificatie boven de spontane marktwerking. De consumenten verkiezen luiheid en overheidstussenkomst boven zelf overstappen naar een andere provider en vrije marktwerking.
O ja, de organisatoren van de petitie verkozen om anoniem te blijven. Het whois-record bij DNS.be geeft een nepadres te zien: Monopolielaan 10 te 1040 Brussel. Daarmee zijn de actievoerders alvast in overtreding met artikel 8, punt a.1 van de DNS.be-licentievoorwaarden. Met open vizier strijden voor je idealen is er blijkbaar ook niet meer bij.
De auteur Luc Van Braekel is ondernemer en ICT-consultant, en gedelegeerd bestuurder van Intersight. Hij is sinds 10 jaar actief in de internet-sector. Daarnaast geeft hij regelmatig commentaar op actuele gebeurtenissen en trends via zijn uitstekende weblog: http://lvb.net
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Wat in godsnaam zijn dat voor redenen, dus maw wil je zeggen: "dat als we belgacom zouden kunnen verplichten, dat kleinere providers niet meer aan de bak komen" ..???
zielige poging van belgacom om het stemmen te reduceren.
reden waarom dat ik niet zou stemmen heb het wel gedaan is:
Ze vragen maar 50gig, ipv FUP.. Ik vind dat wat men vraagt eigenlijk nog onvoldoende is, het moet nu ook geen 500gig zijn maar.. even normaal over 5 jaar staan we der terug met een petitie..
natuurlijk begrijp ik wel dat men iets niet onrealistisch wil vragen en dat het in die richting zou moeten gaan, maar toch vind ik het pover.
zielige poging van belgacom om het stemmen te reduceren.
reden waarom dat ik niet zou stemmen heb het wel gedaan is:
Ze vragen maar 50gig, ipv FUP.. Ik vind dat wat men vraagt eigenlijk nog onvoldoende is, het moet nu ook geen 500gig zijn maar.. even normaal over 5 jaar staan we der terug met een petitie..
natuurlijk begrijp ik wel dat men iets niet onrealistisch wil vragen en dat het in die richting zou moeten gaan, maar toch vind ik het pover.
Laatst gewijzigd door Ofloo 25 nov 2005, 07:47, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
echt op de hoogte van ons internet is die luc van braekel ook niet echt.
Z'n reactie, voor een it'er, is XXXXXXXXXX (gesencureerd)
Hij spreekt zelf nog over realdsl, tssss
de koe zegt boe
- Ofloo
- Elite Poster
bambipower schreef:echt op de hoogte van ons internet is die luc van braekel ook niet echt.
ja ik heb zijne blog beetje gelezen en die gasten denken dat het maar 50kb/s haalt.., tja ik snap zijn punt qua poletiek niet echt. Ik vind dat het zeker een punt is dat de poletiek moet aanhalen, want tenslote bezit de overheid toch 50 + 1 % (herinner me dat ergens gelezen te hebben) aandelen en is daarom de grootste aandeel houder van belgacom. Dus in principe, adresseren wij gewoon de grootste aandeelhouder
Dat wordt wel leuk met de Xbox360 die gelaunched wordt en dan vooral het live gedeelte.
Een oud collega van mij die nu aan stanford werkt in de VS heeft nu zo'n ding en die vertelde mij over de mogelijkheid om via een soort van marketplace demo's af te halen. Als ik dan hoor dat zo'n demo van NFS 900mb groot is moest ik effe glimlachen. Dat zal leuk worden in de gemiddelde Belgisch gezin.
Daarintegen vind ik het spijtig dat het een petitie is geworden tegen datalimieten en niet een petitite tegen het feit dat de markt in een wurggreep wordt gehouden door de duopolisten zoals een Telenet en een Belgacom. Maak de markt echt open en dan wordt dat probleem ook opgelost... .
Een kind kon het zien aankomen dat men het direct zou weglachen onder de noemer dat groso mode de meeste van hun klanten toekomen met 10Gb (wat flauwe kul is als ik zo in mijn familiekring kijk naar gezinnen) en dat het toch maar is om films en mp3's af te halen. Ik zou wel eens de reactie willen zien van Telenet en Belgacom op dergelijke petitie.
En over die luc van de braekel als dat het niveau is van onze Belgische goeie consultanten dan verwonderd het mij eigenlijk niet dat we op vlak van ICT bij de kneusjes horen... . Het spijtig is dat er naar dergelijke mensen vaak wordt geluisterd (ook vanuit de politiek) en dat ook een van de redenen is waar we alsmaar de laatste van de klas zijn.
Een oud collega van mij die nu aan stanford werkt in de VS heeft nu zo'n ding en die vertelde mij over de mogelijkheid om via een soort van marketplace demo's af te halen. Als ik dan hoor dat zo'n demo van NFS 900mb groot is moest ik effe glimlachen. Dat zal leuk worden in de gemiddelde Belgisch gezin.
Daarintegen vind ik het spijtig dat het een petitie is geworden tegen datalimieten en niet een petitite tegen het feit dat de markt in een wurggreep wordt gehouden door de duopolisten zoals een Telenet en een Belgacom. Maak de markt echt open en dan wordt dat probleem ook opgelost... .
Een kind kon het zien aankomen dat men het direct zou weglachen onder de noemer dat groso mode de meeste van hun klanten toekomen met 10Gb (wat flauwe kul is als ik zo in mijn familiekring kijk naar gezinnen) en dat het toch maar is om films en mp3's af te halen. Ik zou wel eens de reactie willen zien van Telenet en Belgacom op dergelijke petitie.
En over die luc van de braekel als dat het niveau is van onze Belgische goeie consultanten dan verwonderd het mij eigenlijk niet dat we op vlak van ICT bij de kneusjes horen... . Het spijtig is dat er naar dergelijke mensen vaak wordt geluisterd (ook vanuit de politiek) en dat ook een van de redenen is waar we alsmaar de laatste van de klas zijn.
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Ik geef Luc Van Braekel volkomen gelijk.
Ik heb dit ook al meermaals aangehaald.
Het is door de gebreken van een grote broer dat een kleine speler hierop flexibel kan inpikken.
Gewoon stoppen met zagen over die limieten en neem actie, stap zelf over.
Hierdoor ga je de grote broer op lange termijn mee raken.
En ook het puntje dat een grote broer zich niet flexibel kan opstellen is normaal.
Groot gelijk geef ik die man...
en inderdaad als je het goed wil doen, doe het dan goed, en ga niet in strijd met een aantal regels.
En nogmaals is 45 000 echt zoveel ....
Het is door de gebreken van een grote broer dat een kleine speler hierop flexibel kan inpikken.
En ook het puntje dat een grote broer zich niet flexibel kan opstellen is normaal.
en inderdaad als je het goed wil doen, doe het dan goed, en ga niet in strijd met een aantal regels.
Laatst gewijzigd door netdata 27 nov 2005, 12:50, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
prodata schreef:.
En nogmaals is 45 0000 echt zoveel ....
Dit zou HEEL veel zijn . 45.000 is ook al veel trouwens (zelfs m'n vader , die 0,0 ervan ken , en altijd op 3 % staat ,heeft ze getekend
) .
Tegen woordig heeft een gemiddeld gezin meer dan 1 pc ( vader z'n laptop , zoon en docher z'n eigen pc , en veelal nog een game console waar mee online gegamed wordt , dit was 6 jaar geleden toch anders ) , en heeft dus ook meer volume nodig .
prodata schreef:Gewoon stoppen met zagen over die limieten en neem actie, stap zelf over.
Zeer graag , maar Welk alternatief heb ik op de kabel hier , geen enkel denk ik hé.
Een BGC lijn in m'n huur appartement is ook geen optie , geen aanwezig hier . En als ik ze al wil hebben , moeten ze boring onder de straat doen (wat nietmeer mag trouwens) . Zelfs met hun zogezegde gratis instalatie ervan , blijf je opdraaien voor graafwerken en bekabeling , zodat alleen paar knopkes bij hun omzetten gratis blijkt te zijn.
Het is allemaal nietzo simpel als de meesten denken hoor .
- Phuncz
- Elite Poster
Toch een aanduiding van een monopolie als er via de kabel slechts 1 mogelijkheid voor je is. En ik betwijfel of er geen andere exploitanten interesse zouden hebben. Telenet laat ze gewoon niet.
2 woorden: BELGIE s**** !!!
Enige wat je kan doen is naar NL verhuizen.... Daar doen ze er tenminste niet moeilijk over als je bv 200GB/download of upload pmnd want daar betaal je tenslotte voor
Hier is taboo net als in het openbaar spreken over sex, drugs etc... Wat kunnen we nog veel leren qua organizeren etc van onze noorderburen.
Voor mij kan de Belgische staat, koningshuis en alles wat er rond hoort den dikke vetten pot op, elke maand zijn ze al schijten met 50% van ons geld + dat je dan ook nog es 21%btw op alles moet betalen.. inc de infrastructuur rond het www... Ziek word je ervan als je daar bij nadenkt !
Enige wat je kan doen is naar NL verhuizen.... Daar doen ze er tenminste niet moeilijk over als je bv 200GB/download of upload pmnd want daar betaal je tenslotte voor
Hier is taboo net als in het openbaar spreken over sex, drugs etc... Wat kunnen we nog veel leren qua organizeren etc van onze noorderburen.
Voor mij kan de Belgische staat, koningshuis en alles wat er rond hoort den dikke vetten pot op, elke maand zijn ze al schijten met 50% van ons geld + dat je dan ook nog es 21%btw op alles moet betalen.. inc de infrastructuur rond het www... Ziek word je ervan als je daar bij nadenkt !
prodata schreef:Ik geef Luc Van Braekel volkomen gelijk.
Oja RealDSL en welke problemen hebben ze zo niet gehad ? Ze nemen ook al geen nieuwe klanten bij. En waar ligt er weer de problemen bij hen, wat is de oorzaak Telenet solutions.
Hoe je het draait of keert je kunt niet rond Belgacom en Telenet in dit landje en dat is een uiterst ongezonde situatie.
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
Anonymous schreef:Oja RealDSL en welke problemen hebben ze zo niet gehad ? Ze nemen ook al geen nieuwe klanten bij. En waar ligt er weer de problemen bij hen, wat is de oorzaak Telenet solutions.
Hoe je het draait of keert je kunt niet rond Belgacom en Telenet in dit landje en dat is een uiterst ongezonde situatie.
Zucht....
Vind ik kortzichtig hoor...
- Phuncz
- Elite Poster
Ik weet het niet hoor, RealDSL forum staat niet voor niks vol problemen terwijl bv. EDPnet vrijwel probleemloos is. Het contrast is er toch wel. Kortzichtig of niet, het is wel overduidelijk dat de formule die RealDSL biedt niet lang stand houdt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
het is ook maar een beknopte reply van prodata
hij vind het maar kortzichtig, maar hij zegt niet wat er kortzichtig aan is.
hij vind het maar kortzichtig, maar hij zegt niet wat er kortzichtig aan is.
de koe zegt boe
prodata schreef:Anonymous schreef:Oja RealDSL en welke problemen hebben ze zo niet gehad ? Ze nemen ook al geen nieuwe klanten bij. En waar ligt er weer de problemen bij hen, wat is de oorzaak Telenet solutions.
Zucht....
Vind ik kortzichtig hoor...
Sorry was niet ingelogd. Maar wat is daar kortzichtig aan?
Er moet toch trouwens een reden zijn waarom (buitenlandse) ISP's niet happig zijn om in te springen op die "geliberaliseerde vrije" (sic) telecommarkt?
Het kleinste kind ziet dat er voor bedrijven die formules aanbieden met hoge limieten/snelheden heel wat mogelijkheden zijn. En wat Belgacom en Telenet ook mag beweren, de vraag is er zelf bij mensen die ik zelf nie aanschouw als mensen die zich bezig houden met warez of divx'en zitten af te halen.
Pas op ik vind het heel moedig wat RealROOT doet met RealDSL en juich het toe, maar ben mij wel van bewust dat het op de telecom veel beter kan en dat kan enkel maar door een echte vrije telecommarkt.
Luc van Braekel mist 1 punt. Hij vind dat de overheid niet mag ingrijpen op de vrije markt en daarin geef ik hem gelijk. Je gaat bvb enkel volkswagen toch ook niet verplichten dat het alle wagens in belgie levert met gratis airco.
Maar in dit geval heb je volgens mij geen 100% vrije markt.
Ik ben momenteel RealDSL klant. Nochtans betaal ik nog steeds voor een discovery Line aan belgacom.
Wil ik een ADSL abbonement zonder geld aan belgacom te geven, kan ik altijd naar Tele2 of Mobistar, maar dan zit je weer met een 10 of 15gb wat vrij weinig is voor 5 volwassen die allemaal surfen, mailen, live audio streamen, online gamen (xbox en PC's).
Verder, aangezien ik RealDSL heb kom ik al niet in aanmerking voor BelgacomTV en via de kabel kan ik enkel TelenetTV nemen.
Ik geef hem in zijn stelling dus 100% gelijk maar ik vind wel dat de overheid mag ingrijpen om de concurrentie aan te zwengelen zodat de vrije markt zijn werk kan doen. Want ik dacht dat een typerend kenmerk aan de vrije marktwerking is dat de consument betere producten krijgt voor een goedkopere prijs. Wanneer hebben telenet of belgacom hun abbonementsprijzen nog eens verlaagd ??
Maar in dit geval heb je volgens mij geen 100% vrije markt.
Ik ben momenteel RealDSL klant. Nochtans betaal ik nog steeds voor een discovery Line aan belgacom.
Wil ik een ADSL abbonement zonder geld aan belgacom te geven, kan ik altijd naar Tele2 of Mobistar, maar dan zit je weer met een 10 of 15gb wat vrij weinig is voor 5 volwassen die allemaal surfen, mailen, live audio streamen, online gamen (xbox en PC's).
Verder, aangezien ik RealDSL heb kom ik al niet in aanmerking voor BelgacomTV en via de kabel kan ik enkel TelenetTV nemen.
Ik geef hem in zijn stelling dus 100% gelijk maar ik vind wel dat de overheid mag ingrijpen om de concurrentie aan te zwengelen zodat de vrije markt zijn werk kan doen. Want ik dacht dat een typerend kenmerk aan de vrije marktwerking is dat de consument betere producten krijgt voor een goedkopere prijs. Wanneer hebben telenet of belgacom hun abbonementsprijzen nog eens verlaagd ??
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
wat ik bedoel is:
ja realDSL heeft problemen, maar relativeren kan blijkbaar niet.
RealDSL heeft uiteidelijk 'maar' 200 man, wat je hier op RealDSL tegen komt zijn voornamelijk de niet tevreden klanten.
want anders ga je niet klagen, dat is nu eenmaal zo.
Maar neemt niet weg dat EPDnet minder pobs zal hebben, mee eens.
Kortzichtig noem ik de houding de schuld op Telenet Sollutions te willen steken.
Iemand die iets kent van Telenet zal dan ook direct opmerken dat Telenet Sollutions en Telenet, niet dezelfde firma waren.
Telenet sollutions heeft zich al bewezen, dit was namelijk vroeger CODENET
www.codenet.be
En mocht je het nog niet weten maar het internet werkt hiarchisch, met een topology, maw een ISP huurt ook van een andere netwerk, dit netwerk HUURT ook weer connectie, enzovoort....
Zo werkt ineternet nu eenmaal.
De reden waarom het bij RealDSL niet goed gaat op bepaalde node's heeft er mee te maken dat RealDSL 100Mbit/s connectiviteit heeft van Telenet.
Het is voor RealDSL echter te duur om dit te upgraden, vandaar dat men beter investeert met andere partners en eigen netwerk.
Daarom vind ik het totaal kortzichtig om te zeggen dat Telenet hiervan de oorzaak is.
En als je hystorisch gaat vergelijken met het buitenland dan loopt de vergelijking altijd al fout:
Telenet is nog 'maar' 6 jaar ofzo op de vrije markt, een van de laatste bedrijven in europa die nog van de overheid was.
Belgacom is nog maar 4 jaar ofzo op de vrijemarkt.
Dwz dat het volkomen logisch is dat deze de grote spelers zijn, aangezien die 2 betaald zijn door de overheid, er bestaat namelijk geen concurentie in overheidsbedrijven.
Vandaar vrije markt.
Het is gewoon zo onzin uitramen.
Je kan gewoon niet met het buitenland vergelijken....
ja realDSL heeft problemen, maar relativeren kan blijkbaar niet.
RealDSL heeft uiteidelijk 'maar' 200 man, wat je hier op RealDSL tegen komt zijn voornamelijk de niet tevreden klanten.
want anders ga je niet klagen, dat is nu eenmaal zo.
Maar neemt niet weg dat EPDnet minder pobs zal hebben, mee eens.
Kortzichtig noem ik de houding de schuld op Telenet Sollutions te willen steken.
Iemand die iets kent van Telenet zal dan ook direct opmerken dat Telenet Sollutions en Telenet, niet dezelfde firma waren.
Telenet sollutions heeft zich al bewezen, dit was namelijk vroeger CODENET
www.codenet.be
En mocht je het nog niet weten maar het internet werkt hiarchisch, met een topology, maw een ISP huurt ook van een andere netwerk, dit netwerk HUURT ook weer connectie, enzovoort....
Zo werkt ineternet nu eenmaal.
De reden waarom het bij RealDSL niet goed gaat op bepaalde node's heeft er mee te maken dat RealDSL 100Mbit/s connectiviteit heeft van Telenet.
Het is voor RealDSL echter te duur om dit te upgraden, vandaar dat men beter investeert met andere partners en eigen netwerk.
Daarom vind ik het totaal kortzichtig om te zeggen dat Telenet hiervan de oorzaak is.
En als je hystorisch gaat vergelijken met het buitenland dan loopt de vergelijking altijd al fout:
Telenet is nog 'maar' 6 jaar ofzo op de vrije markt, een van de laatste bedrijven in europa die nog van de overheid was.
Belgacom is nog maar 4 jaar ofzo op de vrijemarkt.
Dwz dat het volkomen logisch is dat deze de grote spelers zijn, aangezien die 2 betaald zijn door de overheid, er bestaat namelijk geen concurentie in overheidsbedrijven.
Vandaar vrije markt.
Het is gewoon zo onzin uitramen.
Je kan gewoon niet met het buitenland vergelijken....
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Ikzelf ben idd ook voorstander van wat prodata en lvb zegt.
Zagen en klagen over die limiet .. maar overstappen ? Neen dat doen we niet. Mssn een paar ouders van ..joma da kennen we nie we blijven bij telenet of belgacom.
Er zijn er hier die beginnen ... 10GB is toch veel te weinig we zitten hier met x-aantal pc ***** tuuuuuuut *****
Daar is het al fout ... lees het contract met uw basisabbo van telenet of skynet is na. Bijna alle andere alternatieven geven 4 of zelfs unlimit pc"s legaal internet.
Het gaat hier idd niet over een volledig vrije markt... hopelijk in 2006 wel.Maar de overheid mag zeker niet ingrijpen.Anderzijds zullen de broba klanten een pak minder opleveren voor belgakoe.... Ze weten daar gewoon veel te goe dat jullie allemaal klant blijven. Ik kan ni meer zeggen dan dat iedereen die dat tekent het ZELF zoekt.
Ipv 40.000 handtekeningen 40.000 klanten minder voor telenet en belgacom ? Het zal hun meer kunnen schelen dan een stomme petitie
Zagen en klagen over die limiet .. maar overstappen ? Neen dat doen we niet. Mssn een paar ouders van ..joma da kennen we nie we blijven bij telenet of belgacom.
Er zijn er hier die beginnen ... 10GB is toch veel te weinig we zitten hier met x-aantal pc ***** tuuuuuuut *****
Daar is het al fout ... lees het contract met uw basisabbo van telenet of skynet is na. Bijna alle andere alternatieven geven 4 of zelfs unlimit pc"s legaal internet.
Het gaat hier idd niet over een volledig vrije markt... hopelijk in 2006 wel.Maar de overheid mag zeker niet ingrijpen.Anderzijds zullen de broba klanten een pak minder opleveren voor belgakoe.... Ze weten daar gewoon veel te goe dat jullie allemaal klant blijven. Ik kan ni meer zeggen dan dat iedereen die dat tekent het ZELF zoekt.
Ipv 40.000 handtekeningen 40.000 klanten minder voor telenet en belgacom ? Het zal hun meer kunnen schelen dan een stomme petitie
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
ahja wou ook nog even vermelden dat Telenet en Belgacom mss grootspelers zijn op ISP voor particulieren maar totaal niet voor bedrijven hoor.
Hier vind je als koplopers:
BT
AT&T
Cable And Wireless (zijn ondertussen failliet)
....
Hier vind je als koplopers:
BT
AT&T
Cable And Wireless (zijn ondertussen failliet)
....
prodata schreef:RealDSL heeft uiteidelijk 'maar' 200 man
Ter info: volgens geendatalimiet.be heeft RealDSL momenteel 800 klanten.
-
- Deel van't meubilair
The_One_be schreef:Ik ben momenteel RealDSL klant. Nochtans betaal ik nog steeds voor een discovery Line aan belgacom.
Wil ik een ADSL abbonement zonder geld aan belgacom te geven, kan ik altijd naar Tele2 of Mobistar
Natuurlijk betaal jij aan BGC... wie denk je anders dat die koperdraad in de grond heeft gestoken en hem zal onderhouden ? Je verwacht toch niet dat RealDSL je straat komt opleggen voor je ADSL lijn aan te leggen ?
Trouwens bij Tele2 of Mobistar betaal jij dan wel niet BGC, maar zij wel degelijk hoor. Zij verzorgen dus de administratie van dit alles zodat jij slechts één factuur krijgt.
Wat wel een feit is, is dat raw copper duurder is dan een Discovery wat natuurlijk te gek is.
- Ofloo
- Elite Poster
PowerSoft schreef:r2504 schreef:Natuurlijk betaal jij aan BGC... wie denk je anders dat die koperdraad in de grond heeft gestoken
de mensen die er toen belastingen voor betaalden
Wat denk je dervan dat er geen kabel de grond is gegaan en dat die gasten serieus hun zakken gevuld hebben