112 overbelast, doordat 1722 overbelast is en ze maar 112 vormen (Eunice)
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Snap niet dat sommigen hoofdzaak van bijzaak niet kunnen onderscheiden.
Stel je maar voor dat je hartaanval krijgt. Mag je wachten door degenen die bellen op 112 ipv 1722
"BE-Alertbericht van de wnd. gouverneur van West-Vlaanderen
Storm Eunice raast door onze provincie en zorgt voor heel wat schade. Het e-formulier https://1722.be/nl krijgt ontzettend veel bezoekers en ook de 1722-lijnen zijn oververzadigd. Hierdoor bellen mensen het noodnummer 112, waardoor de wachttijden ook hier enorm oplopen. Dit zorgt ervoor dat mensen in levensbedreigende situaties cruciale tijd verliezen.
Mogen wij jullie vriendelijk verzoeken om 112 enkel te bellen als iemand in levensgevaar is.
Heb je stormschade? Geef je schade door via het e-formulier. Kan je het online niet doorgeven? Bel dan 1722. Krijg je een bezettoon? Probeer dan later opnieuw.
Indien je jouw vraag tot brandweerbijstand via het e-formulier of het nummer 1722 hebt doorgegeven, wees dan geduldig. De hulpdiensten krijgen bij dit stormweer veel meldingen binnen en kunnen uiteraard niet overal tegelijk zijn.
Meer info
Facebook: noodplanning west-vlaanderen
Twitter: @crisisWVL #Eunice #storm
Disclaimer: je ontvangt deze mail omdat je je geregistreerd hebt voor BE-Alert met een adres dat binnen het grondgebied van de provincie West-Vlaanderen ligt."
Stel je maar voor dat je hartaanval krijgt. Mag je wachten door degenen die bellen op 112 ipv 1722
"BE-Alertbericht van de wnd. gouverneur van West-Vlaanderen
Storm Eunice raast door onze provincie en zorgt voor heel wat schade. Het e-formulier https://1722.be/nl krijgt ontzettend veel bezoekers en ook de 1722-lijnen zijn oververzadigd. Hierdoor bellen mensen het noodnummer 112, waardoor de wachttijden ook hier enorm oplopen. Dit zorgt ervoor dat mensen in levensbedreigende situaties cruciale tijd verliezen.
Mogen wij jullie vriendelijk verzoeken om 112 enkel te bellen als iemand in levensgevaar is.
Heb je stormschade? Geef je schade door via het e-formulier. Kan je het online niet doorgeven? Bel dan 1722. Krijg je een bezettoon? Probeer dan later opnieuw.
Indien je jouw vraag tot brandweerbijstand via het e-formulier of het nummer 1722 hebt doorgegeven, wees dan geduldig. De hulpdiensten krijgen bij dit stormweer veel meldingen binnen en kunnen uiteraard niet overal tegelijk zijn.
Meer info
Facebook: noodplanning west-vlaanderen
Twitter: @crisisWVL #Eunice #storm
Disclaimer: je ontvangt deze mail omdat je je geregistreerd hebt voor BE-Alert met een adres dat binnen het grondgebied van de provincie West-Vlaanderen ligt."
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Het probleem is dat sommige mensen weten dat het bijzaak is, maar dat ze t alvast ns willen melden. Bvb stormschade als in een dak waarvan er nu enkele pannen weg zijn : is dat bijzaak of hoofdzaak? In principe bijzaak, niks ernstig. Maar als er een paar pannen weg zijn en de wind zet er zich onder, dan is je halve dak weg in het holst van de nacht. En natuurlijk (zeker in oudere woningen) ook alles wat er onder ligt.satsurfer schreef:Snap niet dat sommigen hoofdzaak van bijzaak niet kunnen onderscheiden.
Stel je maar voor dat je hartaanval krijgt. Mag je wachten door degenen die bellen op 112 ipv 1722
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Hier ook prijs , twee dakpannen weg , 1722 was niet bereikbaar (de hele tijd bezet toon) dan maar onze dakwerker verwittigd die morgen zal komen kijken... hopelijk niet teveel regen vannacht !
Ook al het schadegeval doorgegeven aan onze verzekering.
Ook al het schadegeval doorgegeven aan onze verzekering.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Pro Member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
Wel, wat doe je als een boom over een drukke verbindingsweg ligt en het verkeer niet meer door kan? 1722 bellen? Daar werden we constant uit gegooid. Dan maar webformulier ingevuld en op Facebook gezet waar de burgemeester het oppikte en een team ter plaatse stuurde. Ook niet correct dat je niet in wacht kan blijven staan als je naar zo'n nummer belt.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hoezo niet correct? Als je met 5 mensen bent voor een hele provincie ... Wat had je verwacht?
En als een boom over de straat ligt : boom laten liggen. Daar is niks noodzakelijks aan.
En als een boom over de straat ligt : boom laten liggen. Daar is niks noodzakelijks aan.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
Kuch, dan denken wij daar anders over. Als je geen andere weg tussen twee dorpen hebt of 15 km moet omrijden dan vind ik dat behoorlijk dringend om 16u30 in de spits. Zeker als het fietspad daarbij ook nog eens gans versperd was.
Sorry nee, ik vind dat niet correct dat als je naar een nummer belt je er gewoon wordt uitgegooid. Nee, in welke wereld is dat ok? Als je naar de dokter van wacht belt (1733 en ook bemand door iemand van de 112 in het weekend) zegt men: er zijn nog x aantal wachtenden voor u. Netjes. Op 1722 kan dit plots niet meer?
De burger is in dit geval het slachtoffer van het wanbeleid van de 112 centrale. Ik ken enkele mensen die er werkten. Van de groep die er enkele jaren geleden begon, schiet er nog 1 iemand over. Al de rest stapte op in Vlaams Brabant. Ik kan de problemen opsommen maar moet er geen tekeningske bij maken. Het personeelstekort is er echter groot: https://www.leuvenactueel.be/nieuws/leu ... ntrale-112
Ben blij dat ik er niet solliciteerde enkele jaren terug.
Sorry nee, ik vind dat niet correct dat als je naar een nummer belt je er gewoon wordt uitgegooid. Nee, in welke wereld is dat ok? Als je naar de dokter van wacht belt (1733 en ook bemand door iemand van de 112 in het weekend) zegt men: er zijn nog x aantal wachtenden voor u. Netjes. Op 1722 kan dit plots niet meer?
De burger is in dit geval het slachtoffer van het wanbeleid van de 112 centrale. Ik ken enkele mensen die er werkten. Van de groep die er enkele jaren geleden begon, schiet er nog 1 iemand over. Al de rest stapte op in Vlaams Brabant. Ik kan de problemen opsommen maar moet er geen tekeningske bij maken. Het personeelstekort is er echter groot: https://www.leuvenactueel.be/nieuws/leu ... ntrale-112
Ben blij dat ik er niet solliciteerde enkele jaren terug.
- Belgissschenaap
- Pro Member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 50 keer
Het hele probleem is gewoon een tekort aan capaciteit. De overheid kan de burger niet de vereiste faculteiten aanbieden.
Een boom op een weg is heel cruciaal. Bereikbaaheid van urgentieviertuigen als simpelste voorbeeld.
Of een boom die verder een gevaar vormt, door nog lager te vallen op iemand die er onder probeert te kruipen om toch maar door te kunnen.
Een boom op een weg is heel cruciaal. Bereikbaaheid van urgentieviertuigen als simpelste voorbeeld.
Of een boom die verder een gevaar vormt, door nog lager te vallen op iemand die er onder probeert te kruipen om toch maar door te kunnen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Dat kan dat gans dak weg is, maar als de brandweer overal naar toe moet waar er 2 pannen afgevallen zijn, dan zijn ze binnen een paar weken nog bezig. Persoonlijk zou ik ook niet durven vragen aan iemand om tijdens zo'n stormweer het dak op te gaan om 2 pannekes terug te leggen.krisken schreef:Bvb stormschade als in een dak waarvan er nu enkele pannen weg zijn : is dat bijzaak of hoofdzaak? In principe bijzaak, niks ernstig. Maar als er een paar pannen weg zijn en de wind zet er zich onder, dan is je halve dak weg in het holst van de nacht. En natuurlijk (zeker in oudere woningen) ook alles wat er onder ligt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Altijd de overheid....
Al eens nr. energieleverancier gebeld? Niet binnen te raken. Nochtans privé.
Denk je dat vaccinatiecentra opgewassen waren tegen Beke aankondigingen, terwijl centra nog gn leveringen hadden of niet klaar waren organisatorisch.
Kon allemaal véél beter....uitnodigingen werden apart verstuurd, niet per domicilieadres. Belden op den duur 4 keer voor 2 prikken. Anno 2022.
Minderjarigen enkel via brief, ach ja, de ouders hebben geen émailadres hé. Amateuristisch.
Al eens nr. energieleverancier gebeld? Niet binnen te raken. Nochtans privé.
Denk je dat vaccinatiecentra opgewassen waren tegen Beke aankondigingen, terwijl centra nog gn leveringen hadden of niet klaar waren organisatorisch.
Kon allemaal véél beter....uitnodigingen werden apart verstuurd, niet per domicilieadres. Belden op den duur 4 keer voor 2 prikken. Anno 2022.
Minderjarigen enkel via brief, ach ja, de ouders hebben geen émailadres hé. Amateuristisch.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Het is de bedoeling dat iemand van de 112 het nummer 1733 gaat opnemen. Maar dat is slechts in één provincie zo. In alle andere provincies schakelt het nummer door naar de receptie van de huisartsenwachtpost ofwel naar TeleMedical.
Dat er een wanbeleid is, hoef je mij niet te zeggen. Ken talloze mensen die er werken. Het is niet voor niks dat er zo een groot verloop is van mensen hé.
Een boom op de weg is geen noodgeval. Zoals je zelf aangeeft : omrijden kan altijd. Leuk is het zeker niet, maar er zijn belangrijkere zaken dan dat.
Ook urgentievoertuigen kunnen omrijden. Immers : als iemand correct doorgeeft dat die weg onderbroken is (via de formulieren dus), dan zal men langs die weg ook geen urgentievoertuig uitsturen.
Dat er een wanbeleid is, hoef je mij niet te zeggen. Ken talloze mensen die er werken. Het is niet voor niks dat er zo een groot verloop is van mensen hé.
Een boom op de weg is geen noodgeval. Zoals je zelf aangeeft : omrijden kan altijd. Leuk is het zeker niet, maar er zijn belangrijkere zaken dan dat.
Ook urgentievoertuigen kunnen omrijden. Immers : als iemand correct doorgeeft dat die weg onderbroken is (via de formulieren dus), dan zal men langs die weg ook geen urgentievoertuig uitsturen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Dus we zetten een heel jaar, de klok rond, 100 operatoren op de nood centrale voor 1 storm?
Of iedereen leert zijn gezond verstand te gebruiken?
Misschien dat dit helpt om het te snappen…
Of iedereen leert zijn gezond verstand te gebruiken?
Misschien dat dit helpt om het te snappen…
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Eerlijk? 100 operatoren op de noodcentrale extra is zo ongeveer het aantal dat we tekort komen...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
100 niet nee, maar meer dan 5 moet toch mogelijk zijn? Ik zit zelf in een eerste lijn centrale. Er was maar 1 collega voorzien voor de avondshift. Die van de dag is tot 20u gebleven. Diegene van de ochtend is om 16u opnieuw gestart tot 20u. Spontaan. Vond ik wel ferm. Hadden ze mij gebeld was ik ook opnieuw opgegaan ook al heb ik dit weekend 2x een 12u shift.
Natuurlijk, als je geen personeel hebt, dan kan je ze niet inzetten.
Natuurlijk, als je geen personeel hebt, dan kan je ze niet inzetten.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Exact SPR.
In Gent zitten ze normaal met 5 mensen voor alles wat ziekenwagen en brandweer is. 4 operatoren + 1 supervisor. En dat voor 12u aan een stuk een kwalitatieve hulpverlening te garanderen. Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat dit te weinig is. Soms, héél soms, gaat het er ontspannen aan toe en is het een "rustige" dag. Maar op dagen zoals vandaag (noodweer), tijdens het weekend, de typische donderdagavond voor studenten, ... Dan is het alle hens aan dek.
Als elke operator dan nog zijn gebied wat kent is er nog steeds geen (groot) probleem, maar wetende dat bij een te grote flow alles van OVL naar WVL gaat. Tja dan krijg je WVL operatoren die in OVL ploegen moeten uitsturen maar niet altijd het inzetgebied kennen.
Ik heb er al een paar keer een paar uur mogen doorbrengen. Het is te gek voor woorden...
In Gent zitten ze normaal met 5 mensen voor alles wat ziekenwagen en brandweer is. 4 operatoren + 1 supervisor. En dat voor 12u aan een stuk een kwalitatieve hulpverlening te garanderen. Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat dit te weinig is. Soms, héél soms, gaat het er ontspannen aan toe en is het een "rustige" dag. Maar op dagen zoals vandaag (noodweer), tijdens het weekend, de typische donderdagavond voor studenten, ... Dan is het alle hens aan dek.
Als elke operator dan nog zijn gebied wat kent is er nog steeds geen (groot) probleem, maar wetende dat bij een te grote flow alles van OVL naar WVL gaat. Tja dan krijg je WVL operatoren die in OVL ploegen moeten uitsturen maar niet altijd het inzetgebied kennen.
Ik heb er al een paar keer een paar uur mogen doorbrengen. Het is te gek voor woorden...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Klopt allemaal wat hierboven gezegd wordt, maar van de andere kant wil men dat de overheid efficiënt werkt, niet te veel kost, enz...
En het moest eens uitkomen dat die mensen, als het niet stormt, op hun gat zitten faceboeken of YouTube kijken...
J.
En het moest eens uitkomen dat die mensen, als het niet stormt, op hun gat zitten faceboeken of YouTube kijken...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Pro Member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
Dat heet dan bluts met de buil.
Ook bij ons is er die afgunst van andere collega's. Wij werken en jullie zitten op je gat en dan nog die extra vergoedingen voor nachtwerk en weekendwerk en als er niks te doen is zitten jullie ne film te kijken.
Eind vorig jaar was er eerst een interne vacature waar welgeteld niemand op reageerde. Daarna een externe vacature waar amper 3 personen op afgekomen zijn en waar diegene die op plaats 1 stond al niet meer wou starten.
Van de week zo eens twee personen een steek onder water gegeven... Ze geven dan wel toe van, nee, dat zou ik niet kunnen ze, 10 tot 12u geconcentreerd zitten te wachten en al die stress er bij als het druk is.
Het is natuurlijk perceptie die speelt want ze wilden onze dienst ook al eens opdoeken en uitbesteden tot ze door hadden dat wij hier wel degelijk tonnen werk verzetten ook al zijn we met velen en doen we dikwijls ook ... niets.
Ook bij ons is er die afgunst van andere collega's. Wij werken en jullie zitten op je gat en dan nog die extra vergoedingen voor nachtwerk en weekendwerk en als er niks te doen is zitten jullie ne film te kijken.
Eind vorig jaar was er eerst een interne vacature waar welgeteld niemand op reageerde. Daarna een externe vacature waar amper 3 personen op afgekomen zijn en waar diegene die op plaats 1 stond al niet meer wou starten.
Van de week zo eens twee personen een steek onder water gegeven... Ze geven dan wel toe van, nee, dat zou ik niet kunnen ze, 10 tot 12u geconcentreerd zitten te wachten en al die stress er bij als het druk is.
Het is natuurlijk perceptie die speelt want ze wilden onze dienst ook al eens opdoeken en uitbesteden tot ze door hadden dat wij hier wel degelijk tonnen werk verzetten ook al zijn we met velen en doen we dikwijls ook ... niets.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3395
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
doelbewust overheidsbeleid dat je echt overal terug ziet.
elke vorm van dienstverlening holt men compleet uit om dan vast te stellen dat het niet werkt
daarna komt iemand op het idee om het aan de privé over te laten
die gaan dan met excellfiles aantonen dat er zelfs, na compleet uithollen, nog teveel volk zit. de privé zal die diensten dan bemannen met zelfstandigen en de overheid verwacht dat die diensten zonder verlies draaien
opt einde kost het een pak meer als er gewoon een paar man bijzetten en die een deftige pree te geven.
maar ja zo'n storm gelijk gisterenn is zeldzaam en een discours dat ze op die centrales ook alleen maar spelletjes op de computer spelen gaat er altijd goed in.
Ook het discours dat burgers onnodig bellen, de diensten onnodig lastig vallen, gaat er altijd goed in. Het is dus de schuld vd burger
elke vorm van dienstverlening holt men compleet uit om dan vast te stellen dat het niet werkt
daarna komt iemand op het idee om het aan de privé over te laten
die gaan dan met excellfiles aantonen dat er zelfs, na compleet uithollen, nog teveel volk zit. de privé zal die diensten dan bemannen met zelfstandigen en de overheid verwacht dat die diensten zonder verlies draaien
opt einde kost het een pak meer als er gewoon een paar man bijzetten en die een deftige pree te geven.
maar ja zo'n storm gelijk gisterenn is zeldzaam en een discours dat ze op die centrales ook alleen maar spelletjes op de computer spelen gaat er altijd goed in.
Ook het discours dat burgers onnodig bellen, de diensten onnodig lastig vallen, gaat er altijd goed in. Het is dus de schuld vd burger
-
- Starter
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17 okt 2018, 10:40
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
Dit dus. Maar troost je, dat is niet enkel in België/Vlaanderen het geval. Je ziet het overal terug waar een neoliberaal beleid gevoerd wordt.1207 schreef:doelbewust overheidsbeleid dat je echt overal terug ziet.
elke vorm van dienstverlening holt men compleet uit om dan vast te stellen dat het niet werkt
daarna komt iemand op het idee om het aan de privé over te laten
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Het is al moeilijk om alles in de eigen provincie te kennen. Zoals in W-VL het typische voorbeeld van Moorsele en Moorslede. Als je het dialect niet machtig bent heb je gegarandeerd prijs dat de hulpdiensten naar de verkeerde gemeente worden gestuurd. Laat staan dat een O-Vlaming het dialect van de W-Vlaming goed begrijpt. Zeker als je in nood zit, denk je niet altijd aan een mooie AN uitspraak.krisken schreef:
Als elke operator dan nog zijn gebied wat kent is er nog steeds geen (groot) probleem, maar wetende dat bij een te grote flow alles van OVL naar WVL gaat. Tja dan krijg je WVL operatoren die in OVL ploegen moeten uitsturen maar niet altijd het inzetgebied kennen.
.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Voor mij is dat een geval van verkeershinder, en moet je zoiets melden aan de politie?SPR schreef:Wel, wat doe je als een boom over een drukke verbindingsweg ligt en het verkeer niet meer door kan? 1722 bellen? Daar werden we constant uit gegooid. Dan maar webformulier ingevuld en op Facebook gezet waar de burgemeester het oppikte en een team ter plaatse stuurde.
En indien het geen noodgeval is, dan bel je toch naar de lokale politie? Die zal dan een interventieploeg sturen, die dan de nodige actie zal ondernemen?
We kunnen natuurlijk alles bekritiseren, maar dat provinciale noodcentrales nu elkaar kunnen bijspringen (voorbeeld W-VL voor O-VL) in geval van overflow (of panne) is toch een goede verbetering in het systeem ...krisken schreef:Als elke operator dan nog zijn gebied wat kent is er nog steeds geen (groot) probleem, maar wetende dat bij een te grote flow alles van OVL naar WVL gaat. Tja dan krijg je WVL operatoren die in OVL ploegen moeten uitsturen maar niet altijd het inzetgebied kennen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Net de 112 gebeld voor een oude man die bewusteloos langs de weg lag. Direct geholpen en 13 min later de ambulance ter plaatse die van 5km ver moest komen. Top!
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Waarschijnlijk zal de politie het dan terugkoppelen naar de brandweer of de gemeente dus denk dat dat geen slecht idee is.philippe_d schreef: Voor mij is dat een geval van verkeershinder, en moet je zoiets melden aan de politie?
En indien het geen noodgeval is, dan bel je toch naar de lokale politie? Die zal dan een interventieploeg sturen, die dan de nodige actie zal ondernemen?
-
- userbase crew
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Het is soms een moeilijk geval. Bij ons op het werk waren zonnepanelen losgekomen die dreigden te vallen. Voor het bedrijf ligt een fietspad en daarnaast een hoofdweg waar heel veel verkeer is. 1722 overbelast en na 15 keer proberen kunnen indienen op de website.
Was het op dat moment levensbedreigend, nee. Er was niemand gewond, maar stel dat die er af vlogen en op het fietspad op een rijdende fietser terechtkwamen was het een ander paar mouwen. Gisteren is er geen brandweer of interventieteam meer langsgekomen. Was behoorlijk stressy...
Was het op dat moment levensbedreigend, nee. Er was niemand gewond, maar stel dat die er af vlogen en op het fietspad op een rijdende fietser terechtkwamen was het een ander paar mouwen. Gisteren is er geen brandweer of interventieteam meer langsgekomen. Was behoorlijk stressy...
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Lijkt me vooral dat men het onderschat heeft, ondanks de waarschuwingen op voorhand. Een repeat van de overstromingen van de zomer dus, maar dan in Vlaanderen. Ook de NMBS heeft weer enorme blunders begaan wetende dat ze in NL wel goed konden anticiperen. En daar betaal je dan zoveel voor.
Tbh ik vrees dat men niet capabel/in staat is om zoiets aan te kunnen. Het probleem begint en eindigt bij politici die enorme verantwoordelijkheden krijgen - veel te veel dan goed is eigenlijk - terwijl ze geen snars begrijpen van waar ze mee bezig zijn, laat staan enige opleiding genoten hebben inzake. Dat zou nog lukken als men dan mensen op het veld laat beslissen die wel competent zijn, maar men selecteert liever op loyaliteit ipv competentie. Als puntje bij paaltje komt voelen de politici zich dan niet verantwoordelijk voor wat ze aangericht hebben.
Het zou beter geprivatiseerd worden. Dat gaat niet alles oplossen, maar dan kunnen we tenminste stemmen met de portemonnee als men zich niet verantwoordelijk voelt. De kritiek dat de privaat het slechter zou doen gaat voorbij aan de realiteit dat veel slechter dan nu al niet meer kan.
Het KMI had trouwens beter wel een code rood uitgegeven, maar goed, zij zijn niet de hoofdschuldigen.
Tbh ik vrees dat men niet capabel/in staat is om zoiets aan te kunnen. Het probleem begint en eindigt bij politici die enorme verantwoordelijkheden krijgen - veel te veel dan goed is eigenlijk - terwijl ze geen snars begrijpen van waar ze mee bezig zijn, laat staan enige opleiding genoten hebben inzake. Dat zou nog lukken als men dan mensen op het veld laat beslissen die wel competent zijn, maar men selecteert liever op loyaliteit ipv competentie. Als puntje bij paaltje komt voelen de politici zich dan niet verantwoordelijk voor wat ze aangericht hebben.
Het zou beter geprivatiseerd worden. Dat gaat niet alles oplossen, maar dan kunnen we tenminste stemmen met de portemonnee als men zich niet verantwoordelijk voelt. De kritiek dat de privaat het slechter zou doen gaat voorbij aan de realiteit dat veel slechter dan nu al niet meer kan.
Het KMI had trouwens beter wel een code rood uitgegeven, maar goed, zij zijn niet de hoofdschuldigen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Bedoel je het spoor geprivatiseerd? Ik denk dat je je serieus vergist. Want in Nederland is de hoofdaandeelhouder van de Nederlandse Spoorwegen de Nederlandse overheid. Dus en die beslisten gisteren om ook te schakelen.
Het feit dat eigenlijk Infrabel is die het te laat inzag is eigenlijk ook best erg. In feite is het probleem niet geprivatiseerd of niet maar dat we geen competente politiekers hebben. In feite zou er gewoon een onafhankelijke crisismanager moeten zijn die zaken boven alles kan beslissen in geval van risico.
Het feit dat eigenlijk Infrabel is die het te laat inzag is eigenlijk ook best erg. In feite is het probleem niet geprivatiseerd of niet maar dat we geen competente politiekers hebben. In feite zou er gewoon een onafhankelijke crisismanager moeten zijn die zaken boven alles kan beslissen in geval van risico.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
NS heeft goed gehandeld maar in de NS heerst er een heel andere cultuur dan in die van de NMBS, ene die veel meer op de private sector lijkt.boonpwnz schreef:Bedoel je het spoor geprivatiseerd? Ik denk dat je je serieus vergist. Want in Nederland is de hoofdaandeelhouder van de Nederlandse Spoorwegen de Nederlandse overheid. Dus en die beslisten gisteren om ook te schakelen.
Ik doe niet mee aan dat rondje zwartepieten dat enkel maar als doel heeft om niemand verantwoordelijk te stellen. Het is de NMBSboonpwnz schreef:Het feit dat eigenlijk Infrabel is die het te laat inzag is eigenlijk ook best erg.
1) die het personenvervoer organiseert en tegen donderdagavond redelijkerwijs had kunnen verwachten dat ze vrijdagnamiddag niet hetzelfde aanbod als de voormiddag hadden kunnen organiseren, en dat de kans dat reizigers in de problemen gingen komen dus aanzienlijk was. Dat de NS dat wel kon neemt alle mogelijke excuses weg.
2) met wie de reiziger een vervoerscontract afsluit en die dus tov de reiziger verantwoordelijk is als ze haar verplichtingen niet nakomt. Met "het was de schuld van Infrabel" heeft de reiziger geen zaken, dat is iets wat de NMBS intern maar moet oplossen. Omgekeerd werkt het net hetzelfde, de NMBS heeft ook geen zaken met excuses om geen geldig vervoerbewijs op zak te hebben.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Tja, elke dienst die eigenlijk mensen op "standby" heeft staan, heeft dat op rustigere momenten.1207 schreef:een discours dat ze op die centrales ook alleen maar spelletjes op de computer spelen gaat er altijd goed in.
Bij de brandweer slapen de nachtshifts ook naast hun telefoon.
Bij de ambulances zitten die mannen ook te kokerellen en tv te kijken op de rustige shifts.
Bij belgocontrol zit er een standby om last minute flight plans in te voeren die ingebeld worden; wel, 's nachts slaapt die, en op een goeie nacht heeft die de ganse nacht geslapen en geld verdiend.
Maar het is iets dat in het efficientie discours de mensen hun ogen uitsteekt: mensen die betaald worden gewoon om aanwezig te zijn, just in case.
Dat gezegd, moet ieder in zijn eigen eer en geweten beslissen wat hij wel of niet prio beschouwt.
In mijn assessment zou alles prive naar 1722 gaan tenzij er levensgevaar is of dreigt (bv zonnepanelen die een dak kunnen afwaaien).
Alles op de publieke weg is voor de 112, want kan gevaarlijk zijn; bv een boomstam over de weg snijdt die route af en kan secundaire effecten veroorzaken zoals een ambulance die zich vastrijdt.
Ik heb ooit ns in mijn oren gekregen omdat ik de 112 belde voor groene verf die op een verkeerslicht gespoten was (op de groene lens).
Ik heb toen teruggebeten dat, met de zonsinval, die verf niet te onderscheiden was van het groene licht, en dat ze stante pede dit konden oplossen alvorens er ene door het rood reed en iemand verwondde of doodde.
Zo zie je maar dat iedereen prioriteiten verschillend kan inschatten.
Maar in mijn opinie heeft de persoon met boots on the ground (de first responder) in dat geval gelijk; degenen die niet aanwezig zijn kunnen niks inschatten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Wie belt er zijn vluchtplan nog in? Daar zijn apps voor (ja, ook voor niet-commerciele luchtvaart).ITnetadmin schreef: Bij belgocontrol zit er een standby om last minute flight plans in te voeren die ingebeld worden; wel, 's nachts slaapt die, en op een goeie nacht heeft die de ganse nacht geslapen en geld verdiend.
-
- Pro Member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
Voor mij is dat stormschade dus brandweer. De politie zie ik nog niet bezig met een kettingzaag dus die zullen er ook brandweer bijhalen. Ze kunnen hem misschien doorschieten?philippe_d schreef: Voor mij is dat een geval van verkeershinder, en moet je zoiets melden aan de politie?
En indien het geen noodgeval is, dan bel je toch naar de lokale politie? Die zal dan een interventieploeg sturen, die dan de nodige actie zal ondernemen?
Ken jij het nummer van je lokale politie? Ik ken dat van mijn lokale politie maar dit was net buiten hun zone. Tijdens het rijden ga ik nu ook niet bepaald zitten Googlen naar het nummer van de lokale waar ik me bevind en ga ik ook geen formuliertje invullen voor 1722. Vandaar telefonisch proberen te bereiken en bij thuiskomst dan even iets op Facebook gezet waar de burgemeester het oppikte en vrijwel meteen een ploeg van de groendienst ter plaatse stuurde. Er is zelfs geen brandweer bij geweest las ik achteraf.
Oh, nog zo iets stupide. 1722 vraagt de beschrijving van het probleem. Wel, in 100 karakters is dat nu eens echt niet mogelijk. Wie verzint zoiets? Dat is zelfs minder dan een standaard SMS...
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
En toch zitten daar nog flight planners, twee per 12u shift iirc.CCatalyst schreef:Wie belt er zijn vluchtplan nog in? Daar zijn apps voor (ja, ook voor niet-commerciele luchtvaart).
Want dit is net waar we het over hebben: reserve/backup/standby staan.
De "wie doet X nu nog" logica is daar de vijand van, dat is efficientie logica, en die breekt op edge cases.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
NMBS waarschuwt nu wel dat je morgen niet te veel op hen moet rekenen. Vannacht zal het onstuimig blijven, wie weet wat er dan allemaal op de sporen/bovenleiding valt, en morgen is het ook nog van dat voor het grootste deel van de dag. Er is altijd het risico dat zaken die de voorbije dagen al een flinke duw gekregen het dan uiteindelijk gaan begeven.
Goed dat ze nu wel waarschuwen, maar het wist hun verantwoordelijkheid van vrijdag zeker niet uit.
Goed dat ze nu wel waarschuwen, maar het wist hun verantwoordelijkheid van vrijdag zeker niet uit.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Overdag doen we nog iets van nuttig werk. Auto's reinigen, zorgen dat deze weer op orde staan qua materiaal, (online) bijscholingen volgen, etc. Maar 's avonds en 's nachts is dat inderdaad anders. Niet alleen omdat we dan niet meer "vaste personeelsleden" zijn, maar we plots "vrijwilligers" zijn, maar ook omdat we gewoon mensen zijn. Ik gok dat iedereen wel eet 's avonds? Kokkerellen gebeurd in werkelijkheid zelden aangezien we meteen moeten reageren bij een oproep. Maar als er een collega langs komt en die steekt de BBQ aan, waarom niet? Als er een oproep is, is er nog steeds de collega die het in de gaten kan houden als we weg zijn. Soms hebben we chance en kunnen we rustig doorslapen. Slapend rijk worden zou ik het niet noemen als vrijwilliger, maar laat het ons houden op "rijker" : we hebben natuurlijk meer verdiend dan mochten we gewoon thuis gebleven zijn. Maar het is zelden dat je kan doorslapen als je van wacht bent hoor. Ongeveer 1 nacht op de 8.ITnetadmin schreef: Bij de ambulances zitten die mannen ook te kokerellen en tv te kijken op de rustige shifts.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
Heb afgelopen vrijdag toch rare beslissing gekregen van 112.
Ik rij op de snelweg E19 en verkeer kon redelijk doorrijden omdat zon erdoor kwam en geen regen meer.
Dus je rijdt vrolijk 100 - 120km/h.
Opeens gaat iedereen in ankers en zie je in de verte iedereen rare capriolen doen.
Blijkt dat er een grote tak ligt op het eerste rijstrook die deels tweede rijstrook versperdt.
Rij voorbij en bel 112 omdat ik dit wel levensgevaarlijk situatie vind.
Als je tegen 120km/h tegen zo'n grote tak rijdt dan kan schade enorm zijn en levens in gevaar zijn.
Ik zou niet bellen mocht dit op een steenweg zijn en zou ik melden via 1722.
Krijg ik van 112 melding dat 1722 moet bellen want niet levens bedreigend.
Als je dan belt naar 1722 via de auto moet je hele keuze menu doorlopen.
Dit lukt helaas niet in de auto met carplay.
Dus pas thuis melding gedaan & hoogstwrs te laat.
Ik rij op de snelweg E19 en verkeer kon redelijk doorrijden omdat zon erdoor kwam en geen regen meer.
Dus je rijdt vrolijk 100 - 120km/h.
Opeens gaat iedereen in ankers en zie je in de verte iedereen rare capriolen doen.
Blijkt dat er een grote tak ligt op het eerste rijstrook die deels tweede rijstrook versperdt.
Rij voorbij en bel 112 omdat ik dit wel levensgevaarlijk situatie vind.
Als je tegen 120km/h tegen zo'n grote tak rijdt dan kan schade enorm zijn en levens in gevaar zijn.
Ik zou niet bellen mocht dit op een steenweg zijn en zou ik melden via 1722.
Krijg ik van 112 melding dat 1722 moet bellen want niet levens bedreigend.
Als je dan belt naar 1722 via de auto moet je hele keuze menu doorlopen.
Dit lukt helaas niet in de auto met carplay.
Dus pas thuis melding gedaan & hoogstwrs te laat.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het gaat er niet over wie het puin moet ruimen (dat kan brandweer zijn, civiele bescherming, het leger, de lokale groendienst ...), maar aan wie je het voorval moet melden.SPR schreef:Voor mij is dat stormschade dus brandweer. De politie zie ik nog niet bezig met een kettingzaag dus die zullen er ook brandweer bijhalen. Ze kunnen hem misschien doorschieten?
Een boom die de weg verspert is voor mij duidelijk iets voor de politie. Die kan een interventieploeg sturen, de weg veilig afzetten, en dan de nodige hulp inroepen afhankelijk van hoe dringend het is, toch?
Van mijn lokale politie staat dit in mijn contactlijst. Daarbuiten zou ik 101 bellen, of 112 optie 2, dan wordt je doorgezet naar de 101 centrale. Die kan een lokale interventieploeg uitsturen ...SPR schreef:Ken jij het nummer van je lokale politie? Ik ken dat van mijn lokale politie maar dit was net buiten hun zone. Tijdens het rijden ga ik nu ook niet bepaald zitten Googlen naar het nummer van de lokale waar ik me bevind en ga ik ook geen formuliertje invullen voor 1722. Vandaar telefonisch proberen te bereiken en bij thuiskomst dan even iets op Facebook gezet waar de burgemeester het oppikte en vrijwel meteen een ploeg van de groendienst ter plaatse stuurde. Er is zelfs geen brandweer bij geweest las ik achteraf.
Uiteindelijk bevestig je dat de hulp kwam via de burgemeester en de plaatselijke groendienst ...
Een wegversperring op de autoweg? Natuurlijk gevaarlijk, zoals elke file of object op de autoweg ...SCIFOFLUX schreef:Rij voorbij en bel 112 omdat ik dit wel levensgevaarlijk situatie vind.
Als je tegen 120km/h tegen zo'n grote tak rijdt dan kan schade enorm zijn en levens in gevaar zijn.
Ik zou niet bellen mocht dit op een steenweg zijn en zou ik melden via 1722.
Ook in dit geval bel ik altijd 101 (of via 112 > optie 2) ...
Ik begrijp hun reactie. Er is een immens verschil tussen levensbedreigend (een ambulance is nodig) en gevaarlijk?SCIFOFLUX schreef:Krijg ik van 112 melding dat 1722 moet bellen want niet levens bedreigend.
Het probleem is eigenlijk dieper zoals hierboven al gezegd: overbelasting van de hulpdiensten, wegens veel te weinig personeel.
In geval van rampen moet er dan gepriotiriseerd worden, zelfs triage, en dan is een bedreigd mensenleven (onmiddellijke spoedeisende hulp) belangrijker dan een wegversperring op de autoweg?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Er zijn bepaalde groepen die ik heel graag op hun gat zou zien zitten niksen. Brandweer, ambulance, politie,...Joe de Mannen schreef:En het moest eens uitkomen dat die mensen, als het niet stormt, op hun gat zitten faceboeken of YouTube kijken...
J.
Dat betekent dat er minder problemen zijn dan voorzien. Win-win.
-
- Pro Member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 15 keer
Zoals Philippe het al zegt alles wat op de snelweg afspeelt, beter de 101(politie). Een hindernis op de rijbaan wordt door de FAST (https://wegenenverkeer.be/vlot-op-weg/fast) verwijderd ipv de brandweer. In dit geval zou de 112 zelf 101 hebben verwittigd of tenminste jou hebben doorgeschakeld naar de 101. Misschien had de operator jou niet goed begrepen en dacht van, weer de zoveelste tak op de rijbaan etc.SCIFOFLUX schreef: Krijg ik van 112 melding dat 1722 moet bellen want niet levens bedreigend.
Als je dan belt naar 1722 via de auto moet je hele keuze menu doorlopen.
Dit lukt helaas niet in de auto met carplay.
Dus pas thuis melding gedaan & hoogstwrs te laat.
Indien het om een serieuze tak gaat, dan wordt de brandweer gevraagd door de wegpolitie zelf.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Blij dat jij dat vindt, maar niet iedereen ziet dat zo, helaas.cadsite schreef:Er zijn bepaalde groepen die ik heel graag op hun gat zou zien zitten niksen. Brandweer, ambulance, politie,...Joe de Mannen schreef:En het moest eens uitkomen dat die mensen, als het niet stormt, op hun gat zitten faceboeken of YouTube kijken...
J.
Dat betekent dat er minder problemen zijn dan voorzien. Win-win.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Er zijn bepaalde groepen die ik heel graag op hun gat zou zien zitten niksen. Brandweer, ambulance, politie,...cadsite schreef: J.
Dat betekent dat er minder problemen zijn dan voorzien.
Win-win.[/quote]
Op zijn gat zitten niks mis mee.
Maar wat me wel stoort men kondigt een alarmfase af.
En er wordt geen extra personeel ingezet.
Dat nummer bellen is dan ook nog betalend, wat vangen ze met dat geld aan extra personeel denk het niet.
Voorbije zomer een probleem heden lessen uit getrokken neen natuurlijk niet,
Hoe zes personen tegelijk een paar dakpannen kunnen opruimen, hebben niet genoeg borstels bij.
In speciale omstandigheden de ploeg van 6 in 2 delen, kunnen er 2 tegelijk geholpen worden, ja daar moet men hogere studies voor gedaan hebben om dat toe te passen.
En dan het excuus zal wel weer zijn te weinig middelen.
Waar is de tijd dat de vrijwilligers op hunne fiets naar de kazerne reden om uit te rukken. (toen waren er ook stormen + veel meer wateroverlast bij onweer )
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Mijn eerste reactie: "OK boomer".fendtje schreef: En er wordt geen extra personeel ingezet
....
Waar is de tijd dat de vrijwilligers op hunne fiets naar de kazerne reden om uit te rukken. (toen waren er ook stormen)
Al eens gezocht naar personeel tegenwoordig? Ik daag je uit het eens te proberen.
Vind jij het normaal dat een cruciale sector moet steunen op vrijwilligers? Ik niet. Een minimum aan respect is op zijn plaats en een correcte verloning is daar een deel van.
-
- Plus Member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
- Twitter: ON8SD
- Locatie: JO11ib
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 21 keer
- Contacteer:
Als de LdO beslist om het voertuig met 6 man te bestaffen, dan heeft hij daar een zeer goede reden voor. En gelukkig dat hij dat gedaan heeft want diezelfde wagen is op 6u tijd twee keer mogen vertrekken voor een geknelde... Stel je nu eens jouw oplossing voor waarbij die wagens eerst moeten opruimen, terugkeren naar de kazerne, personeel laten overstappen naar één wagen en dan terug laten uitrijden naar die geknelde...fendtje schreef: In speciale omstandigheden de ploeg van 6 in 2 delen, kunnen er 2 tegelijk geholpen worden, ja daar moet men hogere studies voor gedaan hebben om dat toe te passen.
Verwijt me gerust nog honderd keer te dom te zijn voor hogere studies, maar ik ben nog altijd meer dan razend content van die beslissing, zelfs al betekent dat er misschien 1 wagen minder buiten is kunnen rijden.