Ik heb een probleempje bij het samenvoegen van een excellijst met een modelbrief in Word ('97).
Ik wil ook een lijst van documenten opsommen in de modelbrief maar deze lijst verschilt per brief.
Ik kan de velden van elk document opnemen maar dan heb je veel witruimte als deze documenten voor die geadresseerde niet nodig zijn.
Ik zoek dus naar een oplossing om een veld in de modelbrief (niet) weer te geven onder een bepaalde voorwaarde (bvb veld document=leeg).
Nu krijg ik het volgende:
[*] document 1
[*] document 2
[*]
[*]
[*] document 5
Ik wil het volgende als resultaat:
[*] document 2
[*] document 5
Ik ben erin geslaagd om via een IF functie in de velden de documenten te laten weergeven maar de automatische opsommingstekens verschijnen dan altijd, ook als het veld leeg is.
Dit lijkt me een veelvoorkomend probleem dus er zal zeker iemand zijn die ervaring heeft om dit op te lossen.
Excel - Afdruk samenvoegen met voorwaarden
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Kan je geen IF gebruiken in uw CONCATENATE?
En de bullets mee "in" de IF steken?
[*] document 1
[*] document 2
[*] document 3
[*] document 4
[*] document 5
=IF(userbase="Y";CONCATENATE(A1;A2;A3;A4;A5);CONCATENATE(A1;A5))
En de bullets mee "in" de IF steken?
[*] document 1
[*] document 2
[*] document 3
[*] document 4
[*] document 5
=IF(userbase="Y";CONCATENATE(A1;A2;A3;A4;A5);CONCATENATE(A1;A5))
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Geen idee hoe je dat zou moeten doen maar na heel wat gezoek ben ik op iets gekomen dat blijkbaar werkt.
Als je op het veld staat en F9 drukt krijg je een andere weergave van het veld:
{MERGEFIELD veldnaam \b}
Het is het toevoegen van de \b dat ervoor zorgt dat je geen break krijgt en er dus geen opsommingsteken verschijnt.
Gelukkig dat Word zo gebruiksvriendelijk is want waarom zit zoiets courant zo ver weggestopt.
Als je op het veld staat en F9 drukt krijg je een andere weergave van het veld:
{MERGEFIELD veldnaam \b}
Het is het toevoegen van de \b dat ervoor zorgt dat je geen break krijgt en er dus geen opsommingsteken verschijnt.
Gelukkig dat Word zo gebruiksvriendelijk is want waarom zit zoiets courant zo ver weggestopt.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen