Ik heb een Canon Legria GX10-camcorder die ik wil gebruiken om een optreden op te nemen. Dat betekent dus continue opname gedurende enkele uren. Naar opslagruimte toe zou dat geen probleem moeten zijn, er kunnen 2 SD-kaartjes in voor continuous recording, al zou alles op 1 kaartje moeten passen.
Batterij is echter een andere zaak; die houdt er na een dik uur mee op. 4K opnames vragen actieve koeling en dan gaat het snel achteruit.
Ik kan hem aan het lichtnet gebruiken (ik heb een externe adapter met een plug), maar ik ken de situatie niet waar de camera effectief opgesteld zou worden en wil dus niet afhankelijk zijn van een stopcontact.
Batterijen zijn van het type BP-808, BP-827, BP-809, BP-819... (7.4v) De naam verschilt naarmate de capaciteit. Dit type batterij wordt gedeeld met nog een heleboel andere camera's van de Legria/Vixia-reeks van Canon en ook de pro-reeks zoals XF-405 .
Ik vind echter geen USB-to-dummy-battery voor dit type batterij om te gebruiken met een powerbank, noch eentje voor de DC-aansluiting (output 8.4v 3.7A, 5mm plug).
Ik heb ook al naar V-lock/V-mount-batterijen gekeken met eventueel een DTAP-adapter, maar niets te vinden

Een 230v-batterijpack lijkt me overdreven voor deze usecase.
Iemand nog een idee van op welke zoektermen of oplossingen zou kunnen zoeken?
't Meest bruikbare dat ik gevonden heb is https://www.aliexpress.com/w/wholesale-8.4v-usb.html, maar die step-up-convertertjes die 5v naar 8.4v brengen kunnen geen 3,7 ampère leveren en ik heb niks aan een camera die uitvalt omdat de ventilator aanspringt.