Scarlet erkent de problemen met Scarlet One

Nieuws omtrent telecom
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Eendert welke model die ADSL en VoDSL doet ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
fravo

Ik was het spuugzat bij Belgacom. nooit serieus geholpen, ook lang aan de lijn gehangen vooraleer antwoord, heeft mij stukken van mensen gekost !!!
Ik heb mijn aanvraag gedaan bij scarlet. ik wist dat ik 12 weken moest wachten. ik heb mijn scarlet box na 4 à 5 weken ontvangen, de aansluiting verliep vrij vlot. ik kon de helpdesk heel rap aan de lijn krijgen - dit hangt wel af welk nummer men vraagt. Deze personen waren zeer vriendelijk - in tegenstelling tot de staatsambtenaren van
Belgacom. Zij hielpen mij onmiddellijk en met een grote kennis van zaken.
nitram
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2005, 15:54
Locatie: vl brabant

Ik heb Scarlet One sinds verschillende maanden en al die tijd waren er problemen met telefoon, zelden met internet. Geen kiestoon en gesprekken die zomaar uitvallen zijn de belangrijkste problemen. Vele telefoontjes naar de helpdesk, maar probleem bleef duren. Uiteindelijk "gedreigd" om mijn abonnement op te zeggen en enkele dagen later heeft men mijn snelheid van 3,3 Mbps gedowngraded naar 1 Mbps. Gevolg: telefoonverbinding is veel stabieler geworden (viel op drie weken tijd nog maar twee keer uit - een record!). Nadeel: mijn internetverbinding verloopt natuurlijk trager.

Ik hoop dat hun technische problemen snel opgelost geraken, zodat ik terug op 3,3 kan gezet worden.

Op e-mails via mijn.scarlet.be wordt er nooit gereageerd! NOOIT of NOOIT! Telefonisch zegt men mij via de helpdesk dat er "achterstand" is bij het verwerken van de mails. Die achterstand sleept wel al maanden aan...

De telefonische wachttijd voor de helpdesk was inderdaad onverantwoord lang, maar is nu heel wat korter (of is dit misschien te wijten aan de vakantietijd?). De medewerkers van de helpdesk zijn steeds vriendelijk en behulpzaam.

Had ik de problemen op voorhand gekend, dan had ik nooit Scarlet One genomen. Maar nu zit ik helaas nog een jaar vast. Hopelijk verloopt alles dan beter, of mij zijn ze als klant dan kwijt.
Brujo
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2005, 10:10

Scarlet One blijft een (zeer) aantrekkelijk aanbod, maar gezien de nefaste ervaringen van velen durf ik het niet te nemen (ik ben op zoek naar een goede(-kope) ISP voor Etterbeek). Ik heb gezien dat SurfADSL ook VoIP verzorgt en een aantrekkelijk pakket (telefoon + ADSL) aanbiedt. Volgens de meeste berichten hier en elders gebruikt SurfADSL het Scarlet netwerk. Mag ik dan bij SurfADSL dezelfde problemen verwachten als bij Scarlet One? Graag jullie reacties/meningen...
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Als ik jou was, zou ik gewoon een tijdje wachten en dit forum in de gaten houden. Volgens mij zijn ze wel aan sterke inhaalbeweging bezig sinds augustus.

het scarlet netwerk voor adsl is toch wel een heel goed netwerk dus daar moet je het zeker niet voor laten. Kijk af en toe maar eens in de laatste 40 speedtests, komt er toch als betere uit, en dat lukt niet met een baggere netwerkinfrastructuur.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

fravo schreef:Ik was het spuugzat bij Belgacom. nooit serieus geholpen, ook lang aan de lijn gehangen vooraleer antwoord, heeft mij stukken van mensen gekost !!!
Ik heb mijn aanvraag gedaan bij scarlet. ik wist dat ik 12 weken moest wachten. ik heb mijn scarlet box na 4 à 5 weken ontvangen, de aansluiting verliep vrij vlot. ik kon de helpdesk heel rap aan de lijn krijgen - dit hangt wel af welk nummer men vraagt. Deze personen waren zeer vriendelijk - in tegenstelling tot de staatsambtenaren van
Belgacom. Zij hielpen mij onmiddellijk en met een grote kennis van zaken.


wat in godsnaam.. kan het u gekost hebben bij belgacom ze hebben een 0800 nummer volgens mij is het reclame om hun probs goed te klappen :p

en ik ben niet pro belgacom maar euhm hun klanten dienst is extreem vriendelijk niet altijd even bekwaam maar toch altijd vriendelijk !!!

lol helpdesk rap aan de lijn krijgen als ik het art. lees dan staat er iets van lange wachtijden ..

volgens mij erkend scarlet niks => zelfs nu proberen ze hun product goed te praaten door zulke posts
Gast

het is dan ook niet makkelijk om in zo"n corrupte markt waar er monopoly's gelden (kabel telenet - pstn belgacom ) een goeie techniek te vinden om telefoon aan te bieden.Scarlet heeft vodsl voor het eerst aangeboden en moet nu slachtoffer worden van de eerste generatie toestellen/netwerkapperatuur.Daarnaast zijn ze nog verplicht raw copper te betalen aan belgacom.Wanneer gaat de ambudsdienst voor telecommunicatie daar iets aan doen ipv klachten te behandelen over bestaande telecomformules die er met een vrijmaking van de markt mssn niet eens waren gekomen !
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

Brujo schreef:Scarlet One blijft een (zeer) aantrekkelijk aanbod, maar gezien de nefaste ervaringen van velen durf ik het niet te nemen (ik ben op zoek naar een goede(-kope) ISP voor Etterbeek). Ik heb gezien dat SurfADSL ook VoIP verzorgt en een aantrekkelijk pakket (telefoon + ADSL) aanbiedt. Volgens de meeste berichten hier en elders gebruikt SurfADSL het Scarlet netwerk. Mag ik dan bij SurfADSL dezelfde problemen verwachten als bij Scarlet One? Graag jullie reacties/meningen...


Een woord.... Brutélé
jajest
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mei 2005, 18:09
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

waarom laat scarlet niet toe om naar 0909 nummers te bellen ?

Marc

PS: antwoord = omdat daar concurerende diensten op aangeboden worden dus sluiten we de boel maar af.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

pointbreak schreef:
Anonymous schreef:Ik ben bij Scarlet one sinds april. De box had ik na 1 maand. De nummerportering was wel hopeloos. Meer dan een maand heeft dat geduurd.
Telkens naar dat speciaal nummer gebeld, mailtjes verstuurd naar Scarlet (nooit antwoord), 3 keer naar de helpdesk gebeld met telkens de belofte dat het binnen de week in orde zou zijn. Toen een mailtje gestuurd naar de ombudsman en 2 dagen later was het in orde. Of het aan Scarlet of aan Belgacom lag, ik weet het niet.


BELGACOM !


het is toch scarlet die de belofte maakt eh.. toch niet belgacom.. het kan dan misschien wel aan belgacom liggen maar dan moet scarlet niet zeggen het zal binnen een week in orde zijn als men al op voorhand weet dat het zolang gaat aanslepen ik veronderstel dat dit niet de eerste en zeker niet de laatste zal zijn waar het zolang aansleept ..
Gebruikersavatar
pointbreak
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
Twitter: debeuckelaer
Locatie: Schoten
Bedankt: 1 keer

TeTsuo schreef:
selder schreef:Maar die helldesk, in god's naam, ontsla ze maar allemaal, want die hebben me nog geen 1 keer kunnen helpen... (ik ben echt wel al het stadium voorbij van "verwijder uw tijdelijke bestanden eens", jeez...)


Een werknemer van de betreffende "helldesk" bedankt u voor het ongelofelijk respect dat u heeft voor mijn werk...
Ik ga hier geen discussie beginnen, maar ik moet zeggen dat mijn "job satisfaction" dankzij uw post weer een heel stuk naar beneden gegaan is.
Het enige wat ik kan zeggen is dat het team hier al het nodige doet om u zo snel mogelijk te helpen, binnen de mate van het mogelijke...

Allesinds, voor de geintereseerden, ik kan melden dat sinds 2 weken de wachttijden op de helpdesk inderdaad een heel stuk naar beneden gegaan zijn en er komt zelden iemand bij mij aan de lijn die langer dan 10 minuten heeft moeten wachten.
Het is uiteraard wel de bedoeling de juiste keuzes te maken in het menu...

Moest er iemand nog vragen hebben over scarlet one, laat maar weten , via hier of PM...


D'as niet moeilijk dat ze bij de klanten gewoon de hoorn opsmijten omdat ze de klanten gelijk moeten geven.
En geen oplossing kunnen geven, bij z'on bedrij zou ik ook niet gemotiveerd zijn.
Gebruikersavatar
pointbreak
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
Twitter: debeuckelaer
Locatie: Schoten
Bedankt: 1 keer

Ik ben ook nooit fan geweest van Blegacom en zeker niet van de facturen van hen.
Maar ik moet toegeven super vriendelijk zijn ze daar wel, ook adsl techniekers staan snel aan de deur om het probleem op te lossen.
Ook als je bij een andere provider aangesloten bent.

Bij Scarlet zijn ze ook vriendelijk en kunnen ze veel problemen oplossen.
Enkel de facturatiedienst (steeds hollanders) daar kan je echt niets mee aanvangen.
Liggen voortdurend dwars, helpen niet en wimpelen het probleem af.
En blijkbaar loopt het daar ook nog altijd niet op wieltjes !
Aangezien de talrijke fouten en kwade klanten !
De facturatie is toch wel een belangrijke dienst, dacht ik.

Als je klant bent bij Scarlet hou dan goed je facturen bij.
Ook van jaren geleden !

Over het product Scarlet heb ik weinig klachten.
Stabiele lijn en vatse lijn werkt prima de laatste tijd.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

daar zou ik dus niet mee overweg kunnen he bedrijven met facturatie problemen eletrabel heeft da ook eens gelapt ik zou da dus geen 2de keer willen met deurwaarder en al en uiteindelijk zijn ze terug moeten vertrekken omdat ik toch betaald had..


als ik op voorhand weet dat een bedrijf zo ineen zit word ik er zeker geen klant ..

moet zeggen had bij belgacom eens dubbel betaald had nog geen eens gezien en ze hebben het toch terug betaald ze zonder dit te vragen ! da'k terug belde "huh van wa is da .." moet zeggen dat ik da toch tof vind da kunde niet van veel bedrijven zeggen ze !!!!!

bv elektrabel had betaald hun beweerde niks te ontvangen en als alles uitkwam da'k om den duur vroeg maar zien jullie dan niet dat er geld op komt wat doen jullie der dan mee ? hun antwoord "Als wij niet weten voor wat het geld is steken we dat in een pot (rekening) tot iemand dit opeist"

god weet hoeveel geld der zo nog staat aan dubbel betaalde facturen enz !
KrIkKeL(2)

Begin dit jaar ongeveer klant geworden bij Scarlet, eer alles in orde was met hun promotie die ze toen voerde om Scarlet One te worden, moest ik wel eventjes geduld oefenen, maar derna top!

Over facturen kan ik niets zeggen, ze zijn correct!

Ben onlangs verhuisd en blijkbaar werken de diensten niet echt nauw met mekaar samen, fax verstuurd op 16/09/2005 en een maand later bleek die fax niet ontvangen te zijn! Opnieuw verstuurd dan maar en dan bleek het in orde. Telefoon heb ik nog wel 2 weken op moeten wachten, en eigenlijk getwijfeld om nog klant te blijven, maar nu dat alles terug werkt zoals het moet, heb ik toch geen klagen.

Omtrent de helpdesk, ik denk dat er veel van afhangt van wie je aan de lijn krijgt, bij de 10 telefoons heb ik misschien 2 mensen gehad die wisten waar het probleem zich stelde en een oplossing voorstelden. Vooral de laatste die heeft haar woord gehouden dat mijn telefoon binnen de 2 dagen in orde ging komen. Weliswaar veel gebeld met GSM, maar nu top.

Ik denk dat verschillende diensten die blijkbaar ook in verschillende gebouwen zitten, vaak informatie en gegevens niet tijdig doorsturen naar de desbetreffende dienst, misschien een les voor het management van Scarlet?

Voor de rest tevreden klant en wat betreft Telenet en Belgacom, no thanks :-) Heb zelf jaren Skynet gehad, tevreden over snelheid en service maar eigenlijk iets te duur naar mijn zin (verplicht telefoonlijn nemen maandelijks 600 bef uit het raam smijten dus).

BTW TeTsuo kwil gerust komen solliciteren zelle :-) :P
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ik denk niet dat die daar nog werkt ;) ik ben ni zeker.
Cedric

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik een totale computerleek ben. Aangezien we meerdere computers in huis hebben wil ik draadloos ADSL'en. Ik heb momenteel Scarlet Premium en iemand heeft me aangeraden om een Speedtouch 716g(i) draadloze modem te installeren. Is dit te doen of vertel ik hier nu complete nonsens?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”